Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 april 2009, 13:34   #21
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
neen maar hem waarschijnlijk zo bang gemaakt dat zijn hart het begaf ... trouwens geen relschoppers = geen politie
Als er geen politie aanwezig is, gaat niemand met hen vechten ( = rel schoppen ).
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2009, 13:36   #22
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Tijdens de betogingen tegen de G20 in Londen is Ian Tomlinson omgekomen. Volgens de eerste politieberichten zou hij 'zomaar' ineengezakt zijn en gestorven. Nu melden verschillende getuigen dat de omstandigheden toch wat anders waren, kort voor hij 'zomaar' stierf werd hij aangevallen door relpolitie.
Betogers die de man probeerden te reanimeren werden weggejaagd door de politie.

http://www.guardian.co.uk/world/2009...-ian-tomlinson
http://london.indymedia.org.uk/articles/1019
Wat mij eigenlijk het meeste treft is dat er zo weinig volk naar die betogingen komt. 20 of 30.000 man, hoogstens ! Er zouden daar miljoenen mensen op af moeten komen ! Dat ze dan eens proberen om die te beletten de banken te slopen !
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2009, 17:41   #23
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
neen maar hem waarschijnlijk zo bang gemaakt dat zijn hart het begaf ... trouwens geen relschoppers = geen politie
geen g20 = geen relschoppers.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2009, 19:09   #24
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
indien de relschoppers er niet waren leefde die mens nog!
Politie doodt een onschuldige en het is de schuld van de betogers. Alles goed in de bovenkamer?
Oud 7 april 2009, 19:11   #25
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
geen g20 = geen relschoppers.
Geen kapitalisme, geen economische elite die zich gedwongen voelt om repressie uit te oefenen op hun tegenstanders.
Oud 7 april 2009, 20:14   #26
bloedverwant
Schepen

Standaard

http://www.guardian.co.uk/uk/2009/ap...police-assault

Dit behoeft geen commentaar, vermoed ik ...

Behalve misschien de bemerking dat de flikken zoals gewoonlijk liegen en de feiten verdraaien om er zelf beter uit te komen. Dat kennen we al van Seattle, Genua, Athene,... Vermoedelijk zullen ze er ook met weinig of geen straf vanaf komen, zoals in de voorgaande gevallen steevast gebeurde.
Oud 7 april 2009, 20:33   #27
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bloedverwant Bekijk bericht

Behalve misschien de bemerking dat de flikken zoals gewoonlijk liegen en de feiten verdraaien om er zelf beter uit te komen. Dat kennen we al van Seattle, Genua, Athene,... Vermoedelijk zullen ze er ook met weinig of geen straf vanaf komen, zoals in de voorgaande gevallen steevast gebeurde.
in het zelfde artikel "attempts by police medics and an ambulance crew to save his life after he collapsed – efforts they said were marred by protesters throwing missiles as first aid was administered .

The force said officers had created a cordon around Tomlinson to give him CPR.

"The officers took the decision to move him as during this time a number of missiles - believed to be bottles - were being thrown at them,"
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2009, 20:38   #28
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bloedverwant Bekijk bericht

Behalve misschien de bemerking dat de flikken zoals gewoonlijk liegen en de feiten verdraaien om er zelf beter uit te komen.
Dat niet zozeer. Belangrijkste doelstelling is om elke protestbeweging te criminaliseren en daarmee te isoleren. Want wat stenengooiende anarchisten, ach daar kan de overheid wel weg mee. Wat veel erger zou zijn is wanneer protestbewegingen ook de arbeiders betrekken, en ze overgaan tot een algemene staking. En al de betogers afschilderen als hooligans en moordenaars is de gemakkelijkste weg.
Jammer dat zoveel anarchisten het spel van de overheid meespelen...
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2009, 20:45   #29
Ambiorix

Standaard

Citaat:
trouwens geen relschoppers = geen politie
geen g20 = geen relschoppers
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2009, 20:57   #30
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
in het zelfde artikel "attempts by police medics and an ambulance crew to save his life after he collapsed – efforts they said were marred by protesters throwing missiles as first aid was administered .

"The officers took the decision to move him as during this time a number of missiles - believed to be bottles - were being thrown at them,"
Een onschuldige voorbijganger die normaal gedrag vertoont, zelfs niet per ongeluk de indruk wekte dat hij iets anders deed dan gewoon naar huis wandelen, wordt door de flikken langs achter aangevallen met een baton en zeer hardhandig op de grond gesmeten.

De betogers zijn zo stout en gewelddadig dat er al twee van hen die man ter hulp geschoten zijn voor dat hij beseft wat er is gebeurt.

De flikken staan erop te kijken en doen en zeggen niets.

Maar de flikken zijn lieverdjes hé, die hebben niks maar dan ook niks verkeerd gedaan. Het is allemaal de schuld van die stoute betogers.

Meer dan waarschijnlijk is het fimpje, waarop te zien is hoe de flikken een onschuldige voorbijganger brutaliseren, een complot van die stoute geweldadige betogers.
Oud 7 april 2009, 21:01   #31
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Een onschuldige voorbijganger die normaal gedrag vertoont, zelfs niet per ongeluk de indruk wekte dat hij iets anders deed dan gewoon naar huis wandelen, wordt door de flikken langs achter aangevallen met een baton en zeer hardhandig op de grond gesmeten.

De betogers zijn zo stout en gewelddadig dat er al twee van hen die man ter hulp geschoten zijn voor dat hij beseft wat er is gebeurt.

De flikken staan erop te kijken en doen en zeggen niets.

Maar de flikken zijn lieverdjes hé, die hebben niks maar dan ook niks verkeerd gedaan. Het is allemaal de schuld van die stoute betogers.

Meer dan waarschijnlijk is het fimpje, waarop te zien is hoe de flikken een onschuldige voorbijganger brutaliseren, een complot van die stoute geweldadige betogers.
Anarwood. een echte Anarwoo-productie zeg ik u.
Volgende week een filmpje met die man in Genua, en vorige maand zag ik hem sterven in Seattle.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2009, 21:36   #32
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ja, inderdaad, en voordat deze beelden uitkwamen beweerden ze dat de man 'zomaar' gestorven was en dat ze er niets mee te maken hadden.
In dit filmpje zie je al dat 2 betogers de man direct helpen en dat de flikken hem op de grond duwen en daarna niets voor hem doen.
Lijkt het je erg waarschijnlijk dat enkele minuten later de rollen zomaar omgedraaid worden?
Oud 8 april 2009, 09:15   #33
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Ja, inderdaad, en voordat deze beelden uitkwamen beweerden ze dat de man 'zomaar' gestorven was en dat ze er niets mee te maken hadden.
In dit filmpje zie je al dat 2 betogers de man direct helpen en dat de flikken hem op de grond duwen en daarna niets voor hem doen.
Lijkt het je erg waarschijnlijk dat enkele minuten later de rollen zomaar omgedraaid worden?
ja want het zijn toch zo'n lievertjes he breken nooit iets af en hebben eerbied voor hun medemensen
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2009, 09:23   #34
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Wat een raar filmpje.
Het lijkt me in ieder geval niet dat het een 'brave omstaander' is; passief verzet is ook verzet. Ik kan begrijpen dat een agent dan wat geagiteerd raakt en, totaal overdreven, reageert.

Verder lijkt het me wel raar dat die daaraan is gestorven. Een scenario dat hij sowieso al iets had dat daardoor gecultiveerd is, lijkt me niet onmogelijk. (Zoals die oude man op de bus in Antwerpen een jaar of meer terug.)

Enfin; dat filmpje creërt meer vragen dan het oplost, feitelijk.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2009, 13:11   #35
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
ja want het zijn toch zo'n lievertjes he breken nooit iets af en hebben eerbied voor hun medemensen
Is dat alles wat jij te zeggen hebt over een filmpje waarop duidelijk te zien is dat de flikken een onschuldige voorbijganger molesteren?

Voor de zoveelste keer: het was geen betoger!

Het was een onschuldige man, die na zijn werk naar huis aan het wandelen was!

En dan nog, is iets afbreken en geen eerbied hebben genoeg om vermoord te worden?
En dan nog wel door die helden van u die ons zouden moeten beschermen.

Jij leeft echt wel in je eigen fantasiewereld hé.
Oud 8 april 2009, 13:12   #36
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor de zoveelste keer: het was geen betoger!

Het was een onschuldige man, die na zijn werk naar huis aan het wandelen was!
Dat lijkt mij volledig ongeloofwaardig.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 8 april 2009, 13:17   #37
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Dat lijkt mij volledig ongeloofwaardig.
Wat jij geloofwaardig vindt speelt geen enkele rol.

Citaat:
Mr Tomlinson, a married man who lived alone in a bail hostel, was not taking part in the protests. Initially, his death was attributed by a police post mortem to natural causes
Bron:http://www.guardian.co.uk/world/2009...-ian-tomlinson
Oud 8 april 2009, 13:27   #38
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Wat een raar filmpje.
Het lijkt me in ieder geval niet dat het een 'brave omstaander' is; passief verzet is ook verzet. Ik kan begrijpen dat een agent dan wat geagiteerd raakt en, totaal overdreven, reageert.
Over het voetpad wandelen noem jij passief verzet?
En dan vind je het begrijpbaar dat die flik hem daarvoor eerst met zijn baton wil slaan, mist en hem tegen de grond gooit?

Ik wil gewoon niet weten wat jij begrijpbaar zou vinden tegenover iemand die actief verzet pleegt.
Die mogen ze ineens afschieten of zo?

Citaat:
Verder lijkt het me wel raar dat die daaraan is gestorven. Een scenario dat hij sowieso al iets had dat daardoor gecultiveerd is, lijkt me niet onmogelijk. (Zoals die oude man op de bus in Antwerpen een jaar of meer terug.)
Dit lijkt mij ook een redelijke verklaring.

Citaat:
Enfin; dat filmpje creërt meer vragen dan het oplost, feitelijk.
Dat is ook waar.
Oud 8 april 2009, 13:30   #39
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat jij geloofwaardig vindt speelt geen enkele rol.
Eigenlijk wel.
Die krant kan geen fouten maken?
Merk op dat wat the guardian zegt niet in conclict staat met wat ik zei. Ik heb immers niet beweerd dat hij deelnam aan de protesten. Ik heb wel gezegd dat ik het ongeloofwaardig vond dat hij 'onschuldig' was en 'zomaar even naar huis aan't wandelen was.'

Voor de duidelijkheid: met 'onschuldig' bedoel ik hier niet dat hij iets misdeed. Wat ik hiermee bedoel is dat het filmpje mij niet overtuigt dat hij 'gewoon' even aan't rondwandelen was. Zijn gedrag doet mij vermoeden dat hij om, whatever de reden, het wel leuk vond om de politie een beetje te jennen. Zijn gedrag duidt, imo, duidelijk op passief verzet. Dat is toch niet hetzelfde als 'de brave coöperatieve huisvader die gewoon naar huis wou'.
Oud 8 april 2009, 13:32   #40
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Geen kapitalisme, geen economische elite die zich gedwongen voelt om repressie uit te oefenen op hun tegenstanders.
Serieus?

Elke niet compleet egalitaire (op vlak van bezit) samenleving heeft per definitie een economische elite in haar rangen.

Waarom zou enkel en alleen onder kapitalisme deze meer-bezitters repressief zijn tegenover hun tegenstanders?

De aristocratische priesterklasse in Egypte bijvoorbeeld, die waren toch (ondermeer economisch) dominant en repressief, niet?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be