![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Politie doodt een onschuldige en het is de schuld van de betogers. Alles goed in de bovenkamer?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() Geen kapitalisme, geen economische elite die zich gedwongen voelt om repressie uit te oefenen op hun tegenstanders.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Schepen
|
![]() http://www.guardian.co.uk/uk/2009/ap...police-assault
Dit behoeft geen commentaar, vermoed ik ... Behalve misschien de bemerking dat de flikken zoals gewoonlijk liegen en de feiten verdraaien om er zelf beter uit te komen. Dat kennen we al van Seattle, Genua, Athene,... Vermoedelijk zullen ze er ook met weinig of geen straf vanaf komen, zoals in de voorgaande gevallen steevast gebeurde.
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
The force said officers had created a cordon around Tomlinson to give him CPR. "The officers took the decision to move him as during this time a number of missiles - believed to be bottles - were being thrown at them,"
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
Jammer dat zoveel anarchisten het spel van de overheid meespelen...
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De betogers zijn zo stout en gewelddadig dat er al twee van hen die man ter hulp geschoten zijn voor dat hij beseft wat er is gebeurt. De flikken staan erop te kijken en doen en zeggen niets. Maar de flikken zijn lieverdjes hé, die hebben niks maar dan ook niks verkeerd gedaan. Het is allemaal de schuld van die stoute betogers. Meer dan waarschijnlijk is het fimpje, waarop te zien is hoe de flikken een onschuldige voorbijganger brutaliseren, een complot van die stoute geweldadige betogers. ![]()
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
Volgende week een filmpje met die man in Genua, en vorige maand zag ik hem sterven in Seattle.
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister
|
![]() Citaat:
In dit filmpje zie je al dat 2 betogers de man direct helpen en dat de flikken hem op de grond duwen en daarna niets voor hem doen. Lijkt het je erg waarschijnlijk dat enkele minuten later de rollen zomaar omgedraaid worden?
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een raar filmpje.
Het lijkt me in ieder geval niet dat het een 'brave omstaander' is; passief verzet is ook verzet. Ik kan begrijpen dat een agent dan wat geagiteerd raakt en, totaal overdreven, reageert. Verder lijkt het me wel raar dat die daaraan is gestorven. Een scenario dat hij sowieso al iets had dat daardoor gecultiveerd is, lijkt me niet onmogelijk. (Zoals die oude man op de bus in Antwerpen een jaar of meer terug.) Enfin; dat filmpje creërt meer vragen dan het oplost, feitelijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Voor de zoveelste keer: het was geen betoger! Het was een onschuldige man, die na zijn werk naar huis aan het wandelen was! En dan nog, is iets afbreken en geen eerbied hebben genoeg om vermoord te worden? En dan nog wel door die helden van u die ons zouden moeten beschermen. Jij leeft echt wel in je eigen fantasiewereld hé.
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat lijkt mij volledig ongeloofwaardig.
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister-President
|
![]() Wat jij geloofwaardig vindt speelt geen enkele rol.
Citaat:
![]() |
![]() |
#38 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
En dan vind je het begrijpbaar dat die flik hem daarvoor eerst met zijn baton wil slaan, mist en hem tegen de grond gooit? Ik wil gewoon niet weten wat jij begrijpbaar zou vinden tegenover iemand die actief verzet pleegt. Die mogen ze ineens afschieten of zo? Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk wel.
Die krant kan geen fouten maken? Merk op dat wat the guardian zegt niet in conclict staat met wat ik zei. Ik heb immers niet beweerd dat hij deelnam aan de protesten. Ik heb wel gezegd dat ik het ongeloofwaardig vond dat hij 'onschuldig' was en 'zomaar even naar huis aan't wandelen was.' Voor de duidelijkheid: met 'onschuldig' bedoel ik hier niet dat hij iets misdeed. Wat ik hiermee bedoel is dat het filmpje mij niet overtuigt dat hij 'gewoon' even aan't rondwandelen was. Zijn gedrag doet mij vermoeden dat hij om, whatever de reden, het wel leuk vond om de politie een beetje te jennen. Zijn gedrag duidt, imo, duidelijk op passief verzet. Dat is toch niet hetzelfde als 'de brave coöperatieve huisvader die gewoon naar huis wou'.
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Elke niet compleet egalitaire (op vlak van bezit) samenleving heeft per definitie een economische elite in haar rangen. Waarom zou enkel en alleen onder kapitalisme deze meer-bezitters repressief zijn tegenover hun tegenstanders? De aristocratische priesterklasse in Egypte bijvoorbeeld, die waren toch (ondermeer economisch) dominant en repressief, niet?
![]() |
![]() |