![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
1 kans op 4 om voor niks twaalf uur vast te zitten. Ze kunnen beter dobbelstenen gebruiken. Heb je 1 kans op 6.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door beste vriend : 13 maart 2009 om 23:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Parlementslid
|
![]() Ja, lap, daar gaat mijn wekelijkse maanzaadbroodjesfestijn!
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1 kans op 4 zonder enige uitwendige factor die desondanks wel legaal of onschadelijk is om toch aan de kant te moeten, met alle gezeik vandien, onze politieagenten gaan die kans niet laten lopen om een bon uit te schrijven.
Hoe groot word de kans dan wel als je medicatie gebruikt- ik heb asthma, en mijn hulpmiddel is een corticosoïde- wie weet reageert dat niet extra goed met de speekseltest. Hoe kan ik dat ter plekke aantonen? "Awel meneer de agent, hier is de puffer die ik 15 minuten geleden gebruikt heb." "Da's geen drug, en de speekseltest reageerd alleen op drugs, dus biecht maar op, wat heb je gebruikt?" 2 uur later in het kantoor, de felle lamp in mijn gezicht, al 3 keer bloed moeten laten trekken zonder resultaat (en dan hopen dat de opgeroepen arts bekwaam is, en niet het dik betaalde vriendje van de commissaris, die zelf meer bezopen is dan een Maleier) Ondertussen half gestresseerd en in ademnood, en toch blijven die dienaren der wet zeuren over mijn verslaving..... Verbazingwekkend dat ik dan geen hoofden van rompen ga scheiden met pure brutte kracht.
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In ademnood dan nog... knap.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() ahja, de regering heeft weer niets om scoren dus doen ze het maar op de gemakkelijke manier. Iemand die in de morgen coke gepakt heeft heeft minder kans om erbij gelapt te worden dan iemand die een jointje heeft gerookt. Nu coke is een yuppiedrug dus die mannen zijn niet geviseerd.
Ik rookte vroeger jointjes om mij minder te ergeren aan de maatschappelijke zever en mij kalm te houden. Maar aangezien het allemaal foei is doe ik wat mij gevraagd word en kom ik daar allemaal niet meer aan. Gevolg....momenteel kan ik het mij niet meer laten om deze hypocriete maatschappij in vraag te stellen en krijg ik meer en meer een anarchistische visie. Lang leve de nuchtere geest... ![]() Conclusie...dat ze maar voortdoen met hunne zever dan krijgen we gegarandeerd revolutie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister-President
|
![]() Of gewoon nog meer individuele gekken zoals deze week in Duitsland.. net waar allemaal zo'n maatregelen ter beperking van vrijheid toe leiden.
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1/4.
![]() |
#29 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Mja de kans ligt tussen 1 op 3 (66 procent) en 1 op 4 (75 procent).
Het juiste is 3 kansen op 10 (70 procent). Maar dat klinkt moeilijker. Maar dan nog met een stel dobbelstenen heb je minder kans (1 op 6).
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 14 maart 2009 om 13:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat was mijn gedacht, grof geschat is 30% een derde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In razend en moegetergd is een mens iets of wat gevaarlijker, dan is die ademnood maar even bijzaak. Even.
![]() |
#33 |
Schepen
|
![]() Volgens mij heb je voor de betrouwbaarheid van dergelijke test twee cijfers nodig.
1. het percentage druggebruikers dat niet door de test ontmaskerd wordt (false negative) 2. het percentage onschuldigen dat door de test als druggebruiker aangeduid wordt (false positive) Als het tweede cijfer tot 30 % gaat is dat een gigantisch probleem. Voor het eerste cijfer is dat veel minder een probleem. Dus, die 70 tot 100 % betrouwbaarheid, waar gaat dat eigenlijk over ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie het al aankomen. Agenten houden iemand tegen die duidelijk in de wolken hangt, de speekseltest geeft aan " geen probleem". De agenten houden de persoon toch aan en laten een dokter komen voor een bloedproef. De geteste persoon, zo high als een garnaal op dat moment, is geen doetje, en stapt nadien naar een advokaat. Met de bewering dat zelfs de negatieve speekseltest- hoe onrein dan ook- de agenten niet van hun bevooroordeelde standpunten kon afhalen, en dat de hele situatie gebaseerd is op die vooroordelen. Oftewel discriminatie op uiterlijk. In geval 2, 1 kans op 3 dat iemand voor tijd X tegengehouden word, tot een verdere, meer betrouwbare test is uitgevoerd. Ik weet dat ik dan die verloren tijd wil terug eisen dan.
![]() |
![]() |
#35 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Nuchter zijn lijkt mij voor elke mens een nobel streven, maar dit houdt veel meer in dan alleen geen drugs nemen, tv ,games of fastfood kunnen evengoed een roesmiddel zijn. Steeds meer en meer mensen raken gewoon dolgedraaid van dit razende systeem. Het is niet voor niets dat extremisten vaak uit westerse landen komen. Het is duidelijk dat mensen steeds meer op zoek zijn naar houvast en aldus hun visie afstellen op simplistische dogma's. Lang leve de prozac-nation. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() Ik denk niet dat het om een ja/nee-test gaat met 30% miswijzing op onschuld, maar om de mate waarin stofjes aanwezig zijn; vergelijk meting van alcohol-promillage.
Volgende vraag wordt natuurlijk hoeveel drugs je in mag hebben ....
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |