Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 februari 2009, 00:13   #21
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Welke ondervraagde politicus geeft die journalisten eens in een coleire lik op stuk ? Zijn ze bang dat hun boodschap dan geen kans meer krijgt ? Dat zij van het scherm zullen verbannen worden ?

Kan iemand mij vertellen of die interviews in Ter Zake wel echt live uitgezonden worden ? Past de VRT de censuur- of interventietruuk toe, zoals de Chinezen, n.l. "live + 30 seconden" ? Zijn de interviews met "moeilijke" mensen vooraf opgenomen en daarna in het Ter Zake journaal geplakt ? Je weet nooit waar dit goed voor is. Als een politiek-niet-correcte zich verspreekt, kan het extra in de verf. Als Freye Vandenbossche uit haar nek klets, dan doen ze het gesprek over.

Betreft De Winter: Eerst een intro met 20-jaar oude opgewarmde kost en een tendensieus muziekje, langer dan het interview zelf. Om zeker te zijn dat de pocoboodschap overkomt en daarna een agressief interview met alleen de vraag : "Is de Islam een roofdier ?" (dat is alles wat ze gelezen hebben in een boek van 250 paginas) gevolgd door " De Decker gaat uw stemmen afpakken".

De dag dat het tij keert, weet ik nu al wie op de keien vliegt. De lijsten zijn klaar. Eigen schuld, dikke bult.
Ik vind dat Terzake zich hier belachelijk gemaakt heeft. Terzake stond hier echt voor schut. Ik denk dat ondertussen zowat iedereen hier in Vlaanderen dat varken van Vlaams belang gezien heeft en dan beweren dat Vlaams belang alleen maar met de Islamisering bezig zou zijn... Alhoewel, in de Islam is een varken een onrein dier.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2009, 00:21   #22
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
ik heb het betrokken interview niet gezien, maar het is iets wat men idd bij politici van alle partijen durft doen. Het is niet alleen erg onbeleefd, maar ook weinig professioneel van de journalisten dat men politici vaak niet laat uitspreken.

Die journalisten trachten gewoon zoveel mogelijk te weten te komen, op zo weinig mogelijk tijd. Daar wringt de schoen : gebrek aan tijd.
Als de samenstellers van "terzake" teveel onderwerpen, en dus ook teveel gasten willen behandelen, zit men snel op zijn tandvlees, qua tijd.
Dus onderbreekt de journalist, want een politic(a)us ratelt maar door, ongeacht welke partij, alsof er een zee van tijd is. Een politic(a)us komt nooit naar de terzake-studio met de bedoeling om daar vragen te beantwoorden, maar om zolang mogelijk aan het woord te zijn.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2009, 00:34   #23
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Die journalisten trachten gewoon zoveel mogelijk te weten te komen, op zo weinig mogelijk tijd. Daar wringt de schoen : gebrek aan tijd.
Als de samenstellers van "terzake" teveel onderwerpen, en dus ook teveel gasten willen behandelen, zit men snel op zijn tandvlees, qua tijd.
Dus onderbreekt de journalist, want een politic(a)us ratelt maar door, ongeacht welke partij, alsof er een zee van tijd is. Een politic(a)us komt nooit naar de terzake-studio met de bedoeling om daar vragen te beantwoorden, maar om zolang mogelijk aan het woord te zijn.
is dat vlugvlug nu niet één van de nefaste kenmerken van deze tijd, waarvan een kwaliteitsmagazine zich zou moeten distanciëren? Men moet nu eenmaal begrijpen dat vele vragen niet in vier zinnen, laat staan in vier woorden, kunnen worden beantwoord.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2009, 00:55   #24
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
is dat vlugvlug nu niet één van de nefaste kenmerken van deze tijd, waarvan een kwaliteitsmagazine zich zou moeten distanciëren?
Ja, die "flashy-stijl" stoort mij ook. Maar het gebeurt overal, bij elke zender.

Citaat:
Men moet nu eenmaal begrijpen dat vele vragen niet in vier zinnen, laat staan in vier woorden, kunnen worden beantwoord.
Dat is juist, maar zelfs als een politic(a)us ruim de tijd krijgt, zal hij/zij nog altijd proberen om zijn/haar antwoord zo lang mogelijk uit te spinnen. Zolang hij/zij aan het woord is, kan geen volgende vraag gesteld worden. En dat is hun bedoeling. Dus zal die journalist nog altijd moeten onderbreken, anders maakt die politic(a)us er telkens een soort van "vrij podium" van.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2009, 03:23   #25
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Meer rechtstreekse debatten, kunnen ze elkander wat onderbreken
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2009, 03:33   #26
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Heeft niets met het VB te maken. Dit is helaas "common practice" in TerZake. Geen enkel item duurt er nog langer dan 7-8 minuten. Van de verdieping die het woordje "duiding" suggereert is al lang geen sprake meer.
Infotainment. En degene die als beste het niveau kan herleiden tot enkele oneliners, is wel juist FDW. Ironisch.
Oud 28 februari 2009, 03:45   #27
Paracelsus
Minister

Paracelsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Heeft niets met het VB te maken. Dit is helaas "common practice" in TerZake. Geen enkel item duurt er nog langer dan 7-8 minuten. Van de verdieping die het woordje "duiding" suggereert is al lang geen sprake meer.
Ik kijk al een tijdje niet meer, ik kan het gewoon niet meer aan.

Soms vraag ik me af of er een correlatie is met het stijgend gebruik van Rilatine in België.

Laatst gewijzigd door Paracelsus : 28 februari 2009 om 03:45.
Paracelsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2009, 03:47   #28
Heftruck

Standaard

't Zou ne keer tof zijn mochten zenders overstappen naar een format dat meer op youtube gelijkt en dat ze afstappen van strikte programmaties enzo.

Laatst gewijzigd door Heftruck : 28 februari 2009 om 03:48.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2009, 05:29   #29
Wari
Vreemdeling

Standaard

Is het nog iemand opgevallen hoe Vlaams Blokkers lijken op getuigen van Jehova? Altijd maar zeveren over "die dag die komt, dat alles verandert en de uitverkoren rechtgeaarden het voor het zeggen zullen hebben"

Zonde van al die energie.
Wari is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2009, 06:08   #30
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ik mis Bracke.
Waarom ? Is hij het niet die daar mee begonnen is ?
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2009, 07:03   #31
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Ze doen dat bij alle politici, soms op het hinderlijike af dat ze inderdaad perse hun standpunt er nog eens tussen willen duwen.

De walen willen niet meewerken aan BHV

dan zeg je : ja er is een overleg bezig

Jamaar die heeft toch gezegd dat hij niet wil overleggen

nee, wij zijn nog bezig, we hebben dit en dat afgesproken

jamaar, je hebt dan toch een probleem

etc...

Je mag 3 keer hetzelfde zeggen, en nog is het tegengesproken als het ware
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2009, 08:12   #32
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wari Bekijk bericht
Is het nog iemand opgevallen hoe Vlaams Blokkers lijken op getuigen van Jehova? Altijd maar zeveren over "die dag die komt, dat alles verandert en de uitverkoren rechtgeaarden het voor het zeggen zullen hebben"

Jij bent zo juist een getuigen van Jehova gij.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2009, 08:15   #33
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Het probleem met Dewinter is, dat wanneer hij niet onderbroken word, hij zo'n interview beschouwt als een "vrij podium". En dat kan niet de bedoeling zijn. En ja, andere politici doen het ook, en worden dus ook onderbroken.
Ik ken trouwens geen enkel politic(a)us die zich beperkt tot het beantwoorden van de hem/haar gestelde vragen. Allemaal proberen ze zo lang mogelijk aan het woord te blijven, kwestie van de tijd te gebruiken voor hun eigen core-business. En ze weten allemaal dat die tijd beperkt is.
Allemaal waar, maar een interview dient toch om te weten wat de ondervraagde politicus denkt, en niet wat de reporter denkt!
Oud 28 februari 2009, 10:40   #34
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti Bekijk bericht
Ik ben geen regelmatige Ter Zake kijker. Op het tijdstip dat dit wordt uitgezonden, heb ik meestal iets beters te doen.

Het staat nu echter op in de achtergrond, interview met Filip Dewinter, maar hoe ergerlijk zijn die interviewers. Zijn zij wel bekend met het concept van de geïnterviewde laten uitspreken? Dewinter is amper begonnen aan zijn zin, of hij wordt al onderbroken.

Doen die twee dat ook bij andere politici, of is dat alleen maar bij politici van het Vlaams Belang?
die doen dat bij iedereen, daarmee dat ik alleszins ook niet meer kijk.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2009, 10:42   #35
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

V.R.T.
Vlaamse Radio & Televisie.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2009, 10:58   #36
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

VB'ers zijn secteleden bedoel je?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2009, 11:01   #37
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
VB'ers zijn secteleden bedoel je?
Nee HAMC , het is de angst dat hetgeen wat hij zegt toch wel eens de nabije toekomst zou kunnen zijn.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2009, 11:29   #38
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
V.R.T.
Vlaamse Radio & Televisie.
Ook Vlaanderen zit vol met linkse journalisten
Maw Belgie is een zinkend schip, alleen zinkt Wallonie nog iets sneller
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2009, 11:33   #39
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Mij is het al wel opgevallen dat velen met oogkleppen lopen, en de waarheid niet onder ogen willen zien (en dan spreek ik niet (alleen) over den Islam).
Elk debat, elke verandering... gaat men angstvallig uit de weg. En dat is dan toch de verdienste van DeWinter. Dat hij alleszins dit punt bespreekbaar tracht te maken.

Laatst gewijzigd door Bob : 28 februari 2009 om 11:35.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2009, 12:36   #40
artisjok
Banneling

Standaard

Wat het interview met Phillippe De Winter betreft, De Winter beweerde dat hij niets heeft tegen de gematigde Moslims, wel tegen de fundamentalisten. Op de vraag hoe hij het onderscheid wil maken, antwoordde hij compleet naast de kwestie. De vraag werd 2 maal herhaalt. Maar een antwoord op de vraag kregen we niet.
Als de gast niet antwoord op de vraag, en alleen zijn propaganda herhaalt, vind ik het normaal dat hij onderbroken wordt.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be