![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In ieder geval, als ik naar Antwerpen trek, en ik neem mijn hond mee, is die altijd opperblij tussen zoveel mensen te mogen lopen.
Lopen met je hond in een stadsomgeving is ook uiterst goed voor je dier, dat wordt enorm sociaal zo. Dan worden ze niet wereldvreemd. Het is niet omdat je in een stad woont, dat je geen tuin hebt of klein woont. Iemand dat in een studioke woont gaat ook geen Deense dog kopen he. Wie dat wel doet, ja daar scheelt iets aan, tenzij die het kan opbrengen dat beest dagelijks de loop te geven. Ik heb hier een tuin, wij slagen al eens een wandelingske over. Maar al bij al heeft ze toch goe haar loop. Toen we nog in Antwerpen woonde wast wel noodzaak meer dan 3x per dag te gaan wandelen. Maar zolang je dat respect kan opbrengen, waarom niet he? Ik vind dat honden en stadsleven een goede combinatie zijn, mits kakzakjes
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Precies dat wat mijn onderbuur nodig heeft... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Vreemdeling
|
![]() Honden vallen over het algemeen nog mee, de meeste blaffen niet zonder reden 's nachts (beestjes moeten ook slapen hé). Een haan daarentegen....
Een paar huizen verder (in een gesloten bebouwing) hebben ze sinds vorig jaar een haan, elke morgen mag ik oorstopjes insteken vanaf 5 uur... |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Adam Smith : 16 april 2009 om 11:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Ja dan pikt het om uw loeikespistool uit de kelder te halen zennej
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 16 april 2009 om 16:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Staatssecretaris
|
![]() Het gaat erom dat het dierenmishandeling is. Of zijt gij er zo ene die vindt dat de mens boven de dieren verheven zijn?
![]() |
#29 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Daar moeten die mensen dus zelf beslissen wat gaat en wat niet gaat.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo en nu ga ik met mijn hond wandelen, zonder noodzaak tot halsband. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Als ik beslis om mijn kinderen elke dag slaag te geven dan is dat mijn vrijheid en heeft de staat hier niks aan te zeggen, right?
![]() |
![]() |
#32 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
2) Er zijn wetten omtrent kindermishandeling Er is dus geen nood aan een wet die alle grote honden in een stad verbied omdat een verzuurd besje last heeft van het geblaf en schrik heeft. Als je niet tegen het lawaai van de stad kan ga dan op het platteland wonen. Hoewel je daar ook koeien en hanen hebt.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 16 april 2009 om 17:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Men overbuur heeft ook ne grote hond en die zit de hele dag in zo'n kooi van 2 op 2 meter. Dat beest blaft de godganse dag. Ik heb al overwogen om een klacht in te dienen wegens geluidsoverlast zodat em wel verplicht is dat arme beest uit die kooi te halen maar aangezien ik vrij landelijk woon maak ik weinig kans. Ik ben niet tegen grote honden op appartementen (meestal de stad dus) omdat ik inzit met het gehoor van de ouwe verzuurde bessen maar wel omdat ik het dierenmishandeling vind.
![]() |
![]() |
#36 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat dan met het voorstel van een forumganger om alle grote honden in steden te verbieden zonder onderscheid?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Vreemdeling
|
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb veel meer last van de auto die hier soms voor mijn huis parkeert 's avonds laat, met 4 boxen zo ver open als maar kan zodat de drumklanken door mijn living dreunen, dat stoort me veel meer dan de honden in de buurt. Er zijn hier nochtans veel honden!
Als er een wet gestemd wordt waarin honden verboden wordt lawaai te maken, vind ik dat er ook een wet moet komen die mensen verbiedt om lawaai te maken. Verder zou ik zeggen : leven en laten leven.
Zo is 't. Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 17 april 2009 om 20:34. |
![]() |
![]() |