Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 maart 2009, 20:02   #21
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Je slaat natuurlijk een klein detail over: die (echte) Belgen wonen en leven in hun eigen land, hebben ouders, familie enz die mee helpen/hielpen onze maatschappij en zijn sociale zekerheid op te bouwen en van de nodige centen te voorzien enz
De lieden waarvan sprake zijn vreemdelingen, hebben hier eigenlijk "geen zakens", hebben nooit iets gedaan voor ons land tenzij zich hier komen installeren en uit zoeken hoe ze aan het belastingsgeld van de Belgen kunnen zitten. Noem het gewoon diefstal.
Toch nog een heel verschil met fraudeurs uit eigen land...
Maar voor jou mag de ganse wereld hier zomaar zijn zakken komen vullen, zo simpel is het, nietwaar? Hoort bij de "mensenrechten"...
Leveren Belgische beroepsfraudeurs bij tot de sociale zekerheid?

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2009, 20:03   #22
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gilette Bekijk bericht
Dat liedje gaat natuurlijk niet op. Wat Fallen Angel er niet bijzegt is dat die frauderende Belgen zich al blauw betalen aan belastingen, en dus bijdragen aan het systeem, terwijl die allochtone fraudeurs het systeem op alle mogelijke manieren proberen leeg te melken zonder ooit zelf 1 euro bij te dragen of bijgedragen te hebben.

Misschien weet u het nog niet maar het punt van frauderen is belastingen ontduiken.

Deze is denk ik ook rijp voor het quote-archief.

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 1 maart 2009 om 20:04.
Oud 1 maart 2009, 20:08   #23
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht

Misschien weet u het nog niet maar het punt van frauderen is belastingen ontduiken.

Deze is denk ik ook rijp voor het quote-archief.
En dat doet men natuurlijk omdat men zich voorheen al blauw betaald heeft aan belastingen... iets wat de frauderende gelukszoekers uit Pakistan nog nooit gedaan hebben en nooit zullen doen.
Gilette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2009, 20:10   #24
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Leveren Belgische beroepsfraudeurs bij tot de sociale zekerheid?
Ze beginnen te frauderen nadat ze voor zichzelf uitegmaakt hebben dat ze al genoeg uitgemolken werden door de fiscus. Dat betekent dat ze al een serieuze duit in de zak hebben gedaan, iets wat niet kan gezegd worden van de buitenlandse fraudeurs voor wie u het opneemt.
Oud 1 maart 2009, 20:12   #25
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En dat doet men natuurlijk omdat men zich voorheen al blauw betaald heeft aan belastingen... iets wat de frauderende gelukszoekers uit Pakistan nog nooit gedaan hebben en nooit zullen doen.

Telkens ik denk alles gezien te hebben.

Volgens u moet men eerst toch een "beetje" eerlijk werken voor men mag frauderen.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 1 maart 2009 om 20:14.
Oud 1 maart 2009, 20:21   #26
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:

Volgens u moet men eerst toch een "beetje" eerlijk werken voor men mag frauderen.
Hemeltje, niet alleen heb je serieuze problemen met evenwichtig denken, ook het lezen vlot niet.

Volgens mij moet men al behoorlijk uitgemolken zijn door de fiscus alvorens men fraude begint te overwegen.
De fraudeurs beginnen er dan ook aan na een lange of korte carrière van afdragen, iets wat die vreemde parasitaire gelukzoekers niet kan gezegd worden. Die komen naar hier om het systeem van meetafaan te beduvelen.

Laatst gewijzigd door Gilette : 1 maart 2009 om 20:25.
Oud 1 maart 2009, 20:38   #27
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nu u zich zo heerlijk geamuseerd hebt met de onnozele, domme Belgen die ook proberen te frauderen en vanaf uw hoge zitje neergekeken hebt op de dommeriken op het Forum, kan u misschien eens proberen een normale reactie te formuleren over allochtonen die naar hier komen in de hoop op een beter leven dan ze hadden in hun vaderland maar zich uiteindelijk onwettig verrijken op kosten van het land waar ze nu wonen.
Oud 1 maart 2009, 20:41   #28
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

België, 't is boter bij de vis he
't land van zoete koekjes, melk en honing.

Gatverdekke, ik zien mijn land geerne!
Oud 1 maart 2009, 20:44   #29
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hemeltje, niet alleen heb je serieuze problemen met evenwichtig denken, ook het lezen vlot niet.

Volgens mij moet men al behoorlijk uitgemolken zijn door de fiscus alvorens men fraude begint te overwegen.
De fraudeurs beginnen er dan ook aan na een lange of korte carrière van afdragen, iets wat die vreemde parasitaire gelukzoekers niet kan gezegd worden. Die komen naar hier om het systeem van meetafaan te beduvelen.
Is niet waar zenne. De meeste Belgen zijn er mee opgevoed met dingen in het zwart te doen en te laten doen. In humo is er ooit een reeks 'Billen bloot' geweest. Is aanrader als je de Belgische mentaliteit wil begrijpen.

Oud 1 maart 2009, 20:49   #30
artisjok
Banneling

Standaard

Ik zou toch graag een andere bron lezen hierover.

Iemand die in België illegaal verblijft en dan werkloosheidsuitkering krijgt of o.c.m.w.-steun en kindergeld kan niet.
Er klopt iets niet in dit verhaal.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2009, 20:52   #31
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Sorry maar dit kan niet...iemand die illegaal is krijgt geen werkloosheidsuitkering,en geen ocmw steun want daarvoor moet je ingeschreven zijn in het vreemdelingenregister.
Dus klopt dit bericht volgens mij niet.
Toch één iemand die op een gelijkaardige manier dacht (zie reactie van artisjok hierboven).

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2009, 20:57   #32
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik zou toch graag een andere bron lezen hierover.

Iemand die in België illegaal verblijft en dan werkloosheidsuitkering krijgt of o.c.m.w.-steun en kindergeld kan niet.
Er klopt iets niet in dit verhaal.
Idd.

Oud 1 maart 2009, 21:05   #33
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Is niet waar zenne. De meeste Belgen zijn er mee opgevoed met dingen in het zwart te doen en te laten doen. In humo is er ooit een reeks 'Billen bloot' geweest. Is aanrader als je de Belgische mentaliteit wil begrijpen.
Bewijzen aub.

En nog wat, is het omdat men klussen in het zwart laat doen, dat men voor de rest geen belastingen betaalt? Ik laat ook klussen in huis in het zwart doen, omdat ik geen zin heb om de staat nog meer te verrijken dan ik nu al doe.
Het verschil met die fraudrerende Paki's Fallen Angel, is dat ettelijke frauderende Paki's tonnen van mijn belastinggeld en sociale bijdragen maandelijkse/jaarlijks bijven opsoeperen en dat zij geen nikkel bijdragen, terwijl ik, die in de hoogste belastingschijf zit, de staat occasioneel enkel wat BTW-inkomsten en minder belastinginkomsten ontzeg.
Oud 1 maart 2009, 21:12   #34
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
... kan u misschien eens proberen een normale reactie te formuleren over allochtonen die naar hier komen in de hoop op een beter leven dan ze hadden in hun vaderland maar zich uiteindelijk onwettig verrijken op kosten van het land waar ze nu wonen.
En Fallen Angel, gaat dat lukken die normale reactie?
Oud 1 maart 2009, 21:16   #35
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Bewijzen aub.

En nog wat, is het omdat men klussen in het zwart laat doen, dat men voor de rest geen belastingen betaalt? Ik laat ook klussen in huis in het zwart doen, omdat ik geen zin heb om de staat nog meer te verrijken dan ik nu al doe.
Het verschil met die fraudrerende Paki's Fallen Angel, is dat ettelijke frauderende Paki's tonnen van mijn belastinggeld en sociale bijdragen maandelijkse/jaarlijks bijven opsoeperen en dat zij geen nikkel bijdragen, terwijl ik, die in de hoogste belastingschijf zit, de staat occasioneel enkel wat BTW-inkomsten en minder belastinginkomsten ontzeg.
Hopelijk ziet u de hypocrisie zelf in.

Oud 1 maart 2009, 21:26   #36
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Hopelijk ziet u de hypocrisie zelf in.
Niks hypocrisie. Ik zeg eerlijk dat ik de staat occasioneel BTW-inkomsten ontzeg daar ze al rijkelijk bediend wordt door de directe belastingen en sociale lasten die ik betaal, gezien ik in de hoogste belastingschijf val.
Het wordt nu wachten tot jij toegeeft dat die Paki's 100 % zuiver parisatair het systeem kaalplukken en geen euro bijdragen, ooit hebben bijgedragen en ooit zullen bijdragen.
Als jij het verschil niet ziet, mag er ernstig getwijfeld worden aan uw verstandelijke vermogens en aan uw intenties.
Oud 1 maart 2009, 21:43   #37
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Niks hypocrisie. Ik zeg eerlijk dat ik de staat occasioneel BTW-inkomsten ontzeg daar ze al rijkelijk bediend wordt door de directe belastingen en sociale lasten die ik betaal, gezien ik in de hoogste belastingschijf val.
Het wordt nu wachten tot jij toegeeft dat die Paki's 100 % zuiver parisatair het systeem kaalplukken en geen euro bijdragen, ooit hebben bijgedragen en ooit zullen bijdragen.
Als jij het verschil niet ziet, mag er ernstig getwijfeld worden aan uw verstandelijke vermogens en aan uw intenties.
Bwa zij zijn niet de enigen.
In mijn straat woont er ook iemand die al 40 jaar dopt en ook in het zwart werkt(e) als electricien.
Hij zit nu bijna aan zijn pensioen van een (officieel) niet bestaande loopbaan.
Niets nieuws onder de zon dus.

Oud 1 maart 2009, 21:46   #38
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bwa zij zijn niet de enigen.
In mijn straat woont er ook iemand die al 40 jaar dopt en ook in het zwart werkt(e) als electricien.
Hij zit nu bijna aan zijn pensioen van een (officieel) niet bestaande loopbaan.
Niets nieuws onder de zon dus.
Dus omdat er in uw straat een frauderende Belg woont, moeten we de spons vegen over het feit dat allochtonen ook frauderen. Uw redenering is die van een kind dat zijn zin niet krijgt : "en waarom mag ikke da nie als Jefke het wel mag?"
Oud 1 maart 2009, 21:54   #39
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Dus omdat er in uw straat een frauderende Belg woont, moeten we de spons vegen over het feit dat allochtonen ook frauderen. Uw redenering is die van een kind dat zijn zin niet krijgt : "en waarom mag ikke da nie als Jefke het wel mag?"
Inderdaad, hij redeneert zoals een klein, mokkend kind.
Oud 1 maart 2009, 22:03   #40
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
En Fallen Angel, gaat dat lukken die normale reactie?
Ik lach me een kriek met de reakties hier. Normale reakties krijgen op politics? *hoestbui* Een student architect roept alle Belgen uit tot fraudeurs. Architecten werken en zijn creatief bezig. Die hebben geen tijd om op dit forum wat zielloos bezig te zijn met geweld en beschuldigingen. Typisch voorbeeld van een studentje met te veel vrije tijd die wil afkraken. De mama en papa moesten het weten en maar betalen en frauderen om hun studentje te laten spelen. Het staat u vrij woordspelingen te zoeken. Kop op de zon zal nog steeds schijnen op ieder van u.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be