Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 maart 2009, 11:52   #21
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lysander Bekijk bericht
Jouw geld. Ze moeten het enkel nog afpakken maar das slechts een formaliteit.
Ik betwijfel of het zo simpel gaat zijn, tenslotte heb ik me niet zomaar ambtelijk laten schrappen.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2009, 16:20   #22
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Door alle perikelen in autoland zijn de geheime plannen van de Belgische regering onverwachts uitgelekt voor de overname van de buitenlandse fabrieken.
Hierdoor zullen er hoogstwaarschijnlijk Belgische auto’s geproduceerd worden.
Er was gedacht aan een elektrische auto op 6 AAA batterijtjes maar dat schijnt nog niet haalbaar te zijn op korte termijn.
Daarom is de kans dat men oude maar bekende merken onder licentie zal beginnen herproduceren.
Foto’s welke reeds zijn uitgelekt zijn o.a. van het bekende goggomobil.
U ziet hier een foto van een geslaagde undercover operatie in de garage van enkele ministers.
Volgens insiders is gezegd dat Belgen verzot zijn op dergelijke wagens omdat ze perfect op parkings zoals Aldi of Lidol passen en dat de meeste Belgen daar hun dagelijkse inkopen doen tegenwoordig.

Ze hadden beter wat wakkerder geweest maar ja, als ge ziet hoe die mensen soms zitten te slapen is niets verwonderlijk. Zo hebben ze weer maar eens de kaas van hun brood laten stelen.

Tien-, vijftien jaar geleden bracht Volga een prototype op het autosalon te Brussel waarvoor ze een Europese constructeur voor zochten om het model in productie te nemen. De wagen kon zo weggelopen zijn van de stand van Jaguar. Nu roep men al enkele jaren," Lada is dood in België ". In België wel ja maar intussen is Lada pas goed tot leven gekomen in Frankrijk. Nederland, Frankrijk, noem maar op eender waar, weten ze wel van aanpakken in tegenstelling tot België. Hier gaan onze politiekers zich liever hopeloos belachelijk maken in de Congo en zo.

http://www.autozone.be/auto/artikel/...ln_162876.html

http://www.autosoviet.altervista.org/volga20032.jpg

http://www.autosoviet.altervista.org/GAZ3111-3_WEB.JPG

http://www.autosoviet.altervista.org/GAZATAMAN-II-8.JPG

http://www.autosoviet.altervista.org/3111limo.jpg

http://www.autosoviet.altervista.org/3111limo2.jpg

http://www.autosoviet.altervista.org...GA3111_WEB.JPG

Laatst gewijzigd door Garry : 17 maart 2009 om 16:40.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2009, 01:45   #23
JurgenD
Staatssecretaris

JurgenD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria Bekijk bericht
Saab?
Te weinig modellen, hoge Zweedse lonen. Ik ben voor een Europese constructie rond Opel - Duitsland, Belgie, Spanje, VK (Vauxhalls zijn Opels met een ander logo opgeplakt). Een afspraak dat er geen fabrieken dicht mogen om puur nationalistische redenen.
Dat is intussen al afgeschoten. Europa wilt het niet. En die afspraken zullen niet nageleefd worden
omdat ieder regeringshoofd zijn eigen bevolking niet in de kou kan zetten.

Als de nood het hoogst is, graait men nog steeds (naar, nee sorry) in de eigen zak.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Men laat het jonge bevolkingdeel van de EU geleidelijk verarmen om de grootste kiezersgroep,de babyboomers,te plezieren.
Dat klopt. Maar als we kijken naar de meeste van de politiekers staan die ook al met een been in hun pensioen.
Dus denken ze er juist hetzelfde over als de babyboomers. Aan ons de koeke.

Alleen, wie maait en vergeet zijn voorzieningen te maken voor het nieuwe zaaiseizoen zal zien dat zijn boerderij onderuit gaat.

Dat is een van de weinige dingen die ik verwijt aan de belgische politiekers. Ze hebben gewoon geen ballen om beleid te voeren.
Een bende ruziemakertjes die allesbehalve een langdurige vizie kunnen uitwerpen, laat staan de gewone mensen of zelfs de armen
voorruit te helpen met eenvoudige, goedwerkende systemen.

Deze gewoonte zal zich wel wreken binnen enkele maanden. A wee, de verkozene.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Experiment Bekijk bericht
En waarmee gaan we die mannen betalen? Met knopen of met toxic aandelen van Fortis?
Je zou nu toch al moeten door hebben dat geld niet meer is dan opium voor het volk. Lucht in het quadraat.
En zolang men er in gelooft, het ook werkt.

Eerst de beurs op zijn gat, dan het fiat geldsysteem. Let op mijn woorden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Peeschijven.
Voedselcheques, kledijcheques, brandstofcheques, horecacheques, Poetscheques, Sex-cheques, noem maar op.
In plaat van geld te drukken moeten ze maar cheques drukken.

Er zijn duizend en een alternatieven, met moed gewoon een denktank opzetten en de zaken los beginnen te zien van
een monetair systeem dat onderuit gaat doordat er overproductie is, een grote optimalisatie van de productieprocessen
en de daaruit vloeiende verzading van de markt, werkloosheid enz. Men zal moeten nadenken hoe de mensen te kunnen laten
voorzien in hun levensonderhoud, ZONDER dat ze er moeten voor werken, maar dat ze wel hun publieke verantwoordelijkheid
nemen om de maatschappij te ondersteunen. Uiteindelijk is dat de enige weg, want er zullen nog meer jobs sneuvelen.
Wilt men dan dat men de boel kort en klein zal slaan ? Of weer een zinloze oorlog ? Een opzettelijke ongelukske
met het verspreiden van een virus of een lek in de kerncentrales (dat ook de rijken kan treffen) ? Neen.
Dus we moeten gewoon die richting uit.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Bubber Bekijk bericht
Saab kopen ? Ja, dan kunnen we ook nog ons eigen gevechtsvliegtuig bouwen.
Inderdaad, weer een besparing en weer een beetje werk.
Men neemt ook de know-how over van Saab.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentine Julien Bekijk bericht
De mensen bij DAF zijn wanhopig
We kunnen ook kleine, electrische DAFkes maken. Onlangs is er een nieuwe doorbraak gekomen in het maken van batterijen
aan de Amerikaanse Universiteiten. Als we nu nog meer investeren in turbines, windmolenparken weet ik veel, en in combinatie
met die technology, zullen we electriciteit kunnen gebruiken om zowel je huis te verlichten, te verwarmen (!) als nog eens
je auto te doen rijden.

http://www.eurekalert.org/pub_releas...om_1031109.php
http://www.physorg.com/news156097422.html

Laatst gewijzigd door JurgenD : 25 maart 2009 om 01:49.
JurgenD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2010, 19:08   #24
JurgenD
Staatssecretaris

JurgenD's schermafbeelding

Standaard

Ik zei het dus al in FEBRUARI 2009.
Jongens, 't wordt toch eens tijd dat men luistert naar goede visies.

Koop dus SAAB op en steek er verdikke groene energie toestanden in.

En desnoods samen met de Hollanders.
Spyker wilt Saab ook kopen, dus we kunnen evengoed samenleggen.

http://nos.nl/artikel/120400-gm-spyk...voor-saab.html

En ik blijf bij mijn uitspraken, zoals ook bij InBev. Het was vlug gedaan het boeltje toen ik zei, laat de vakbonden hun leden aanschrijven geen enkele Jupiler, Hoegaarden of Stella Artois te komen, wel. Het was mysterieus vlug opgelost.

En zo moet het zijn. je verkoopt hier, wel je kunt werk geven ook.
Anders moet je 't boeltje maarr verkopen, daar waar je het produceert.
Is het in gelijkwaardige sociale omstandigheden, zoals meestal binnen Europa,
dan is het goed, maar niet zo é mannekes, gaan produceren in China, Koreo met de kinderhandjes en 2.5 euro per uur voor die mensen en hier het boeltje verkopen. Dat is afzetterij. Ik roep op tot Europese PROTECTIONISME

Al die mensen die wagens kopen in Korea, zoals Hyundai, nu binnenkort Opel,
weet als je zo'n wagen koopt dat je de job van die mensen mede hebt afgepakt.

Als ze die auto's in lage loonlanden willen maken, waar er geen sociale ondersteuning is, wat dat ook, dat moeten ze hier hun auto's ook niet verkopen, dat ze die maar verkopen aan Korea.

En dat moeten ze hard maken in Europa. Inderdaad, de vrije markt mag wat protectionistischer zijn. Want anders gaan ze hun eigen laten uitmelken. Idealen zijn mooi, maar er is ook zelfbehoud.

Al die bedrijven die zelfs kinderarbeid in hun deelbedrijven hebben in die Oosterse landen (Decatlon, noem maar op) Wel, dat ze hun bazar daar afzetten, maar niet in ons land (Europa).

Het kan toch niet zijn dat ze hier de bedrijven sluiten en verschuiven naar lage loonlanden, maar hier wel hun boel verkopen ? Taxeren die toestanden !
En die taxatie naar de sociale kast. En nota bene, wel taxatie op die wijze dat ze het niet doorrekenen aan de klanten. Maar goed ze moeten ook concurrentieel zijn met andere merken, niet ?

Wel laten we onze eigen voituren maken, samen met de Hollanders.
En dat men de bevolking duidelijk maakt, koop maar eentje van eigen bodem.
Voor het werk van ons volk.

Voor wat hoort wat.

Laatst gewijzigd door JurgenD : 25 januari 2010 om 19:19.
JurgenD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2010, 19:55   #25
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JurgenD Bekijk bericht
Taxeren die toestanden !
En die taxatie naar de sociale kast. En nota bene, wel taxatie op die wijze dat ze het niet doorrekenen aan de klanten. Maar goed ze moeten ook concurrentieel zijn met andere merken, niet ?
Jij bent dus ook al een voorstander van de ideeën van vivant.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2010, 22:04   #26
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik denk dat ik liever wagens koop uit lage loonlanden. Dat zal dan toch een lagere prijs zijn nietwaar?

Tenslotte is hier niet veel werk meer tegenwoordig om onze eigen dure spullen te kopen.
Oud 25 januari 2010, 22:12   #27
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zei het dus al in FEBRUARI 2009.
Jongens, 't wordt toch eens tijd dat men luistert naar goede visies.

Koop dus SAAB op en steek er verdikke groene energie toestanden in.

En desnoods samen met de Hollanders.
Spyker wilt Saab ook kopen, dus we kunnen evengoed samenleggen.

http://nos.nl/artikel/120400-gm-spyk...voor-saab.html

En ik blijf bij mijn uitspraken, zoals ook bij InBev. Het was vlug gedaan het boeltje toen ik zei, laat de vakbonden hun leden aanschrijven geen enkele Jupiler, Hoegaarden of Stella Artois te komen, wel. Het was mysterieus vlug opgelost.

En zo moet het zijn. je verkoopt hier, wel je kunt werk geven ook.
Anders moet je 't boeltje maarr verkopen, daar waar je het produceert.
Is het in gelijkwaardige sociale omstandigheden, zoals meestal binnen Europa,
dan is het goed, maar niet zo é mannekes, gaan produceren in China, Koreo met de kinderhandjes en 2.5 euro per uur voor die mensen en hier het boeltje verkopen. Dat is afzetterij. Ik roep op tot Europese PROTECTIONISME

Al die mensen die wagens kopen in Korea, zoals Hyundai, nu binnenkort Opel,
weet als je zo'n wagen koopt dat je de job van die mensen mede hebt afgepakt.

Als ze die auto's in lage loonlanden willen maken, waar er geen sociale ondersteuning is, wat dat ook, dat moeten ze hier hun auto's ook niet verkopen, dat ze die maar verkopen aan Korea.

En dat moeten ze hard maken in Europa. Inderdaad, de vrije markt mag wat protectionistischer zijn. Want anders gaan ze hun eigen laten uitmelken. Idealen zijn mooi, maar er is ook zelfbehoud.

Al die bedrijven die zelfs kinderarbeid in hun deelbedrijven hebben in die Oosterse landen (Decatlon, noem maar op) Wel, dat ze hun bazar daar afzetten, maar niet in ons land (Europa).

Het kan toch niet zijn dat ze hier de bedrijven sluiten en verschuiven naar lage loonlanden, maar hier wel hun boel verkopen ? Taxeren die toestanden !

Wel laten we onze eigen voituren maken, samen met de Hollanders.
En dat men de bevolking duidelijk maakt, koop maar eentje van eigen bodem.
Voor het werk van ons volk.

Voor wat hoort wat.
Naieveling,
Terwijl Opel Antwerpen dichtgaat, verkoopt GM op het salon in Brussel massaal veel Chevrolets made in Korea...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2010, 22:21   #28
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

volledig akkoord met de topicopener

maar... men zal niet durven

... terwijl net de durf en ondernemingslust van onze voorouderen Vlaanderen tot één van de welvarendste regio's ter wereld heeft gemaakt.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2010, 22:52   #29
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

SAAB (uit communistisch Zweden) is toch het bobo merk bij uitstek van de meerwaarde zoekende Canvaskijker in Vlaanderen en toch de antithese van de yups van LDD. Het is nog niet zo lang geleden dat men een diploma pol&soc moest hebben om uberhaupt met een Saab te mogen rijden. En dat merk wil LDD naar Vlaanderen halen, met overheidsgeld! Tja er zijn geen zekerheden meer in de politiek.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 25 januari 2010 om 22:55.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2010, 23:02   #30
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Saab?
Te weinig modellen, hoge Zweedse lonen. Ik ben voor een Europese constructie rond Opel - Duitsland, Belgie, Spanje, VK (Vauxhalls zijn Opels met een ander logo opgeplakt). Een afspraak dat er geen fabrieken dicht mogen om puur nationalistische redenen.
Die Saab story kan alleen maar het dossier compliceren.
Feitelijk heb je een chassis nodig, zie het hywire platform zoals GM dat gedefinieerd heeft. Meestal kost dat alleen ontwikkelen een dik 5 Miljard;

Dan heb je een serie motoren, een serie modellen die allemaal op datzelfde chassis lopen,

en finaal heb je een distributiekanaal nodig.

En allemaal uit de grond stampen in een verzadigde markt...

Kost dus volgens mij 20Miljard. Die groepen maken u zo het leven zuur.
Je kunt beter een markt scheppen voor een bepaald model, maar dan ook zonder talmen effectief het klimaat scheppen dat die wagen gekocht wordt.

Stel dat we de steden stofvrij - geluidsarm - gezonde lucht - en CO2 arm willen krijgen... Dan kun je perfect doen door een belasting van 10-20euro te heffen om in Brussel te rijden.
Elke pendelaar zal zich verplicht aanpassen, en je schept een klimaat waar de electrische wagen rendabel zal gekocht worden.

Eenmaal de technologie opschaalt naar 100.000 exemplaren, ben je klaar om een 'massaproduct' te exporteren..
Dat is het model dat je moet zoeken.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2010, 23:08   #31
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
SAAB (uit communistisch Zweden) is toch het bobo merk bij uitstek van de meerwaarde zoekende Canvaskijker in Vlaanderen en toch de antithese van de yups van LDD. Het is nog niet zo lang geleden dat men een diploma pol&soc moest hebben om uberhaupt met een Saab te mogen rijden. En dat merk wil LDD naar Vlaanderen halen, met overheidsgeld! Tja er zijn geen zekerheden meer in de politiek.
Ik rij met een Citroën en een Mitsubishi.
Welk type 'automobilist' ben ik??

Ik ben benieuwd...
Oud 25 januari 2010, 23:34   #32
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht

Ik ben benieuwd...
Een Mitsucitröenist ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2010, 23:35   #33
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik ben benieuwd...
Nja je kan toch niet ontkennen dat (zeker in het verleden) de SAAB rijder een bepaald profiel had en dat het cliché zeer vaak overeenstemde met de werkelijkheid. Vandaag is dat allemaal wat vervaagd.

Citroën? Iemand met een goede smaak (en wat teveel geld) maar geen verstand van auto's (zoals Citroën) Mitsubischi is zowat de tegenpool. Hmm. Comlexe persoonlijkheid of heeft uw vrouw/vriendin die Citroen gekozen en uzelf die Mitshubishi?

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 25 januari 2010 om 23:36.
Oud 26 januari 2010, 00:30   #34
Wisord
Banneling

Standaard

Ik rij met een oude saab 95 prima auto , maar om ze hier te gaan maken lijkt me niet ok...
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2010, 00:48   #35
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
ik zeg het al een tijdje.

Opel, Renault, Volkswagen... noem maar op.

Wie denkt dat ze in België zullen blijven,
terwijl hun land van origine eveneens smeekt naar jobs is dus ... naief.

Ik begrijp het dus niet dat de VLaamse regering staat te palaveren met
GM, Duitsland, noem maar op. Zie toch dat het nutteloos is.
Met een kluitje het riet ingestuurd !

Ik verspreid dan ook deze gedachte dat we ons eigen automerk moeten hebben,
zij het nu een Belgisch merk dat we opwaarderen, maar jammer genoeg maken ze
allemaal luxewagens, hetzij dat het land dan maar SAAB opkoopt.

Het is een opportuniteit om dat merk bij te staan tot het produceren van groene wagens,
de universiteiten kunnen hun onderzoek mee initiëren. We kunnen werkbehoud garanderen en we kunnen ook nog eens het staal halen uit Walonie.

We verkopen desnoods iedere Belg een Saab met staatskorting.

Dat zal al veel slimmer zijn dan de tijd te gaan verliezen met gepalaver, bedelen
en smeken naar het goeddunken van de onwilligen.

Ik hoop dan ook dat het AFGAAN van de Vlaamse regering in Amerika dus het startschot is om eindelijk te beseffen dat we ons huis zelf zullen moeten beheren.

Hup met de geit.
Dus jij stelt voor de Saab fabriek in Zweden te sluiten en over te hevelen naar Antwerpen.
Daar zal de zweedse staat, eigenaar van Saab zeker mee akkoord gaan.
Onrealiseerbaar dus.

Laatst gewijzigd door speurneus : 26 januari 2010 om 00:50.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2010, 09:30   #36
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Saab?

Vereeck is voor...
Oud 26 januari 2010, 16:45   #37
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Nja je kan toch niet ontkennen dat (zeker in het verleden) de SAAB rijder een bepaald profiel had en dat het cliché zeer vaak overeenstemde met de werkelijkheid. Vandaag is dat allemaal wat vervaagd.

Citroën? Iemand met een goede smaak (en wat teveel geld) maar geen verstand van auto's (zoals Citroën) Mitsubischi is zowat de tegenpool. Hmm. Comlexe persoonlijkheid of heeft uw vrouw/vriendin die Citroen gekozen en uzelf die Mitshubishi?
Sterk. U zit eigenlijk akelig kort in de buurt.
Oud 26 januari 2010, 17:06   #38
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sterk. U zit eigenlijk akelig kort in de buurt.
Vooroordelen. Wat zouden we zijn zonder?
Oud 26 januari 2010, 18:00   #39
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De Europese regelgeving verhindert massale staatssteun aan specifieke sectoren tenzij iedereen akkoord is,hetgeen voor betreffende sector gewoonlijk een dure staatsbegrafenis betekent.
Erger is dat ze wettelijk een domper op de vorming van Europese megagroepen legt,terwijl ganse marksegmenten wel gedomineerd worden door niet-Europese bijna-monopoliehouders.......De onmogelijkheid om een Opel+ te vormen door een samenspel van staat en privé-investeerders recent was een ergerlijke demonstratie...iedereen bood zogezegd veel geld maar...indien....uitsluitende.....zodat er niks van kwam.

Dit is ter bescherming van de consument bedoeld..naar het schijnt

Nog niet zo lang geleden mochten we dan allemaal toezien hoe een ganse rits forse Europese staalfabrieken(die wettelijk amper konden fusioneren met elkaar) in wrak opgekocht werden door een megaconcern uit......India....(Mittal)

(uit INDIA goddomme...twintig jaar geleden werd je uitgelachen als je zoiets zei)

Het is een kwestie van tijd voor Franse topgroepen als IndoSuez opgeslokt worden door een Chinese dinosaurus die we ons nooit hadden kunnen indenken.....

De EU...een verzameling boetieks en KMO-tjes???

Enneeuh....beschermt dit ons...de consument....de toekomstige werkloze?

Laatst gewijzigd door kelt : 26 januari 2010 om 18:05.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2010, 18:50   #40
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
De Europese regelgeving verhindert massale staatssteun aan specifieke sectoren tenzij iedereen akkoord is,hetgeen voor betreffende sector gewoonlijk een dure staatsbegrafenis betekent.
Erger is dat ze wettelijk een domper op de vorming van Europese megagroepen legt,terwijl ganse marksegmenten wel gedomineerd worden door niet-Europese bijna-monopoliehouders.......De onmogelijkheid om een Opel+ te vormen door een samenspel van staat en privé-investeerders recent was een ergerlijke demonstratie...iedereen bood zogezegd veel geld maar...indien....uitsluitende.....zodat er niks van kwam.

Dit is ter bescherming van de consument bedoeld..naar het schijnt

Nog niet zo lang geleden mochten we dan allemaal toezien hoe een ganse rits forse Europese staalfabrieken(die wettelijk amper konden fusioneren met elkaar) in wrak opgekocht werden door een megaconcern uit......India....(Mittal)

(uit INDIA goddomme...twintig jaar geleden werd je uitgelachen als je zoiets zei)

Het is een kwestie van tijd voor Franse topgroepen als IndoSuez opgeslokt worden door een Chinese dinosaurus die we ons nooit hadden kunnen indenken.....

De EU...een verzameling boetieks en KMO-tjes???

Enneeuh....beschermt dit ons...de consument....de toekomstige werkloze?
Tja waar is de tijd dat Belgische bedrijven de wereld domineerden en Charleroi één van de rijkste steden ter wereld was. In zekere zin vindt op Europees vlak hetzelfde plaats mits vertraging als op Belgisch niveau, met als eindresultaat de verbrokkeling van België en wellicht later Europa, in machteloze vorstendommetjes die de speelbal zijn van buitenlandse spelers.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be