Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 april 2009, 10:09   #21
FDM
Banneling

Standaard

kan tellen als staaltje van moddergooien , wat ik de cvp vaak verweten heb;
of ruik ik verkiezingsuitslagenangst ??
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 10:19   #22
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

dit was'm

http://http://video.google.nl/videop...87617697924040

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 10:21   #23
FDM
Banneling

Standaard

Cannot find server or DNS Error
Oud 15 april 2009, 10:26   #24
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht
kan tellen als staaltje van moddergooien , wat ik de cvp vaak verweten heb;
of ruik ik verkiezingsuitslagenangst ??
Is er altijd niet al het vermoeden geweest dat men LDD ging doodknuffelen tot het moment dat ook zij wel eens te groot zouden kunnen worden?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 12:34   #25
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Nja DeMorgen zeikt al 30 jaar op zijn Demorgens op "rechts" en ondertussen staat links waar het staat. Misschien moeten ze bij De Morgen zich wat meer vragen stellen bij het hoe het komt dat een SP.a het moet afleggen van zo'n zootje ongeregeld en wat meer inspanningen doen om links op te bouwen in plaats van alleen maar rechts af te zeiken.
De Morgen doet niets anders dan SP.A aanvallen, en dan vooral Gennez. LDD werd tot voor kort opgehemeld in drie pagina's lange artikels in de weekendeditie...
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 15:48   #26
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Ik moet van Camps niks weten. Een typisch mei '68-proleetje dat kickt op aandacht voor zijn inhoudsloze en denigrerende volzinnen.

Wat hij hier vertelt over Dedecker getuigt ook weer van zo'n dedain dat de boodschap er in verloren gaat, met name dat LDD bewezen heeft wat het is: een ultraliberaal partijtje met een voorzitter die enkel op dictatoriale manier de boel bij elkaar houdt.

Voor enkele maanden zaten er hier een aantal LDD'ers te gniffelen bij iedere mandataris die overkwam naar de fanclub van Jean-Marie, vandaag blijkt dat een deftige lijst vormen met alles wat men binnengenomen heeft niet zo evident is.

Kortom: LDD is een ballon met twee gaatjes: één om er lucht in te blazen en een klein gat aan de andere kant dat lost. Zolang Dedecker en C° genoeg lucht hebben om er meer in te pompen dan er uit gaat is er geen probleem maar vandaag zien we dat er aan de andere kant er klaar zitten om het af te bollen door de 'nieuwe lucht' of er gewoon uitgeduwd worden.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 15:55   #27
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Wat ik niet goed snap is wat jullie 'verwachten' van LDD. Het fenomeen LDD is op zich redelijk uniek; van niks naar 10% is helemaal niet eenvoudig en, de hierarchische structuren, die zich in alle langdurige en succesvolle organisaties manifesteren, heeft zich daar helemaal nog niet kunnen manifesteren. Al deze zaken zijn niet zozeer 'eigen aan LDD', maar eigen aan het context en het type van organisatie. (Snel heel veel succes.) Al die zitten te gniffelen over 'dat liberalisme' toch, zouden, mi, zich toch eens moeten afvragen of dat wel zo relevant is.

Dat Dedecker zo heeft gehandeld, lijkt me ook compleet terecht. Er is maar 1 duidelijke hierarchie en dat is Dedecker versus de rest. Dan moet je inderdaad af en toe de knoop doorhakken op moeilijke momenten. Dat heeft hij nu gedaan en lijkt me inderdaad, voor een goed verloop van die partij, het beste.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 16:10   #28
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Wat ik niet goed snap is wat jullie 'verwachten' van LDD. Het fenomeen LDD is op zich redelijk uniek; van niks naar 10% is helemaal niet eenvoudig en, de hierarchische structuren, die zich in alle langdurige en succesvolle organisaties manifesteren, heeft zich daar helemaal nog niet kunnen manifesteren. Al deze zaken zijn niet zozeer 'eigen aan LDD', maar eigen aan het context en het type van organisatie. (Snel heel veel succes.) Al die zitten te gniffelen over 'dat liberalisme' toch, zouden, mi, zich toch eens moeten afvragen of dat wel zo relevant is.

Dat Dedecker zo heeft gehandeld, lijkt me ook compleet terecht. Er is maar 1 duidelijke hierarchie en dat is Dedecker versus de rest. Dan moet je inderdaad af en toe de knoop doorhakken op moeilijke momenten. Dat heeft hij nu gedaan en lijkt me inderdaad, voor een goed verloop van die partij, het beste.

Met alle respect, AdrianHealey. Maar er zijn limieten.

Waarom er zo over JMDD en zijn LDD wordt gereageerd is vrij eenvoudig: alles waar hij jaren aan een stuk over zeikte toen hij bij openVLD zat, en dat was nogal wat, vind je allemaal nu terug bij LDD, maar nog veel erger.

Een paar voorbeelden:

De leider (JMDD) treedt dictatoriaal op binnen zijn partij,
LDD is ondertussen nog on-democratischer dan de traditionele partijen en Vlaams Belang samen,
Jean Marie loopt mee met de 'oude structuren' om straks te kunnen meegraaien van de vetpotten.
Tegenspraak wordt niet geduld, kandidaten met kritiek worden de partij uitgebonjourd,
De inhoudelijke mede-oprichters worden opzij gezet voor acteurs, bimbo's, afgedankte profs, ex-politici en andere BV's op de lijsten,
LDD maakt een ongekend grote spreidstand op het politieke arena ( ex-SP-A-ers via ex-openVLD-ers, ex-CD&V-ers tot zelfs ex-Vlaams Belangers binnenhalen ),
JMDD is opeens bereid om samen met de door hem verguisde openVLD en CD&V te regeren, kwestie van zijn ministerpostje binnen te halen.
Hij is opeens een grote voorstander van het Cordon Sanitair en zegt vooral niet met Vlaams Belang te kunnen regeren ( kwestie van zijn potentiële ministerpost niet in gevaar te brengen ).
Hij is zelf zo machtsgeil geworden dat alles goed is om straks zelf minister te mogen spelen.
Zijn allegaartje kandidaten rollenbollen vechtend op straat,
Van een programma is nog weinig in huis. Hoe zou het ook kunnen, met dat soort 'verruimingen' (zeg maar spreidstand).
....
noem maar op.

Kortom, alles wat Jean Marie Dedecker dagelijks de anderen verweet ...

Het enige wat je trouwens van LDD'ers hoort en leest is gezaag en geklaag, alles en iedereen bashen, nergens een sprietje positivisme. Noch over wat er bestaat, niet eens over hun eigen mensen.

Daarom wordt er zo gereageerd.
Oud 15 april 2009, 16:38   #29
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Met alle respect, AdrianHealey. Maar er zijn limieten.
Natuurlijk. Maar er is een verschil tussen de standpunten die hij verkondigt (daar kan je voor of tegen zijn), de strategie die hij gebruikt (of wenst te gebruiken) om invloed te hebben op het beleid (daar doe je het toch voor?) en de interne partijstrubbelingen.

Het enige wat ik heb gedaan, is proberen uit te leggen dat de interne strubbelingen redelijk normaal en te verwachten zijn.

Citaat:
Waarom er zo over JMDD en zijn LDD wordt gereageerd is vrij eenvoudig: alles waar hij jaren aan een stuk over zeikte toen hij bij openVLD zat, en dat was nogal wat, vind je allemaal nu terug bij LDD, maar nog veel erger.
Ja, maar daar gaat de kritiek hier niet over. Hier gaat het over u verkneukelen over de interne partijstrubbelingen die, zoals ik heb proberen te duiden, redelijk normaal zijn en te verwachten waren. Dat is het enige punt dat ik heb gemaakt en daar reageer je echter niet op, he.

Citaat:
De leider (JMDD) treedt dictatoriaal op binnen zijn partij,
LDD is ondertussen nog on-democratischer dan de traditionele partijen en Vlaams Belang samen,
Daar is op zich geen enkel probleem mee. Interne partijdemocratie zou leuk zijn, maar zou de huidige werking van LDD schaden. Verder sluit democratie ook niet uit dat er uiteindelijk beslissingen genomen worden, op korte termijn. Voor het langetermijn succes is het, naar mijn gevoel, beter dat de machtstructuur eerder gecentraliseerd is dan grote en open debatcultuur. Het is nogal easy van tegenstanders om daarop te zeuren, daar zij er geen enkel belang bij hebben dat die partij overleeft. Voor mij boeit het ook niet zo denderend; maar bekeken vanuit het standpunt van DD en ervanuitgaande dat hij niet wilt dat LDD dezelfde weg opgaat als LPF, vind ik dat gedrag volledig begrijpbaar. Dat is de kritiek die ik heb op al dat gezeur op LDD, hier: er wordt niet gekeken vanuit het standpunt van DD en de keuzes die hij moet maken voor langetermijn succes.

Citaat:
Jean Marie loopt mee met de 'oude structuren' om straks te kunnen meegraaien van de vetpotten.
Goh; wat gij 'vetpotten' noemt, is ook maar 'wegen op het beleid'. Als je een partij hebt met verkozenen, zit je sowieso in de 'vetpotten' - dit is voor het vb overigens niet anders.
Ik snap ook niet hoe dit een wezenlijke kritiek kan zijn. Een partij is, per definitie bijna zou ik zeggen, opgericht om te wegen op het beleid. Van zodra je een bepaalde grote hebt, kan je daar geld aan verdienen. Deze kritiek is dus eigenlijk een non-kritiek voor LDD in het bijzonder, daar het een kritiek is op partijen in het algemeen.

Citaat:
Tegenspraak wordt niet geduld, kandidaten met kritiek worden de partij uitgebonjourd,
Het is inderdaad nogal grappig dat DD dat doet, nadat hij dat zelf heeft ondervonden bij de VLD. Dat is, alweer, leuk voor tegenstanders, maar volgens mij redelijk begrijpbaar binnen een partij. Je kan hypocritie bij iemand niet leuk vinden, maar op politiek vlak is oprechtheid moeilijk te verkopen. (Deze kritiek is overigens een kritiek op de persoon DD - wat je overigens perfect kan hebben - en heeft weinig relevantie met de partij als geheel, me dunkt.)

Citaat:
De inhoudelijke mede-oprichters worden opzij gezet voor acteurs, bimbo's, afgedankte profs, ex-politici en andere BV's op de lijsten,
Goh; dat is nu ook wel een karikatuur, he. Over welke 'mede-oprichters' heb je het dan die nu even systematisch 'opzijgeschoven' worden? En, misschien zelfs belangrijker, waarom zouden mensen van het eerste uur per se voorkeur moeten krijgen boven nieuwe capabele mensen? De redenering van DD vind ik helemaal niet abnormaal: kwaliteit boven eerst gekomen. Of hij deze redenering gewoon verkondigt of dat deze redenering ook waarheid wordt; is maar iets anders.

Citaat:
LDD maakt een ongekend grote spreidstand op het politieke arena ( ex-SP-A-ers via ex-openVLD-ers, ex-CD&V-ers tot zelfs ex-Vlaams Belangers binnenhalen ),
Tjah; dat is inderdaad heel raar. Was te verwachten, maar raar. Het is maar de vraag of dit op lange termijn houdbaar is - ik heb daar mijn sterke twijfels over - maar goed; dat iszijn probleem waarmee hij moet coöpen. Een manier om daarmee te coöpen is om duidelijk te maken dat LDD een bepaalde programmalijn volgt, waar mensen zich bij neer te laten leggen hebben. Dat is ook een van de redenen waarom het logischer is dat de macht gecentraliseerd wordt. In partijen met over het algemene een consensus op ideologisch vlak, kan meer democratie als informatiecoördinerend mechanisme werken. Bij LDD - met deze amalgaam - is dat eerder een bedreiging voor het programma, denk ik.

Citaat:
JMDD is opeens bereid om samen met de door hem verguisde openVLD en CD&V te regeren, kwestie van zijn ministerpostje binnen te halen.
Tjah; hoe kan een partij van zijn grote anders wegen op het beleid? Uw 'interpretatie' is ook maar uw persoonlijke inschatting van DD zijn motivatie. Misschien verkoopt hij zijn huid wel redelijk duur - alhoewel dit nooit genoeg zal zijn voor tegenstanders. Daarover zal zijn achterban dan moeten oordelen.

Citaat:
Hij is opeens een grote voorstander van het Cordon Sanitair en zegt vooral niet met Vlaams Belang te kunnen regeren ( kwestie van zijn potentiële ministerpost niet in gevaar te brengen ).
Tjah; het cordon sanitaire is, nog altijd, een vrijwillig afgedwongen overeenkomst. Daar valt helaas niet veel aan te doen. Ik snap ook niet goed dat hij zegt a priori niet met het vb te regeren; zover vind ik de standpunten niet uit elkaar liggen - behalve misschien op immigratie.

Maar in het algemene kader kan ik het 'cs' wel begrijpen; het vb heeft zich vroeger onmogelijk gemaakt - wegens te veel verschil tussen de programma's - om echt mee te regeren. Hun standpunten zijn nu wel gigantisch versoepeld; maar heel de geschiedenis van de partijen onderling weegt nog steeds.

Citaat:
Hij is zelf zo machtsgeil geworden dat alles goed is om straks zelf minister te mogen spelen.
Dat is gewoon een herhaling van iets dat ge daarnet al hebt gezegd en is iets dat je niet a priori kan weten - alleen inschatten. Ik ben ook sceptisch, maar goed. Iemand verwijten m iets wat hij nog niet heeft gedaan = wth?

Citaat:
Zijn allegaartje kandidaten rollenbollen vechtend op straat,
Dat valt toch mee? VDV heeft 2 mensen bekritiseert en dat is direct in de kiem gesmoord.

Citaat:
Van een programma is nog weinig in huis. Hoe zou het ook kunnen, met dat soort 'verruimingen' (zeg maar spreidstand).
Geen programma? Lol? Aleja; het LDD heeft een even ontwikkeld programma als elke andere partij. I should know; 'k heb het al moeten bespreken.

Citaat:
Kortom, alles wat Jean Marie Dedecker dagelijks de anderen verweet ...
Goh, het enige dat ik ontdek van 'alles wat hij anderen verweet' is die interne democratie. En nu leert hij idd waarom die democratie zo moeielijk is. AL de andere zaken zijn voorspellingen/inschattingen van u - meer niet.

Citaat:
Het enige wat je trouwens van LDD'ers hoort en leest is gezaag en geklaag, alles en iedereen bashen, nergens een sprietje positivisme. Noch over wat er bestaat, niet eens over hun eigen mensen.
Goh; daar kan ik niet over meespreken. Ik hoor er gewoon niets over.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 18:37   #30
Politikainspe
Banneling

Standaard

Wat kan je verwachten als je een stel hersenloze egotrippers bij mekaar steekt?

Beter zo, dan dat ze ooit zouden regeerden. Stel je voor zeg. Ik vraag me af wat een Anne de baetselier zou te vertellen hebben in het parlement. Als zo iemand het volk zou moeten vertegenwoordigen ...
Een mens zou erdoor geneigd zijn tegen democratie te pleiten.
Politikainspe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 18:40   #31
Politikainspe
Banneling

Standaard

Citaat:

Een organisatie moet flexibel zijn. Zeker die van een politieke partij. Het gaat hier niet om een log bedrijf van voor de midseventies dat nylonkousen voor bomma's verkoopt.
Als een politieke partij niet omkan met succes, verkozen worden dus, wat voor zin heeft het dan om in de politiek te gaan? Stemmen aftroggelen van de grote bonzen?
Politikainspe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2009, 01:01   #32
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Politikainspe Bekijk bericht
Wat kan je verwachten als je een stel hersenloze egotrippers bij mekaar steekt?

Beter zo, dan dat ze ooit zouden regeerden. Stel je voor zeg. Ik vraag me af wat een Anne de baetselier zou te vertellen hebben in het parlement. Als zo iemand het volk zou moeten vertegenwoordigen ...
Een mens zou erdoor geneigd zijn tegen democratie te pleiten.
Wat is er mis met Anne De Baetzelier?
Oud 17 april 2009, 07:46   #33
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Hugo Camps is een vieze oude man die alleen maar negatieve toon in zijn schrijfsels kan leggen.

Waarschijnlijk is hij fel gefrustreerd en is dit zijn therapie.
Hmmm. Ik heb hem ook Paul Marchal live op de NL TV zien schofferen door hem te verwijten op het lijk van zijn dochter te dansen om toch maar op TV te komen. Als ik het me goed herinner is PM toen huilend de studio uitgelopen.
Nu ja, i'm a sucker voor vrije meningsuiting, maar wat betreft de heer Camps kan ik alleen maar veronderstellen dat hij ooit in een vat vol diarree is gevallen en die ervaring van zich moet afschrijven.
Soit. Als hij ooit kanker krijgt of zo en daar dan met zijn kop in de boekskes mee komt, zal ik de eerste zijn om hem in zijn gezicht uit te lachen.
Oud 17 april 2009, 07:52   #34
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Klopt. Kijk naar LPF. Bij het wegvallen van Pim moest er plots via 'interne democratie' worden geleid. Het heeft niet lang geduurd. Of je nu voor of tegen LDD bent, het is niet meer dan normaal voor een beginnende partij die plots 10% haalt en in de peilingen nog meer, dat er strubbelingen zijn en dat die moeten worden opgelost door het ingrijpen van de leider.
Oud 17 april 2009, 08:29   #35
FDM
Banneling

Standaard

een leider die eerst de mollen er moet uitschoppen
Oud 17 april 2009, 08:32   #36
FDM
Banneling

Standaard

LDD kan iets doen aan de
verzuiling wat een grote besparing zou opleveren
politicratie wat een grote besparing zou opleveren
staatsvorm wat een zeer grote besparing zou opleveren
Oud 17 april 2009, 08:44   #37
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Cannot find server or DNS Error

dan moet je de eerste http effe verwijderen - die staat er abuselijk 2 maal
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2009, 08:55   #38
FDM
Banneling

Standaard

LDD kan iets doen aan de
ongecontroleerde immigratie , wat een grote besparing zou opleveren
Oud 17 april 2009, 12:35   #39
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
LDD kan iets doen aan de
ongecontroleerde immigratie , wat een grote besparing zou opleveren
Door de deuren nog verder open te zetten voor 'economische' migranten, bedoelt u?
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2009, 12:58   #40
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Klopt. Kijk naar LPF. Bij het wegvallen van Pim moest er plots via 'interne democratie' worden geleid. Het heeft niet lang geduurd. Of je nu voor of tegen LDD bent, het is niet meer dan normaal voor een beginnende partij die plots 10% haalt en in de peilingen nog meer, dat er strubbelingen zijn en dat die moeten worden opgelost door het ingrijpen van de leider.
Misschien wel ja. Probleem is dat Dedecker toen ie lid was van de VLD God noch gebod respecteerde en deed waar ie zin in had dus is het niet vreemd dat een partij als LDD volk aantrekt naar het aanschijn van zijn voorzitter. Een perfect voorbeeld is LDD'er van het eerste uur Verstrepen. Opportunist eerste klas en fan van elke partij waar ie aan mag factureren. Het is nog ironischer dat ie reageert op een manier dat zelfs binnen de ondemocratische en dictatoriale VLD een stap te ver zou zijn. Het feit dat LDD een jonge partij is met groeipartijen kan een excuus zijn maar ik geloof absoluut niet dat dit in de toekomst echt zal veranderen. Dedecker is het prototype van een omhooggevallen ondernemerke die van binnen denkt dat de democratische verworvenheden alleen maar tellen voor mensen zoals hem.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 17 april 2009 om 13:00.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be