![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister
|
![]() Bij de extreem-linkse zijde in alle geval wel....
![]() |
#22 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Leer toch eens iets nieuws, we zijn de jaren '60 niet meer. Deze topic ging over de actie van een groep mensen die vinden dat het niet kan dat mensen opgesloten worden, enkel en alleen omdat ze niet het juiste stukje papier hebben. Het gaat hier om het één van de meest basisrechten van mensen: niet zomaar opgesloten te worden.
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ga jij dat betalen ? Dit zijn mensen die niet in aanmerking komen voor asiel, en die men al ettelijke malen heeft gevraagd het grondgebied te verlaten. Zij weigeren. Opsluiten to repatriatie lijkt me dan de enige mogelijkheid om zeker te zijn dat ze inderdaad het land verlaten. Je mag ze van mij natuurlijk allemaal op jouw kosten in je eigen woning onderbrengen.
Laatst gewijzigd door Dajjal : 12 april 2009 om 16:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Welke mensen bevrijden ? Degenen die uitgewezen worden ? Waar zou d�*t goed voor zijn ? Ik vind net dat er veel te weinig uitgewezen worden...?! Alhoewel ik ook vind dat het dikwijls niet de juiste zijn die buitenvliegen. Dikwijls pakken ze mensen op die ergens werken, terwijl beroepsmisdadigers beroepshalve hun tijd verdelen tussen misdaden plegen/ potje sparen voor het thuisland en al dan niet korte verblijven in onze gevangenissen, maar er nooit uitgesmeten worden. Als hun straf erop zit, komen die gewoon terug op straat terecht. En als men hen toch buitenpiert, staan ze hier 6 maand later terug .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
1. Je stapt uit het vliegtuig in Zaventem zonder papieren (alhoewel je erop bent gestapt met papieren) .... denkt u nu echt dat men dan in Zaventem zegt "awel het is goed voor een keer, welkom in België".....neen dus...dan ga je naar het gesloten centrum tot wanneer je identiteit bekend is en je motieven van je bezoek. 2. De Dublin dossiers (reeds asielprocedure doorlopen in een andere EU land of er geregistreerd staan) worden op het ogenblik dat er een overname akkoord is opgesloten om er zeker van te zijn dat ze ook daadwerkelijk terugkeren naar de desbetreffende EU lidstaat. Tijdens die overname procedure verblijven die mensen in open centra. 3. De uitgeprocedeerde asielzoekers of illegalen die geweigerd hebben om op het vliegtuig te stappen bij een "gewone" repatriëring worden naar een gesloten centrum gebracht vanwaar men tot 3 keer toe opnieuw zal proberen om hen op een humane manier te repatriëren. Deze 3 "categorieën" zijn de voornaamste redenen waarom mensen in een gesloten centra zitten.
Elke vluchteling is asielzoeker.....maar niet elke asielzoeker is vluchteling. Laatst gewijzigd door Astar : 12 april 2009 om 19:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
1. Links is niet vies, werkloos, tuig, ... De linksen van nu zijn de zgn. intelligentsia die menen de waarheid in pacht te hebben -bekijk de media maar- en daar deftig poen mee verdienen. Niet verwonderlijk dat zo'n groot deel van hun kiespubliek de rechterzijde opzoekt. 2. Zomaar word je niet opgesloten. Eén van de basisrechten van de mens is vrij rond te lopen als je met alles in orde bent. Meer dan 75% van die asielzoekers hebben geen geldige reden om hier ook maar te verblijven, laat staan geregulariseerd te worden. Laat ze allemaal maar rondlopen, en de miserie wordt nog veel groter. Als ik mij niet aan de wet hou, eindig ik ook wel in de cel, waar het waarschijnlijk minder aangenaam is om te verblijven. Niemand zal komen vragen om mij op vrije voeten te stellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
D'er mogen nog een hoop van dit soort acties volgen. Mensen bevrijden en immigrantengevangenissen (want dat zijn ze, gevangenissen) sluiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() Het zit hier eigenlijk toch vol degountante kloten, als ge 't mij vraagt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
Efkens de vraag; waarmee gaan die mensen het best geholpen zijn; een bestaan proberen opbouwen op plekken waar er nog zo goed als niks is OF hetzelfde proberen op een plek waar de meest moderne voorzieningen al aanwezig zijn. Over waar ge het recht haalt om die mensen op te sluiten zal ik al maar ni meer beginnen, gezien gelle der allemaal toch zo goed van overtuigd zijt daar het recht op te hebben door iets als geboorterecht, volk of meer van dat soort achterlijke zever. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Er al eens over nagedacht dat die moderne voorzieningen geen onbeperkte capaciteit hebben? Ben jij echt kortzichtig of gewoon naïef? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik weet wat kan, gij duidelijk niet. Laatst gewijzigd door Heftruck : 12 april 2009 om 21:40. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Jawel, een logische redenering opbouwen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||||
Minister-President
|
![]() De mensen waar het over gaat in deze draad (ge kunt misschien de openingspost eens lezen.)
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
ab lo dolchor qu'al cor mi vai Laatst gewijzigd door IronChef : 12 april 2009 om 22:05. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Kom seg, welk bedrijf gaat er gemakkelijker groeien; dat bedrijf dat in niemandsland met een beetje middelen werkt of dat groot bedrijf dat veel kapitaal kan inzitten? Ja, de groei zal daar duidelijker opvallen, dat wel. Daarom zal ze niet groter zijn. Citaat:
Gij wilt dat ze ergens anders een bestaan gaan opbouwen waar ze onafhankelijk zouden zijn, implicerend dat ze dat hier niet kunnen zijn. Of heb ik dat verkeerd begrepen? Als dat zo is, hebt ge geen been om op te staan om dat 'argument' aan te halen tegen die mensen hier te laten zijn. Laatst gewijzigd door Heftruck : 12 april 2009 om 22:13. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Vreemdeling
|
![]() Geplaatst door Heftruck:
Citaat:
|
|
![]() |