![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lekker gemakkelijk toch, zo stigmatiseren.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
#23 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#24 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
#26 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Vanden Broucke, federaal minister van een toch absoluut niet-Vlaamse partij, vindt het misschien wel nodig om nog enkele bevoegdheden over te hevelen. Normale mensen leiden daaruit af dat VandenBroucke vanuit z'n functie heeft gezien dat zo'n overheveling voor bepaalde bevoegdheden misschien wel eens nodig zou kunnen zijn aangezien Vlaanderen en Wallonië verschillende noden hebben op bepaalde gebieden (bv. de gezondheidszorg, of gaat u dat ontkennen?). Blubber Hans leidt daaruit natuurlijk af dat VandenBroucke een racist is die niets meer of anders wil dan "België te vernietigen" ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#27 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#28 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#29 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
#31 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#32 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
wat is uw criterium voor een Vlaamsgezinde partij? Is 30 jaar staatshervormingen doorvoeren, zoals de sp.a dat deed, die Vlaanderen verregaande autonomie gaven, niet goed genoeg? |
||
![]() |
![]() |
#33 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#34 |
Burger
|
![]() Seba, de SP(a) voerde 33 jaar staatshervormingen door die Vlaanderen meer autonomie gaven, maar ze zijn niet Vlaamsgezind!?
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik had graag geweten wat zijn methode, een referendum heeft ie niet gedaan, is om te weten wat de mensen willen ... Referenda zijn volksverlakkerij zolang zij niet op de zwitserse manier georganiseerd worden: van onderuit, met lokale autonomie. De wil van de kleinste gemeenschap primeert in vele gevallen en gebieden op de wil van de grotere gemeenschap. Democratie van onderuit. Met nationale referenda over allerlei themata is de consumptiepolitiek ingezet. Het algemeen belang primeert slechts in heel uitzonderlijke gevallen. Een veralgemeende toepassing is echter een democratische dictatuur.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
||
![]() |
![]() |
#36 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#37 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
U denkt reeds voor mij zie ik. 1. Opiniepeilingen bestonden niet in 1830, dus u kletst uit uw nek. De Belgische grondwet is zelfs niet eens door een democratische constituante samengesteld. 2. Opiniepeilingen zijn geen referenda. 3. Ik denk inderdaad dat ik op vele gebieden het beter weet dan de "mensen". Dit is niet een blijk van disrespect voor de "gewone man" (wie dat ook moge wezen), het is een vaststelling. Weet waar u goed in bent, en in waar u niet goed in bent. Een mening staat vrij, maar meebeslissen over iets waar u niets van afweet, is onzinnig en dwaas. Als je niets van voetbal weet, verwacht dan ook niet dat je mee mag beslissen als ze het reglement willen veranderen. Als je niets van sociaal recht weet, hoe wil je dan meebeslissen over de hervorming van het sociaal stelsel? Etc ... We moeten allemaal wat bescheidener worden.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
||
![]() |
![]() |
#38 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
#39 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Elke enquete of opiniepeiling van 1830 tot 2004" heeft een waarde van nul komma nul.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
Of waarom denkt u dat Lambermont zo enthousiast werd onthaald door de Franstaligen. Alstublieft. Het is er aan te zien dat u niets kent van de Waalse politiek en in Vlaanderen leeft, dat is het enige wat uw fixatie kan verklaren.