![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kinderen die het contact met de grootouders en de kleinkinderen willen verbreken kunnen "dacht ik" gerechtelijk gedwongen worden. Kleinkinderen kunnen grootouders ook aansprakelijk stellen voor financiële zaken ivm hun opvoeding zelfs. Indien de ouders bv te kort zouden schieten en de grootouders daartoe in staat zijn. En omgekeerd zijn er ook rechten. In hoeverre dat allemaal praktisch te realiseren valt...dat is waarschijnlijk nog wat anders.
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En die plichten liggen steeds hoger dan de rechten. In sommige gevallen is het slapende honden waker maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De ouders beslissen dat he
![]() Maar 't is in uw kind haar/zijn voordeel zelf uit te maken met wie ze contact wil he. Mijn ouders hadden vroeger ruzie met mijn tante, en ik vond het zo kut dat ik haar en mijn nichten daarom niet meer zag.
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ga zeker stappen ondernemen. Temeer daar ik met mijn dochters geen ruzie heb, maar wel met hun vrienden, waar ze niet eens mee getrouwd zijn. En voor de lieve vrede thuis komt er één niet meer bij mij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Ik vind dat ouders, die (zonder geldige redenen) contacten van hun kinderen met grootouders beletten, strafbaar gesteld moeten worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om het schenden van dit vonnis staan straffen tot 5 jaar cel en boetes tot 150.000€. Het probleem in België is enkel dat er tot vandaag nog maar 1 proces aanhankelijk is geweest en de rest verticaal werd en word geclasseerd door het gerecht. En het proces dat aanhankelijk was en waar een vonnis is geveld, was ingezet door een jeugdrechter zelf. Uitspraak, 5 jaar efectieve cel en 30.000€ boete voor de moeder die het omgangsrecht van de vader schond. En daar het om minderjarige kinderen ging, was de moeder direct ook de kinderen kwijt. Ouders die niet gescheiden zijn en waar de grootouders niet naar de rechtbank zijn geweest, beslissen zelf of de kleinkinderen de groorouders zien of niet. Laatst gewijzigd door Jantje : 4 december 2010 om 12:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Normaal gezien wel, behalve in speciale gevallen , als de grootouders bvb gevaarlijk zijn voor het kind, of zeer slechte voorbeelden zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Vreemdeling
|
![]() als grootouders al bijna 3j niet naar de kleinkinderen hebben om gekeken hebben ze dan recht om bezoek af te dwingen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() Wie gaat bepalen bij een communicatie breuk wie de schuld daaraan heeft? In elk geval dienen grootouders contacten te kunnen onderhouden met hun kleinkinderen, behalve als daar gegronde tegenindicatie voor is. Dat moet een rechter beslissen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
je kunt contact afdwingen maari k wil de 1e rechter wedl tegenkomen die een ma in den bak gooit omdat ze hare kleine niet naar de grootouders (ouders pa) stuurt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit vind ik nu eens nen erg toffe thread zé Eno 3
Normaal heb je wettelijk recht om 1 maal in de maand je kleinkind te zien
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 23 april 2012 om 16:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is dus dweilen met de kraan open voor die grootouders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Persoonlijk vind ik het bezoekrecht dat door grootouders kan worden opgeëist een wettelijke miskleun. |
|
![]() |
![]() |