![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() PS: Ik heb door de jaren heen (tijdens mijn studie en nu ook in mijn werk) leren werken in een werkplaats, met allerhande apparatuur. Ik heb onlangs nog een technieker een opleiding gegeven op een bepaald apparaat. Hij had 23 jaar ancienniteit, ik 8 maanden.
Twee linkerhanden, ik denk het niet....en zo zijn de meeste ingenieurs wel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vroeger betaalde ieder voor zijn eigen pensioen later. Op een dag hadden ze geld nodig om de begroting aan te vullen en zoals we intussen al gewoon zijn heeft men beslist die kas daar voor te gebruiken. Vanaf dat ogenblik betaalde men niet meer voor zijn eigen pensioen later maar voor diegene die op dat ogenblik op pensioen waren. Enige tijd heeft dat stand gehouden. Met zekerheid weet ik het niet maar ik dacht dat men de tekorten bijpaste met de overschotten van de kas voor de kindervergoeding. Daar zal nu ook niet veel meer te rapen zijn. Wanneer meer dan 20 jaar geleden het VB voorspelde dat deze situatie na verloop van tijd niet langer te houden zou zijn werd dit al spottent van de tafel geveegd. Wel, we zien nu waar we staan maar ook nu zal men dit al even spottent ontkennen, dat zijn we intussen al wel gewoon. Nog niet zo lang geleden heeft regering Verhofstadt de kas van de bijkomende pensioenen nog leeggeschut om wederom met veel bravoure te kunnen aankondigen dat de begroting in evenwicht was. Hoe zou het daar mee zitten, want nu moeten ze niet enkel en alleen de pensioenen ophoesten maar ook nog eens die bijkomende pensioenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 19 februari 2009 om 22:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben meer dan miljonair, ook nu nog in eurotjes, en die heb ik zelf bij elkaar gesprokkeld. Wat mij betreft dus ben ik zelfs niet jaloers op de Koning maar vind ik eerlijk gezegd dat hij eerder mag jaloers zijn op mij. Maar ik heb inderdaad een grondige hekel aan dat soort naar omhooggevallen baronnetjes die altijd en overal in de lucht zwevend neerkijken op diegene die wat minder geschoold zijn. En ochottekes, hoe veel onder hen hebben daar dan nog niet herhaaldelijk voor moeten bissen en zijn er uiteindelijk in geslaagd dankzij de centen van papa. Laatst gewijzigd door Garry : 19 februari 2009 om 22:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En meld ook aan de HR als ze bovennormaal presteren, dat ze daarvoor beloond worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Of de waarde van een individu gemeten kan worden aan de hoogte van zijn universitair diploma is tegenwoordig ook niet meer waar,gezien het aantal afgestudeerde universitairen. Het gezegde dat iemand gouden hersenen heeft of gouden handen toont aan dat ze beiden nodig zijn,als er tenminste werk is.
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar het mij om gaat is dat vele afgestudeerde zich over gekwalificeerd voelen voor de hen aangereikte jobs, maar wel wachtgeld willen innen en als het even kan nog een jaartje vacatie meepikken. En de mensen op leeftijd, die gans hun leven gewerkt hebben en afgedragen hebben, ja, die moeten maar wat langer blijven werken. Dat is toch de wereld op zijn kop dacht ik. Ze mogen wat mij betreft studeren voor astronaut maar wil dat dan zeggen wanneer er geen betrekking vacant is in overeenstemming met dat wat ze gestudeerd hebben, dat ze dan maar niet aan de slag moeten en verder wachtgeld mogen krijgen, en dit zonder ooit één cent afgedokt te hebben? Naar mijn visie gaan ze werk zoeken en doen ze daar zolang over als papa het goed vind maar dan wel op papa zijn kosten en niet op die van de gemeenschap of anders aanpakken wat er geboden wordt al is het WC kuisen. Daarna kunnen ze er dan 40 jaar over doen om een meer passende betrekking te vinden. Laatst gewijzigd door Garry : 19 februari 2009 om 23:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb er als laborant ooit een kleine 5 jaar over gedaan om de ingenieurs die verantwoordelijk waren voor de produktie te overtuigen om met nieuwe produktiebladen te werken waarop alle toegevoegde produkten in het fabikratieproces werden vermeldt op de machine zelf mét hun toegevoegde dosissen rol na rol zodat wij laboranten gemakkelijker een steeds weerkerende fout bij één bepaalde klant gemakkelijker konden opsporen om zodoende uiteindelijk de procedure voor die klant te kunnen aanpassen.... Bleek uiteindelijk dat er één produkt verantwoordelijk was om duizenden tonnen aan slecht papier te produceren dat in tegenstelling bij de andere klanten aan een hogere dosis voorgeschreven door het produktierapport te wijten was om de lijming van het papier op een hoog niveau te brengen.... 5 jaar mijn beste, alvorens ze uiteindelijk moesten toegeven dat ik al die tijd het gelijk aan mijn zijde had,na aanpassing van het produktierapport met een correctie van 2 liter minder lijm per uur aan een machine die 4 ton per uur maakte was het probleem de wereld uit.... En dit zonder dat de gemeten waarden van het papier wat lijming betrof er sterk op achteruit gingen... Integendeel het verschil was uiteindelijk te verwaarlozen... Citaat:
Alhoewel later onder vier ogen er toch één ruiterlijk heeft toegegeven dat ze beter direkt hadden moeten luisteren in plaats van koppig te blijven voordoen met hun foute produktieprocedure.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
maar men moet een bouwvakker die op 65 toch al redelijk versleten zal zijn niet verplichten tot zijn 70ste te werken voor zijn pensioentje... laat die mens vrij... hij heeft al genoeg geslaafd... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Indien ge echt niks vindt dat overeenkomt: volg een opleiding, master na master, postgraduaten, enzo....en probeer een jaar latern opnieuw op de arbeidsmarkt. Of verhuis naar waar er wel werk is. Dat laatste doen er veel. Maar werk aannemen zwaar onder uw niveau ? Never.....daar hebben die mensen geen jaren voor gestudeerd. Verspilling van belastingsgeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie ontwerpt en bouwt deze ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Gouverneur
|
![]() Laat iedereen toch werken zolang ze zelf willen,zet een pensioen leeftijd grens in,en dan kies je wanneer je wilt gaan.
Tuurlijk zullen velen willen doorwerken,niet omwille van de fantastische job die ze hebben,maar om rond te komen....en niet de hele dag bij hun vrouw thuis te zitten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Staatssecretaris
|
![]() Het grootste probleem lijkt me te zijn dat er enorm veel arbeid wordt verspild; in de eerste plaats door de staat, al zijn er ook andere zinkputten. De staat levert op grote schaal ongevraagde en overgeprijsde 'diensten', en conservatieve schattingen leiden tot de conclusie dat men zeker één dag per week werkt zuiver en alleen om die verspilling door de staat te financieren. Alleen al het verschil in 'tax freedom day' tussen België en Zwitserland benadert één wekelijkse werkdag. Men ziet overal die verspilling er dik bovenop liggen. Waarvoor dienen bv, om maar iets te nemen, provincies? En waarom heeft het provinciebestuur van Henegouwen een veelvoud aan personeel tov Oost-Vlaanderen? Daar moet men allemaal voor werken. Een normale werkende mens is enorm veel opbrengst kwijt aan de staat, aan 'solidariteit' met allerlei al dan niet geïmporteerde 'kansengroepen' enz.
Reken dat om in pensioenjaren en ge komt uit op vele jaren werk, enkel ter financiering van zuiver nutteloze en blijkbaar ook vermijdbare staatsuitgaven. De staat zorgt ook op andere vlakken voor massale verspilling van levenstijd. Scholieren zitten bv veel te lang op school; wat ze daar leren, kan mits de nodige vrijheid zeker in de helft van de tijd worden bereikt. Een goede leerling zou zeker op zijn 16 jaar naar de unif of hogeschool kunnen gaan. Momenteel maakt men dubbele kosten: 2 productieve jaren minder, en dan moet er nog eens betaald worden om die school draaiend te houden ook. De productiviteit ligt momenteel zo hoog dat in een efficiënt georganiseerde samenleving een mens niet meer dan 20-25 jaar zou moeten werken. Maar er wordt op massale schaal gestolen & verspild.
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik heb hier nu zelf zo'n student van 16 zitten, ik zie die nog niet naar den unief gaan hoor.. Je kunt wel gelijk hebben voor studenten type snit en naad die vroeger aan 12jaar aan de slag gingen, worden nu beziggehouden tot 18jaar. En de produticviteit die zo hoog ligt dat je in 20jaar kunt binnen zijn, vind ik een prachtige stelling, waarschijnlijk klopt ze wel.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 20 februari 2009 om 08:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#37 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het heeft mij er echter nooit toe aangezet om uit bekrompenheid een waarde-oordeel te vormen aangaande alle uitoefenaars van deze beroepen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het zal juist de huidige jonge(re) generatie zijn die genoodzaakt zal worden om minstens tot hun 70 te gaan werken om alle schulden weg te werken van de huidige generatie der pensioengerechtigden die het mooi voor zichzelf hebben klaargespeeld om 'en masse' op 50 met brugpensioen te gaan maar die van zichzelf denken dat ze de hardste werkers uit de geschiedenis zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |