Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 maart 2009, 14:13   #21
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Het grootste gevaar is dat het euthanasierecht omslaat naar de euthanasieplicht.
wel ik heb er nu eenmaal wel voldoende vertrouwen in dat zoiets nog niet zo snel zal gebeuren.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2009, 16:28   #22
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
wel ik heb er nu eenmaal wel voldoende vertrouwen in dat zoiets nog niet zo snel zal gebeuren.
Dan is uw vertrouwen angswekkend groot.

Wetende dat de budgetten voor de vergrijzing op zijn, de mensen steeds grotere egoisten worden enz...

Je moet binnenkort euthanasie plegen om hip te zijn... Althans zo laat de media het voorscheinen. (Alla Claus enz..)

Laatst gewijzigd door giserke : 24 maart 2009 om 16:31.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2009, 16:31   #23
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan is uw vertrouwen angswekkend groot.

Wetende dat de budgetten voor de vergrijzing op zijn, de mensen steeds grotere egoisten worden enz...

Je moet binnenkort euthanasie plegen om hip te zijn...
als men euthanasie gaat plegen tégen de zin van de patienten in, dan schijnt dat moord te heten hoor.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 24 maart 2009, 16:31   #24
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
als men euthanasie gaat plegen tégen de zin van de patienten in, dan schijnt dat moord te heten hoor.
Nu nog wel. Binnen 10-20 jaar?
Oud 24 maart 2009, 18:28   #25
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Bij de eskimo's is het de gewoonte dat oude mensen op een ijsschots worden gezet en afdrijven naar de polaire zee.
In het noorden van Rusland leven dan weer Samojaden die de oudere generatie in zich opnemen, letterlijk, door ze op te eten.

Ik zie dus niet in waarom daar in onze cultuur weer zo'n taboe rond moet bestaan. Dat menske verdient wat mij betreft een afscheid in schoonheid. We kunnen best eens te rade gaan bij andere culturen om te zien hoe zij daar mee omgaan met die gevallen, maar voor de engdenkende vlaeming is dat natuurlijk geen optie
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2009, 18:45   #26
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Laat die oude van dagen nu maar gewoon lekker inslapen want het kost onze maatschappij veel teveel geld. Er zou enorm veel leed mee opgelost worden. Het kan misschien wat cru overkomen, maar persoonlijk denk ik dat het veel beter is.
Oud 24 maart 2009, 18:49   #27
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Laat die oude van dagen nu maar gewoon lekker inslapen want het kost onze maatschappij veel teveel geld. Er zou enorm veel leed mee opgelost worden. Het kan misschien wat cru overkomen, maar persoonlijk denk ik dat het veel beter is.
daar ga je nu net de mist in.

Niemand zit te wachten op UW mening in geval dat iemand euthanasie wenst te laten toepassen.
Dat is nu eenmaal iets tussen de patient en de dokter (of persoon in het algemeen) die de euthanasie uitvoert.

Het is net omdat er mensen zijn die op deze manier reageren dat er zoveel oneigelijke problemen rond gemaakt worden.

Ik wens in elk geval alle tegenstanders van euthanasie een zeer lang gerekt leven toe.

Oud 24 maart 2009, 18:51   #28
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu nog wel. Binnen 10-20 jaar?
hewel als je er dan zo'n schrik voor hebt: ik zorg er persoonlijk voor dat ze jou binnen die tien of twintig jaar ZEKER EN VAST laten liggen!

nu ben je toch wel content zeker hé?

Oud 24 maart 2009, 19:12   #29
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Niemand zit te wachten op UW mening in geval dat iemand euthanasie wenst te laten toepassen.
Dat is nu eenmaal iets tussen de patient en de dokter (of persoon in het algemeen) die de euthanasie uitvoert.

Het is net omdat er mensen zijn die op deze manier reageren dat er zoveel oneigelijke problemen rond gemaakt worden.

Ik wens in elk geval alle tegenstanders van euthanasie een zeer lang gerekt leven toe.
Het probleem is dat men alles keurig in regeltjes en wetten wil definiëren : er zullen altijd "gevallen" (slecht woord) zijn die buiten de "regeltjes" vallen - waarom kan de maatschappij haar leden de doktoren en morele consulenten, priesters, imams, rabbi's in dezen niet het vertrouwen geven dat ze (niet allemaal?) verdienen....

(Iemand die zijn leven zo lang mogelijk wil rekken volgens de wil van zijn god(en) moet dat ook kunnen)

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2009, 19:30   #30
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
(Iemand die zijn leven zo lang mogelijk wil rekken volgens de wil van zijn god(en) moet dat ook kunnen)
maar NATUURLIJK!

ik begrijp dat niet.

Het is niet omdat men aan mensen de MOGELIJKHEID wil geven om INDIEN ZE DAT WENSEN zelf te bepalen wanneer ze willen sterven, dat mensen die die mogelijkheid niet wensen daartoe verplicht zouden worden...

net alsof voorstanders van de mogelijkheid tot abortus aan iedereen zouden verplichten om bij zwangerschap abortus te plegen!

Oud 24 maart 2009, 19:33   #31
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
in het vrije westen woont iedereen tegenwoordig apart.
zelfs koppels.

de blanke mens heeft geleerd alles als een consumptieproduct te zien, dus ook zijn medemens, liefde en partner...
die dienen om de eigen behoeften te bevredigen.
en als ze niet meer voldoen moet je ze weggooien.

ondertussen houden de allochtonen vast aan hun family values en veroveren met hun geboortecijfer de wereld.

maar hey, wij zijn tenminste vrij.
Rake analyse van de atomisering van de individuen met hun "keuzevrijheid" door de globale markt, Mitgard...
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2009, 19:36   #32
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het grootste gevaar is dat het euthanasierecht omslaat naar de euthanasieplicht.
Dat lijkt op een hellend vlak-redenering, maar die houdt geen steek: het recht op euthanasie is namelijk een uitbreiding geweest van het zelfbeschikkingsrecht. M.a.w. een stap van minder naar meer zelfbeschikking. Euthanasieplicht zou juist het omslaan van de slinger zijn in de richting van minder zelfbeschikking. Een totale omslag dus, geen "hellend vlak".
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2009, 19:49   #33
born2bewild
Banneling

Standaard

bij gebrek aan zilverfonds: iedereen euthanasie!

de staat en zijn aanhangers zullen tevreden zijn.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2009, 20:11   #34
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
bij gebrek aan zilverfonds: iedereen euthanasie!

de staat en zijn aanhangers zullen tevreden zijn.
ik kan me dus wèl voorstellen dat indien je als ouderling vergaat van de honger en de kou omdat het pensioen door mijnheer Verafstoot werd opgesoupeerd de eerste 8 jaren van deze eeuw, je dan liever om euthanasie vraagt dan om te liggen kreperen van honger en kou ... en dat laatste staat dus ook niet als "reden" aangegeven.

Maar vandaar de afwijzende houding tegenover de reden "levensmoe" misschien?

Oud 24 maart 2009, 20:38   #35
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:

Tuurlijk is dat iets tussen patient en arts, maar ik mag mijn mening toch geven hoe ik erover denk, toch?

Citaat:
Pffff beul!!
Oud 24 maart 2009, 20:51   #36
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Dat lijkt op een hellend vlak-redenering, maar die houdt geen steek: het recht op euthanasie is namelijk een uitbreiding geweest van het zelfbeschikkingsrecht. M.a.w. een stap van minder naar meer zelfbeschikking. Euthanasieplicht zou juist het omslaan van de slinger zijn in de richting van minder zelfbeschikking. Een totale omslag dus, geen "hellend vlak".
neen toch niet. In de islam zijn vrouwen ook "vrij" om een hoofddoek te dragen of niet. Echter de sociale druk drijft hen er toe, een hoofddoek te dragen uit schrik van sociale uitsluiting.

Laatst gewijzigd door giserke : 24 maart 2009 om 20:53.
Oud 24 maart 2009, 20:54   #37
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
neen toch niet. In de islam zijn vrouwen ook "vrij" om een hoofddoek te dragen of niet. Echter de sociale druk drijft hen er toe, een hoofddoek te dragen uit schrik van sociale uitsluiting.
en uit schrik van wat gaat men dan euthanasie vragen als men het in feite niet wil?

Oud 24 maart 2009, 21:05   #38
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Allé Giserke, ik dacht dat jij cool was?

Als je geen euthanasie wil plegen ben je mijn vriend niet meer hoor.

Oud 25 maart 2009, 00:01   #39
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelId=40283O3G
.

Is het niet aan de samenleving om in zulke gevallen te zorgen voor adequate opvang, zodoende die categorie van mensen nog enige zin in het leven te geven? Begeleiding, aangepast aan de fysieke toestand...
Nope. Kosten noch moeite investeren in die handel.

Citaat:
PS: heb even gekeken naar Terzake. Veel zinnigs komt er uit het nageslacht De Gucht niet...
Het zijn liberalen.
Oud 25 maart 2009, 07:27   #40
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
en uit schrik van wat gaat men dan euthanasie vragen als men het in feite niet wil?

verwaarlozing door de erfgenamen?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be