![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sporten gaat echter wel bewerkstelligen dat je fit blijft, en geen uitgezakte papzak bent als je 55 bent... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() [quote=eno2;4071585]
Citaat:
Nu heb ik gasten gezien op een reportage, die competitie doen als pro-culturisten, en die squats doen met méér dan 300 kilo ! Dan voel je je wel een beetje nietig natuurlijk, zelfs als die al jaren trainen als zotten, en ik er niet zoals hen zou willen uitzien. Mijn doel is soepele, sterke en reactieve spieren hebben, in redelijkheid met mijn eigen gewicht. Ik denk trouwens niet dat een man van 65 kilo er genetisch voor geschapen is om geregeld te oefenen met gewichten van meer dan 100 kilo. Dat is dus mijn ambitie: 100 kilo drukken op de ligbank, of van de grond opheffen. Mijn skelet is niet op meer voorzien denk ik, de gewrichten vooral. ( vergis ik mij niet ? ) Maar wat extra kracht en spiermassa aankweken kan zeker geen kwaad. Ik wil ook harde spiermassa om goed vuistslagen en stampen te incasseren . Voor de andere sport die ik beoefen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sporten en humor: essensiële elementen van plezant leven. (hebdem? humor ...)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Overigens: skoffsak klaagt wel over wietgebruikers, maar is zelf een schoofzak die de hele tijd alcohol zit te drinken.
Een taxidermie van jou in een museum, om de Vlaemsche Kleinburger tentoon te stellen, zou zeer handig zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() zwemmen, 45 min, 3 maal per week (4 maal als er tijd genoeg is)....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Akkoord, sinds ik de halve eeuw ouderdom gepasseerd ben, "is't nie meer wat 't gewest is, en zal 't nooiet nimmer weure wadat waa aaa aaas".
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Ik deed een als opwarming van mijn workout "benen" of "beneden", zoals ik die noem (één van de drie per week) voorwaartse LUNGES met 60kg op de schouder.
Drie sets van vijftien reps. Sinds ik het volume bereken in Murrey-Repounds, blijkt die opwarmingsoefening het meest volume op te leveren van mijn hele workout: 60kg x 15 reps x 3 sets x 2 (wegens links-rechts afwisselend) =4800 MR |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() fout
Laatst gewijzigd door eno2 : 28 april 2009 om 10:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() correctie
Ik deed als opwarming van mijn workout "benen" of "beneden", zoals ik die noem , voorwaartse LUNGES met 60kg op de schouder. Drie sets van vijftien reps. Sinds ik het volume bereken in Murrey-Repounds, blijkt die opwarmingsoefening het meest volume op te leveren van al de oefeningen in mijn hele workout: 60kg x 15 reps x 3 sets x 2 (wegens links-rechts afwisselend) =4800 MR[/quote] |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat is eigenlijk het nut van die Murrey -Repounds ? Om een soort overzicht te hebben op je vooruitgang, of wat ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ook. Onderandere. Om je workouts te vergelijken in werkvolume zijn MR zeer geschikt. Het totaal aantal reps en de hanteerde gewichten zeggen onvoldoende. Bv: op een bepaald moment had ik 4 keer méér volume (in MR) bereikt (in 16 maand tijd) Op dat moment verminderde ik het volume met 30% maar verhoogde de intensiteit met 20% Als je geen geschikte parameters hanteert, kan je dat niet zo precies plannen en uitvoeren. Laatst gewijzigd door eno2 : 29 april 2009 om 09:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Je kan ook de zwaarte van je oefeningen onderling vergelijken (sommige oefeningen, andere lenen zich daartoe niet of minder).
Bv pull ups met enkelgewichten (4.5 kg) 84.5kg x 3 series x 11 reps = 2788 MR Hier reken ik het eigen gewicht, 80kg, mee. Bench press 55kg x 11 reps x 4 series = 2420 MR De pull up doe ik in 4 minuten, de bench in zeven of acht. de intensiteit van pull-up is dus dubbel zo groot. Zo doe ik tien tot dertien oefeningen, goed voor 18.000 tot 23.000 MR In zestig tot negentig minuten Als je MR deelt door de tijd, krijg je een zeer goede momentele intensiteitsindicator. Dat is dan wel het momentele vermogen. ( dwz Onafhankelijk van de duur van je workout) Laatst gewijzigd door eno2 : 29 april 2009 om 10:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik dat twee keer per week doe, teveel of te weinig ? Mijn doel : meer kracht , en spieren hardden, drogen, eerder dan de spiermassa doen opzwellen. In de andere sport die ik beoefen is gewicht eerder synoniem voor minder snelheid , dus dat is mijn doel niet. Alhoewel, bij mij mogen er gerust 5 kilos bij, zonder dat dat handicaperend zou worden. Integendeel, op voorwaarde dat het spieren zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is weinig relevant gemiddelden onder sporters te vergelijken. Je moet met jezelf vergelijken, want iedereen doet andere selecties van oefeningen, op verschillende manieren uitgevoerd. Ik doe een sessie buikspieren, een sessie borstspieren (en rug) en een sessie beenspieren (en rug). De buiksessie is zeer belangrijk want dat is CORE-business voor al de rest. Voor wat het gewicht betreft, het hangt af van je doel. Kracht = 85% RMI (maximaal gewicht) en meer = vijf reps maximum krachtuithouding, vetverbranding, fitness = minder dan 70% RMI = 15 reps of meer body building = 70 �* 85% RMI = rond de tien �* twaalf reps maximum Ik ben begonnen met vetverbranding en hoop bij krachttraining uit te komen. Momenteel zit ik in de body-build fase, maar voel me nog niet sterk genoeg om te verzwaren. Laatst gewijzigd door eno2 : 30 april 2009 om 09:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gezien het grote succes, gelieve zelf je gegevens te berekenen. het is eenvoudig; Je vermenigvuldigt elke beweging (rep) met het gewicht (G) waarmee je die rep doet. De som van al die producten geeft je de Murrey Repounds. (MR) Die geeft het volume of de omvang aan van je training. Bij mij ligt dat tussen de 15000 en de 25000. Deel je de MR door de tijd van de workout (60 �* 90 minuten), dan krijg je de intensiteit (MR/T) Bij mij ligt dat tussen de 250 en de 330 tegenwoordig (na twee jaar poweren) |
|
![]() |
![]() |