Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2009) > Peter Reekmans (LDD) (6 t.e.m. 12 april)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Peter Reekmans (LDD) (6 t.e.m. 12 april) Oorspronkelijk actief bij de Open VLD, was zelfs ooit nationaal voorzitter van de VLD jongeren, medestander LDD van het eerste uur, nationaal partijsecretaris LDD, kopman en lijsttrekker van LDD te Vlaams Brabant, ondernemer, ...

Antwoord

Discussietools
Oud 8 april 2009, 08:51   #21
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
JMDD : Met België als het kan, zonder als het moet.
Als LDD dit consequent toepast om iets door te drukken (ik kan mij hier niets bij voorstellen. jij wel ?) dan zullen jullie merken in welke hoek jullie op gesloten worden. Net als de NVA. Lepralijders.

Het komt de belgicisten goed uit dat de linksen, met Geysels op kop, het VB in een schutskring kregen uit lijfsbehoud. De ene hand wast de andere, zij maken deel uit van het zelfde lichaam.
Cyrano, dit zijn allemaal schema's uit het verleden , zijn die na 7 juni nog van toepassing ?
Kijk maar eens wie Albert II al allemaal uit de doos heeft moeten halen om zijn post te redden: Martens uit disneyland, Herman VR,....hij zegde het zelf aan VHS, gij hebt het land gered.
Het heeft allemaal al aan een zijden draadje gehangen, als herman VR (die wordt nu aan een razend tempo opgebrand)er in het najaar nog eens overheen komt met lasten (= Vlaanderen) dan zou het wel eens aardig kunnen lopen met de cdv.
Als CDV het cordon doorbreekt is het over and out, vergeet ook niet dat de grootste stabiele belgiê factor SPA in de touwen hangt voor jaaaaaren.

Ook CDV zijn laatste troef is uitgespeeld, een vlaams struis discours. Velen binnen CDV willen terug NVA.

Als CDV , ook historisch reeds, achteruit begint te boeren zou het wel eens resoluut voor VL. kunnen kiezen want daar zijn ze nog heer en meester en ze zullen wel een tjeef uitleg vinden om het cordon te doorbreken ?

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 8 april 2009 om 08:52.
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2009, 09:11   #22
grimbergen
Banneling

Standaard

Komplete afknapper dat LDD gek is op de CD&V. Sorry jullie werden een lege doos voor mij.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2009, 12:17   #23
flamingant
Provinciaal Statenlid

flamingant's schermafbeelding

Standaard

als LDD-lid vraag ik me af of er met de N-VA niet gepraat kan worden over een voorakkoord?
N-VA niet in de regering zonder LDD en vice versa.
Zo staan de échte Vlaamse partijen (V-partijen) sterker in de Vlaamse regering ten opzichte van de CD&V en de OpenVLD.

Het risico bestaat immers dat LDD, indien wij in een regering zouden stappen, zijn Vlaams standpunt (te veel) moet afzwakken.
flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2009, 13:01   #24
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flamingant Bekijk bericht
als LDD-lid vraag ik me af of er met de N-VA niet gepraat kan worden over een voorakkoord?
Zo staan de échte Vlaamse partijen (V-partijen) sterker in de Vlaamse regering ten opzichte van de CD&V en de OpenVLD.

Het risico bestaat immers dat LDD, indien wij in een regering zouden stappen, zijn Vlaams standpunt (te veel) moet afzwakken.
Vrees je niet dat er dan wel eens een onzalige tripartite-groen uit de bus zou komen ? Het is wel voor 5 jaar hé .
Ik vind een eerlijker spel gewoon wachten tot na de verkiezingen en EIGEN programma EERST. Daarna wordt er gesproken.
Met zo'n voorakkoorden moet je toch oppassen. dat bindt je. herinner jij je het voorakkoord De Wever JMMD, toen Bart even JMDD ging binnenloodsen bij CVP ?

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 8 april 2009 om 13:02.
Oud 8 april 2009, 13:56   #25
flamingant
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
Vrees je niet dat er dan wel eens een onzalige tripartite-groen uit de bus zou komen ? Het is wel voor 5 jaar hé .
Ik vind een eerlijker spel gewoon wachten tot na de verkiezingen en EIGEN programma EERST. Daarna wordt er gesproken.
Met zo'n voorakkoorden moet je toch oppassen. dat bindt je. herinner jij je het voorakkoord De Wever JMMD, toen Bart even JMDD ging binnenloodsen bij CVP ?
Ik acht de coalitie GROEN!-SP.A-CD&V-OpenVLD zeer onwaarschijnlijk. De OpenVLD en de CD&V willen de SP.A er niet bij omdat ze er federaal ook niet bij zijn.
Oud 8 april 2009, 18:39   #26
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik acht de coalitie GROEN!-SP.A-CD&V-OpenVLD zeer onwaarschijnlijk. De OpenVLD en de CD&V willen de SP.A er niet bij omdat ze er federaal ook niet bij zijn.
Voor de Vlaamse regering denk ik dat 't LDD, CD&v, NV-a en o-VLD wordt. Of te wel een centrum-rechtse regering binnen de bloemperken van 't cordon sanitair.
Oud 8 april 2009, 19:04   #27
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
JMDD : Met België als het kan, zonder als het moet.
Als LDD dit consequent toepast om iets door te drukken (ik kan mij hier niets bij voorstellen. jij wel ?) dan zullen jullie merken in welke hoek jullie op gesloten worden. Net als de NVA. Lepralijders.

Het komt de belgicisten goed uit dat de linksen, met Geysels op kop, het VB in een schutskring kregen uit lijfsbehoud. De ene hand wast de andere, zij maken deel uit van het zelfde lichaam.
Bij nader kijken en lectuur van enkele reacties daagt mij een ander inzicht. Hebben wij Jean-Marie verkeerd begrepen ?. Bedoelt hij met "Met België als het kan, zonder als het moet." geenszins een reactie tegen de obstructie van de belgicisten en belgo-wallons van een van zijn programmapunten. De achterliggende boodschap is waarschijnlijk : " Wij willen mee aan de macht in/met Belgie als het kan, als het niet kan dan moet het maar in Vlaanderen."

Als de klassieke partijen LLD aan boord nemen, voor een klein departementje, dan is de opdracht vervuld en kan Vlaanderen wachten.

Peter, spreek mij tegen.
Oud 8 april 2009, 20:54   #28
Peter Reekmans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Om eerlijk te zijn zie ik weinig verschil hoor, buiten dan dat Leterme duidelijker was dan LDD. I.e. geen regering zonder splitsing BHV enz.

Wat is jullie minimum programma om aan het beleid deel te nemen? Zijn er breekpunten? Zo ja, de welke? Of is zoals bij de traditionelen alles negociabel als er maar postjes bij komen kijken? Ik heb mijn buik vol van holle slogans als 'goed bestuur' of 'compromissen zullen we sluiten maar ons compromitteren nooit'.

Ik bedoel het niet slecht en wil geloven dat LDD 'anders' zal zijn, maar ik blijf voorlopig op mijn honger zitten.
kijk als de kiezer ons op 7 juni een duidelijk mandaat geeft zullen we inderdaad bewijzen dat we anders zijn, want de andere zullen ons nodig hebben en moeten volgen en natuurlijk gaat het nu over vlaamse verkiezingen, een vlaamse regering is makkelijker te vormen dan een federale daar moeten we eerlijk in zijn he
Peter Reekmans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2009, 21:57   #29
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Peter: moest er op het stembiljet nog eens een paar referendums staan, dan pas zou de uitslag interessant zijn:
want dan kies je een ploeg, en geef je ze een opdracht...

- BHV splitsen JA NEE
- BHV bij brussel Wallonie - VL - Apart
- BEGROTING 5% Tekort 5% overschot
- PENSIOEN privé- ambtenaar EENHEIDSTELSEL JA NEE
- Sociale zekerheid en solidariteit splitsen JA NEE
-WERKLOOSHEID beperkt in TIJD JA NEE
- MIGRATIE verstrengen met criteria JA NEE
- OOSTERWEEL Ja NEE
- Kerkbelasting apart op belastingsbrief JA NEE
- Ingangsexamen voor Politici JA NEE
- kerncentrales sluiten JA NEE
- Windmolenparken JA NEE
- Suiker Vet taks Ja Nee
- CO2 taks en CO2 besparende technieken subside voor alle energie JA NEE
- Herhaalrecepten Ja Nee
- Obesitas tax Ja Nee
- Hondenvoeding tax Ja Nee
- Fusie Pensioenfondsen NL-BE Ja Nee

en dan pas zou je de mening van de burger kennen

Laatst gewijzigd door brother paul : 8 april 2009 om 22:01.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2009, 22:00   #30
Peter Reekmans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
Dan stel ik toch maar voor dat LDD van hier tot 7 juni zwijgt over een regering met CDV/VLD , het doet zelfs denken aan voorakkoorden (zo'n verhaal gaat al snel zijn eigen leven leiden) en het enkel nog heeft over de kracht van het EIGEN programma.
Als er nog naar gevraagd wordt, eerst stem van de kiezer afwachten , rekenen , eventueel , liefst veel, LDD punten binnenhalen en dan handelen = gezond verstand.
er is absoluut geen voorakkoord hoor zullen we trouwens NOOIT afsluiten
Oud 8 april 2009, 22:01   #31
Peter Reekmans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Komplete afknapper dat LDD gek is op de CD&V. Sorry jullie werden een lege doos voor mij.
ma efin wij zijn niet gek op CD&V integendeel, maar alleen besturen kan enkel met 51% je mag geen boerenbedrog plegen he
Oud 8 april 2009, 22:02   #32
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Reekmans Bekijk bericht
ma efin wij zijn niet gek op CD&V integendeel, maar alleen besturen kan enkel met 51% je mag geen boerenbedrog plegen he
he ze hebben nog eens zo'n minderheidskabinet gehad denk ik, waarom was dat weer, een soort krisisregering
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2009, 22:02   #33
Peter Reekmans

Standaard

Citaat:

ik denk dat wij zeer weinig van ons vlaams standpunt gaan afzwakken, daarvoor hebben we geen voorakkoord met NVA nodig
Oud 8 april 2009, 22:03   #34
Peter Reekmans

Standaard

Citaat:
we kunnen blijven gissen hierover, laat de kiezer maar eerst spreken op 7 juni
Oud 8 april 2009, 22:04   #35
Peter Reekmans

Standaard

Citaat:
Bij nader kijken en lectuur van enkele reacties daagt mij een ander inzicht. Hebben wij Jean-Marie verkeerd begrepen ?. Bedoelt hij met "Met België als het kan, zonder als het moet." geenszins een reactie tegen de obstructie van de belgicisten en belgo-wallons van een van zijn programmapunten. De achterliggende boodschap is waarschijnlijk : " Wij willen mee aan de macht in/met Belgie als het kan, als het niet kan dan moet het maar in Vlaanderen."

Als de klassieke partijen LLD aan boord nemen, voor een klein departementje, dan is de opdracht vervuld en kan Vlaanderen wachten.

Peter, spreek mij tegen.
ik spreek u tegen
Oud 8 april 2009, 22:05   #36
Peter Reekmans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Peter: moest er op het stembiljet nog eens een paar referendums staan, dan pas zou de uitslag interessant zijn:
want dan kies je een ploeg, en geef je ze een opdracht...

- BHV splitsen JA NEE
- BHV bij brussel Wallonie - VL - Apart
- BEGROTING 5% Tekort 5% overschot
- PENSIOEN privé- ambtenaar EENHEIDSTELSEL JA NEE
- Sociale zekerheid en solidariteit splitsen JA NEE
-WERKLOOSHEID beperkt in TIJD JA NEE
- MIGRATIE verstrengen met criteria JA NEE
- OOSTERWEEL Ja NEE
- Kerkbelasting apart op belastingsbrief JA NEE
- Ingangsexamen voor Politici JA NEE
- kerncentrales sluiten JA NEE
- Windmolenparken JA NEE
- Suiker Vet taks Ja Nee
- CO2 taks en CO2 besparende technieken subside voor alle energie JA NEE
- Herhaalrecepten Ja Nee
- Obesitas tax Ja Nee
- Hondenvoeding tax Ja Nee
- Fusie Pensioenfondsen NL-BE Ja Nee

en dan pas zou je de mening van de burger kennen
ik ben voor referendums maar niet voor een boodschappenlijst he
Oud 8 april 2009, 22:35   #37
flamingant
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
ik denk dat wij zeer weinig van ons vlaams standpunt gaan afzwakken, daarvoor hebben we geen voorakkoord met NVA nodig
ik hoop dat U gelijk hebt
Oud 9 april 2009, 05:49   #38
Rizzz
Parlementslid

Rizzz's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
het VB zit achter een cordon bij de trad partijen wegens haar programma
Dat is het bekende excuus dat de traditionele partijen graag gebruiken.

Persoonlijk ben ik van mening dat Cyrano hier gelijk heeft.
Zelfs moest het VB ooit afzien van hun harde standpunten ivm o.a. immigratie (deze standpunten zijn trouwens in de laatste 10-20 jaar al heel sterk afgezwakt), zouden ze nog geweerd worden.

De echte reden is dat het VB een gevaar is voor het Belgisch establishment.
NVA is dit ook maar in mindere mate, vandaar dat CD&V NVA heeft moeten laten vallen, CD&V heeft voor de macht en het establishment gekozen.
Of om het op z'n Belgisch te zeggen "CD&V heeft z'n verantoordelijkheid opgenomen".

Ik denk dat LDD al snel in dezelfde boot zal belanden indien het ook een bedreiging blijkt te zijn.
In dit geval wordt dit natuurlijk geen cordon genoemd, maar het komt wel op het zelfde neer.
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2009, 21:21   #39
Peter Reekmans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht
Dat is het bekende excuus dat de traditionele partijen graag gebruiken.

Persoonlijk ben ik van mening dat Cyrano hier gelijk heeft.
Zelfs moest het VB ooit afzien van hun harde standpunten ivm o.a. immigratie (deze standpunten zijn trouwens in de laatste 10-20 jaar al heel sterk afgezwakt), zouden ze nog geweerd worden.

De echte reden is dat het VB een gevaar is voor het Belgisch establishment.
NVA is dit ook maar in mindere mate, vandaar dat CD&V NVA heeft moeten laten vallen, CD&V heeft voor de macht en het establishment gekozen.
Of om het op z'n Belgisch te zeggen "CD&V heeft z'n verantoordelijkheid opgenomen".

Ik denk dat LDD al snel in dezelfde boot zal belanden indien het ook een bedreiging blijkt te zijn.
In dit geval wordt dit natuurlijk geen cordon genoemd, maar het komt wel op het zelfde neer.
LDD is een partij met een sociaal economisch programma waarmee je kan regeren, een partij als VB heeft daar zelfs geen mening over, buiten de 3V's veiligheid, vlaanderen en vreemdelingen hoor je van hen weinig en ook NVA is een éénthemapartij, een partij die een bestuursprogramma heeft dat realiseerbaars is zoals dat van ons verdwijnt niet achter een cordon
Oud 10 april 2009, 07:32   #40
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
LDD is een partij met een sociaal economisch programma waarmee je kan regeren, een partij als VB heeft daar zelfs geen mening over, buiten de 3V's veiligheid, vlaanderen en vreemdelingen hoor je van hen weinig en ook NVA is een éénthemapartij, een partij die een bestuursprogramma heeft dat realiseerbaars is zoals dat van ons verdwijnt niet achter een cordon
Peter,

de sessie zit er bijna op, u bent veel ingegaan op onze vragen en dat kan ik waarderen, waarvoor dank.

Wat dit item betreft , geef ik u gelijk, u hebt over alles een standpunt, je kan ermee akkoord zijn of niet. VB en NVA zijn one-issue partijen , ook al hebben ze dat zelf misschien niet zo gewild , maar zo komt het toch over.

Voorts ligt , naar mijn bescheiden mening, uw grote troef in het feit dat je , bij succes, een politieke factor van betekenis kunt spelen en VOORAL enkel verantwoording aan je kiezer verschuldigd. Niet aan: Cortebeeck, paleis , Abvv, boerenbond, ziekenfondsen, Mieke Van Hecke,.......vul maar aan, waardoor er een uiterst dun compromis/spoeling/standpunt uit komt, dit al bij de eigen partij, als daar dan nog eens de coalitiepartner overkomt is het helemaal huilen met de pet op.

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 10 april 2009 om 07:47.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be