![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zou in officiële documenten van de EU komen, documenten die openbaar (zouten moeten) zijn. En dus geschreven in de taal van het volk.
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom moet ik ineens aan Newspeak denken? Trouwens, "weervrouw" is ondertussen wel al ingeburgerd nietwaar. Waarom een essentieel kenmerk van die persoon doodzwijgen?
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De enige oplossing lijkt mij: namen van EG/EU-functionarissen en hun partijen noteren die deze misselijke hobby aanhangen en "met de voeten stemmen" zodra de stembussen weer opengaan (zeer binnenkort, meen ik).
http://nl.wikipedia.org/wiki/Europese_verkiezingen http://www.europarl.europa.eu/electi...tm?language=NL
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 19 maart 2009 om 15:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Akoord, de regel is enigzins een beetje onnozel van aard, maar hij doet niemand kwaad en hij kost niets buiten een beetje moeite van de administratie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() Niet doen alsof ze u proberen te vertellen welke woorden u moet gebruiken. Ik weet dat de Britse pers dat er van maakte, maar die berichten wel vaker de meest groteske onzin over de EU. Het gaat hier over het taalgebruik binnen de diensten van het EP, en over niets anders.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 19 maart 2009 om 16:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke taal is dat dan? Die van welk volk? Europa heeft geen taal van het volk, europa heeft zelfs geen taal. Ik spreek Europisch of moet het Europaans zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In mijn geval is dat dus Nederlands met een licht lokaal accent.
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je had vroeger een NAAISTER, door de gelijkheid der sexen had je dan ook een NAAIER en nu moeten het dus NAAIPERSONEN worden? of misschien beter gewoon GENAAIDEN?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dit gaat wel enkel op voor veralgemeningen eh, dus niet als ge het over een specifieke persoon hebt. Als ge het over een naaister hebt dan blijft het een naaister natuurlijk. Ik denk eerder dat wanneer men spreekt over 'mensen die het beroep naaister/naaier uitvoeren' men gewoon 'de naaiers' moet zeggen. Idem in het geval dat de uitspraak gericht is tot een persoon waarvan het geslacht niet bekend is. Er hoeven dus geen nieuwe woorden uitgevonden te worden in tegenstelling tot wat sommigen denken. Men moet gewoon voor het meest sekseneutrale woord opteren. Laatst gewijzigd door captain jack : 20 maart 2009 om 12:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als men het over weerpersoon moet hebben, moet men het ook over naaipersoon hebben denk ik. of over een "naaikundige" naar analogie met "verpleegkundige" - zelfs al is een naaier daarom niet noodzakelijk een naaikundige volgens mij.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 20 maart 2009 om 12:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Analogieën gaan nogal slecht op voor talen in zulke gevallen. Laatst gewijzigd door captain jack : 20 maart 2009 om 12:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
Minister-President
|
![]() Enkele terechte reactie van lezers:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#33 |
Schepen
|
![]() op naar de matriarchie !
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() uw gevoel voor humor lijkt me subliem!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister
|
![]() Ja weersvoorspeller/ weersvoorspelster lijkt mij een goede keuze.
Want nu komt het voor dat mensen de weerman/weervrouw verantwoordelijk houden voor het weer. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#37 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() een verzamelwoord : Profiteurmensen . Onze edele profiteurmensen hebben weer eens hun jaarlijkse dotatie opgestreken.
Laatst gewijzigd door beste vriend : 20 maart 2009 om 16:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Madame Soleil als weervrouw-misschien dat het weerbericht dan eindelijk zal kloppen.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alle platen van de Zangeres Zonder Naam moeten voor vernietiging worden ingeleverd bij Uw lokale EU-vuilnismens.
![]()