Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 april 2009, 09:30   #21
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Ik ga me nogal belachelijk maken met lege waterflessen rond te zeulen........
Trouwens, ik heb geen tijd voor die onzin. Méér nog, en het belangrijkste: het brengt te weinig op.

Oja, nog iets: ik heb geen zin om Hollands te horen.
Leve Willem IV !
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2009, 10:19   #22
Weezer
Eur. Commissievoorzitter

Weezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Leve Willem IV !
Ik zeg: nieuw onderschrift!
Oud 21 augustus 2012, 15:23   #23
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
op lege evian flessen!!
Echt waar 0,25€ als je in nederland die flessen terugbrengt staat er op die flessen. Hoe zalig is dat niet? Ik heb al fortuinen flessen in de vuilnisbak gesmeten dan!
Weet iemand hier meer over?
Bij welke flessen is dat allemaal zo? Waar kan je die inleveren? Mogen die verpletterd zijn? Wat is het nut? Hoe komt het dat dat in Belgie niet het geval is?
Kan je aardig wat geld mee verdienen hé...:
-40 flessen 10€ (voor dronkoers; bijna 7 pinten)
-400 flessen 100€ (voor dronkoers; bijna 70 pinten)
-...
Drie jaar later, ontdek ik hetzelfde.

Soms, als de colruyt goede kortingen heeft, en ik de tijd om met mijn trolley'ke over en weer te gaan, durf ik eens zo decadent te zijn om niet het goedkoopste (leidingwater hier is een risico: gebouw veel te oud en heeft vaak zelfs niet de juiste kleur ...) merk te kopen, maar wel evian.
Als je kortingen combineert en ze goed zijn, scheelt dat soms zelfs maar amper.
Nadat ik al meer dan de helft van die flessen leeggedronken, opgefrommeld en in de vuilbak gesmeten heb ... en ze toevallig bekijk, merk ik het ook op!!!

25ct voor een fles!!

Hallo!!
Dat vind ik al de moeite!!

Als je toch om je inkopen naar NL gaat (voor de mensen met een wagen) is het inladen van evian flessen géén slechte overweging (pakweg 50 flessen die je hier hebt aangekocht aan 40ct , en je krijgt in totaal 12.5 euro terug!!! Meteen al een deel van uw inkopen volledig gratis!
Oud 21 augustus 2012, 15:24   #24
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Da's niet logisch hé ... de flessen daar zouden duurder moeten zijn want als je ze terugbrengt krijg je een stuk terug.
Nu het doet er niet toe mijn punt is dat iedereen die flessen hier wegsmijt. Moest nu es iemand die allemaal inzamelen hij zou nogal wat geld opstrijken . Zouden de vuilophalers dat niet doen pijzde?

Ma wat zijn de regels voor het terugbrengen van die flessen? En hergebruiken ze die echt?
Oud 21 augustus 2012, 15:28   #25
Groentje-18

Standaard

Ik wist overigens wel dat dit systeem in NL bestaat. De pet-flessen zijn daar bij mijn weten uit harder plastic vervaardigd dan hier, en worden gewoon herverbruikt. Het is dus ook de bedoeling dat je ze niet platdrukt, en dat je er vervolgens statiegeld voor terugkrijgt.

In Duitsland is er een gelijkaardig systeem en krijg je zelfs op 0.5l flesjes cola geld terug bv, die kan je overal binnenbrengen, bv in tankstations. In ruil krijg je dan een bonnetje met een code van 0.25 cent of meer (afhankelijk van de grootte van de fles), wat je kan gebruiken om bv mee naar een toilet te gaan, drankenautomaat, ...
Oud 22 augustus 2012, 08:02   #26
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Wij cashen zo al jaren voor onze lege pet-flessen. Geleerd van een ex-collega van mijn vrouw. Die haalde bij iedereen die hij kende lege cola-flessen op en reed dan met een camionette vol richting Holland alwaar hij dan gratis kon winkelen.
Helaas beginnen de supermarkten hier in de grensstreek de truc stilaan door te krijgen want er zijn al plaatsen waar het niet meer lukt. Ik veronderstel dat die leeggoed-automaten de streepjescode scannen ofzo.

In ieder geval; woon je niet te ver van Nederland dan is het zeker de moeite om lege cola-flessen ed te sparen. Je krijgt er zo massa's bij elkaar als je wil. Familie, buren, vrienden,... niemand gaat bezwaar maken, zij besparen immers ook op pmd-zakken.

En geef toe, 25ct voor een fles, terwijl je anders ook de prijs van je pmd-zak nog eens in rekening moet brengen, dat telt snel op.
Oud 22 augustus 2012, 08:04   #27
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik wist overigens wel dat dit systeem in NL bestaat. De pet-flessen zijn daar bij mijn weten uit harder plastic vervaardigd dan hier, en worden gewoon herverbruikt. Het is dus ook de bedoeling dat je ze niet platdrukt, en dat je er vervolgens statiegeld voor terugkrijgt.
Dat klopt, platgedrukte flessen zijn waardeloos. Het gaat hen niet om de recyclage van de plastic maar om de fles die inderdaad hergebruikt wordt.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be