Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 maart 2009, 14:26   #21
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
in vergelijking met andere landen is het hier echt erg hoor.
In vergelijking met Nederland is dat inderdaad waar, met andere landen kan ik moeilijk vergelijken maar ik kan mij toch niet van de indruk ontdoen dat het bv in Frankrijk niet veel beter is.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2009, 14:27   #22
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
In vergelijking met Nederland is dat inderdaad waar, met andere landen kan ik moeilijk vergelijken maar ik kan mij toch niet van de indruk ontdoen dat het bv in Frankrijk niet veel beter is.
in vergelijking met Duitsland zeker.
Oud 11 maart 2009, 14:35   #23
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
In Wilrijk werd er eens een jongen op zijn fiets door een mercedes onderste boven gereden.

Bleek dat de fietser de schade aan de auto moest betalen want de fietser reed niet op een fietspad maar een fietssuggestiestrook.

Zo'n fietssuggestiestrook ziet er blijkbaar uit als een fietspad maar is het werkelijk niet. En volgens de wet betaal jij dan de schade als een wagen u overhoop rijdt.

Ik had als ouder deze zaak laten voorkomen.
In Nederland geldt de regel dat kinderen onder de 12 NOOIT schuldig zijn, zelfs al rijden ze op de stoep en tikken ze bv een spiegel mee.
Oud 11 maart 2009, 14:39   #24
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Ik had als ouder deze zaak laten voorkomen.
In Nederland geldt de regel dat kinderen onder de 12 NOOIT schuldig zijn, zelfs al rijden ze op de stoep en tikken ze bv een spiegel mee.
De zaak is voorgekomen Derk, de rechter heeft beslist dat het kind in fout was toen het door de wagen overeden werd.

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 11 maart 2009 om 15:07.
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2009, 15:05   #25
Eschaton ß
Partijlid

Eschaton ß's schermafbeelding

Locatie: Fleuris-sur-Gemappes-En-Bidonville-Misère (Vuilvoorde/Vilmorte)
Standaard

Weet ge, fietsen zijn op vele plaatsen in België unfeasable, simpelweg omdat het hier vantijd goed bergop gaat. Ikzelf woon in het centrum van het land op juist 100m boven de zeespiegel. Ik zou niet willen dromen dat ik de Rue Dupont ofzo in Schaarbeek, de Aardenberg in NOHeembeek met de velo opmoet... Holland is ne platte pannenkoek, waar ge haast nooit uw handrem moet gebruiken of zelfs uw rem moet ingedrukt houden aan de lichten. De grote banen (autostrades en ringwegen) zijn van goeie kwaliteit, maar de straatjes in de woonwijken vertonen ook al een ver gevorderde vorm van aftakeling.

En soms zijn de Hollanders echte krenten: een gewoon klein straatje wordt dan: en een straat voor auto's en een dubbelfietspad langs weerszijden op die rijbaan getekend.
Eschaton ß is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2009, 16:44   #26
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
T'is al goed. Van mij mag iedereen rondrijden mat wat ie wil hoor.
van mij mag ook iedereen rondrijden met wat hij wil, maar ik erger me mateloos aan onze politiekers die rondsjeezen met dikke bakken a la audi of bmw...........

zij die een voorbeeldfunctie hebben zouden moeten rondkarren in een electrische wagen of met het openbaar vervoer (waar ze gratis gebruik kunnen van maken gezien hun functie) maar neen hé, dan vallen ze niet op of moeten ze "tussen" het "gepeupel" gaan zitten.... no way !

ook de staatsomroep kan het zich niet laten om electr'isch aangedreven voertuigen af te schilderen als "koldermobiels" en als ze de kans krijgen gaan ze dan ook zeker niet nalaten om deze wagens belachelijk te maken ofschoon er serieus goeie en mooie en vooral praktische en zuinig rijdende wagens tussen zitten, maar die tonen ze niet......

hoe kan je dan een mentaliteits-wijziging veroorzaken bij de modale burger, als zelfs diegenen met een voorbeeldfunctie hun neus ervoor ophalen..... t'ja de petroldollars zeker ????????????
Oud 11 maart 2009, 18:57   #27
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Pfw, ik heb al redelijk wat zien veranderen en als ik zo even beschouw hoeveel dat allemaal heeft gekost en welk voordeel ik er van heb gehad, ik zou mijn belastingsgeld gehouden hebben als ik de keuze had gehad.
Wegen met een fietspad voor elke richting werden gewijzigd naar een tweerichtingsfietspad met een strook struiken tussen gedeelte voor auto en voor fietsers. Maar de baan moest even breed blijven, dus die struiken waren ten koste van ruimte voor de fietsers.

Vroeger moest ik even over mijn schouder kijken voor aankomende auto's, en dan kon ik een andere fietser inhalen. Nu moet ik kijken voor fietsers uit de andere richting en ook nog mijn voorligger laten horen dat ik wil inhalen, daar het niet breed genoeg is om 'rechts' te blijven rijden.

Vroeger zag ik het fietspad nog redelijk als het donker was, nu niet meer, de strook struiken werpt er schaduw op omdat er maar lichten zijn aan de kant van de autobaan.

Vroeger was het fietspad in de winter meegestrooid met de baan, nu bestaat het niet meer voor de strooiwagens.
Vroeger lag het trouwens gemiddeld veel minder glad, die rode stroken zijn gladder dan de vorige bedekking.

Die strook struiken onderhouden kost waarschijnlijk dikke duiten. Ook al omdat de ongeïnteresseerde belastingsincasseerders de aansluitingen naar zijwegen veel te smal open lieten, zodat de auto's ze kapotrijden en de draden en paaltjes almaar vernesteld en versplinterd op het fietspad liggen.

Nu moet ik twee keer oversteken wegens de éénrichting, vroeger genen enen keer.

Nu staan er her en der paaltjes met aanduiding dat het een fietspad is, als je wil afslaan moet je eropletten van er niet tegen te botsen, omdat ze pal in de hoek van afslaan staan, zodat je de ruimte niet hebt om al rijdende te draaien. Remmen, voet op de grond, sleep sleep naar rechts, afduwen en verder.

Auto's komende uit zijwegen of opritten kunnen door die struiken niet goed zien of er auto's afkomen. Wat doen ze: vooruit (zijweg) of achteruit (oprit) tot op het fietspad en daar stoppen en kijken en eventueel wachten. Als ze moeten wachten en er komt intussen een fietser moeten ze dat stukje weer terug om de fietser eerst te laten passeren en het spelletje begint opnieuw.
Al dat gepruts zorgt ook voor putten in de bermen daar, waarin het water blijft staan, wat bij vriesweer klote is omdat daar zelfs zonder regen nog dagen later ijsplekken kunnen komen door het telkens opnieuw opspattende water overdag.

Maarja, wat kun je verwachten van iets dat met afgepakt geld werd betaald?
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be