Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 april 2009, 16:41   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Het zou toch vreemd zijn dat iemand die één van de grootste tegenstanders is van het Minderhedenverdrag voorzitter zou worden van een organisatie dat nieuwe leden verplicht om dat verdrag te ondertekenen
Ga jij een huwelijkskontrakt tekenen, als je gegarandeerd weet dat je partner het zal misbruiken ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2009, 16:44   #22
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ach, waar lig je over wakker. ‘t Is toch maar Europa zeker. Voor mij moeten ze er daar geen enkele aanstellen. Kost alleen maar hopen geld al die zeverfuncties. In Duitsland en in Nederland hebben ze er ook al hunnen buik van vol.

Ik heb het al eerder gezegd, europa is ten doden opgeschreven. dat sneuvelt gegarandeerd op het front van taalonenigheid. Zelfde probleem van België maar dan in het kwadraat.

Noem mij nu eens één zaak waarin Europa voor ons kleine burger een voordeel betekent buiten dan dat we geen geld hoeven te wisselen als we naar het buitenland op vakantie gaan. Als we nog lang zo doorgaan zullen we niet meer hoeven op vakantie te gaan naar het buitenland want dan zullen we geen geld meer hebben.
Ik kan niet één voorbeeld vinden waarbij wij een nadeel hebben door lid te zijn van de raad van Europa of door lid te zijn van de EU (behalve dat het wat senten kost, maar het zou ons veel meer senten gekost hebben, vb. met die bankenkrisis, zonder Europa: vergeet niet dat wij de zieke man in Europa zijn !!)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2009, 17:43   #23
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
trouwens België is zeker niet de enige die dat verdrag niet geratificeerd heeft, ik meen dat zelfs Frankrijk dit niet heeft gedaan, nochtans de afgod van de Franstalige Belgen en voor velen van hen het beloofde land.
http://www.coe.int/t/dghl/monitoring...n_Oct08_en.pdf

The Framework Convention has been ratified by 39 states: Albania, Armenia, Austria, Azerbaijan, Bosnia and Herzegovina, Bulgaria, Croatia, Cyprus, Czech Republic, Denmark, Estonia, Finland, Germany, Georgia, Hungary, Ireland, Italy, Latvia, Liechtenstein, Lithuania, Malta, Moldova, Montenegro, Netherlands, Norway, Poland, Portugal, Romania, Russia, San Marino, Serbia, Slovakia, Slovenia, Spain, Sweden, Switzerland, "the former Yugoslav Republic of Macedonia", Ukraine and the United Kingdom.
Belgium, Greece, Iceland and Luxembourg have signed it, but not ratified it.
Andorra, France, Monaco and Turkey have neither signed neither ratified it.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2009, 08:31   #24
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Het zou toch vreemd zijn dat iemand die één van de grootste tegenstanders is van het Minderhedenverdrag voorzitter zou worden van een organisatie dat nieuwe leden verplicht om dat verdrag te ondertekenen
Tegenstanders? Naar ik vernomen heb, bieden de Vlamingen aan de (ocharme !) Franstalige minderheid al jarenlang de optie op meer zelfstandigheid aan, maar zegt die minderheid al evenlang op alles "NON!".
Oud 17 april 2009, 08:41   #25
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
http://www.coe.int/t/dghl/monitoring...n_Oct08_en.pdf

The Framework Convention has been ratified by 39 states: Albania, Armenia, Austria, Azerbaijan, Bosnia and Herzegovina, Bulgaria, Croatia, Cyprus, Czech Republic, Denmark, Estonia, Finland, Germany, Georgia, Hungary, Ireland, Italy, Latvia, Liechtenstein, Lithuania, Malta, Moldova, Montenegro, Netherlands, Norway, Poland, Portugal, Romania, Russia, San Marino, Serbia, Slovakia, Slovenia, Spain, Sweden, Switzerland, "the former Yugoslav Republic of Macedonia", Ukraine and the United Kingdom.
Belgium, Greece, Iceland and Luxembourg have signed it, but not ratified it.
Andorra, France, Monaco and Turkey have neither signed neither ratified it.
in Frankrijk zijn er veel minderheden, maar de Franse arrogantie wilt hen blijven de kop indrukken (wat een minderheid (Franstalige elite) wilt doen met de Vlamingen (meerderheid)).
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2009, 20:06   #26
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
in Frankrijk zijn er veel minderheden, maar de Franse arrogantie wilt hen blijven de kop indrukken (wat een minderheid (Franstalige elite) wilt doen met de Vlamingen (meerderheid)).
Van de landen waar Frans een officiële taal is heeft enkel Zwitserland de conventie geratificeerd. Frankrijk, Monaco, Luxemburg en België dus niet. Franstaligen zijn dus slecht geplaatst denk ik, om anderen met de vinger te wijzen.
De franstaligen willen het natuurlijk wel in België, op plaatsen waar zijzelf in de minderheid zijn, maar wel bovenop al de andere pariteiten, faciliteiten en alarmbellen die ze al hebben. Ik vermoed zo dat ze al die beschermingsmaatregelen die ze nu al hebben NIET zullen willen inruilen voor deze Europese minderheidsbescherming.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be