![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het lijkt mij nogal knullig dat je muren moet verven of behangen terwijl het duidelijk is dat de verhuurder best eerst eens iets doet aan z'n vochtproblemen.
![]() |
![]() |
#22 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Is de oorzaak een verstopte afvoer of een lekkage in de waterleiding dan is het voor de huurder. Maar als die huurder in het laatste geval stilletjes probeert te vertrekken dan is het normaal dat de verhuurder een oplossing verwacht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() een vochtprobleem is meestal een probleem aan de buitengevel of aan het dak en dus uiteraard een probleem voor de verhuurder
je hebt echter als huurder hier wel een meldingsplicht voor - als je niet kan bewijzen dat je de huisbaas op een lek in het dak bvb gewezen hebt ( aangetekend dus ) dan kan hij de schade die daar nadien uit voortvloeit op jouw verhalen als er een plaatsbeschrijving wordt opgemaakt bij het begin en er is een vochtprobleem dan is het zeer belangrijk om dit ook te laten optekenen in de plaatsbeschrijving.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 maart 2009 om 14:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() enkel iemand die onvoldoende financiele middelen heeft om iets deftigs te huren uiteraard en het aantal mensen waarvoor dit geldt neemt in fel tempo toe momenteel - veel werkende mensen kunnen zich zelfs niet eens meer iets deftigs permitteren
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() stel iemand die werkt in de kringloopwinkel - die heeft iets van een 1000 euro netto per maand
laten we zeggen dat die dus 333 euro maximum aan huur zou mogen uitgeven wat denk je dat je tegenwoordig hebt voor 333 euro per maand dan mss ? ofwel iets dat heel klein is ( een kamer in t stad met gemeenschappelijke wc enzo ) of anders iets dat wat groter is maar een krot is - de meeste alleenstaanden in dat geval kruipen op een kamer of studio - mensen met kinderen echter zulllen over t algemeen eerder geneigd zijn een iets groter krot te huren - en als het niet lekt dan heb je veel geluk - lekt het wel dan is het plantrekken ps iets voor 333 euro p maand vinden daar moet je bovendien al aardig wat geluk voor hebben - zowel als het voor een kamer is als voor een krot - behoudens uitzonderingen en sociaal woningen is de minimumhuurprijs tegenwoordig zowieso ong 400 euro
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 maart 2009 om 14:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
om 520 euro huur te kunnen betalen heb je bovendien een nettoinkomen nodig van 1560 euro - iets dat een beginnend postbode bvb niet eens heeft iets dat perfect in orde is (net gerenoveerd ofzo ) mag je toch al gauw minstens 600-700 voor rekenen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 maart 2009 om 15:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
't is allemaal te zien waar je iets wilt huren , en mensen die iets willen verhuren dat juist gerenoveerd is noem ik goed zot .....
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik werk deeltijds (allez, nu sta ik helaas op ziekte), ben alleenstaand, kom belange niet aan het nettoinkomen dat je noemt, en betaal 500 huur per maand. Daarvoor krijg ik een huis met twee slaapkamers (oorspronkelijk 3, dus 1 keigrote en een kleintje), vernieuwde ruime badkamer, grote living en eetplaats (enige ruimtes met enkel glas), grote keuken met goed functionerende keukenkasten enzo, en proper hoewel wel al ietske versleten, middelgrote tuin, garage, oprit, voortuin, wc beneden, en kelder en een zolderke. Kelder is vochtig en gebruik ik niet, zolder is stoffig en klein en niet verlicht en wordt gebruikt om lege dozen enzo op te smijten. Mankementen: garage lekt een beetje, CV valt soms uit (huisbaas komt 'm telkens weer aansteken als ik 'm nie meer aankrijg binnen het kwartier nadat ik bel, hij heeft al wat stukken vervangen maar vindt precies de oorzaak niet). Huis was volledig herschilderd toen ik hier aankwam, behalve 1 ruimte (hadden tijdgebrek, ze wilden het nog komen schilderen maar ik vond dat niet nodig). Soms moet je dus gewoon efkes zoeken, en dan vind je blijkbaar wel iets goeds. Heb ook echt wel krotten gezien in mijn zoektocht. Ik ben een tevreden mens, en heb eigenlijk geen enkel probleem om rond te komen.
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
allez, ik zou da wel kwijtraken, maar 'k zou toch al efkes moeten denken waaraan ik dat zou moeten spenderen ![]()
![]() |
![]() |
#32 |
Vreemdeling
|
![]() hallo
wij wonen hier nog geen jaar en wij gaan verhuizen de huisbaas maakte er geen pobleem van want we hebben iemand die onmiddelijk in het huis wilt het is niet dat we het huis 1 maand of langer laten leeg staan vandaag een brief gekregen van het immo kantoor om te zeggen dat we de borg niet terug krijgen omdat we contract breuk doen en dat de boiler ontkalkt dient te worden maar dit is ook niet gebeurt toen we erin kwamen (beerput zat vol die liept over en schouw ook ni gekuist maar gelukkig goeie huisbaas en hij heeft de beerput op zijn kosten laten legen) maar als je een nieuwe huurder hebt kunnen ze dat toch niet maken en de borg bedraagt 3 maanden op een geblokkeerde rekening en is direct volledig betaald geweest en is ons contact staat: indien de huurder de huurovereenkomst evenwel beeindigt tijdens de 1ste, 2de of 3 jarige periode heeft de vehuurder recht op een vergoeding die gelijk is aan 1,2of3 maandhuur naargelang de huurovereenkomst een einde neemt gedurende het 1ste,2de of 3 de jaar. maar telt dit ook als je iemand hebt die erin wilt komen want hier staat er niks van vermeld en als de huurprijs hetzelfde blijft nemen die andere mensen toch ons contract over dan doet het immo kantoor toch contract breuk en dit staat bij ons onder waarborg: deze waarborg zal terug geven worden aan de huurder nadat zal vastgesteld zijn dat de verhuurde goed zich in volkomen goede staat bevindt en dat de huurder aan al zijn andere veplichtingen heeft voldaan toen wij hier kwamen wonen was het hier oud vochtig en vies wij hebben toen een waterleiding voor wasmachine en wc getrokken want dat was er niet de wc was enkel de pot zonder sas in de living hebben wij langs de straatkant opnieuw geisoleerd en gyproc geplaatst en huisbaas heeft dit allemaal bekostigd en in de keuken hebben wij op ons kosten nieuwe vinyl gelegt want die oude dat er lag zat met scheuren en gaten en brandplekken wie weet hier wat meer van alvast bedankt |
![]() |
![]() |