![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Staatssecretaris
|
![]() schoonheid is relatief. wat jij lelijk noemt kan een ander mooi vinden en andersom. Als iedereen enkel op een bepaalde schoonheid zou vallen zou de mens gewoon uitsterven.
Het spreekwoord " op iedere pot past een dekseltje" is een feit op het gebied van menselijke relaties. menselijke relaties hangen ook af van vele andere factoren. nog een spreekwoord van mannen als het op seks aankomt "liever een lelijke tafel waar je elke dag mag van eten dan een schoon waar je niet mag van eten" Dat de media een bepaald ideaal beeld opdringt van wat zogezegd schoon moet zijn is een feit maar zeg nu eerlijk wie vind die wandelende skeletten van jonge meisjes mooi of sexy? En op wetenschappelijk gebied zijn dit soort skeletten geen goede voorplantingspartners En wie vind die wandelende mannelijke modellen mooi? het zijn stuk voor stuk opgeklede homo's als je het mij vraagt en homo's kunnen geen kinderen voortbrengen ![]() Dat vele mannen een gewoon slanke jonge vrouw dikwijls liever zien heeft enkel te maken met ons instinct want net zoals alle dieren willen wij graag ons voortplanten met een jong en gezond vrouwelijke partner. en een normaal gebouwde vrouw of slanke vrouw zal meestal ook gezonder leven en sportiever zijn en betere genen hebben waardoor mannen dit mooi vinden maar ondanks dit allemaal zijn er mannen die ook een dikke vrouw graag zien of vrouwen die een onverzorgde man graag zijn omdat die persoon van hun houd en liefde doet heel rare dingen bij mensen we vermoorden er zelfs andere mensen voor als het moet |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
wetenschappelijke uitspraken doen over wat 'schoonheid' is, is zowiezo al absurd. ik vermoed wel een constante projectie van je eigen wensen en verlangens in je 'stellingen'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
Bovendien zou welvaart ook in verband moeten worden gezien met seksuele revolutie: die revolutie was maar mogelijk in een economisch model dat individuele vrijheid min of meer als voorwaarde en als doel stelde. Dan krijg je een kip-of-het-ei-vraag natuurlijk: in onze contreien zou je eerder geneigd zijn het belang van de stijgende welvaart als bron van seksuele vrijheid naar voren te schuiven dan omgekeerd. In dat geval is seksuele vrijheid nog altijd een "bemiddelende" factor die onder controle van economische determinanten - hypothetisch - een rol speelt in het toenemend belang van uiterlijkheden, en de mogelijke consequenties daarvan voor de genetische huishoudens van toekomstige generaties. Overigens kan men van, pakweg, Thailand niet zeggen dat het een uitgesproken welvarend land is, wat niet wegneemt dat Thaise vrouwen erg goed in de markt liggen. Ik vraag me af of de Thaise cultuur niet al veel langer steunt op een seksuele geschiedenis die een veel centralere plaats toekent aan erotiek, sensualiteit en esthetiek. De idee van het "vrouwelijke", "sensuele" Oosten leefde al in de tijd van Alexander de Grote. Dat wijst m.i. toch op contrasterende culturen in hun verhouding tot het lichaam, seksualiteit, en dies meer... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
De vader is de wens van de gedachte? Bwa, het lijkt mij geen onaangename evolutie. Ik vermoed ze en ik juich ze toe. Ik heb eerder de indruk dat sommige tegenstanders het wél een onaangename evolutie vinden. Ik vraag me af waarom. Ik vermoed dat daar dezelfde vrees speelt als degene die wordt geopperd in discussies over de genetische maakbaarheid van de mens. Mijns inziens voltrekt die maakbaarheid zich al lang volautomatisch: niet door de keuzes van wetenschappers, maar door het gehele kluwen aan keuzes dat mensen dag in dag uit maken. En daarin speelt het uiterlijk m.i. een grotere rol dan vroeger. Etc. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar, wetende dat in het Westen de status van de man nog steeds van doorslaggevend belang is, denk ik dat wat het nakomelingschap betreft de keuze vlug gemaakt is; liever een lieve bezorgde lelijkaard met kluiten dan een god die achter z'n fluit loopt maar zonder één rotte bal op zak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Volgens mij zijn, zoals jij het zegt, echte knappe mannen zeldzamer dan echt knappe vrouwen omdat de natuur dat zo heeft geregeld. Een man moet niet knap of een lustobject zijn maar een goeie kostwinner en iemand die voor z'n kroost kan opkomen. Een vrouw moet ergens wel knap zijn om zo'n goeie kostwinner aan de haak te slaan. It's just the (human) nature. Wie schreef trouwens alweer dat een naakte man eerder op de lachspieren werkt, terwijl dat voor een naakte vrouw helemaal anders ligt? Nu, moest jouw verwachting dat dat sekseverschil in de komende generaties kleiner zal worden uitkomen, dan betekent dit dat de mensheid massaal naar homoseksualiteit zou evolueren. En dat lijkt me toch ook opnieuw "wishful thinking" van jouwentwege dan een werkelijke evolutie. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Als die rijke te vet word gaat hij gewoon naar de kliniek, en laat dat vet wegzuigen. Dan nog een beetje naar de fitness zaal met een goede coach, een dieet uitgedokterd door een nutrionist, en hopsakee, terug lekker slank. Arme mensen niet : die blijven goedkoop, vettig eten kopen, en zich volstoempen in de Mac Donald's, en chips voor de TV enz enz.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Staatssecretaris
|
![]() In de vroegere jaren toen de vrouwen meestal thuis aan de haard bleven, was een man met een job (en liefst een goed betaalde) een conditio sine qua non. Nu gaan de vrouwen zelf werken en carriere bouwen dus op dat vlak valt er al veel minder te imponeren voor mannen. De dag van vandaag zijn vrouwelijke studenten in het hoger onderwijs en de universiteiten in de meerderheid. Op termijn gaat dit voor problemen zorgen omdat de meeste vrouwen in hun partnerkeuze kiezen voor iemand met een op zijn minst gelijkwaardige professionele status. Bij 90% van de koppels die ik ken is het de man die het meest verdient/het hoogst is opgeleid of op zijn minst gelijkwaardig maar wat ik zo goed als nooit zie is bijv. een vrouwelijke arts die getrouwd is met een vuilnisman. Dus op termijn als het de vrouwen zelf zijn die doorgaans meer verdienen en hoger opgeleid zijn gaan ze niet veel manner meer naar hun goesting vinden. Omdat vrouwen zich nu op een domein begeven dat vroeger typisch mannelijk was (carriereleven) compenseren de mannen dit door zich te begeven op een domein dat vroeger typisch vrouwelijk was (uiterlijk). Daardoor dat die uitvinding van de "nieuwe man" totstand is gekomen. Uiteindelijk is het gewoon compensatie. En naar het blijkt moet de doorsnee vrouw niks weten van "de nieuwe man", wat ze eerder ervaren als een type om bij te komen uithuilen wanneer de "echte" man, genre klootzak, hen weer eens heeft bedrogen.
Om het simpeler te verklaren: vrouwen zijn gewoon veeleisender geworden waardoor de mannen vanaf nu ook iedere morgen een half uur voor de spiegel moeten gaan staan.
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij hebben 4 dochters: geen enkele wil een "nieuwe" man. PartnerKEUZE: slimme (=sluwe) meiden l�*ten zich kiezen door hun slachtoffer te verleiden. Het uiterlijk is doorslaggevend bij de eerste selektie: (bijna) iedereen wordt éérst aangetrokken door een evt. partner die er mooi (goed) uitziet. Mooie mannen (+evt. in een uniform) hebben meer succes. Kennedy werd o.a. door veel vrouwen verkozen omdat hij "nen schonen tiep" was. Jongeren paraderen gaarne met een schoon lief maar heel wat ouderen doen dat ook ! Hou je ogen open... Een tip: ga eens naar de prachtige tentoonstelling over Karel de Stoute in Brugge... Een 2de tip: kijk op maandagavond naar "Mag ik u kussen ?" op Canvas, na Terzake...om je krom te lachen ! ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het is vast niet zo bedoeld, maar door wat je hier schrijft, geef je me eigenlijk gelijk. Je relateert de numerieke verschillen in schoonheid aan de afhankelijkheidspositie van de vrouw. Nu nog je eigen redenering doortrekken naar de huidige tijd en we zijn er. Citaat:
Overigens merken sommige mensen hier op dat je toch nog vaak een lelijke man met een knappe vrouw ziet. Uiteraard verdwijnt dit fenomeen niet in één-twee-drie en spelen ook andere factoren mee in de (seks)partnerkeuze, maar er is ook nog een andere logische verklaring: er zijn nu eenmaal te weinig knappe mannen om alle knappe vrouwen van een passende partner te voorzien. Het is voor deze vrouwen dus of niets, of een man "beneden" hun stand. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() Yet again you refuse to drink like a stubborn child.
Whatever, DDD. Who cares? Je beseft toch wel dat je hier gewoon luchtkastelen aan het bouwen bent? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |