![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Gouverneur
|
![]() Ik kan, als heks, zeker stellen dat ik het beter weet dan de paus. Ik weet evenveel van theologie af als hij, misschien wel meer, en heb evenveel recht van spreken.
En ik zeg dat heel dat gezever in de Bijbel/Thora/Koran flauwekul is, uitgevonden door mensen om andere mensen verhaaltjes te kunnen vertellen, al dan niet met het oog op macht kunnen uitoefenen over die mensen. Ik weet niet zeker of God bestaat, of er een hemel of hel bestaat (behalve de hel die we hier op aarde gemaakt hebben), of reïncarnatie waar is. Ik weet alleen dat ik elke dag in stille verwondering sta over deze prachtige veranderlijke realiteit waarin wij lichamelijk mogen vertoeven. Wat er met de geest gebeurt na de dood, daar kan ik alleen maar naar raden. Dat noemt men "geloof", geloof ik. Hmm... ja het kan, heks en toch atheïst zijn. ![]()
![]() |
#22 |
Partijlid
|
![]() Heks of niet, je hebt gelijk. Het enige wat bewezen is, is dat velen zich de messias, zoon van god, laatste profeet van allah, reïncarnatie van budha en wat weet ik nog allemaal.
Feit is, dat ze allen gestorven zijn. Dat is voor mij bewijs genoeg dat er niets is. Iedereen sterft vroeg of laat, dat is ook een bewijs dat we allemaal mesiassen, profeten of geïncarneerd zijn, toch?