![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() kan tellen als staaltje van moddergooien , wat ik de cvp vaak verweten heb;
of ruik ik verkiezingsuitslagenangst ?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Cannot find server or DNS Error
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik moet van Camps niks weten. Een typisch mei '68-proleetje dat kickt op aandacht voor zijn inhoudsloze en denigrerende volzinnen.
Wat hij hier vertelt over Dedecker getuigt ook weer van zo'n dedain dat de boodschap er in verloren gaat, met name dat LDD bewezen heeft wat het is: een ultraliberaal partijtje met een voorzitter die enkel op dictatoriale manier de boel bij elkaar houdt. Voor enkele maanden zaten er hier een aantal LDD'ers te gniffelen bij iedere mandataris die overkwam naar de fanclub van Jean-Marie, vandaag blijkt dat een deftige lijst vormen met alles wat men binnengenomen heeft niet zo evident is. Kortom: LDD is een ballon met twee gaatjes: één om er lucht in te blazen en een klein gat aan de andere kant dat lost. Zolang Dedecker en C° genoeg lucht hebben om er meer in te pompen dan er uit gaat is er geen probleem maar vandaag zien we dat er aan de andere kant er klaar zitten om het af te bollen door de 'nieuwe lucht' of er gewoon uitgeduwd worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat ik niet goed snap is wat jullie 'verwachten' van LDD. Het fenomeen LDD is op zich redelijk uniek; van niks naar 10% is helemaal niet eenvoudig en, de hierarchische structuren, die zich in alle langdurige en succesvolle organisaties manifesteren, heeft zich daar helemaal nog niet kunnen manifesteren. Al deze zaken zijn niet zozeer 'eigen aan LDD', maar eigen aan het context en het type van organisatie. (Snel heel veel succes.) Al die zitten te gniffelen over 'dat liberalisme' toch, zouden, mi, zich toch eens moeten afvragen of dat wel zo relevant is.
Dat Dedecker zo heeft gehandeld, lijkt me ook compleet terecht. Er is maar 1 duidelijke hierarchie en dat is Dedecker versus de rest. Dan moet je inderdaad af en toe de knoop doorhakken op moeilijke momenten. Dat heeft hij nu gedaan en lijkt me inderdaad, voor een goed verloop van die partij, het beste.
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met alle respect, AdrianHealey. Maar er zijn limieten. Waarom er zo over JMDD en zijn LDD wordt gereageerd is vrij eenvoudig: alles waar hij jaren aan een stuk over zeikte toen hij bij openVLD zat, en dat was nogal wat, vind je allemaal nu terug bij LDD, maar nog veel erger. Een paar voorbeelden: De leider (JMDD) treedt dictatoriaal op binnen zijn partij, LDD is ondertussen nog on-democratischer dan de traditionele partijen en Vlaams Belang samen, Jean Marie loopt mee met de 'oude structuren' om straks te kunnen meegraaien van de vetpotten. Tegenspraak wordt niet geduld, kandidaten met kritiek worden de partij uitgebonjourd, De inhoudelijke mede-oprichters worden opzij gezet voor acteurs, bimbo's, afgedankte profs, ex-politici en andere BV's op de lijsten, LDD maakt een ongekend grote spreidstand op het politieke arena ( ex-SP-A-ers via ex-openVLD-ers, ex-CD&V-ers tot zelfs ex-Vlaams Belangers binnenhalen ), JMDD is opeens bereid om samen met de door hem verguisde openVLD en CD&V te regeren, kwestie van zijn ministerpostje binnen te halen. Hij is opeens een grote voorstander van het Cordon Sanitair en zegt vooral niet met Vlaams Belang te kunnen regeren ( kwestie van zijn potentiële ministerpost niet in gevaar te brengen ). Hij is zelf zo machtsgeil geworden dat alles goed is om straks zelf minister te mogen spelen. Zijn allegaartje kandidaten rollenbollen vechtend op straat, Van een programma is nog weinig in huis. Hoe zou het ook kunnen, met dat soort 'verruimingen' (zeg maar spreidstand). .... noem maar op. Kortom, alles wat Jean Marie Dedecker dagelijks de anderen verweet ... Het enige wat je trouwens van LDD'ers hoort en leest is gezaag en geklaag, alles en iedereen bashen, nergens een sprietje positivisme. Noch over wat er bestaat, niet eens over hun eigen mensen. Daarom wordt er zo gereageerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk. Maar er is een verschil tussen de standpunten die hij verkondigt (daar kan je voor of tegen zijn), de strategie die hij gebruikt (of wenst te gebruiken) om invloed te hebben op het beleid (daar doe je het toch voor?) en de interne partijstrubbelingen.
Het enige wat ik heb gedaan, is proberen uit te leggen dat de interne strubbelingen redelijk normaal en te verwachten zijn. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik snap ook niet hoe dit een wezenlijke kritiek kan zijn. Een partij is, per definitie bijna zou ik zeggen, opgericht om te wegen op het beleid. Van zodra je een bepaalde grote hebt, kan je daar geld aan verdienen. Deze kritiek is dus eigenlijk een non-kritiek voor LDD in het bijzonder, daar het een kritiek is op partijen in het algemeen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar in het algemene kader kan ik het 'cs' wel begrijpen; het vb heeft zich vroeger onmogelijk gemaakt - wegens te veel verschil tussen de programma's - om echt mee te regeren. Hun standpunten zijn nu wel gigantisch versoepeld; maar heel de geschiedenis van de partijen onderling weegt nog steeds. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Wat kan je verwachten als je een stel hersenloze egotrippers bij mekaar steekt?
Beter zo, dan dat ze ooit zouden regeerden. Stel je voor zeg. Ik vraag me af wat een Anne de baetselier zou te vertellen hebben in het parlement. Als zo iemand het volk zou moeten vertegenwoordigen ... Een mens zou erdoor geneigd zijn tegen democratie te pleiten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als een politieke partij niet omkan met succes, verkozen worden dus, wat voor zin heeft het dan om in de politiek te gaan? Stemmen aftroggelen van de grote bonzen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nu ja, i'm a sucker voor vrije meningsuiting, maar wat betreft de heer Camps kan ik alleen maar veronderstellen dat hij ooit in een vat vol diarree is gevallen en die ervaring van zich moet afschrijven. Soit. Als hij ooit kanker krijgt of zo en daar dan met zijn kop in de boekskes mee komt, zal ik de eerste zijn om hem in zijn gezicht uit te lachen.
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() een leider die eerst de mollen er moet uitschoppen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() LDD kan iets doen aan de
verzuiling wat een grote besparing zou opleveren politicratie wat een grote besparing zou opleveren staatsvorm wat een zeer grote besparing zou opleveren |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Gouverneur
|
![]() dan moet je de eerste http effe verwijderen - die staat er abuselijk 2 maal
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() LDD kan iets doen aan de
ongecontroleerde immigratie , wat een grote besparing zou opleveren |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |