Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 april 2004, 20:58   #21
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman
Er is maar één reden waarom er onder Turkije zoveel eieren gelegd worden en niet onder Marokko: Turkije is NAVO-lid en dus willen de Amerikanen Turkije bij de EU. Zo heeft de EU na Engeland en Polen nog een derde mol in huis.

Ik kan dan ook niet verstaan waarom er zoveel links-georiënteerden Turkije bij de EU willen. Turkije is een extreem-nationalistische pro-Amerikaanse ondemocratische militaristische staat.
De nagel op de kop!
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2004, 21:41   #22
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik geloof nooit dat dit een serieus onderzoek is geweest. Ik ken niemand die een ongenuanceerd voorstaander is van een toetreding van turkije en veruit de meeste mensen die ik ken zijn ronduit tegen...

Ik ga ervan uit dat men zijn steekproef zeer selectief gehouden heeft en dat de vragen waarschijnlijk ook nog eens allesbehalve objectief waren.

Zo in de trend van 'bent u voor het splitsen van de rode duivels?' om daaruit af te leiden dat een overweldigende meerderheid vind dat er niets aan belgië gefederaliseerd hoeft te worden/ vlaamse onafhankelijkheid op geen steun kan rekenen...

Ik wil er in alle geval wel meer over lezen
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2004, 21:43   #23
Spetsnaz
Europees Commissaris

Spetsnaz's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Spetsnaz
Standaard

Ik zou het ook nogal vreemd vinden...
Er zouden dus meer mensen zijn die Turkije willen laten toetreden dan Tsjechië ?
Spetsnaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2004, 22:39   #24
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Bolkenstein, de Nederlandse commissaris heeft onlangs in NOVA, uitgelegd dat Turkije, als het aansluit bij de EU aanspraak zou kunnen maken op meer parlementszetels dan bv. Frankrijk. Het zou immers het land zijn met de grootste bevolking.
Turkije zou evenveel of zelfs meer invloed krijgen dan Duitsland, Italië of Spanje.
Bolkenstein noemde dat onzinnig.

Hij heeft gelijk.
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2004, 07:19   #25
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Kan hier nog een poll aan toegevoegd worden? In de zin van: "Mag Turkije lid worden van de E. U. ja / neen" Benieuwd naar het resultaat...
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2004, 08:21   #26
chris k
Staatssecretaris

chris k's schermafbeelding

Standaard

Van mij mag Turkije GEEN lid worden

En ik ben een VLAMING.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2004, 09:27   #27
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Wat mij bij deze discutie opvalt is dat de mening van de gewone autochtone Turk niet meetelt.
Uit al mijn kontakten in Turkije zelf - weliswaar niet representatief door hun begrensd aantal - heb ik steeds kunnen vaststellen, dat met betrekking tot de relatie met Europa enkel de Turkse belangen van interesse zijn en men zich als moslim eerder tot de Arabische wereld aangetrokken voelt dan tot Europa.
Het ging hier dan nog om jonge mensen, waarvan een aantal in Europa gestudeerd hadden en zich vlot ofwel in het Engels, Duits of Frans konden uitdrukken.
Wat de arme Turkse boer over Europa denkt, en Turkije heeft een belangrijke agrarische bevolking, hoeft geen uitleg. Dat is niet anders dan wat de kleine boeren uit de ex-oostblokstaten denken.
Men moet ervan uitgaan dat de overheid in Turkije enkel interesse aan Europa heeft in het kader van de financiële steun als uitweg voor de huidige economische crisis.
Deze steun kunnen ze feitelijk ook zonder aansluiting krijgen en zij hoeven daarom hun sterk gevoel voor souvereiniteit (nationalisme) niet op te geven en hun gezicht voor de moslimwereld niet te verliezen.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2004, 09:53   #28
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser
Turkije mag van Vlaming bij EU
Peiling De Standaard-VRT over EU-uitbreiding

BRUSSEL - Zeven op de tien Vlamingen is voor de toetreding van Turkije tot de Europese Unie. Dat blijkt uit een enquête van De Standaard en de VRT. Vijfentwintig procent van de ondervraagden is tegen, slechts vijf procent heeft geen mening. Ook de uitbreiding op 1 mei aanstaande met tien nieuwe lidstaten vinden de Vlamingen een goede zaak.

Turkije heeft al sedert 1999 het statuut van kandidaat-lidstaat en hoopt in 2015 lid te kunnen worden van de Europese Unie. Maar de toetredingsonderhandelingen zijn nog altijd niet gestart. Mogelijk zetten de staats- en regeringsleiders van de Europese lidstaten daarvoor eind dit jaar het licht op groen.
Uitbreiding

Vlamingen staan ook achter de uitbreiding van de Unie op 1 mei met tien nieuwe lidstaten. Drie op de vijf ondervraagden verwelkomen de nieuwe EU-burgers, al hebben ze er [size=6]doorgaans geen benul [/size]van waar die vandaan komen. De helft van de ondervraagden weet niet één nieuwe lidstaat bij naam te noemen.Gemiddeld kan de Vlaming twee nieuwe lidstaten opsommen. Polen is de toetreder met de grootste naamsbekendheid. Amper twee procent van de ondervraagden kan de tien toetreders foutloos op een rijtje zetten.

Dat de Vlaming de uitbreiding steunt, betekent niet dat hij zich geen zorgen maakt. Drie op de vijf Vlamingen vrezen dat de criminaliteit zal stijgen en dat er jobs verloren zullen gaan als de Europese Unie wordt uitgebreid van 15 naar 25 lidstaten. 55-plussers, gepensioneerden, lager opgeleiden en mensen uit de lagere sociale klassen hebben de meeste schrik. En niet verwonderlijk: wie tegen de uitbreiding is, voorspelt vaker een toename van de criminaliteit en een verlies aan jobs.
Wie aan deze peiling belang hecht, heeft meer vertrouwen in de peilers dan in de gepeilden.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2004, 10:02   #29
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Ik dacht gehoord te hebben dat 1000 Vlamingen werden gecontacteerd.

Dat is toch niet representatief. Op welke basis, in welke laag van de bevolking, intellectueel niveau?????

Tussen haakjes: ik loop al meer dan 60 jaar rond hier in Vlaanderen en werd nog nooit gecontacteerd, ook niemand van mijn familie of kennissen!!

Wie wel??

Zijn er onder jullie mensen die ooit gevraagd werden om mee te doen aan een enquete??
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2004, 10:22   #30
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo
Men moet ervan uitgaan dat de overheid in Turkije enkel interesse aan Europa heeft in het kader van de financiële steun als uitweg voor de huidige economische crisis.
Zo is het. Het is al erg genoeg dat de Turken individueel onze sociale voorzieningen hier komen belasten, nu wil Europa zich nog eens zelf de das omdoen door dat op nationale omvang te organiseren.
Als onze Europese politici zo dom zijn om dat toe te laten kunnen we de Europese gedachte beter ineens opdoeken en slaafs onderwerping aan de Amerikanen en hun Moslim bondgenoten zweren.
Michroscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2004, 10:25   #31
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Een zoveelste bewijs in een lange rij dat het volk moet geleid worden en zelf niet aan politiek moet gaan doen. De massa is te dom.
In principe is dat zo natuurlijk, maar ik denk dat in dit geval juist een selectie van paars-denkende hoger opgeleiden die vraag voorgelegd kregen, die weinig of geen omgang met allochtonen hebben, dit met de bedoeling om het terrein te effen voor de toetreding van Turkije.
Michroscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2004, 10:49   #32
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Weeral een volstrekt onrepresentatieve en nutteloze enquête.
Waarop baseer je je om deze enquëte onrepresentatief te noemen?
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2004, 11:06   #33
luc broes

Standaard

Op het zinnetje : "al hebben ze er doorgaans geen benul van..."
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2004, 11:33   #34
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Citaat:
Sinds de enquete(s) over wat de vlamingen vonden over het stemrecht voor vreemdelingen, altijd onrepresentatief gevonden werd(en), zie ik niet in waarom andere enquetes dan wel representatief moeten gevonden worden.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2004, 11:47   #35
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Omdat, zo leren de verkiezingen ons telkens weer, peilingen gebaseerd op enkele duizenden mensen niet representatief zijn. Ze geven slechts de mening weer van die paar duizend mensen, en zelfs dat kan "dankzij" sturende vragen wel eens een vertekend beeld opleveren.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2004, 12:10   #36
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Citaat:

Omdat, zo leren de verkiezingen ons telkens weer, peilingen gebaseerd op enkele duizenden mensen niet representatief zijn. Ze geven slechts de mening weer van die paar duizend mensen, en zelfs dat kan "dankzij" sturende vragen wel eens een vertekend beeld opleveren.

Ik heb geen zin om in te gaan op de onderzoeksmethode van deze enquëte, of les te geven in onderzoeksmethoden, maar ik vind het eigenlijk een zeer goedkoop argument om altijd direct te roepen dan een enquëte niet represenatief is. Geen enkele enquëte is 100% representatief, tenzij je de volledige populatie ondervraagt, en dat is iets wat quasi nooit gebeurt. Dat neemt niet weg dat correct uitgevoerde enquëtes en peilingen er doorgaans redelijk goed op zitten. Je moet natuurlijk met een foutenmarge rekening houden

Daarenboven, als je de commentaren leest telkens iemand iets ivm een enquëte plaats, dat is het precies of er is nog nooit op een eerlijke manier een enquëte is gehoudenin Vlaanderen. Er wordt altijd geroepen dat er op een of andere manier gesjoemeld is. Weet wel dat zulk politiek onderzoek door allerlei experts, politiekers en andere mensen die zich niet kunnen vinden in de conclusies kritisch en nauwgezet nageplozen en becommentarieerd wordt, dat er serieus wordt gezocht naar foutjes. Weet ook dat de onderzoekers en de instellingen (universiteiten, bureau's) gekraakt of gemaakt worden door hun reputatie. Een onderzoeker of een instelling die gepakt wordt op fraude kan het compleet vergeten. Denk je nu echt dat die onderzoekers hun credibiliteit op het spel gaan zetten door het vervalsen van een openbaar onderzoek dat door iedereen gaat nageplozen worden? Als je dat denkt ben je naief.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2004, 12:31   #37
Tegendradigaard

Standaard

Wij, en ik spreek in naam van mijn partij Tegen Draads, en wij zijn unaniem in dit de onmiddelijke toetreding tot de EU van volgende landen :

IRAK
IRAN
AFGANISTAN
PAKISTAN
NEPAL
CHINA

Volgens een opiniepeiling gehouden onder alle leden van onze partij zijn 100 % voorstander van de toetreding.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2004, 12:33   #38
Tegendradigaard

Standaard

Voeg Libanon en de Palestijnse staat ook maar toe aan mijn lijstje onmiddelijk toe te laten landen.

De stukken zouden nogal inhet rond vliegen met al die landen derbij.

En al wie tegen is noem ik racist.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2004, 13:05   #39
Kristof Miele
Provinciaal Statenlid

Kristof Miele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
Op het resultaat van deze enquette kan ik een kort antwoord geven.

Wanneer men deze enquette voor representatief houd, zou het geen probleem moeten zijn om een bindend referendum hierover te houden in Vlaanderen.

Bij vorige bevragingen was er een geheel ander resultaat en viel Turkije volldig uit de boot.

Heeft VTM/Standaard misschien iets nageholpen? Ik beweer niet dat de gegevens vervalst hebben, maar ze zouden de bevragingen bijvoorbeeld in de voormalige limburgse mijn citees kunnen gehouden hebben, onder de daar aanwezige Turkse bevolking.
Als dat het geval zou zijn, dan zou 99,9 % pro zijn geweest. Aleen ikzelf zou tegen hebben gestemd.
Kristof Miele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2004, 13:10   #40
Kristof Miele
Provinciaal Statenlid

Kristof Miele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Voeg Libanon en de Palestijnse staat ook maar toe aan mijn lijstje onmiddelijk toe te laten landen.

De stukken zouden nogal inhet rond vliegen met al die landen derbij.

En al wie tegen is noem ik racist.
Kristof Miele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be