![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik stelde me ook de vraag of er Vlaamse politici zijn die daar in de toekomst verandering in willen brengen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nochtans hebben zij zichzelf boven de wet verheven wat dat betreft.... En dan maar kakken op klein peerke dat hij te véél verdient.... En in een onafhankelijk vlaanderen mijn beste moet ik maar één regering en parlement vol met paria's onderhouden...Héél wat minder dan momenteel het geval is... Om uw vraag te beantwoorden dus,ja héél graag mijn beste... Citaat:
En daar blijft men steeds weer op kiezen..... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() En dat is wat boven tafel gegeven wordt... Ge ziet wel wat Karel de Klucht en Fientje stom onnozel Trientje scheef sloegen via consultancy bureautjes, malafiede verkopen van patrimonium etc etc...
Ge kunt via deze site ook de cummul van een deel van die lieverdjes zien... Verhelderend!! Jean Luc is den INBEV al aan't beffen!! Poten weg van die aandelen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Op wie moet men dan kiezen als alle Vlaamse polici niet willen inleveren? Heu, wacht eens , u vindt toch niet dat VB-mandatarissen geen politici zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, Verhofstadt,... vroeger heel lang geleden, voor dat hij aan de suikerpot zat. En zalig waren zij die hem geloofden. Zalig?... Lomp ja!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
62ministers voor 10.000.000burgers is het wereldrecord. Daarnaast is Belgie wereldrecordhouden van de meest nutteloze politieke postjes en van de het aantal mensen dat via de politiek zijn inkomen genereerd. Ook is Belgie recordhouder van het meeste aantal politieke partijen in het land en in de besturen. Iedere Belg heeft immers minstens 7 bestuursorganen boven zich staan die hij moet onderhouden Belgie is in vele landen niet meer dan een grootstad, waar er evenveel inwoners worden bestuurd door een kleine gemeenteraad. Na het oprichten van de EU heeft Belgie ook niet meer nodig dan slecht twee kleine bestuursraden,1 voor Vlaanderen en 1 voor Wallonie, Belgie zelf is enkel nog een overblijfsel uit de middeleeuwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Partijlid
|
![]() Denk je dat indien Vlaanderen onafhankelijk is dat er opeens zoveel minder ministers zullen zijn? Waarschijnlijk zullen ze gewoon een nieuw record maken. Een pak ministers voor een landje dat even groot is als een wereldstad.
Btw als Vlaanderen onafhankelijk is eis ik wel dat mijn stad ook zijn eigen regering krijgt. Ik wil echt niet dat een antwerpenaar beslissing maakt over mijn stad, en dat de limburgers gaan lopen met mijn geld! Leve regionalisme en weg met iedereen die ook maar een beetje anders is dan mezelf (en geloof mij dat zijn er veel)! |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
we hebben in feite maar 1 regering nodig voor de gehele wereld. pakweg 10 mensen die beslissen over alles. over wanneer het vuilnis wordt opgehaald, over welke brug moet gerepareerd worden, over hoe het onderwijs moet geregeld worden, over hoe de politie moet werken, over justitie, over gewoon alles. véél beter! ![]()
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Partijlid
|
![]() Ik wist niet dat ministers beslissen op welke dag het vuilnis opgehaald wordt en wanneer een brug moet gerepareerd worden. Ik begrijp ook niet goed waar ik zei dat 1 regering voor de hele wereld genoeg is. De aarde heeft een oppervlakte van 510,066,000 km2, Belgie 30.528 km² en Vlaanderen 13.521 km².
Nu moet je mijn eens uitleggen waar ik de sprong maakte van een klein land dat zou in twee gesplits worden naar de volledige aarde? Alhoewel ik wel denk dat het beter zou zijn voor de hele wereld moest de politie, justitie, onderwijs, etc. overal precies hetzelfde geregeld zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Vreemdeling
|
![]() Dat België de absolute chaos is en ook niet meer te hervormen valt, werd de voorbije jaren pijnlijk duidelijk. Het Belgische niveau is onbestuurbaar vermits in dit land alles communautair is. Elke belangrijke en noodzakelijke hervorming wordt door de franstaligen geblokkeerd.
De echte reden waarom de kunstmatige staat België moet blijven bestaan, zijn, zoals hier reeds gesteld, inderdaad de materiële voordelen en de mandaten die er voor velen aan vasthangen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de reden waarom dat vele zaken in België moet gesplitst worden, is omdat Vlamingen en Walen over al die zaken gewoon niet meer overeenkomen. maw er komt een compromis uit de bus die voor niemand goed is.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
De 'solidariteit', denk er dan altijd bij : "met de arrogante Franstalige politici en hun gevolg", zal wel een van de redenen zijn waarom België (hun steun en toeverlaat) moet blijven bestaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alle macht aan de Vlaamse Sowjet van de Vissers, Boeren, Arbeiders, Kleine Zelfstandigen, Serieuze Studenten en Kunstenaars.
En wie zich geroepen voelt baas, baron, betweter of bestuurder te spelen moet zich maar een onbewoond eiland in de Stille Zuidzee zoeken. Op Antarctica is ook nog plaats.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dit in een periode waarin ze steeds met het vingertje richting werknemers stonden te zwaaien dat de belgische arbeider té duur was en géén enkele vorm van loonsverhoging mocht krijgen om de concurentionele positie van de bedrijven niet te verzwakken.... Tot er enkele maanden na hun zelf opgelegde loonsverhoging uit zogezegde noodzaak een groot bericht in de kranten verscheen dat de belgische politici tot de best betaalde politiekers ter wereld behoren... En dit tewijl de échte reden van die te dure werknemer zuiver te danken is aan de zware fiscale én parafiscale die opgelegd worden aan de bedrijven door diezelfde politicus die zelf verantwoordelijk is voor de opgelegde zware fiscale druk ,maar die ongenegeerd zijn eigen zakken vult... Het enige dat de politiek de laatste 40 jaar gecreëerd heeft is een hele hoop politieke postjes voor de vriendjes ,en dit alles op de kosten van de gemeenschap.... In 1970 mijn beste hadden wij 15 ministers en één regering... En hoevéél ministers hebben we nu,en hoevéél regeringen en kabinetten die allemaal rijkelijk worden betaald... En hoevéél groter is ons land geworden... Wie is er vooral beter van geworden de laatste jaren,de bevolking die haast bezwijkt onder de fiscale druk ,of dat stelletje politiekers die in aantal verveelvoudigd zijn ,en die allemaal rijkelijk hun zakken vullen... ![]() Laatst gewijzigd door Svennies : 2 mei 2009 om 01:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met 'politicards' doen we misschien beter ook zoiets.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |