![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() We moeten eens beginnen met inkomsten uit arbeid niet te discrimineren tov inkomsten uit kapitaal of eigendom.
Flat tax iemand ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() ^ Nah, tenzij ze me eventuele verliezen aan dezelfde rates terugbetalen. No way dat ik de risico's zelf draag, terwijl zij met de benefits gaan lopen.
Dat ze maar als elk gezond bedrijf beginnen doen en hun uitgaven in lijn brengen met de inkomsten, ipv nooit ofte nimmer naar efficiëntie te kijken. Als ik de economische crisis kan overbruggen door budget cuts van 50% en meer te krijgen, zonder aan service in te boeten, dan moeten zij dat ook maar kunnen. Laatst gewijzigd door Sfax : 7 april 2009 om 20:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Persoonlijk ben ik voorstander om de aangifte van de personenbelasting af te schaffen. Dit heeft tal voor voordelen voor iedereen:
1. Goed voor het milieu --> geen papierverspilling 2. De mensen worden niet meer lastiggevallen met die onnozele aangifte 3. De aftrekposten worden zo afgeschaft, wat meer inkomsten oplevert voor de staat en zo de staat wat meer budgettaire ruimte heeft om te besturen. Bij een betere economische situatie kan men zelfs een lastenverlaging op arbeid doorvoeren, wanneer dat budgettair haalbaar is. Wat de berekening betreft van de personenbelasting, laat men de hogere schijven gelijk aan nu, dus geen aftrekposten meer --> hogere belastingen voor hogere inkomens. Lagere inkomens krijgen een lagere schijf dan nu, hiermee wordt de afschaffing van de aftrekposten gecompenseerd en de koopkracht behouden Doelstelling moet zijn: - meer middelen hebben om eindelijk eens goed te besturen - overheid kan besparen op heel dat personenbelastingsgedoe - beter voor het milieu - betere verdeling van de inkomsten |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als er iets is dat we uit het verleden al geleerd zouden moeten hebben, dan is het wel dat hogere belastingen de algemene welvaart alleen naar beneden halen. Kijk maar naar de laatste 40 jaar. Het is een fabeltje om te geloven dat de laagste inkomens er beter van worden. Zij zijn meestal degenen die economisch het minst waardevol zijn en ook als eerste uit de boot worden geduwd. Je creëert alleen een kapitaalvlucht op die manier en promoot het 'nietsnutterij' van een bepaalde kaste.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Precies of alle hoge loonklassers harde werkers zijn. Een bende zakkenvullers, ja Alles waar het woord manager in zit en dat zichzelf meer vindt dan de echte harde werkers. Als we de economie willen verbeteren dan moeten die zakkenvullende kankers weggesneden worden.
![]() |
![]() |
#26 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Als het je niet aanstaat hier: emigreer
![]() |
![]() |
#27 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik zal niet immigreren, maar wel mijn vennootschap... Laatst gewijzigd door Yves38 : 13 april 2009 om 17:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar ik vrees dat je roep naar deze rechtvaardigheid niet zal worden gehoord. Want de enigen die hierin verandering kunnen brengen, zijn zélf grootverdieners. Same ol' story ![]() |
|
![]() |
![]() |