Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 april 2009, 21:57   #21
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

In ieder geval, als ik naar Antwerpen trek, en ik neem mijn hond mee, is die altijd opperblij tussen zoveel mensen te mogen lopen.

Lopen met je hond in een stadsomgeving is ook uiterst goed voor je dier, dat wordt enorm sociaal zo. Dan worden ze niet wereldvreemd.

Het is niet omdat je in een stad woont, dat je geen tuin hebt of klein woont.
Iemand dat in een studioke woont gaat ook geen Deense dog kopen he.
Wie dat wel doet, ja daar scheelt iets aan, tenzij die het kan opbrengen dat beest dagelijks de loop te geven.

Ik heb hier een tuin, wij slagen al eens een wandelingske over. Maar al bij al heeft ze toch goe haar loop. Toen we nog in Antwerpen woonde wast wel noodzaak meer dan 3x per dag te gaan wandelen.
Maar zolang je dat respect kan opbrengen, waarom niet he?

Ik vind dat honden en stadsleven een goede combinatie zijn, mits kakzakjes
Oud 16 april 2009, 10:01   #22
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door J.A. Bekijk bericht
graag had ik een politike mening over het onderwerp , je kent dat, nu zeker dat het warmer wordt en zoals vele mensen bij het mooi weer buiten in de tuin of terras te genieten van de rust en opeens meld de gebuur zijn hond dat hij er ook nog is en de rust is voorbij , ofwel dikke oorstoppen in de oren ofwel vluchten (binnen of verder als men kan ) en daar begin de eerste ergenis met de buren , zeker als men niet op een normale manier met hun kan praten . zou er beter geen wet bestaan als een dier boven een bepaalde dicibel gaat blaffen zeker in een woongebied een verpichting opleggen zodat het dier voor geen overlast zorg ( voorbeeld een antiblaf halsband ). denk eens er zo verplicht zou bestaan er veel ruzie en klachten zouden verminderen eens iedereen eraan houd en de verstandhouding zou verbeteren , maar welke politicus durf zo voorstel doen ??
Antiblaf halsband, bestaat dat?

Precies dat wat mijn onderbuur nodig heeft...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2009, 10:35   #23
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Een grotere hond in de stad houden, in een kleine kennel of stadstuintje, is dierenmishandeling.

En nee, de vrijheid van baasjes die zo achterlijk zijn om dat te doen, interesseert me helemaal niks. Die honden hebben hun vrijheid nodig. Ik heb het nog helemaal niet over overlast en dergelijke.
Verwacht dan ook geen hulp wanneer een vrijheid waarop u gesteld bent afgenomen wordt.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2009, 11:22   #24
groteGust
Vreemdeling

Standaard en wat te denken van een haan?

Honden vallen over het algemeen nog mee, de meeste blaffen niet zonder reden 's nachts (beestjes moeten ook slapen hé). Een haan daarentegen....

Een paar huizen verder (in een gesloten bebouwing) hebben ze sinds vorig jaar een haan, elke morgen mag ik oorstopjes insteken vanaf 5 uur...
groteGust is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2009, 11:30   #25
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Je vergist je wat mij betreft. Ik heb zowel kat(ten) als hond(en). Ik woon dan ook nogal afgelegen , en mijn beesten kunnen niemand lastig vallen, zelfs als zouden ze dag en nacht zitten miauwen en blaffen, en alles volscheiten.
Maar ik ken wel mensen die in een bebouwde kom wonen, en die hun buren flink het leven zuur maken met hun beesten. Als je bvb een herdershond, een jachthond, of zo een Husky, dieren die veel beweging nodig hebben , heel de dag in een klein hofke, of erger, op het balcon laat zitten terwijl je naar je werk bent , dan is dat voor de buren niet prettig, die dieren worden supernerveus. Als ze uitbreken, en op straat rondzwerven kan dat zelfs gevaarlijk worden.
In de stad zouden er mischien wat minder honden aanwezig mogen zijn, in de 1ste plaats voor die dieren zelf.
Dan heb ik blijkbaar uw reactie verkeerd geinterpreteerd, excuseer. Maar zoals u vast weet is een ander punt (waarschijnlijk al genoemd) dat naast de ruimte de beschikbare tijd van het baasje (en/of gezin) belangrijk is. Men kan absoluut hondenliefhebber zijn, maar als men een baan heeft waardoor men te weinig tijd aan zijn huisdier kan schenken, dan is het ook beter om eerlijk te zijn. Als men het dier al heeft, dan ligt het gecompliceerder, maar bij de beslissing om een hond aan te schaffen dan moet dat zeker worden meegenomen.

Laatst gewijzigd door Adam Smith : 16 april 2009 om 11:33.
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2009, 12:36   #26
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Neem dat jij een buur hebt, die 3 of 4 grote honden in zijn tuin heeft zitten, die heel de dag blaffen als hun baasje niet thuis is, soms ook nog eens ontsnappen, mensen schrik aanjagen, katten doodbijten, en in de vuilbakken wroetten. Géén overlast ?
Indien je beschouwd van wel, wat zijn jouw oplossingen ?
eigenaars bijscholen in hoe omgaan met dieren.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2009, 16:52   #27
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groteGust Bekijk bericht
Honden vallen over het algemeen nog mee, de meeste blaffen niet zonder reden 's nachts (beestjes moeten ook slapen hé). Een haan daarentegen....

Een paar huizen verder (in een gesloten bebouwing) hebben ze sinds vorig jaar een haan, elke morgen mag ik oorstopjes insteken vanaf 5 uur...
Zijt blij dat het geen ganzen zijn Er moet maar eens op vrijdagnacht een feestganger naar huis bollen met zijn fietske en gij slaapt naast ganzen.

Ja dan pikt het om uw loeikespistool uit de kelder te halen zennej

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 16 april 2009 om 16:52.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2009, 16:58   #28
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Verwacht dan ook geen hulp wanneer een vrijheid waarop u gesteld bent afgenomen wordt.
Het gaat erom dat het dierenmishandeling is. Of zijt gij er zo ene die vindt dat de mens boven de dieren verheven zijn?
Oud 16 april 2009, 17:04   #29
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Het gaat erom dat het dierenmishandeling is. Of zijt gij er zo ene die vindt dat de mens boven de dieren verheven zijn?
Dat hangt er vanaf. Er zijn mensen in het stad die een grote tuin hebben en er zijn mensen op het platteland die een zakdoekje hebben.
Daar moeten die mensen dus zelf beslissen wat gaat en wat niet gaat.

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Oud 16 april 2009, 17:04   #30
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
graag had ik een politike mening over het onderwerp , je kent dat, nu zeker dat het warmer wordt en zoals vele mensen bij het mooi weer buiten in de tuin of terras te genieten van de rust en opeens meld de gebuur zijn hond dat hij er ook nog is en de rust is voorbij , ofwel dikke oorstoppen in de oren ofwel vluchten (binnen of verder als men kan ) en daar begin de eerste ergenis met de buren , zeker als men niet op een normale manier met hun kan praten . zou er beter geen wet bestaan als een dier boven een bepaalde dicibel gaat blaffen zeker in een woongebied een verpichting opleggen zodat het dier voor geen overlast zorg ( voorbeeld een antiblaf halsband ). denk eens er zo verplicht zou bestaan er veel ruzie en klachten zouden verminderen eens iedereen eraan houd en de verstandhouding zou verbeteren , maar welke politicus durf zo voorstel doen ??
Besef waarmee je bezig bent. De symptoombestrijding die je voorsteld voor je waarschijnlijk stressvol bestaan zal uiteindelijk slechts een schijnoplossing zijn. Je volgende schuldige staat reeds te wachten om de hoek. Maar ook dat volgende verbod dat je wil zal je niet van je probleem afhelpen, integendeel, de ergernissen zullen slechts groter worden.

Zo en nu ga ik met mijn hond wandelen, zonder noodzaak tot halsband.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2009, 17:07   #31
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dat hangt er vanaf. Er zijn mensen in het stad die een grote tuin hebben en er zijn mensen op het platteland die een zakdoekje hebben.
Daar moeten die mensen dus zelf beslissen wat gaat en wat niet gaat.
Dierenmishandeling is strafbaar en ik denk niet dat het de burger zelf is die gaat bepalen waar de grens ligt.

Als ik beslis om mijn kinderen elke dag slaag te geven dan is dat mijn vrijheid en heeft de staat hier niks aan te zeggen, right?
Oud 16 april 2009, 17:26   #32
Kingsale
Partijlid

Standaard goed gedacht

Citaat:
als wij nu eens beginnen met u zo een halsband rond u nek te doen dan is alles opgelost ,of ga naar maroco wonen daar hebben zij geen honden
Kingsale is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2009, 17:28   #33
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dierenmishandeling is strafbaar en ik denk niet dat het de burger zelf is die gaat bepalen waar de grens ligt.

Als ik beslis om mijn kinderen elke dag slaag te geven dan is dat mijn vrijheid en heeft de staat hier niks aan te zeggen, right?
1) Er zijn wetten omtrent dierenmishandeling

2) Er zijn wetten omtrent kindermishandeling

Er is dus geen nood aan een wet die alle grote honden in een stad verbied omdat een verzuurd besje last heeft van het geblaf en schrik heeft.
Als je niet tegen het lawaai van de stad kan ga dan op het platteland wonen. Hoewel je daar ook koeien en hanen hebt.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 16 april 2009 om 17:31.
Oud 16 april 2009, 17:35   #34
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Antiblaf halsband, bestaat dat?

Precies dat wat mijn onderbuur nodig heeft...
Je onderbuur ? Of zijn hond ?
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2009, 15:37   #35
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
1) Er zijn wetten omtrent dierenmishandeling

2) Er zijn wetten omtrent kindermishandeling

Er is dus geen nood aan een wet die alle grote honden in een stad verbied omdat een verzuurd besje last heeft van het geblaf en schrik heeft.
Als je niet tegen het lawaai van de stad kan ga dan op het platteland wonen. Hoewel je daar ook koeien en hanen hebt.
Ik heb het helemaal niet over het gezaag van die verzuurde bessen. Een grote hond op een appartement houden is gewoon dierenmishandeling. Omdat dat beest zich daar de ganse dag verveelt gaat die beginnen blaffen wat tot gevolg heeft dat de ouwe verzuurde bessen gaan beginnen zagen.

Men overbuur heeft ook ne grote hond en die zit de hele dag in zo'n kooi van 2 op 2 meter. Dat beest blaft de godganse dag. Ik heb al overwogen om een klacht in te dienen wegens geluidsoverlast zodat em wel verplicht is dat arme beest uit die kooi te halen maar aangezien ik vrij landelijk woon maak ik weinig kans.

Ik ben niet tegen grote honden op appartementen (meestal de stad dus) omdat ik inzit met het gehoor van de ouwe verzuurde bessen maar wel omdat ik het dierenmishandeling vind.
Oud 17 april 2009, 16:35   #36
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik heb het helemaal niet over het gezaag van die verzuurde bessen. Een grote hond op een appartement houden is gewoon dierenmishandeling. Omdat dat beest zich daar de ganse dag verveelt gaat die beginnen blaffen wat tot gevolg heeft dat de ouwe verzuurde bessen gaan beginnen zagen.

Men overbuur heeft ook ne grote hond en die zit de hele dag in zo'n kooi van 2 op 2 meter. Dat beest blaft de godganse dag. Ik heb al overwogen om een klacht in te dienen wegens geluidsoverlast zodat em wel verplicht is dat arme beest uit die kooi te halen maar aangezien ik vrij landelijk woon maak ik weinig kans.

Ik ben niet tegen grote honden op appartementen (meestal de stad dus) omdat ik inzit met het gehoor van de ouwe verzuurde bessen maar wel omdat ik het dierenmishandeling vind.
En er zijn regels omtrent dierenmishandeling.

Wat dan met het voorstel van een forumganger om alle grote honden in steden te verbieden zonder onderscheid?

Oud 17 april 2009, 16:47   #37
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verzuurde mens.
Oud 17 april 2009, 18:59   #38
J.A.
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk bericht
Verzuurde mens.
verzuurde mens ????? zou je niet als je op een normaal manier kan slapen zonder schrik te hebben wanneer de volgende blaf sessie komt ( 5.30 hr ongeveer sinds paar dagen ) en dat tijdens de dag nu en dan weer van da en als dan lees dat ik beter zo halsband zou dragen denk ik ech dat sommige mensen echt niet weten wat dat is zo'n lawaai overlast (of zijn doof ) je wordt er met de tijd stapelzot van. en dat ze niet beweren dat ik geen dierenvriend ben ,want mijn gebuur die een dierenvriend zou zijn en blijkbaar volgens vele mensen op DIT forum wel een braaf mens is laat wel zijn hond van s'morgens tot s'avonds in een "kooi" en mag gelukkig voor dat beest mag hij slapen in de garage , dus van kooi naar garage en terug wie is dan de dierenvriend?????gelukkig anders mag ik de hele nacht dat gejank aanhoren , wie is dan de dierenvriend ??? een braaf beest in een kooi stoppen logisch dat hij doordraaid maar de geburen mogen het aanhoren en als men dan vriendelijk vraagt om er een beetje rekening mee houden krijgt men de deur voor zich dicht geslaan . rekening houden met de medemens is blijkbaar een vreemd woord bij zulke mensen , ja sorry maar moest van mijn hart
J.A. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2009, 20:24   #39
Rhiannon
Provinciaal Gedeputeerde

Rhiannon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
verzuurde mens ????? zou je niet als je op een normaal manier kan slapen zonder schrik te hebben wanneer de volgende blaf sessie komt ( 5.30 hr ongeveer sinds paar dagen ) en dat tijdens de dag nu en dan weer van da en als dan lees dat ik beter zo halsband zou dragen denk ik ech dat sommige mensen echt niet weten wat dat is zo'n lawaai overlast (of zijn doof ) je wordt er met de tijd stapelzot van. en dat ze niet beweren dat ik geen dierenvriend ben ,want mijn gebuur die een dierenvriend zou zijn en blijkbaar volgens vele mensen op DIT forum wel een braaf mens is laat wel zijn hond van s'morgens tot s'avonds in een "kooi" en mag gelukkig voor dat beest mag hij slapen in de garage , dus van kooi naar garage en terug wie is dan de dierenvriend?????gelukkig anders mag ik de hele nacht dat gejank aanhoren , wie is dan de dierenvriend ??? een braaf beest in een kooi stoppen logisch dat hij doordraaid maar de geburen mogen het aanhoren en als men dan vriendelijk vraagt om er een beetje rekening mee houden krijgt men de deur voor zich dicht geslaan . rekening houden met de medemens is blijkbaar een vreemd woord bij zulke mensen , ja sorry maar moest van mijn hart
Het gaat erom dat jij vanuit jouw frustratie over de blaffende hond van je buren bepaalde "verplichtingen" wenst op te leggen aan alle hondenbezitters, óók aan degenen die rustige en brave honden hebben (en dat is gelukkig nog altijd een meerderheid). Mensen en hun dieren straffen voor het wangedrag van enkelingen is niet oké. Als jij last hebt met (de hond van) je buren, zoek dan een oplossing voor d�*t concrete probleem. Liefst eentje waar ik en mijn honden niet het slachtoffer van worden.
Rhiannon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2009, 20:33   #40
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Ik heb veel meer last van de auto die hier soms voor mijn huis parkeert 's avonds laat, met 4 boxen zo ver open als maar kan zodat de drumklanken door mijn living dreunen, dat stoort me veel meer dan de honden in de buurt. Er zijn hier nochtans veel honden!
Als er een wet gestemd wordt waarin honden verboden wordt lawaai te maken, vind ik dat er ook een wet moet komen die mensen verbiedt om lawaai te maken.
Verder zou ik zeggen : leven en laten leven.

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 17 april 2009 om 20:34.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be