![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik voel dat ik me ergens aan ga ergeren, laat ik het zo snel mogelijk links liggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() dat is het hem net. Banken zijn helemaal niet systeemessentieel. Weg met die handel en terug waarde geven aan de effectief essentiële onderdelen!
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vraag het eens aan de beleggers bij kaupthing of ze het leuk vinden.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 17 maart 2009 om 17:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() net zoals religie een middel om een bepaalde groep macht te geven en een meerderheid uit te buiten.
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
je gaat geld gaan lenen van een bank je betaalt bvb 4%, wil je het oud systeem type incassoburo's met knokploegjes en lenen aan 15% ? uiteraard leven ze van de spread, het verschil in risico , lenen aan de EIB voor 2% en doorlenen aan mensen aan 4%. Maar die 2% is om risico's van nietbetalingen, falingen etc te betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ik ben niet krediet'waardig' genoeg voor een lening van een bank; gans die nonsysteem mag voor mij ophouden met bestaan. Een bubbel is het, denken dat banken nodig zijn en dat geld nodig is. Risico's???? met andermans geld spelen en dan klagen wanneer er te hoge bonussen zijn uitbetaald en extra geld drukken om opnieuw overboord te gooien en dat wordt risico's genoemd? Laat me niet lachen aub.
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
de bank leent jou 10.000 euro => deze 10.000 euro bestaat niet, maar er ligt in de bank een briefje waarop staat dat jij die zult "realiseren" terug betalen oftewel creeeren vanaf dat jij je eerste schijf terug betaald bv 150€, heeft de bank het recht deze kleine som tot 10 keer uit te lenen aan 4-5% , dus 1500 euro hetzelfde met je spaarcenten, 10.000 op de bank aan 2% = 100.000 dat de bank kan uitlenen aan 4-5 % |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister
|
![]() familie, thuis, wittekerke (bestaat da nog?), the bold and the beautiful,...
ze zouden alle mensen die daarnaar kijken moeten opsluiten in een reservaat ![]() P.S. ook de fortiscommissie hoort in het rijtje thuis ![]()
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() AAAAaaaahhhh... Er komt schot in de zaak. Je geeft dus eindelijk openlijk toe dat je geërgerd bent als het VB ter sprake komt. Nu nog de frustraties en ergernissen verwerken. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() De ergste soap van allemaal is ongetwijfeld het parlementarisme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Reclame soaps.
Ze zijn er om de 10 minuten ongeveer.
![]() |
#34 |
Lokaal Raadslid
|
![]() VRT-Journaal - Netwerk - Nova - Pauw & Witteman.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
wat is dat voor zever? en die mens van wie jij bvb een huis koopt en daarvoor bij de bank leent, die krijgt een ongedekte cheque of wat?
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb 8 jaar geleden de TV buiten gezwierd.
![]() |
#37 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
de banken rekenen ook een pak meer dan vier procent, tenzij het om een hypotheek gaat, en dan is het nog nonsens dat de banken hierbij een risicofactor dienen in te bouwen daar ze indien de hypotheek niet betaald wordt de betreffende woning kunnen verkopen om alzo hun "verlies" te compenseren. hierbij maken ze in de meeste gevallen ook winst. ik ben geen tegenstander van de banken in het algemeen doch heden vind ik de banken dieven. je plaatst geld op de bank, je neemt een rekening waarop geld wordt gestort die je verdient hebt doch de banken rekenen kosten door aan u omdat uw geld door hen wordt bewaart. moesten ze het nu nog enkel bewaren zou ik er nog begrip voor opbrengen daar het personeel van de bank ook moet verdienen maar in plaats van uw geld te bewaren gaan ze met uw geld speculeren om extra inkomsten te vergaren. nu komt de aap uit de mouw. stel dat je al vele jaren hard werkt een een aardige spaarboek hebt staan (mede eventueel aangevuld door een erfenis of wat dan ook) van bv ongeveer 100.000 €, als uw bank dan over kop gaat krijg je maar een deel terug, ik dacht iets van een 20.000 €, een verlies van 80.000 €. anderzijds als je nu bv als zelfstandige een lening neemt bij de bank van 100.000 € en je gaat na een jaar of twee overkop, je hebt dan bevoorbeeld reeds een 20.000 € terugbetaald, eist de bank van u nog eens schadevergoeding, vervroege opzeggingsvergoeding ect en moet je dan ineens nog eens een 115.000 € terugbetalen ondanks het feit dat je reeds 20.000 € had afbetaald. zo kom je op een totale terugbetaling van 135.000 €. dat zijn praktijken die heden effectief gebeuren, bij de grote banken (dus niet bij die risicobanken die een monsterhoge interest vragen) die er bij mij niet inkunnen. gaan zij overkop heb je gewoon pech en ben je een groot deel van je geld kwijt. gaat één van hun klanten overkop gaan ze deze klant nog eens extra uitpersen om hen veel meer toe te eigenen dan waar ze in mijn ogen recht op hebben.
![]() |