![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Steeds weer verachten de BUB'ers elke indeling op taal van de Belgische structuren. Toch bezondigen zij er zich zelf aan:
Citaat:
Maar is dat geen indeling in taal? Daarmee erkennen ze dat er in België verschillende volkeren leven, die een verschillende taal en cultuur hebben. Dat is een regelrechte tegenspraak met wat die forumfalangisten hier elke keer met veel geblaat komen beweren.
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard worden de bevoegdheden die met TAAL te maken hebben, volgens TAAL verdeeld. Al de rest heeft niets met taal te maken, en het is dus onzinnig om aan TAALgemeenschappen bevoegdheden te geven die niets met TAAL te maken hebben.
Snap je dit, Tantist? |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
![]() Citaat:
Hebt ge weer naar de Stomme van Portici zitten luisteren? |
|
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Patriot deelt nu eenmaals slaafs het gedachtengoed van iemand die hier al meermaals een ban opliep voor de gevolgen van zijn al te belgicistische gedachtenkronkels.
Hier vindt je hem: http://www.bruno.web-log.nl/
#5 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() De échte cultuurgebonden Vlaams-nationalisten (voor wie ik als democraat respect heb) zijn op één hand te tellen. Het gaat bij de V-N niet meer om de bescherming van de cultuur en de taal (want die wordt niet meer bedreigd), maar wel om plat egoïsme, nationalisme en racisme tegenover de Franstaligen. Hun beste bondgenoten zijn Happart en Collignon, de Waalse racisten.
Vlaams-nationalisme is grotendeels racisme geworden. Niet meer of niet minder. |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is duidelijk... |
|
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
Eerst zijn alle indelingen op taal foei, en dan mogen ze wel weer... Begrijpe het wie het kan, zeker met één volk zoals wij Belgen toch allemaal zijn ![]()
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Dat is niet van belang. Iedereen zit immers te wachten op de toekomstvoorspelling van Hans, waarna het Orakel zich weer in stilte terugtrekt. |
|
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De taalwetgeving is in België trouwens nog steeds landelijke bevoegdheid. Deze cultuurraden waren nooit bevoegd voor niet-taalgeboden materies. Dat is nu niet anders: er zijn immers gemeenschappen en gewesten. Blijkbaar weten de Blubbers dat niet. |
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kom dus niet lullen over "voor wie ik als democraat respect heb". In een andere topic, waar u een aanval lanceert op een initiatief om de schending van de grondwet ongedaan te maken en een uitspraak van het arbitragehof te respecteren, laat u ook uw ware kleuren zien, beste onverkozen voorzitter...
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#15 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#16 | ||
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Reactie van Hans (geen grap, zoek maar op als je me niet gelooft!): "Ik zie eigenlijk geen verschil tussen u en Filip Dewinter!" Conclusie: Racisme, dat is Hans ongelijk geven... |
||
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Ah, een beetje zoals met dit heerschap:
![]() Of dit heerschap: ![]() Of ook den deze: ![]() Die gaf je best ook geen ongelijk...
#18 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Een volk is meer dan een groep mensen met een gemeenschappelijke taal. Een gemeenschappelijke taal is zelfs niet eens een noodzakelijke voorwaarde. De meeste franskiljons zijn Vlamingen. ![]() |
||
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Vandenbroucke wil bevoegdheden splitsen tegen de mening van de Belgen en zonder enige rechtvaardiging. Net zoals Dewinter. Ik zie niet wat er mis is aan zulk een stelling. Als ze niet juist is, moet je ze maar ontkrachten.
|
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
|
![]() |