Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 7 maart 2009, 21:22   #21
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Kijk, als je in Molenbeek rondloopt, ooit een oervlaamse gemeente, en je bent Vlaams-nationalist, dan kan ik begrijpen dat je je niet gelukkig voelt.
Ik eigenlijk niet, maar de logica achter nationalisme ontgaat mij dan ook volledig. Ik voel mij verbonden met mensen op basis van hun persoonlijk karakter niet op basis van hun ethniciteit, hun cultuur of de taal die ze van thuisuit spreken.

Ik ken bepaalde Afrikaanse grootsteden vrij goed die nu serieus verwesterd en gemoderniseerd zijn. Bepaalde inwoners van die steden vinden die evolutie vreselijk. Ik snap die mensen evenmin, hoor.
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2009, 21:24   #22
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Bah, ik denk anders niet dat de doorsnee Brusselse bourgeois-FDF'er er zich meer op zijn gemak zou voelen, hoor.
Het verschil is dat de Brusselse bourgeois-FDF'er, die zijn eigen volk verraden heeft, ook geen aanspraak mag maken op deze gemeente. Het is trouwens dit FDF dat de immigrantenbevolking misbruikt om de verfransingsmolen verder te laten draaien.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2009, 21:32   #23
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het verschil is dat de Brusselse bourgeois-FDF'er, die zijn eigen volk verraden heeft, ook geen aanspraak mag maken op deze gemeente. Het is trouwens dit FDF dat de immigrantenbevolking misbruikt om de verfransingsmolen verder te laten draaien.
Klopt wel, maar wat ik eigenlijk ook wilde zeggen is dat 'het zich ongelukkig voelen' in gemeentes als Molenbeek, Anderlecht... niet louter gekoppeld is aan Vlaams-nationalist of Vlaming tout court zijn, aangezien de autochtone Franstalige Brusselaars in deze gemeenten ook stilaan een minderheid aan het worden zijn en ook zij er wegtrekken.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2009, 21:35   #24
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
Ik voel mij verbonden met mensen op basis van hun persoonlijk karakter niet op basis van hun ethniciteit, hun cultuur of de taal die ze van thuisuit spreken.
Ik ook.

Citaat:
Ik ken bepaalde Afrikaanse grootsteden vrij goed die nu serieus verwesterd en gemoderniseerd zijn. Bepaalde inwoners van die steden vinden die evolutie vreselijk. Ik snap die mensen evenmin, hoor.
Het probleem in Molenbeek en in bepaalde "verwesterde" en "gemoderniseerde" Afrikaanse grootsteden is de aanwezigheid van ontwortelde bevolkingsgroepen zonder gemeenschappelijke normen en waarden. Gevolg: criminaliteit, vandalisme, vuiligheid, extremisme en fanatisme tieren welig.

Wanneer sommige mensen in Molenbeek dan terruggrijpen naar de traditionele islam (niet die van de Wahabieten & bin Laden, de globalistische islam die de Amerikanen en Saoedi's propageren) of naar de traditionele berbercultuur, dan moeten we dat toejuichen.

Met een ontwortelde ghetto-subproletariër valt niet te praten, maar mensen die terug aanknopen bij normen en waarden kunnen het streven naar Vlaamse eigenheid begrijpen en dan zijn ook bondgenootschappen tegen de misprijzende FDF-bourgeoisie mogelijk.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 7 maart 2009 om 21:35.
Oud 7 maart 2009, 21:55   #25
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wanneer sommige mensen in Molenbeek dan terruggrijpen naar de traditionele islam (niet die van de Wahabieten & bin Laden, de globalistische islam die de Amerikanen en Saoedi's propageren) of naar de traditionele berbercultuur, dan moeten we dat toejuichen.

Met een ontwortelde ghetto-subproletariër valt niet te praten, maar mensen die terug aanknopen bij normen en waarden kunnen het streven naar Vlaamse eigenheid begrijpen en dan zijn ook bondgenootschappen tegen de misprijzende FDF-bourgeoisie mogelijk.
Dit is zo herkenbaar. Ik heb zo wel met Noord-Afrikanen gesproken die neerkijken op de Berbertaal ten voordele van het Frans, iets wat ik nooit begrepen heb.
Ze maken zichzelf wijs dat het de wereld een betere plaats zou maken als men de grote talen laat winnen op de kleinere, maar blijken wel hun identiteit te verliezen. En identiteit, daar gaat het hem net om. Het is identiteit dat de mensen verenigt (in tegenstelling tot ethnische eigenheid zoveel mogelijk negeren in de hoop een 'ideale' wereldburger te creëren).

Men kan pas gerespecteerd worden als men zichzelf respecteert IMO.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 7 maart 2009 om 22:02.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2009, 22:01   #26
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Dit is zo herkenbaar. Ik heb zo wel met Noord-Afrikanen gesproken die neerkijken op de Berbertaal ten voordele van het Frans, iets wat ik nooit begrepen heb.
Het gaat dan om ontwortelde ghetto-subproletariërs, hier uitgebraakt door het Franse imperialisme...

Zij zijn de subjectieve vijanden van de Vlamingen, maar zouden eigenlijk hun objectieve bondgenoten moeten zijn!
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 7 maart 2009, 22:14   #27
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het probleem in Molenbeek en in bepaalde "verwesterde" en "gemoderniseerde" Afrikaanse grootsteden is de aanwezigheid van ontwortelde bevolkingsgroepen zonder gemeenschappelijke normen en waarden. Gevolg: criminaliteit, vandalisme, vuiligheid, extremisme en fanatisme tieren welig.
De dingen die je citeert zijn m.i. veel eerder een gevolg van de economische situatie van veel van de inwoners van een grootstad dan van een gebrek aan gemeenschappelijke "normen en waarden", iets wat ik een uiterst abstract begrip vind. Ze horen bij zowat elke grootstad waar ook ter wereld.

Waar ik vooral op doelde is niet zozeer dat mensen zich storen aan de toestand van een buurt of stad, maar aan de eigenheid van zijn inwoners die natuurlijk verschilt onderling. Iets wat je dus ook ziet in die Afrikaanse grootsteden waar ik in gewoond heb. Bepaalde inwoners hun leefstijl evolueert, verandert wat wrevel opwekt bij andere inwoners. Irritatie om het anders zijn van medeburgers. Dat is wat nefast is en wat ik deplorabel vind.
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2009, 22:38   #28
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

In principe klopt het wat je zegt. Het wordt alleen wel een probleem wanneer de Vlamingen hen zouden misbruiken als bufferstemmen voor hun zaak. Vóór er zo'n alliantie gevormd kan worden zou het Vlaams-nationalisme ten eerste een beter imago moeten krijgen en er zou veel meer opbouwende militante actie moeten optreden hiervoor; Vlaanderen verdient beter dan de angstpsychose waaronder het lijdt.
Het is trouwens belangrijk dat we echte verbetering voor die (niet per se verloren) ghetto-subproletariërs boeken door hen hun wortels terug te geven waar ze zich thuis bij voelen, ZONDER onze ziel te verkopen (trouwens, zo'n neprespect zou ook erg doorzichtig zijn in de eerste plaats). In dit laatste punt zit een grote uitdaging die enkel te overbruggen valt met goede intensies en wilskracht van beide partijen.

Een land met een eigen identiteit als bv. Nederland blijkt er beter in te slagen dan een verdeeld land waar men de irreële angst heeft rechts-populist te worden indien men de waarheid erkent dat er geen Belgische eigenheid bestaat en dat we in de eerste plaats Nederlandstalig en Vlamingen zijn en eigenlijk België niet gewild hebben.
Nederland is een perfect voorbeeld van hoe mensen met zelfrespect ook automatisch meer respect en bewondering afdwingen bij andere culturen. Nederland is verre van perfect, toegegeven, in hun regering zitten pro-Atlantische slijmballen, maar ik heb niet de indruk dat de gewone Nederlandse man hen altijd daarin volgt. Voorbeeld: op de Nederlandse televisie vonden ze de Amerikaanse plannen voor een invasie in Irak een prachtidee, terwijl de excuses van de VS schaamteloos doorzichtig waren dat enkel mentaal gehandicapten het niet zagen. Mijn Nederlandse vrienden waren echter, net zoals de gemiddelde Europeaan, erg gekant tegen die oorlog sinds het uiterste begin.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 7 maart 2009 om 22:44.
Oud 7 maart 2009, 22:52   #29
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jones Bekijk bericht
Ik vraag het me vaak af.

Overal zie ik vreemdelingen !!!

Neen, echte Vlamingen gaan tegenwoordig in Wallonië wonen, 't is er goedkoper, 't is er aangenamer en 't is er in vele opzichten beter...én!!! men kan er in veel plaatsen in het Nederlands terecht (wat in Vlaanderen niet kan gezegd worden...).

P.S. In Brussel zie ik ook veel Amerikanen, Engelsen, Fransen, Italianen, Japanners - zonder van de Europese Commissie te spreken-> inderdaad, we worden overspoeld door vreemdelingen, en dan zwijg ik nog over onze uitgebuite Congolezen-> als die er mogen zijn, waarom dan anderen ook niet? Geef 1 grondige reden (maar kom niet met de Islam aandraven hé - de katholieke kerk is minstens even erg en even dogmatisch, die zijn elkaar waard - het is eigenlijk vasten,we mogen dus niet doen wat we nu doen, volgens het Vaticaan: GEEN internet en GEEN SMS enz. tijdens de vasten, m.a.w. iedereen die nu bezig is , is geen goede katholiek- doet me eigenlijk aan de Taliban denken....

Laatst gewijzigd door Boontjes : 7 maart 2009 om 23:02.
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2009, 22:54   #30
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
In principe klopt het wat je zegt. Het wordt alleen wel een probleem wanneer de Vlamingen hen zouden misbruiken als bufferstemmen voor hun zaak. Vóór er zo'n alliantie gevormd kan worden zou het Vlaams-nationalisme ten eerste een beter imago moeten krijgen en er zou veel meer opbouwende militante actie moeten optreden hiervoor; Vlaanderen verdient beter dan de angstpsychose waaronder het lijdt.
Het is trouwens belangrijk dat we echte verbetering voor die (niet per se verloren) ghetto-subproletariërs boeken door hen hun wortels terug te geven waar ze zich thuis bij voelen, ZONDER onze ziel te verkopen (trouwens, zo'n neprespect zou ook erg doorzichtig zijn in de eerste plaats). In dit laatste punt zit een grote uitdaging die enkel te overbruggen valt met goede intensies en wilskracht van beide partijen.
Ja, eigenlijk hebben we een soort Vlaamse verie van Egalité & Réconciliation, de groep rond Alain Soral, nodig. Identiteit & Verzoening ofzo.

(De "Egalité" verwijst bij Soral naar de Franse republikeinse identiteit rond "Liberté, Egalité, Fraternité".)
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 7 maart 2009, 23:31   #31
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ja, eigenlijk hebben we een soort Vlaamse verie van Egalité & Réconciliation, de groep rond Alain Soral, nodig. Identiteit & Verzoening ofzo.

(De "Egalité" verwijst bij Soral naar de Franse republikeinse identiteit rond "Liberté, Egalité, Fraternité".)
Vlaanderen moet eindelijk eens volwassen worden en niet steeds die verdomde underdog-positie aanhouden; Dat tafelgeschreeuw en dat vlaggengedoe (wat overigens op de zenuwen van iedereen werkt) zal Vlaanderen niet helpen + waarom hebben wij een externe vijand nodig? Enkel regimes die zelf zwak staan schuiven alle schuld op een externe vijand - en de Walen zijn niet onze vijanden, en als we er al hebben dan zijn het de Franstalige Belgistische Brusselaars, aangevoerd door Reynders, want daar moet hij zijn stemmen halen. De kracht moet in ons zelf liggen (klinkt echt verwaand, niet?)en niet door op de kop te gaan zitten van de zwaksten in onze maatschappij, zijnde de Walen en de vreemdelingen (enfin, DIE vreemdelingen die velen hier bedoelen - maar de grootste ambras komt , juist ja, van Eurpese vreemdelingen- enige nuance in deze discussies zou niet slecht zijn..
Oud 7 maart 2009, 23:54   #32
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes Bekijk bericht
en als we er al hebben dan zijn het de Franstalige belgicische Brusselaars, aangevoerd door Reynders, want daar moet hij zijn stemmen halen.
Dat klopt. Walen zijn niet onze vijand, en sterker, ze zijn België vaak even moe als ons. Deze Franstalige Brusselaars dragen vaak een Nederlandstalige familienaam en komen uit een opportunistische bange volksverraderlijke families. Franstaligen die in Brussel geboren worden zijn trouwens ook het slachtoffer van hun voorouders, maar daarom niet minder klote voor ons.

De idee dat je voorstelt begrijp ik echter wel, we moeten opbouwen en niet afbreken, wil de Vlaming ooit ontwaken in Nedervlaanderen.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 7 maart 2009 om 23:56.
Oud 8 maart 2009, 09:08   #33
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk, als je in Molenbeek rondloopt, ooit een oervlaamse gemeente, en je bent Vlaams-nationalist, dan kan ik begrijpen dat je je niet gelukkig voelt.
Ik laat mijn geluk niet afhangen van het kleurtje van mijn buren.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2009, 13:47   #34
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Het gaat niet om de kleur, wel om de verloedering van de gemeente en de triestige sfeer die daar hangt. De linkerzijde houdt dit kiesvee bovendien in stand.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 8 maart 2009, 13:59   #35
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De man komt gewoon op voor zijn Vlaamse eigenheid. Daar is op zich niets mis mee. Alleen lijkt het VB de laatste tijd meer geïnteresseerd in de verdediging van de VS en Israël dan in de verdediging van Vlaanderen...
Daarom dat ze voor jaar nog gepleit hebben voor de oprichting van een onafhankelijke Palestijnse staat.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2009, 14:00   #36
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
Ik eigenlijk niet, maar de logica achter nationalisme ontgaat mij dan ook volledig. Ik voel mij verbonden met mensen op basis van hun persoonlijk karakter niet op basis van hun ethniciteit, hun cultuur of de taal die ze van thuisuit spreken.

Over welke Afrikaanse grootsteden heb je het dan concreet? Ik ben ook in enkele grote Afrikaanse steden geweest, maar ben daar nergens wijken tegengekomen waardat uitsluitend westerlingen wonen en waar eerder Afrikanen woonden.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2009, 14:11   #37
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Over welke Afrikaanse grootsteden heb je het dan concreet? Ik ben ook in enkele grote Afrikaanse steden geweest, maar ben daar nergens wijken tegengekomen waardat uitsluitend westerlingen wonen en waar eerder Afrikanen woonden.
In Noord-Afrika heb je Marrakech b.v., dat onder de voet wordt gelopen door Amerikanen, Israëliërs, Fransen, ...
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 8 maart 2009, 14:16   #38
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Daarom dat ze voor jaar nog gepleit hebben voor de oprichting van een onafhankelijke Palestijnse staat.
Ook Bush & Olmert pleiten daarvoor. Er is echter een verschil tussen een Palestijnse Bantustan en een staat met gelijke rechten voor joden, christenen, atheïsten & moslims, die ook komaf maakt met de ongecontroleerde immigratie van joden.

Het uitdrijven van Palestijnen om plaats te maken voor Joodse gewapende immigranten & kolonisten moet ophouden.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 8 maart 2009, 23:19   #39
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes Bekijk bericht
Vlaanderen moet eindelijk eens volwassen worden en niet steeds die verdomde underdog-positie aanhouden; Dat tafelgeschreeuw en dat vlaggengedoe (wat overigens op de zenuwen van iedereen werkt) zal Vlaanderen niet helpen + waarom hebben wij een externe vijand nodig? Enkel regimes die zelf zwak staan schuiven alle schuld op een externe vijand - en de Walen zijn niet onze vijanden, en als we er al hebben dan zijn het de Franstalige Belgistische Brusselaars, aangevoerd door Reynders, want daar moet hij zijn stemmen halen. De kracht moet in ons zelf liggen (klinkt echt verwaand, niet?)en niet door op de kop te gaan zitten van de zwaksten in onze maatschappij, zijnde de Walen en de vreemdelingen (enfin, DIE vreemdelingen die velen hier bedoelen - maar de grootste ambras komt , juist ja, van Eurpese vreemdelingen- enige nuance in deze discussies zou niet slecht zijn..
voila
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2009, 23:37   #40
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Als je in Brugge woont, en je ziet er alle dagen duizenden toeristen van de ganse wereld, dan ben je ook niet gelukkig- psychologisch is te veel te veel - maar wij hebben die geglobaliseerde wereld gewild (althans, wij hebben gestemd voor die mensen die dat wilden, en aangezien dit ALLE partijen waren, moeten we nu niet komen zagen...+ het is nu eenmaal zo: iedereen kan gaan en staan waar hij/zij wil - als wij dat kunnen/mogen: waarom dan de rest van de wereld niet?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be