![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Voor of tegen poststaking? | |||
voor |
![]() ![]() ![]() |
22 | 61,11% |
tegen |
![]() ![]() ![]() |
14 | 38,89% |
Aantal stemmers: 36. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Partijlid
|
![]() een verschil om te werken voor de overheid en in de prive is een groot verschil.
we kennen iemand die vroeger voor een prive firma werkt, sinds 2 jaar werkt ze nu op het gemeentehuis van een gemeente. ze vertelde onlangs nog, dat het een wereld van verschil is, ze heeft "nooit" meer stress, om vrijaf te nemen is het ook nooit meer een probleem. en ik denk ook nog dat ze vertelde dat de vakantiedagen die jaar zijn verhoogd met 3 of 4 dagen, en dat nu komt aan 33 dagen. ik ben 100% tegen de vakbonden, dat maakt firma's kapot. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat is overigens de moraal van je vrouwen-epos in bovenstaande post? Heeft die madam het nu niet beter? Laatst gewijzigd door eno2 : 4 maart 2009 om 11:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() dat er ontslagen vallen in tijden van crisis of besparingen, daar kan men niets tegen doen (jammer genoeg) en een bedrijf moet winst maken, ..de overheid niet. in de overheid vallen er nooit ontslagen, omdat er ambtenaar zeer zelden kan ontslagen worden (in zeer uitzonderlijke gevallen) met dat voorbeeld dat ik gaf, bedoelde ik, dat deze vrouw het "veel" beter heeft door voor de overheid te werken omdat ze o.a. meer vakantiedagen heeft, "geen "stress" meer kent, ze veel makkelijker een dag vrijaf kan nemen (in de prive moet dit meerdere weken op voorhand aangevraagd worden..) Laatst gewijzigd door Fabke : 4 maart 2009 om 12:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Normaliter worden ze hier en daar, maar niet altijd en overal, gedwongen tot het betalen van een sociaal prijskaartje, dank zij de vakbonden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() 200% pro de Post staking.
200% pro uitbreiding naar een algemene langdurige staking. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"Het verkorten van de werktijd is een blijvend gegeven, dat het bijbelse gebod "Gij zult werken in het zweet uws aanschijns" tot een achterhaald gezegde maakt. Onderhandelingen over werktijdverkorting en deeltijdwerk verdienen aanbeveling, met mogelijke soepele regelingen (contracten 'op maat', studieverlof, bijscholing, enz.) voor alle 'mensonvriendelijke' klussen: minder werken om beter te kunnen werken en om zo meer tijd vrij te maken om te leven. In een maatschappij waar hoe langer hoe meer handelswaar wordt aangeboden, terwijl een stijgend aantal mensen kampt met gelijkblijvende of afnemende koopkracht, is het trouwens geboden om geleidelijk aan arbeid en inkomen los te koppelen. Zo moet de mogelijkheid worden bestudeerd om een algemene bijstandsuitkering of een minimum inkomen van wieg tot graf voor elke Europese burger in het leven te roepen, zonder dat daarvoor een tegenprestatie wordt verwacht. Dit ter vervanging van de vele zeer ingewikkelde en als sociaal vangnet absoluut niet doelmatige stelsels van pensioenen, werkloosheidsvergoeding, studiebeurzen enz. die nu eens tot dubbel gebruik leiden en dan weer grote gaten vertonen." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() er wordt overal veel te weinig gestaakt. Teveel mensen krijgen teveel voor wat ze maar presteren en de rest van de maatschappij moet daarvoor boeten!?! Dat kan niet blijven duren, iedereen die zwoegt voor minder dan 2000€ netto /maand zou het werk moeten neerleggen, die profiteurs eens tonen dat het gedaan is met ons uit te zuigen!
![]() |
#32 |
Minister-President
|
![]() Die liberalisering die vanuit Europa wordt opgelegd (in alle sectoren) zuigt ferm.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
![]() |
![]() |