![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
|
![]() ik zeg het al een tijdje.
Opel, Renault, Volkswagen... noem maar op. Wie denkt dat ze in België zullen blijven, terwijl hun land van origine eveneens smeekt naar jobs is dus ... naief. Ik begrijp het dus niet dat de VLaamse regering staat te palaveren met GM, Duitsland, noem maar op. Zie toch dat het nutteloos is. Met een kluitje het riet ingestuurd ! Ik verspreid dan ook deze gedachte dat we ons eigen automerk moeten hebben, zij het nu een Belgisch merk dat we opwaarderen, maar jammer genoeg maken ze allemaal luxewagens, hetzij dat het land dan maar SAAB opkoopt. Het is een opportuniteit om dat merk bij te staan tot het produceren van groene wagens, de universiteiten kunnen hun onderzoek mee initiëren. We kunnen werkbehoud garanderen en we kunnen ook nog eens het staal halen uit Walonie. We verkopen desnoods iedere Belg een Saab met staatskorting. Dat zal al veel slimmer zijn dan de tijd te gaan verliezen met gepalaver, bedelen en smeken naar het goeddunken van de onwilligen. Ik hoop dan ook dat het AFGAAN van de Vlaamse regering in Amerika dus het startschot is om eindelijk te beseffen dat we ons huis zelf zullen moeten beheren. Hup met de geit. Laatst gewijzigd door JurgenD : 25 februari 2009 om 19:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() Saab?
Te weinig modellen, hoge Zweedse lonen. Ik ben voor een Europese constructie rond Opel - Duitsland, Belgie, Spanje, VK (Vauxhalls zijn Opels met een ander logo opgeplakt). Een afspraak dat er geen fabrieken dicht mogen om puur nationalistische redenen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Waar staan die Saab-fabrieken in Belgie? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zijn harde cijfers...en er werd ons nog eens aan herinnerd...
crisis of geen crisis,in een mature auto-markt als de EU is er een productie-overschot van 400- a 500000 units..... Als gevolg daarvan was het voor Opel Antwerpen al moeilijk om een opvolger met evenveel werkinhoud voor de astra te krijgen.Bij GM Europe wisten ze het waarschijnlijk ook al niet meer voordat de huidige crisis begon..... Men laat het jonge bevolkingdeel van de EU geleidelijk verarmen om de grootste kiezersgroep,de babyboomers,te plezieren.(ik kan belasting op arbeid onmogelijk anders interpreteren,zeker gezien de demografische evolutie)dat betekent dat er zelfs geen hoop meer is voor massale produktie,in de EU,van middenklassewagens,wie gaat die dingen nog kopen eens de babyboomers naar hun definitief verblijf verhuist zijn?.Enkel merken met een duidelijk uitgesneden niche hebben toekomst....Voor de rest worden het Chinese blikjes.... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 26 februari 2009 om 18:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() En waarmee gaan we die mannen betalen? Met knopen of met toxic aandelen van Fortis?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Peeschijven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet het zo net nog niet. In de pers lees je dat Opel amper 2500 mensen tewerk stelt, ze vergeten natuurlijk al de nevenbedrijven die rechtstreeks betrokken zijn bij de productie.
![]() |
![]() |
#8 |
Burgemeester
|
![]() blijkbaar 10 op 1 van opel
De mensen bij DAF zijn wanhopig oa omdat ze ook geen aandacht krijgen: Een verslag van gisteren bij opel; http://www.anderepolitiek.be/nieuwec...p?storyid=1197 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementslid
|
![]() ja , hoera, ne zweeds-belgische trabant voor iedereen.... groot - lelijk - benzinezuipend............ maar veilig én goedkoop en zelfgebouwd
![]()
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() België moest al lang...heel lang gezorgd hebben dat we de bedrijven hier als vestiging krijgen in plaats van al heel lang te zorgen dat ze verhuizen of van ergens anders hier een filiaaltje openhouden.
't ligt allemaal aan de hoge taksen hier. Dat en dat alleen is de reden. Ziedaar nu mogen ze gelijk een school jochie in hun korte broek braaf gaan smeken of ze a.u.b. hun prutsfabriek willen openhouden. Onnozelaars. Ze zullen hun eens goed uitgelachen hebben daar in het buitenland achter hun gat.
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
Eerder dure rommel en Belgisch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Door alle perikelen in autoland zijn de geheime plannen van de Belgische regering onverwachts uitgelekt voor de overname van de buitenlandse fabrieken.
Hierdoor zullen er hoogstwaarschijnlijk Belgische auto’s geproduceerd worden. Er was gedacht aan een elektrische auto op 6 AAA batterijtjes maar dat schijnt nog niet haalbaar te zijn op korte termijn. Daarom is de kans dat men oude maar bekende merken onder licentie zal beginnen herproduceren. Foto’s welke reeds zijn uitgelekt zijn o.a. van het bekende goggomobil. U ziet hier een foto van een geslaagde undercover operatie in de garage van enkele ministers. Volgens insiders is gezegd dat Belgen verzot zijn op dergelijke wagens omdat ze perfect op parkings zoals Aldi of Lidol passen en dat de meeste Belgen daar hun dagelijkse inkopen doen tegenwoordig. ![]()
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is er tegen Aldi of Lidl? Je bent bijna zoals die vrouw die door een wesp gestoken was. Er komt een vrouw, met een sjieke pelsmantel, in haar Jaguar, bij de dokter. "Dokter", zegt ze, "ik ben gestoken door een wesp". Vraagt de dokter natuurlijk waar ze gestoken is. "Ik durf dat niet zeggen dokter, ik ben bang dat ik uitgelachen wordt door mijn vriendinnen". Zelfs als de dokter opmerkt dat hij haar niet kan behandelen als hij niet weet waar ze gestoken is, aarzelt ze nog om te zeggen waar ze gestoken is. Pas als de dokter zegt dat hij dit, wegens beroepsgeheim voor zich moet houden, is ze bereidt om te zeggen waar ze gestoken is, ze zegt het met de volgende woorden: "In de Aldi"
N-VA: De kracht van verandering! Verandering begint in je eigen gemeente of stad. Laatst gewijzigd door guido 007 : 28 februari 2009 om 08:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Saab kopen ? Ja, dan kunnen we ook nog ons eigen gevechtsvliegtuig bouwen.
![]() |
#15 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ze kunnen hun geld beter steken in een bedrijf dat een nieuwe brandstof ontwikkeld die bruikbaar is in auto's, er een stevig patent opnemen, de boel zwaar geheim houden, er een zelfvernietigend systeem opplaatsen bij ontdekking en de branstof verkopen aan de rest van de wereld. Geen enkele belg zou nog moeten werken, maar kunnen rentenieren en de rest van de wereld de baas spelen, zoals de arabieren dat nu doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |