Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 april 2009, 12:22   #21
Politikainspe
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Decandent? Een waterpistooltje van €3 en wat vrije tijd.
Een beetje ontspanning zou toch wel mogen in tijden van crisis.
Politikainspe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2009, 12:24   #22
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Hoog tijd om dit bijzonder gevaarlijke feest af te schaffen.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2009, 18:05   #23
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
Ik begrijp die mannen. Niet alle waterpistolen zijn fluoricerend. En kunnen mensen aan het schrikken brengen. Want vanaf dat mensen een wapen zien zullen ze de persoon associeëren met een moordenaar.
Onverwittigd kan ik er in komen. Maar dat was vorige afleveringen niet het geval en toen mocht het.

En nu weet iedereen het uit de media.

Wie het nu niet weet woont op de maan. En daar hebben ze geen last van een spelleke Gotch�* in Gent.

We zijn beland in een land van regels, paraplu's en casuïstiek. Ten bate van de advokaten, artuurlijk.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2009, 21:37   #24
jbl
Lokaal Raadslid

Standaard

Jongens, jongens waar zijn wij in godsnaam mee bezig. 'T zullen wel de verkiezingen zijn zeker de burgemeester (hoofd van de politie) wil geen risico's nemen is samen met zijn korps paranoïde geworden denk ik. Al die regeltjes, verboden, draconische maatregelen ze komen mijn strot uit.
Vorige week nog MP3's verbieden, ik stel voor dat wij dan ook neuspeuteren in de wagen beboeten met 200 euro per inbreuk, oorpeuteren 250 euro, schieten met waterpistool 1 week cachot. Gevolg is dat onverdraagzaamheid toeneemt i.p.v. afneemt, alle initiatief verdwijnt, voor alles zijn aanvragen, documenten allerhande noodzakkelijk kortom het is onwerkbaar geworden luisteren en zwijgen dat zullen wij moeten doen want onze overheden en amtenaren weten wat goed voor ons is
Kijk we leven in een samenleving waar mensen wonen, leven is een risico er kan altijd iets mislopen dat moeten wij aanvaarden en niet steeds zitten te dramatiseren, kan je hier niet tegen verschans je in een schuilkelder en zit daar je levensstraf uit, en stop die betutteling aub.

Laatst gewijzigd door jbl : 11 april 2009 om 21:45.
jbl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2009, 22:04   #25
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Onverwittigd kan ik er in komen. Maar dat was vorige afleveringen niet het geval en toen mocht het.

En nu weet iedereen het uit de media.

Wie het nu niet weet woont op de maan. En daar hebben ze geen last van een spelleke Gotch�* in Gent.

We zijn beland in een land van regels, paraplu's en casuïstiek. Ten bate van de advokaten, artuurlijk.
Als het van mij afging, vlogen die dingen ook het verlof op.
Oud 11 april 2009, 22:13   #26
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als het van mij afging, vlogen die dingen ook het verlof op.
Mja strikte vergunningen zijn in veel gevallen de laatste stap naar een algeheel verbod.
Engeland is een goed voorbeeld.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2009, 22:48   #27
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jbl Bekijk bericht
Jongens, jongens waar zijn wij in godsnaam mee bezig. 'T zullen wel de verkiezingen zijn zeker de burgemeester (hoofd van de politie) wil geen risico's nemen is samen met zijn korps paranoïde geworden denk ik. Al die regeltjes, verboden, draconische maatregelen ze komen mijn strot uit.
Vorige week nog MP3's verbieden, ik stel voor dat wij dan ook neuspeuteren in de wagen beboeten met 200 euro per inbreuk, oorpeuteren 250 euro, schieten met waterpistool 1 week cachot. Gevolg is dat onverdraagzaamheid toeneemt i.p.v. afneemt, alle initiatief verdwijnt, voor alles zijn aanvragen, documenten allerhande noodzakkelijk kortom het is onwerkbaar geworden luisteren en zwijgen dat zullen wij moeten doen want onze overheden en amtenaren weten wat goed voor ons is
Kijk we leven in een samenleving waar mensen wonen, leven is een risico er kan altijd iets mislopen dat moeten wij aanvaarden en niet steeds zitten te dramatiseren, kan je hier niet tegen verschans je in een schuilkelder en zit daar je levensstraf uit, en stop die betutteling aub.

ik zou 't niet beter kunnen verwoorden!
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2009, 23:35   #28
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Mja strikte vergunningen zijn in veel gevallen de laatste stap naar een algeheel verbod.
Engeland is een goed voorbeeld.
In Vlaanderen heb je ook 'strikte' vergunningen, in Walonië niet zo.
Van mijn part, mogen ze hier lucht ook op de vergunning gooien.
Ofwel alles toelaten, het is het een of het ander.

Een .50 met 80J erachter uiteraard lucht, zou wel mogen, maar een 410 moet op de licentie. Zever natuurlijk.
Oud 12 april 2009, 02:47   #29
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht

Gelukkig! Ik dacht dat ik de enige was die gechoqueerd was door het feit dat die jongen een Lara Croft kostuum aantrok... man man man. Waar gaat dat naartoe?!
xrc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2009, 10:41   #30
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
In Vlaanderen heb je ook 'strikte' vergunningen, in Walonië niet zo.
Van mijn part, mogen ze hier lucht ook op de vergunning gooien.
Ofwel alles toelaten, het is het een of het ander.

Een .50 met 80J erachter uiteraard lucht, zou wel mogen, maar een 410 moet op de licentie. Zever natuurlijk.
Als ze lucht op vergunning zetten verdwijnt lucht gewoon (wie gaat zich de moeite getroosten).
In Schotland is dat het geval.

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 12 april 2009 om 10:41.
Oud 13 april 2009, 13:28   #31
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
2.000.000 zatte drummende bezoekers bij de Geintse Fieste is geen probleem.

700 speelvogels met plastieken fluoriscerende waterpistoolkes zijn dat wel.

Ik zou het waterkanon inzetten ...
Oud 13 april 2009, 14:59   #32
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... alle initiatief verdwijnt
een onderschat gevolg van wat we onszelf aan het aandoen zijn.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2009, 15:10   #33
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volmondig mee eens ...
Oud 13 april 2009, 18:46   #34
Palladium
Burger

Palladium's schermafbeelding

Standaard

Onnozel, doch allemaal rechtsreeks of onrechtsreeks te danken aan een of andere idioot die met zijn neppistoolke van 2 x niets naar school wou gaan en indruk wou maken.
Palladium is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2009, 11:58   #35
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Palladium Bekijk bericht
Onnozel, doch allemaal rechtsreeks of onrechtsreeks te danken aan een of andere idioot die met zijn neppistoolke van 2 x niets naar school wou gaan en indruk wou maken.

juist niet. Het is te wijten aan agenten die veel te weinig opgeleid zijn en bijlange niet klaar zijn voor de functie die zij eigenlijk in onze maatschappij moeten uitoefenen.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2009, 12:19   #36
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Enkele jaren terug was ik beginnend motorrijder.
En stapte ik eens binnen in een benzinestasion na het tanken, met mijn helm nog op mijn kop (maar toch met mijn kin-klep naar boven ...).

De reaktie van mevrouw de benzine-boerin was erg buitensporig ... maar na enkele sekonden begreep ik dat zij overvallen geweest was door iemand die zijn gezicht verborg met een motorhelm ....

(waarbij hier nogmaals mijn ekskuus voor alle dames-benzinestasionsuitbaatsters, voor wie ik een bijzondere boon heb. Net als voor alle andere uitbaatsters van wat dan ook, net als voor alle andere dames tussen 16 en 66 ...)

Daarop wat verder broderend, denk ik dat het best is om geen onnozele kinderspelletjes te spelen, als die mensen op het verkeerde been kunnen zetten. (andere onnozele kinderspelletjes: hoe meer hoe liever. Wegens anti-stress.)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 14 april 2009 om 12:21.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 13:39   #37
Palladium
Burger

Palladium's schermafbeelding

Standaard

Goh ja, welk plezier heb je ook eigenlijk aan een "water"pistool.
Palladium is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 13:47   #38
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Als ze lucht op vergunning zetten verdwijnt lucht gewoon (wie gaat zich de moeite getroosten).
In Schotland is dat het geval.
Ik Engeland hebben is er een limiet op 12 footpound. Daarboven is er een Fire Arm Certificate nodig, toch een goede regeling.
Oud 15 april 2009, 13:51   #39
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik Engeland hebben is er een limiet op 12 footpound. Daarboven is er een Fire Arm Certificate nodig, toch een goede regeling.
In Schotland wil men een aparte wetgeving (ge weet wel domme nationalisten/separatisten die zich belangrijk willen maken)

http://www.shootinguk.co.uk/news/314...t_airguns.html

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be