Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 april 2009, 15:04   #21
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Staan de clichés in de uitverkoop of zo?
Bij de extreem-linkse zijde in alle geval wel....
Oud 12 april 2009, 16:37   #22
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Aaahhh...maar dat is het net. Al die extreem linkse "anders"globalisten, anarchisten etc... hebben ZELF al geen nagel om aan hun gat te krabben, en worden al door de smerige werkende kapitalisten in leven gehouden.

Zelf hebben ze dan ook niets af te dragen aan die gold diggers. Dat moeten de smerige werkende kapitalisten dan maar doen.
Fantastisch toch, als er inhoudelijk geen commentaar gegeven kan worden dan wordt het: 'Links tuig, werkloos, vies, agressief, drugs, hippies!'
Leer toch eens iets nieuws, we zijn de jaren '60 niet meer.
Deze topic ging over de actie van een groep mensen die vinden dat het niet kan dat mensen opgesloten worden, enkel en alleen omdat ze niet het juiste stukje papier hebben.
Het gaat hier om het één van de meest basisrechten van mensen: niet zomaar opgesloten te worden.
Oud 12 april 2009, 16:44   #23
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Fantastisch toch, als er inhoudelijk geen commentaar gegeven kan worden dan wordt het: 'Links tuig, werkloos, vies, agressief, drugs, hippies!'
Deze topic ging over de actie van een groep mensen die vinden dat het niet kan dat mensen opgesloten worden, enkel en alleen omdat ze niet het juiste stukje papier hebben.
Het gaat hier om het één van de meest basisrechten van mensen: niet zomaar opgesloten te worden.
Wat stel je dan voor, dat we ze allemaal een inkomen en woning geven ?

Ga jij dat betalen ?

Dit zijn mensen die niet in aanmerking komen voor asiel, en die men al ettelijke malen heeft gevraagd het grondgebied te verlaten. Zij weigeren.

Opsluiten to repatriatie lijkt me dan de enige mogelijkheid om zeker te zijn dat ze inderdaad het land verlaten.

Je mag ze van mij natuurlijk allemaal op jouw kosten in je eigen woning onderbrengen.

Laatst gewijzigd door Dajjal : 12 april 2009 om 16:46.
Dajjal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2009, 17:56   #24
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Wat een nutteloze actie.

Hou je plannen in het vervolg geheim en bevrijd die mensen i.p.v. daar wat voor de deur te gaan staan roepen zodat ze u kunnen arresteren.
Welke mensen bevrijden ? Degenen die uitgewezen worden ? Waar zou d�*t goed voor zijn ? Ik vind net dat er veel te weinig uitgewezen worden...?! Alhoewel ik ook vind dat het dikwijls niet de juiste zijn die buitenvliegen. Dikwijls pakken ze mensen op die ergens werken, terwijl beroepsmisdadigers beroepshalve hun tijd verdelen tussen misdaden plegen/ potje sparen voor het thuisland en al dan niet korte verblijven in onze gevangenissen, maar er nooit uitgesmeten worden. Als hun straf erop zit, komen die gewoon terug op straat terecht. En als men hen toch buitenpiert, staan ze hier 6 maand later terug .
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2009, 19:56   #25
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Dit mensen worden niet "zomaar" opgesloten.

1. Je stapt uit het vliegtuig in Zaventem zonder papieren (alhoewel je erop bent gestapt met papieren) .... denkt u nu echt dat men dan in Zaventem zegt "awel het is goed voor een keer, welkom in België".....neen dus...dan ga je naar het gesloten centrum tot wanneer je identiteit bekend is en je motieven van je bezoek.

2. De Dublin dossiers (reeds asielprocedure doorlopen in een andere EU land of er geregistreerd staan) worden op het ogenblik dat er een overname akkoord is opgesloten om er zeker van te zijn dat ze ook daadwerkelijk terugkeren naar de desbetreffende EU lidstaat. Tijdens die overname procedure verblijven die mensen in open centra.

3. De uitgeprocedeerde asielzoekers of illegalen die geweigerd hebben om op het vliegtuig te stappen bij een "gewone" repatriëring worden naar een gesloten centrum gebracht vanwaar men tot 3 keer toe opnieuw zal proberen om hen op een humane manier te repatriëren.

Deze 3 "categorieën" zijn de voornaamste redenen waarom mensen in een gesloten centra zitten.

Laatst gewijzigd door Astar : 12 april 2009 om 19:57.
Astar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2009, 20:57   #26
D@vid
Vreemdeling

D@vid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We zullen eens iets nieuws leren:

1. Links is niet vies, werkloos, tuig, ... De linksen van nu zijn de zgn. intelligentsia die menen de waarheid in pacht te hebben -bekijk de media maar- en daar deftig poen mee verdienen. Niet verwonderlijk dat zo'n groot deel van hun kiespubliek de rechterzijde opzoekt.
2. Zomaar word je niet opgesloten. Eén van de basisrechten van de mens is vrij rond te lopen als je met alles in orde bent. Meer dan 75% van die asielzoekers hebben geen geldige reden om hier ook maar te verblijven, laat staan geregulariseerd te worden. Laat ze allemaal maar rondlopen, en de miserie wordt nog veel groter. Als ik mij niet aan de wet hou, eindig ik ook wel in de cel, waar het waarschijnlijk minder aangenaam is om te verblijven. Niemand zal komen vragen om mij op vrije voeten te stellen.
D@vid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2009, 21:03   #27
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astar Bekijk bericht
Dit mensen worden niet "zomaar" opgesloten.

1. Je stapt uit het vliegtuig in Zaventem zonder papieren (alhoewel je erop bent gestapt met papieren) .... denkt u nu echt dat men dan in Zaventem zegt "awel het is goed voor een keer, welkom in België".....neen dus...dan ga je naar het gesloten centrum tot wanneer je identiteit bekend is en je motieven van je bezoek.

2. De Dublin dossiers (reeds asielprocedure doorlopen in een andere EU land of er geregistreerd staan) worden op het ogenblik dat er een overname akkoord is opgesloten om er zeker van te zijn dat ze ook daadwerkelijk terugkeren naar de desbetreffende EU lidstaat. Tijdens die overname procedure verblijven die mensen in open centra.

3. De uitgeprocedeerde asielzoekers of illegalen die geweigerd hebben om op het vliegtuig te stappen bij een "gewone" repatriëring worden naar een gesloten centrum gebracht vanwaar men tot 3 keer toe opnieuw zal proberen om hen op een humane manier te repatriëren.

Deze 3 "categorieën" zijn de voornaamste redenen waarom mensen in een gesloten centra zitten.
Zomaar, dus. Die mensen zijn zomaar ongewenst, weg ermee dus? Degoutant.

D'er mogen nog een hoop van dit soort acties volgen. Mensen bevrijden en immigrantengevangenissen (want dat zijn ze, gevangenissen) sluiten.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2009, 21:06   #28
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik weet iets beter, ga naar de landen van oorsprong van deze mensen en ga daar actie voeren voor betere leefomstandigheden voor deze mensen ipv toe te staan dat die landen hun problemen exporteren naar ons (ongeschoolde armen die eigenlijk in de westerse maatschappij niet mee kunnen...werkkrachten die nuttig zouden zijn in eigen land !)
Yep, da's echt een goede reden voor opsluiting van mensen.
Oud 12 april 2009, 21:09   #29
Heftruck

Standaard

Het zit hier eigenlijk toch vol degountante kloten, als ge 't mij vraagt.
Oud 12 april 2009, 21:21   #30
D@vid
Vreemdeling

D@vid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Yep, da's echt een goede reden voor opsluiting van mensen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Ik weet iets beter, ga naar de landen van oorsprong van deze mensen en ga daar actie voeren voor betere leefomstandigheden voor deze mensen ipv toe te staan dat die landen hun problemen exporteren naar ons (ongeschoolde armen die eigenlijk in de westerse maatschappij niet mee kunnen...werkkrachten die nuttig zouden zijn in eigen land !)
Da's tenminste een begin om de problemen op te lossen. Als ze hier blijven krijgt iedereen er problemen mee: wij kunnen niet voor opvang blijven zorgen (of Heftruck verkeert mss. in de mogelijkheid dit wel te doen, maar 't zal dan waarschijnlijk 'de staat' -wij dus- moeten zijn die er voor zorgt) en zij hebben hier geen toekomst, of ze moesten in de criminaliteit belanden. Ook een proper vooruitzicht.
Oud 12 april 2009, 21:23   #31
D@vid
Vreemdeling

D@vid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zit hier eigenlijk toch vol degountante kloten, als ge 't mij vraagt.
In Mechelen zitten er veel meer degoutanteriken. En ge moet het mij niet vragen, ik weet het. Heb er lang genoeg gewoond.
Oud 12 april 2009, 21:28   #32
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D@vid Bekijk bericht
Da's tenminste een begin om de problemen op te lossen. Als ze hier blijven krijgt iedereen er problemen mee: wij kunnen niet voor opvang blijven zorgen (of Heftruck verkeert mss. in de mogelijkheid dit wel te doen, maar 't zal dan waarschijnlijk 'de staat' -wij dus- moeten zijn die er voor zorgt) en zij hebben hier geen toekomst, of ze moesten in de criminaliteit belanden. Ook een proper vooruitzicht.
Heftruck is tegen repressie. Heftruck is tegen de staat. Heftruck is voor vrijheid en keuze.

Efkens de vraag; waarmee gaan die mensen het best geholpen zijn; een bestaan proberen opbouwen op plekken waar er nog zo goed als niks is OF hetzelfde proberen op een plek waar de meest moderne voorzieningen al aanwezig zijn.

Over waar ge het recht haalt om die mensen op te sluiten zal ik al maar ni meer beginnen, gezien gelle der allemaal toch zo goed van overtuigd zijt daar het recht op te hebben door iets als geboorterecht, volk of meer van dat soort achterlijke zever.
Oud 12 april 2009, 21:30   #33
Heftruck

Standaard

Citaat:
zij hebben hier geen toekomst, of ze moesten in de criminaliteit belanden
Wat een geïnformeerd, realistisch en genuanceerd beeld zeg.
Oud 12 april 2009, 21:35   #34
D@vid
Vreemdeling

D@vid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Efkens de vraag; waarmee gaan die mensen het best geholpen zijn; een bestaan proberen opbouwen op plekken waar er nog zo goed als niks is OF hetzelfde proberen op een plek waar de meest moderne voorzieningen al aanwezig zijn.
Zelf een bestaan proberen op te bouwen natuurlijk, zodat ze in de toekomst onafhankelijk en vrij van anderen kunnen leven en in hun onderhoud voorzien.
Er al eens over nagedacht dat die moderne voorzieningen geen onbeperkte capaciteit hebben?

Ben jij echt kortzichtig of gewoon naïef?
Oud 12 april 2009, 21:39   #35
Heftruck

Standaard

Citaat:
Zelf een bestaan proberen op te bouwen natuurlijk, zodat ze in de toekomst onafhankelijk en vrij van anderen kunnen leven en in hun onderhoud voorzien.
Kunt gij feitelijk wel lezen? De vraag was waar ze het best een bestaan kunnen opleven. Ik zeg op plekken waar der al veel moderne voorzieningen zijn die hun daarmee kunnen helpen (ik doel op hogere productie dmv moderne machines enzo, niet op onozel dingen als de sociale zekerheid). Dat "ze" daarmee afhankelijk van "ons" zouden zijn is dikke zever. Ze moeten het nog altijd zelf verwezelijken.

Citaat:
Er al eens over nagedacht dat die moderne voorzieningen geen onbeperkte capaciteit hebben?
Hebt gij het woord 'groei' al eens opgezocht in 't woordenboek?

Citaat:
Ben jij echt kortzichtig of gewoon naïef?
Ik weet wat kan, gij duidelijk niet.

Laatst gewijzigd door Heftruck : 12 april 2009 om 21:40.
Oud 12 april 2009, 21:59   #36
D@vid
Vreemdeling

D@vid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kunt gij feitelijk wel lezen? De vraag was waar ze het best een bestaan kunnen opleven. Ik zeg op plekken waar der al veel moderne voorzieningen zijn die hun daarmee kunnen helpen (ik doel op hogere productie dmv moderne machines enzo, niet op onozel dingen als de sociale zekerheid). .
Waar? In hun thuislanden, mijn beste. Er is toch niemand die gezegd heeft dat ze geen hulp kunnen krijgen en gebruik maken van moderne middelen.
Citaat:
Hebt gij het woord 'groei' al eens opgezocht in 't woordenboek?..
Groei is het best realiseerbaar waar er momenteel niets (of toch veel te weinig) is. En de betekenis van 'beperkte capaciteit' dringt blijkbaar niet goed door. Denk jij dat alles hier kan blijven groeien?

Citaat:
Dat "ze" daarmee afhankelijk van "ons" zouden zijn is dikke zever. Ze moeten het nog altijd zelf verwezelijken..
Het was wel 'onafhankelijk' hé. En dat ze het zelf moeten realiseren heb ik net gezegd. Wie kan er hier "feitelijk niet lezen"?

Citaat:
Ik weet wat kan, gij duidelijk niet.
Jawel, een logische redenering opbouwen.
Oud 12 april 2009, 22:04   #37
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Welke mensen bevrijden ?
De mensen waar het over gaat in deze draad (ge kunt misschien de openingspost eens lezen.)
Citaat:
Degenen die uitgewezen worden ?
Ja, de die dus.
Citaat:
Waar zou d�*t goed voor zijn ?
Dat zou goed zijn voor die mensen natuurlijk. Of denkt gij soms dat opgesloten zitten beter is dan vrij te zijn?
Citaat:
Ik vind net dat er veel te weinig uitgewezen worden...?!
Bied u dan aan als vrijwilliger. Dat is er dan toch al ene meer dat uitgewezen is hé.
Citaat:
Alhoewel ik ook vind dat het dikwijls niet de juiste zijn die buitenvliegen.
De meeste mensen die uitgewezen worden mogen dus best blijven van u? Dat is toch al iets.
Citaat:
Dikwijls pakken ze mensen op die ergens werken, terwijl beroepsmisdadigers beroepshalve hun tijd verdelen tussen misdaden plegen/ potje sparen voor het thuisland en al dan niet korte verblijven in onze gevangenissen, maar er nooit uitgesmeten worden. Als hun straf erop zit, komen die gewoon terug op straat terecht. En als men hen toch buitenpiert, staan ze hier 6 maand later terug .
Ge beseft dus dat het systeem van "we gooien ze buiten en het probleem is opgelost" niet werkt. Maar toch wilt ge er meer gaan buitengooien?

Laatst gewijzigd door IronChef : 12 april 2009 om 22:05.
IronChef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2009, 22:11   #38
Heftruck

Standaard

Citaat:
Waar? In hun thuislanden, mijn beste. Er is toch niemand die gezegd heeft dat ze geen hulp kunnen krijgen en gebruik maken van moderne middelen.
Er zijn daar geen moderne middelen. Ze gaan nog lang kunnen wachten als 't ligt aan politici.

Citaat:
Groei is het best realiseerbaar waar er momenteel niets (of toch veel te weinig) is.
Meent gij dat nu serieus?

Kom seg, welk bedrijf gaat er gemakkelijker groeien; dat bedrijf dat in niemandsland met een beetje middelen werkt of dat groot bedrijf dat veel kapitaal kan inzitten?

Ja, de groei zal daar duidelijker opvallen, dat wel. Daarom zal ze niet groter zijn.

Citaat:
En de betekenis van 'beperkte capaciteit' dringt blijkbaar niet goed door. Denk jij dat alles hier kan blijven groeien?
Kijk naar de economische groei van de laatste 200 jaar en zie in hoe kortzichtig die vraag is.

Citaat:
Het was wel 'onafhankelijk' hé. En dat ze het zelf moeten realiseren heb ik net gezegd. Wie kan er hier "feitelijk niet lezen"?
Gij wilt dat ze ergens anders een bestaan gaan opbouwen waar ze onafhankelijk zouden zijn, implicerend dat ze dat hier niet kunnen zijn. Of heb ik dat verkeerd begrepen? Als dat zo is, hebt ge geen been om op te staan om dat 'argument' aan te halen tegen die mensen hier te laten zijn.

Laatst gewijzigd door Heftruck : 12 april 2009 om 22:13.
Oud 12 april 2009, 22:21   #39
D@vid
Vreemdeling

D@vid's schermafbeelding

Standaard

Geplaatst door Heftruck:
Citaat:
Kijk naar de economische groei van de laatste 200 jaar en zie in hoe kortzichtig die vraag is.
Juist door die enorme groei, is er nu geen mogelijkheid voor groei, amper ca. 1% op jaarbasis. Neem daar dan de werkloosheidskost van die Nieuwe Belgen aan toe (wat gaan die ons eigenlijk bijbrengen?) en het is niet moeilijk om te begrijpen dat hun toekomst niet hier, maar thuis ligt. Als ze daar ook een paar honderd jaar geleden in actie geschoten waren, hadden ze nu zoveel achterstand niet in te halen.
Oud 12 april 2009, 22:27   #40
Heftruck

Standaard

Citaat:
Geplaatst door Heftruck:

Juist door die enorme groei, is er nu geen mogelijkheid voor groei, amper ca. 1% op jaarbasis. Neem daar dan de werkloosheidskost van die Nieuwe Belgen aan toe (wat gaan die ons eigenlijk bijbrengen?) en het is niet moeilijk om te begrijpen dat hun toekomst niet hier, maar thuis ligt. Als ze daar ook een paar honderd jaar geleden in actie geschoten waren, hadden ze nu zoveel achterstand niet in te halen.
Hopeloos.

Lees dit eens: Economics in One Lesson - Henry Hazlitt
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be