![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Die transfers zouden goed te praten zijn moesten ze tot iets goed geleid hebben, pakweg de heropbouw van de Waalse economie, wat het totnogtoe niet heeft gedaan. Dat geld is in bodemloze putten gegooid, om zo een status quo te behouden, ten voordele van de machthebbers in Wallonië. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Shadowke : 4 maart 2009 om 16:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Europees Commissaris
|
![]() Wel, die worden inderdaad niet meegeteld maar de systemen van toewijzing (Imperiali nog meer dan Dhondt) bevoordelen grotere partijen. Het enige wat dit als voordeel heeft voor de kleineren is dat ze makkelijker aan die 5%-grens komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
http://www.binnenland.vlaanderen.be/...FAQ/blanco.htm |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
De drempel wordt dus lager voor de kleine partijen? Dat is interessant, omdat ik altijd gedacht heb dat het 5% van het aantal deelnemers moest zijn, en dus niet van het aantal geldige stemmen. Mensen die nu gaan zeggen dat er geen alternatief is, wat ik zelfs van 'die hard' 'fans' gehoord heb, hebben dus nu een alternatief. Van die mensen hoor ik vaak dat ze teleurgesteld zijn in het VB en vaak om ver van elkaar staande redenen: ze gaan te extreem of ze zijn te soft geworden.
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() Vroeger zouden er linksen zijn opgestaan die al juichend de straat optrokken om de neergang van het VB te vieren. Vandaag ligt niemand er nog van wakker. Een voetnoot in de geschiedenis, een pestbuil die even vervaarlijk begon te zwellen, maar ten slotte weer verdween. Bloemen noch kransen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Los van het gegeven van blanco en ongeldig is het wel zo dat de wijze van toewijzing - die niet proportioneel is - in het voordeel is van de grote partijen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Op andere partijen die stemmen die zelf partijen uitsluiten is geen alternatief voor mij, eenmanspartij LDD al evenmin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
Nee, serieus. Ik zie dat graag... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan je mij 1 goed argument pro transfers geven? Ik heb er al vaak over nagedacht, maar ben er nog niet in geslaagd 1 valabel argument te vinden ter verdediging van de transfers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De berichtgeving over het VB was zoals gewoonlijk weer eens compleet fout.
http://www.vlaamsbelang.org/0/5678/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() Vroeger altijd VLD gestemd, maar sinds de start van NVA mijn stem herzien.
Laatste jaren meer bewust geworden voor de nood aan Vlaamse autonomie. Maar wat ik me nu toch begin af te vragen is (ook al klinkt het eigenaardig misschien) of de krimping (als ze komt) van het Vlaams Belang eigenlijk beter niet gebeurt. Mensen zeggen wel dat ze geen beleidspartij zijn, maar ze geven wel goede oppositie Gerolf Annemans gisteren gezien in Terzake, en ben toch content dat hij in die Fortis commissie zit. Vind dat Vlaams Belang onterecht en overdreven gedemoniseerd is door de media. Ze maken het alsof ge een ridder zijt als ge maar mee op het Vlaams Belang kapt, terwijl de capriolen van andere partijen maar weinig aandacht krijgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Shadowke : 5 maart 2009 om 17:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() Positieve aan dat ganse verhaal is dat het Vlaams Belang (en NVA eigenlijk ook) de meest gecontroleerde partij is, elk probleem wordt in het groot uitgesmeerd en besproken in de media, waardoor ze minder overkomen te foefelen achter de gordijnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |