![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik betwijfel of het zo simpel gaat zijn, tenslotte heb ik me niet zomaar ambtelijk laten schrappen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tien-, vijftien jaar geleden bracht Volga een prototype op het autosalon te Brussel waarvoor ze een Europese constructeur voor zochten om het model in productie te nemen. De wagen kon zo weggelopen zijn van de stand van Jaguar. Nu roep men al enkele jaren," Lada is dood in België ". In België wel ja maar intussen is Lada pas goed tot leven gekomen in Frankrijk. Nederland, Frankrijk, noem maar op eender waar, weten ze wel van aanpakken in tegenstelling tot België. Hier gaan onze politiekers zich liever hopeloos belachelijk maken in de Congo en zo. http://www.autozone.be/auto/artikel/...ln_162876.html http://www.autosoviet.altervista.org/volga20032.jpg http://www.autosoviet.altervista.org/GAZ3111-3_WEB.JPG http://www.autosoviet.altervista.org/GAZATAMAN-II-8.JPG http://www.autosoviet.altervista.org/3111limo.jpg http://www.autosoviet.altervista.org/3111limo2.jpg http://www.autosoviet.altervista.org...GA3111_WEB.JPG Laatst gewijzigd door Garry : 17 maart 2009 om 16:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
omdat ieder regeringshoofd zijn eigen bevolking niet in de kou kan zetten. Als de nood het hoogst is, graait men nog steeds (naar, nee sorry) in de eigen zak. Citaat:
Dus denken ze er juist hetzelfde over als de babyboomers. Aan ons de koeke. Alleen, wie maait en vergeet zijn voorzieningen te maken voor het nieuwe zaaiseizoen zal zien dat zijn boerderij onderuit gaat. Dat is een van de weinige dingen die ik verwijt aan de belgische politiekers. Ze hebben gewoon geen ballen om beleid te voeren. Een bende ruziemakertjes die allesbehalve een langdurige vizie kunnen uitwerpen, laat staan de gewone mensen of zelfs de armen voorruit te helpen met eenvoudige, goedwerkende systemen. Deze gewoonte zal zich wel wreken binnen enkele maanden. A wee, de verkozene. Citaat:
En zolang men er in gelooft, het ook werkt. Eerst de beurs op zijn gat, dan het fiat geldsysteem. Let op mijn woorden. Voedselcheques, kledijcheques, brandstofcheques, horecacheques, Poetscheques, Sex-cheques, noem maar op. In plaat van geld te drukken moeten ze maar cheques drukken. Er zijn duizend en een alternatieven, met moed gewoon een denktank opzetten en de zaken los beginnen te zien van een monetair systeem dat onderuit gaat doordat er overproductie is, een grote optimalisatie van de productieprocessen en de daaruit vloeiende verzading van de markt, werkloosheid enz. Men zal moeten nadenken hoe de mensen te kunnen laten voorzien in hun levensonderhoud, ZONDER dat ze er moeten voor werken, maar dat ze wel hun publieke verantwoordelijkheid nemen om de maatschappij te ondersteunen. Uiteindelijk is dat de enige weg, want er zullen nog meer jobs sneuvelen. Wilt men dan dat men de boel kort en klein zal slaan ? Of weer een zinloze oorlog ? Een opzettelijke ongelukske met het verspreiden van een virus of een lek in de kerncentrales (dat ook de rijken kan treffen) ? Neen. Dus we moeten gewoon die richting uit. Citaat:
Men neemt ook de know-how over van Saab. We kunnen ook kleine, electrische DAFkes maken. Onlangs is er een nieuwe doorbraak gekomen in het maken van batterijen aan de Amerikaanse Universiteiten. Als we nu nog meer investeren in turbines, windmolenparken weet ik veel, en in combinatie met die technology, zullen we electriciteit kunnen gebruiken om zowel je huis te verlichten, te verwarmen (!) als nog eens je auto te doen rijden. http://www.eurekalert.org/pub_releas...om_1031109.php http://www.physorg.com/news156097422.html Laatst gewijzigd door JurgenD : 25 maart 2009 om 01:49. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik zei het dus al in FEBRUARI 2009.
Jongens, 't wordt toch eens tijd dat men luistert naar goede visies. Koop dus SAAB op en steek er verdikke groene energie toestanden in. En desnoods samen met de Hollanders. Spyker wilt Saab ook kopen, dus we kunnen evengoed samenleggen. http://nos.nl/artikel/120400-gm-spyk...voor-saab.html En ik blijf bij mijn uitspraken, zoals ook bij InBev. Het was vlug gedaan het boeltje toen ik zei, laat de vakbonden hun leden aanschrijven geen enkele Jupiler, Hoegaarden of Stella Artois te komen, wel. Het was mysterieus vlug opgelost. En zo moet het zijn. je verkoopt hier, wel je kunt werk geven ook. Anders moet je 't boeltje maarr verkopen, daar waar je het produceert. Is het in gelijkwaardige sociale omstandigheden, zoals meestal binnen Europa, dan is het goed, maar niet zo é mannekes, gaan produceren in China, Koreo met de kinderhandjes en 2.5 euro per uur voor die mensen en hier het boeltje verkopen. Dat is afzetterij. Ik roep op tot Europese PROTECTIONISME Al die mensen die wagens kopen in Korea, zoals Hyundai, nu binnenkort Opel, weet als je zo'n wagen koopt dat je de job van die mensen mede hebt afgepakt. Als ze die auto's in lage loonlanden willen maken, waar er geen sociale ondersteuning is, wat dat ook, dat moeten ze hier hun auto's ook niet verkopen, dat ze die maar verkopen aan Korea. En dat moeten ze hard maken in Europa. Inderdaad, de vrije markt mag wat protectionistischer zijn. Want anders gaan ze hun eigen laten uitmelken. Idealen zijn mooi, maar er is ook zelfbehoud. Al die bedrijven die zelfs kinderarbeid in hun deelbedrijven hebben in die Oosterse landen (Decatlon, noem maar op) Wel, dat ze hun bazar daar afzetten, maar niet in ons land (Europa). Het kan toch niet zijn dat ze hier de bedrijven sluiten en verschuiven naar lage loonlanden, maar hier wel hun boel verkopen ? Taxeren die toestanden ! En die taxatie naar de sociale kast. En nota bene, wel taxatie op die wijze dat ze het niet doorrekenen aan de klanten. Maar goed ze moeten ook concurrentieel zijn met andere merken, niet ? Wel laten we onze eigen voituren maken, samen met de Hollanders. En dat men de bevolking duidelijk maakt, koop maar eentje van eigen bodem. Voor het werk van ons volk. Voor wat hoort wat. Laatst gewijzigd door JurgenD : 25 januari 2010 om 19:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat ik liever wagens koop uit lage loonlanden. Dat zal dan toch een lagere prijs zijn nietwaar?
Tenslotte is hier niet veel werk meer tegenwoordig om onze eigen dure spullen te kopen.
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Terwijl Opel Antwerpen dichtgaat, verkoopt GM op het salon in Brussel massaal veel Chevrolets made in Korea... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() volledig akkoord met de topicopener
maar... men zal niet durven ... terwijl net de durf en ondernemingslust van onze voorouderen Vlaanderen tot één van de welvarendste regio's ter wereld heeft gemaakt.
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() SAAB (uit communistisch Zweden) is toch het bobo merk bij uitstek van de meerwaarde zoekende Canvaskijker in Vlaanderen en toch de antithese van de yups van LDD. Het is nog niet zo lang geleden dat men een diploma pol&soc moest hebben om uberhaupt met een Saab te mogen rijden. En dat merk wil LDD naar Vlaanderen halen, met overheidsgeld! Tja er zijn geen zekerheden meer in de politiek.
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 25 januari 2010 om 22:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Feitelijk heb je een chassis nodig, zie het hywire platform zoals GM dat gedefinieerd heeft. Meestal kost dat alleen ontwikkelen een dik 5 Miljard; Dan heb je een serie motoren, een serie modellen die allemaal op datzelfde chassis lopen, en finaal heb je een distributiekanaal nodig. En allemaal uit de grond stampen in een verzadigde markt... Kost dus volgens mij 20Miljard. Die groepen maken u zo het leven zuur. Je kunt beter een markt scheppen voor een bepaald model, maar dan ook zonder talmen effectief het klimaat scheppen dat die wagen gekocht wordt. Stel dat we de steden stofvrij - geluidsarm - gezonde lucht - en CO2 arm willen krijgen... Dan kun je perfect doen door een belasting van 10-20euro te heffen om in Brussel te rijden. Elke pendelaar zal zich verplicht aanpassen, en je schept een klimaat waar de electrische wagen rendabel zal gekocht worden. Eenmaal de technologie opschaalt naar 100.000 exemplaren, ben je klaar om een 'massaproduct' te exporteren.. Dat is het model dat je moet zoeken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Welk type 'automobilist' ben ik?? Ik ben benieuwd... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citroën? Iemand met een goede smaak (en wat teveel geld) maar geen verstand van auto's (zoals Citroën) Mitsubischi is zowat de tegenpool. Hmm. Comlexe persoonlijkheid of heeft uw vrouw/vriendin die Citroen gekozen en uzelf die Mitshubishi? ![]() Laatst gewijzigd door solidarnosc : 25 januari 2010 om 23:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Ik rij met een oude saab 95 prima auto , maar om ze hier te gaan maken lijkt me niet ok...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Daar zal de zweedse staat, eigenaar van Saab zeker mee akkoord gaan. Onrealiseerbaar dus. Laatst gewijzigd door speurneus : 26 januari 2010 om 00:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vereeck is voor...
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vooroordelen. Wat zouden we zijn zonder?
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Europese regelgeving verhindert massale staatssteun aan specifieke sectoren tenzij iedereen akkoord is,hetgeen voor betreffende sector gewoonlijk een dure staatsbegrafenis betekent.
Erger is dat ze wettelijk een domper op de vorming van Europese megagroepen legt,terwijl ganse marksegmenten wel gedomineerd worden door niet-Europese bijna-monopoliehouders.......De onmogelijkheid om een Opel+ te vormen door een samenspel van staat en privé-investeerders recent was een ergerlijke demonstratie...iedereen bood zogezegd veel geld maar...indien....uitsluitende.....zodat er niks van kwam. Dit is ter bescherming van de consument bedoeld..naar het schijnt ![]() Nog niet zo lang geleden mochten we dan allemaal toezien hoe een ganse rits forse Europese staalfabrieken(die wettelijk amper konden fusioneren met elkaar) in wrak opgekocht werden door een megaconcern uit......India....(Mittal) (uit INDIA goddomme...twintig jaar geleden werd je uitgelachen als je zoiets zei) Het is een kwestie van tijd voor Franse topgroepen als IndoSuez opgeslokt worden door een Chinese dinosaurus die we ons nooit hadden kunnen indenken..... De EU...een verzameling boetieks en KMO-tjes??? Enneeuh....beschermt dit ons...de consument....de toekomstige werkloze? Laatst gewijzigd door kelt : 26 januari 2010 om 18:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |