Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 april 2009, 15:40   #21
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Een viertal stuk? Hahahah!

Maak je er nu met opzet een farce van?.
ja, maar de publieke opinie vindt nu eenmaal dat gevangenen nog in grote "luxe" leven....

Citaat:
Er zijn zeker 15.000 plaatsen nodig om het bestaande leed enigzins te verzachten en zelfs dat zal niet helpen. Van de tien plaatsen die erbij komen worden er direkt 7 opgevuld met mensen in voorarrest en geinterneerden door de procureurs.

En dat terwijl er vele duizenden veroordeelden staan te wachten waarvoor geen plaats is. En elk jaar komen er zoveel duizenden veroordeelden bij waarvoor geen plaats is door de gevolgde politiek van de procureurs

wat een groen linkiewinkie discours ! gevangenen moeten niet in een viersterrenhotel he . laat ze maar wat afzien, ze hebben het nog veel te goed... => dat is wat de man in de straat er van vind.
.

Laatst gewijzigd door roodhaar : 21 april 2009 om 15:40.
roodhaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2009, 15:51   #22
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Men geraakt toch in de gevangenis omdat men bewust criminele daden heeft uitgevoerd? Toch niet omdat men per ongeluk een griepke heeft opgedaan zeker?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2009, 15:58   #23
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
ja, maar de publieke opinie vindt nu eenmaal dat gevangenen nog in grote "luxe" leven....
Dan zijn het onnozelaars die er niets van weten, de soort die na een week gevangenis zelfmoord pleegt.

Citaat:
wat een groen linkiewinkie discours ! gevangenen moeten niet in een viersterrenhotel he . laat ze maar wat afzien, ze hebben het nog veel te goed... => dat is wat de man in de straat er van vind.

Dan is de man in de straat een onnozelaar die er niets van kent, gefrustreerde zotten om het juister te benoemen.

Een groen linkie winkie discours LOL.

Al die mensen die er niets van kennen en toch allemaal experten zijn.

Belachelijkaards.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2009, 15:59   #24
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

Daar krijgen ze in elk geval de Rode Duivels niet meer aan te zien.
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2009, 16:05   #25
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Men geraakt toch in de gevangenis omdat men bewust criminele daden heeft uitgevoerd? Toch niet omdat men per ongeluk een griepke heeft opgedaan zeker?
Ik zal nog èèn poging wagen, dan geef ik het ook op.

75% van de gevangenen in Belgie zijn niet veroordeeld, het zijn mensen in voorarrest en geinterneerden.

Wat begrijp je daar nu niet aan?

Er zitten zoveel niet veroordeelden in de gevangenissen dat men de veroordeelden naar huis stuurt. Wat begrijp je daar nu niet van?

Het parlement zegt tegen de magistratuur "steek minder mensen in voorarrest" de magistratuur zegt, "wij zijn baas", en ze staken nog meer mensen in voorarrest.

Daar zit het probleem in het gevangeniswezen en daar alleen.

Wat begrijp je daar nu niet van?

Verschaeve
Oud 21 april 2009, 16:47   #26
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

...

En dat terwijl er vele duizenden veroordeelden staan te wachten waarvoor geen plaats is. En elk jaar komen er zoveel duizenden veroordeelden bij waarvoor geen plaats is door de gevolgde politiek van de procureurs.
Je komt steeds af met jouw stokpaardje, HAMC, maar ik blijf zeggen dat je je vergist.

Ik lees namelijk te veel, wat zeg ik? Veel te veel lees ik elke dag in de gazet dat meneerke zus of madammeke zo een krimineel feit gepleegd heeft, terwijl hij/zij reeds veroordeeld was voor andere feiten voorheen.
En ik lees heeeeel weinig, maar dan echt heeeeeel weinig dat iemand in voorhechtenis genomen wordt, en dat achteraf blijkt dat het een vergissing betrof.

Nondedju, d'r worden er niet genoeg in voorhechtenis genomen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2009, 16:59   #27
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je komt steeds af met jouw stokpaardje, HAMC, maar ik blijf zeggen dat je je vergist.

Ik lees namelijk te veel, wat zeg ik? Veel te veel lees ik elke dag in de gazet dat meneerke zus of madammeke zo een krimineel feit gepleegd heeft, terwijl hij/zij reeds veroordeeld was voor andere feiten voorheen.
En ik lees heeeeel weinig, maar dan echt heeeeeel weinig dat iemand in voorhechtenis genomen wordt, en dat achteraf blijkt dat het een vergissing betrof.

Ja, kijk, als je nu denkt dat het feit dat iemand veroordeeld is garandeerd dat hij levenslang geen nieuwe feiten meer kan plegen, denk dat dan maar.

Voor mij niet gelaten. Nog meer mensen in voorarrest? Goed, dat betekent alleen maar dat wanneer ik - ja, ik ben een gangster, veroordeeld word ik naar huis mag.

Dat komt blijkbaar u goed uit en mij ook.

Verschaeve
Oud 21 april 2009, 17:05   #28
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

De procureurs zeggen dat zo'n 35% wordt vrijgesproken, heb je enig idee over hoeveel mensen dat dan gaat? Die jaren en soms langer in de gevangenis zitten en dan vrijgesproken worden?

Ik hoop dat het eens met u gebeurt.

Verschaeve
Oud 21 april 2009, 17:06   #29
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maak je er nu met opzet een farce van?

Er zijn zeker 15.000 plaatsen nodig om het bestaande leed enigzins te verzachten en zelfs dat zal niet helpen.
Welk bestaand leed? Dat ze naar een andere kamer moeten gaan om zich te wassen of dat hun gratis internetverbinding niet snel genoeg bolt?

Maak gewoon cellen zoals in de middeleeuwen van laat ons zeggen 3 op 3, tralies ervoor en elke dag een oud brood + wat water. 1x week 10 of 15 minuten vrije tijd ofzo.

Probleem opgelost
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2009, 17:09   #30
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ja, ik ben een gangster
Hmm, u was toch slechts lid van een motorclub?
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2009, 17:09   #31
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De procureurs zeggen dat zo'n 35% wordt vrijgesproken, heb je enig idee over hoeveel mensen dat dan gaat? Die jaren en soms langer in de gevangenis zitten en dan vrijgesproken worden?
Deze week staat er in de Humo nog een interview met 2 gasten die 28 jaar cel hadden gekregen (wegens moord + nog een aantal misdaden) en beide na amper 9 jaar terug op vrije voeten waren.

Citaat:
Ik hoop dat het eens met u gebeurt.
Ja kijk, dat is dus gemakkelijk om zomaar op te werpen in een discussie. Niemand komt zomaar plotsklaps in de bak terecht en al zeker niet in een land met zo'n soft justitiestelsel als het onze.
Oud 21 april 2009, 17:09   #32
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Welk bestaand leed? Dat ze naar een andere kamer moeten gaan om zich te wassen of dat hun gratis internetverbinding niet snel genoeg bolt?

Maak gewoon cellen zoals in de middeleeuwen van laat ons zeggen 3 op 3, tralies ervoor en elke dag een oud brood + wat water. 1x week 10 of 15 minuten vrije tijd ofzo.

Probleem opgelost
Graaf een diepe put en gooi iedereen erin.

Gooi iedereen erin bij de geboorte, probleem nog beter opgelost.

Prachtig toch dit simplisme.

Verschaeve
Oud 21 april 2009, 17:10   #33
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Graaf een diepe put en gooi iedereen erin.

Gooi iedereen erin bij de geboorte, probleem nog beter opgelost.

Prachtig toch dit simplisme.
Het gaat hier over criminelen die door een rechtbank veroordeeld worden tot een celstraf, dus enkel mensen die er haast om gevraagd hebben. Niet zomaar iedereen.
Oud 21 april 2009, 17:11   #34
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deze week staat er in de Humo nog een interview met 2 gasten die 28 jaar cel hadden gekregen (wegens moord + nog een aantal misdaden) en beide na amper 9 jaar terug op vrije voeten waren.

Ja kijk, dat is dus gemakkelijk om zomaar op te werpen in een discussie. Niemand komt zomaar plotsklaps in de bak terecht en al zeker niet in een land met zo'n soft justitiestelsel als het onze.
Het is net dit wat me doet denken dat u niets, maar ook maar niets kent van het Belgische systeem.

U luistert totaal niet naar wat ik zeg, 50% van de gevangenen overkomt juist dat.

Verschaeve
Oud 21 april 2009, 17:12   #35
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat hier over criminelen die door een rechtbank veroordeeld worden tot een celstraf, dus enkel mensen die er haast om gevraagd hebben. Niet zomaar iedereen.
Raar toch dat de 'gangster' in dit soort zaken steeds gelijk heeft. Het gaat om mensen in voorarrest. Die zijn nog niet veroordeeld.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2009, 17:16   #36
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is net dit wat me doet denken dat u niets, maar ook maar niets kent van het Belgische systeem.
Volg de actualiteit eens en je ziet telkens criminelen die binnen een mum van tijd vrijkomen, moordenaars die 1/3 uitzitten van wat ze gekregen hebben, minderjarigen die zonder boe of ba worden vrijgelaten, Mark Dutroux die rustig op internet zit te surfen in zijn privé cel, ...

Citaat:
U luistert totaal niet naar wat ik zeg, 50% van de gevangenen overkomt juist dat.
50% van de gevangenen komt dus zomaar plotsklaps zonder aanleiding in de cel terecht?
Oud 21 april 2009, 17:17   #37
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Raar toch dat de 'gangster' in dit soort zaken steeds gelijk heeft. Het gaat om mensen in voorarrest. Die zijn nog niet veroordeeld.
Die worden dan ook niet allemaal opgesloten.
Oud 21 april 2009, 17:18   #38
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die worden dan ook niet allemaal opgesloten.
Mensen in voorarrest zitten niet opgesloten?

Maak je ernu speciaal een farce van?

Verschaeve
Oud 21 april 2009, 17:23   #39
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volg de actualiteit eens en je ziet telkens criminelen die binnen een mum van tijd vrijkomen, moordenaars die 1/3 uitzitten van wat ze gekregen hebben, minderjarigen die zonder boe of ba worden vrijgelaten, Mark Dutroux die rustig op internet zit te surfen in zijn privé cel, ...

50% van de gevangenen komt dus zomaar plotsklaps zonder aanleiding in de cel terecht?
Pas op Savatage, ik ken persoonlijk mensen die één maand in de cel hebben gezeten omdat ze toevallig onder hetzelfde dak van hun zoon woonden, die wel criminele feiten had gepleegd. Het loutere feit dat ze onder hetzelfde dak woonden maakte hen verdacht van mededaderschap( volgens het gerecht moesten ze wel op de hoogte zijn), waar achteraf niets van waar bleek te zijn. Mij dunkt komt het regelmatig voor dat mensen inderdaad onschuldig in de cel zitten. Een andere vraag is: is dit te vermijden ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2009, 17:23   #40
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volg de actualiteit eens en je ziet telkens criminelen die binnen een mum van tijd vrijkomen,
Omdat er geen plaats is in de gevangenis omdat de gevangenis volzit met geinterneerden en mensen in voorarrest. Wat begrijp je daar nu niet aan?

Citaat:
moordenaars die 1/3 uitzitten van wat ze gekregen hebben,
Dat is simpel, verander de wet.

Citaat:
minderjarigen die zonder boe of ba worden vrijgelaten,

Dat is beter dan ze zonder boe of ba op te sluiten.

Citaat:
Mark Dutroux die rustig op internet zit te surfen in zijn privé cel, ...
Lollerskates. Gevangeniscellen met internetaansluiting...

U kan men toch werkelijk alles wijsmaken.

Citaat:
Volgens de procureurs wordt daar zo'n 35% van vrijgesproken, zegt u nu dat die mensen in de gevangenis horen?

Verschaeve
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be