Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 maart 2009, 22:22   #21
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
kan de oeso nog wat landen noemen waar 70% van het loon afgeroomt wordt?
Staat er ook bij voor wie dit belastingvoordeel is?
Heeft natuurlijk te maken met het halfslachtig bankgeheim van Begie, dat trouwens geen lang leven meer geschoren is.
Trouwens als Fortis U nog niet geplukt heeft, dan zal de regering het binnen een tijdje wel doen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2009, 22:42   #22
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Maar bij neent gij...
In Antwerpen zijde overal in minder dan een uur (of iet langer met het openbaar vervoer... En dan spreek ik over geheel de provincie, niet de stad alleen.
Was dat overal maar zo.
In Antwerpen is ENORM VEEL werkgelegenheid, was dat maar overal zo.
Antwerpen organiseert keiveel voor de burgers, was dat maar overal zo.

Antwerpen is een grootstad he, die leven in "concurrentie" met ander grootsteden.
Zelfs de AWW (Antwerpse waterwerken) zijn van op en top conditie. Hier in Oost Vl kan ik dat helaas niet zeggen, komt keiveel kalk mee. Mijne waterkoker is helemaal aangekoekt van kalk als ik hem niet geregeld uitkook met azijn.
Alhoewel ik voorstander ben van het openbaar vervoer, vind ik toch dat u overdrijft (of bedoelt u dit sarcastisch?). Ik vertrek 's morgens om 5 voor 7 met de bus bij mij thuis en ben pas omstreeks 10 voor 8 op het werk ... hooguit 6 km van bij mij thuis, 's avonds doe ik er dikwijls meer dan een uur over. Toen ik vorige zomer enkele keren naar Beveren moest, deed ik er meer dan een uur over, dat zou ondertussen moeten gebeterd zijn maar ik geloof er niet veel van. Naar Lier geraak ik helemaal niet op een uur enzovoort. Ik denk dat u weinig ervaring hebt met het nemen van openbaar vervoer, of dat u het enkel gebruikt voor telkens dezelfde rit.
Antwerpen maakt op mij helemaal niet de indruk van een "grootstad". Veel drukte en rommeligheid, dat wel, vuil dat soms dagenlang niet opgekuist wordt enzovoort.
Oud 13 maart 2009, 22:47   #23
Eschaton ß
Partijlid

Eschaton ß's schermafbeelding

Locatie: Fleuris-sur-Gemappes-En-Bidonville-Misère (Vuilvoorde/Vilmorte)
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Nog meer:
België staat op de lijst "belastingparadijzen".
Notionele aftrek, coordinatiecentra, zwarte Nederlandse, Duitse (en Franse) rekeningen etc:
11.03.2009 18:06
België op informele lijst belastingparadijzen
België staat op de nieuwe lijst van landen die niet meewerken aan de uitwisseling van fiscale gegevens. Het gaat om een informele lijst van de OESO, de Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling.

De OESO stelde de officieuze lijst op verzoek van Frankrijk en Duitsland op. De twee landen zijn van plan op de komende topbijeenkomst van de G20, op 2 april in Londen, een offensief tegen de belastingparadijzen te lanceren.

http://news.be.msn.com/binnenland/ar...entid=14993734
't Is weer proper, allez. Het land waar alles kan en niks mag hé. Veel Vlamingen hebben geen zicht op de kafkaiaanse toestanden bezuiden van hen. Schoon figuur da we slaan, prima! Maar speelt het dan gelijk goed: schaf de Euro af en begin van voor af aan, smijt de Nato en de EU buiten enz...
Eschaton ß is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2009, 22:54   #24
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Alhoewel ik voorstander ben van het openbaar vervoer, vind ik toch dat u overdrijft (of bedoelt u dit sarcastisch?). Ik vertrek 's morgens om 5 voor 7 met de bus bij mij thuis en ben pas omstreeks 10 voor 8 op het werk ... hooguit 6 km van bij mij thuis, 's avonds doe ik er dikwijls meer dan een uur over. Toen ik vorige zomer enkele keren naar Beveren moest, deed ik er meer dan een uur over, dat zou ondertussen moeten gebeterd zijn maar ik geloof er niet veel van. Naar Lier geraak ik helemaal niet op een uur enzovoort. Ik denk dat u weinig ervaring hebt met het nemen van openbaar vervoer, of dat u het enkel gebruikt voor telkens dezelfde rit.
Antwerpen maakt op mij helemaal niet de indruk van een "grootstad". Veel drukte en rommeligheid, dat wel, vuil dat soms dagenlang niet opgekuist wordt enzovoort.
Voor 6 km pakt u de bus?
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2009, 23:01   #25
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Antwerpen-Centraal-Lier: 19 minuten met de trein
Antwerpen-Centraal-Beveren: tussen 17 en 23 minuten met de trein
Centrum Antwerpen-Deurne (ongeveer 13 km) met de tram (ondergronds): 15 minuten tijdens volle spits

In volle spits sta ik op een kwartiertje in het station, voor u kan die verplaatsing uiteraard langer zijn, maar dat is in elke stad zo. De eerste 18 jaar van mijn leven heb ik in Deurne gewoond, maar sinds ik in het centrum woon geniet ik veel meer van de voordelen van de stad en heb ik pakken minder last van de ergernissen.

Ik geef u wel gelijk dat er veel kan verbeteren op het vlak van properheid. Over drukte moet je niet zeuren als je in een grootstad woont, voor rust en stilte moet je op het platteland zijn (hoewel, al dat gefluit van die vogels en het geronk van grasmaaiers ... vreselijk).
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2009, 10:43   #26
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
De hoogste levenskwaliteit ter wereld in een stad is te vinden in Kopenhagen.
Antwerpen en Brussel rukten op naar de top 3 vanuit een gedeelde vijfde plaats.
Van de pot gerukt, ja. Als ze het dan in eigen land vragen dan staat Leuven toch bovenaan, hoor.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2009, 11:38   #27
born2bewild
Banneling

Standaard

blablalblbal.. dat 1.800 medewerkers ondervroeg die in het buitenland tewerkgesteld zijn.

De volledige lijst telt 254 steden. De hele top 20 is Europees. Kaboel en Bagdad..blablablabla

mhoeha
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2009, 11:53   #28
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Wat een zever zeg. Antwerpen en Brussel zijn de 2 grootste kutsteden van ons land. De levenskwaliteit is pakken hoger in Brugge, Hasselt, Gent en Leuven.
²
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2009, 12:31   #29
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Van de pot gerukt, ja. Als ze het dan in eigen land vragen dan staat Leuven toch bovenaan, hoor.
Pardon, ik vind Leuven minstens even vuil en lawaaierig als Antwerpen.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be