![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Welke stap heeft prioriteit bij het democratischer maken van de EU? | |||
Medezeggenschap van het Europees Parlement op alle beleidsterreinen. |
![]() ![]() ![]() |
4 | 19,05% |
Een representatiever Europees Parlement naar grootte van de bevolking van de lidstaten. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Verkiezen van een Europese president door de burgers. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 4,76% |
Invoeren van Europese referenda. |
![]() ![]() ![]() |
6 | 28,57% |
Duidelijker bevoegdheden opstellen tussen Unie en lidstaten. |
![]() ![]() ![]() |
4 | 19,05% |
Een groter deel van de belasting op Europees niveau heffen. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
De EU afschaffen. |
![]() ![]() ![]() |
5 | 23,81% |
Anders. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 4,76% |
Aantal stemmers: 21. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Europees Commissaris
|
![]() De vraag hoe en of te democratiseren komt pas aan de orde na de vraag of we door moeten gaan. Als u opteert om het af te schaffen dan is democratiseren niet relevant, lijkt me...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik reageerde met name op een interessant voorstel, waar ik wat op- en aanmerkingen op had. Toch besef ik wel degelijk, dat de EU voorlopig nog niet zover is, als we al zover willen gaan. Om te beginnen lijkt me versterken van het Europees Parlement, eventueel aangevuld met een soort Europese Senaat/Bondsraad als extra vertegenwoordigers van de lidstaten. Hoe dan ook zal het een weg der geleidelijkheid zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De invoering van het BROV is de enige manier om Europa democratischer te maken. Alle andere opties in de lijst maken de EU hooguit iets minder ondemocratisch, en zelfs dat is twijfelachtig.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Invoeren van Europese referenda. 25% De Eu afschaffen, ook 25%. Moet ge er u bij voorstellen dat het houden van een referendum eveneens gelijk zou staan aan het afschaffen van de EU. Waarom denk je dat ze het houden van een referendum zo schuwen als de pest?
Laatst gewijzigd door Garry : 18 april 2009 om 20:57. |
![]() |
![]() |