Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 19 april 2004, 21:21   #21
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert
Supe®Staaf, gij hebt een slecht karakter !!!
Misschien.
Maar zeker een goed hart.
Ik had ook al iets in die zin gedacht, superstaaf, maar ik wou je natuurlijk niet aanmoedigen, tevergeefs zie ik 8)
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline  
Oud 19 april 2004, 21:41   #22
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Schone tekst van Bart De Wever.

Jammer genoeg trekt hij zijn 'maagdelijke' vergelijking niet door tot zijn eigen partij.
Daarvoor moet hij natuurlijk in de spiegel durven kijken.

Wat zou een oprechte N-VA'er dan wel waarnemen bij het objectief beschouwen van zijn partij in Bart De Wevers termen?
Geen al te fraai spektakel......

Zoals BDW het plastisch beschreef, verloor de VU ten gepasten tijde officieel haar maagdelijkheid. Ze vrijde een Rooms-rode regering op en als bruidschat leverde ze een 2/3-meerderheid voor een staatshervorming. Sinds haar toenmalige huwelijk met de CVP werd de VU niet langer meer als een moffenhoer bekeken.

Haar zweem van eerbaarheid vermocht echter niet lang te verhinderen, dat eens de buit binnen was, ze zich tot een rasechte sloerie ontpopte die met de regeergeile benen wagenwijd open zelfs "Leve België" uitschruwelde in een opperste poging een orgasme te faken, bij monde van Hugo Schiltz.

Het regeren bekwam onze VU-madame niet al te best en in een paar vlagen van schizofrenie baarde ze, stilaan verscheurd wegkwijnend, nog een paar probleemkinderen.

Haar eerste dochter (Vlaams-Blok), intussen fysiek groter geworden dan de mama, bleek behept met onwaarschijnlijke maffe ideeën. Niemand valt vooralsnog voor de charmes van deze muurbloem, binnenkort zure ouwe vrijster.

Haar tweede nakomeling (wie durft nog zijn hand in het vuur steken voor het vaderschap?) werd vooraleer het kindje volwassen werd ondergeschoven bij de uitbaters van het Volkshuis.
Voorlopig dulden ze daar de kleine bleiter nog, maar ik vrees als hij teveel begint te eten en het bleiten niet afleert, dat zijn valieske dan rap zal klaarstaan. Maar zolang hij braaf is mag hij misschien blijven.

Dan kwam nog het achterkomertje N-VA ter wereld. Deze aanvankelijk enthousiaste jeune-première werd kort na aanvang harer puberteit ietwat in haar ontplooiïng geremd, door nefaste maatregelen vanwege haar grote buurjongens:ze haalde te weinig klanten binnen om een uitbatingstoelage voor haar bollenwinkel te krijgen.
Naar ik laatst hoorde evolueerde ze recentelijk tot een hitsige teef, die haar om den brode in de reet laat rijden door een amalgaam van seminarie-studenten, pilarenbijters, kwezels, en femelende pastoors. Zelfs van een bestiaal nummertje met een Brabants trekpaard lijkt ze niet vies te zijn.
Slechts één probleem: er worden haar voor die prestaties riante compensaties in het vooruitzicht gesteld (als de boot ooit binnenkomt), doch tot hiertoe is er van betaling nog geen sprake, zelfs niet van kleingeld uit de offerblok.

Uit pure frustratie houdt ze zich dan maar onledig met schelden op haar grote-blok-zus. Een hoogst hypocriet gedrag, want beide politieke prostituées presenteren zich in dezelfde vitrine van eenzelfde pluchewinkel als quasi identieke dellen.
Wie opmerkzaam luistert, hoort zelfs dat ze met indentieke wervende praatjes, klanten in hun peeskamer proberen te lokken..........
Dit lijkt het Pallieterke wel. Daar lopen ze ook te koop met een goed hart en een slecht karakter.

Prachtig schrijfseltje toch wel , Staaf.
Knappe vergelijkingen.
Meer dan een grond van waarheid ook.
Oud 19 april 2004, 21:46   #23
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Dit lijkt het Pallieterke wel. Daar lopen ze ook te koop met een goed hart en een slecht karakter.
Ik beken dat ik de schrijfsels van 'Der Feind' vaak las én bewonderde.
Vooral om de stijl uiteraard.
De reactionaire-extreem-flamingantische-ultra-katholieke inhoud was niet direct mijn cup-of-tea.

Citaat:
Meer dan een grond van waarheid ook.
Ik appreciëer deze bekentenis, zeker vanwege iemand die, naar ik dacht, heel wat N-VA sympathieën koesterde........
Oud 19 april 2004, 21:52   #24
Philips Inc.
Minister-President

Standaard

Voor een partijtje als de N-VA wordt er hier toch wel veel wind rond gemaakt.

8)
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline  
Oud 19 april 2004, 22:02   #25
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips

8)
Wind maken?
We wuiven uw partij wat koelte toe als palliatieve zorg.
Oud 20 april 2004, 08:23   #26
Foundation
Minister

Foundation's schermafbeelding

Standaard

Nice reply... echt waar, klasse
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline  
Oud 20 april 2004, 09:52   #27
Philips Inc.
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips

8)
Wind maken?
We wuiven uw partij wat koelte toe als palliatieve zorg.
Thx, ik voel dat er een mirakel aankomt. Een wederopstanding uit de schijndood!

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline  
Oud 20 april 2004, 10:22   #28
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Over het artikel zelf: heeft BDW nu echt niks beters te doen met die columns dan er een anti-vb pleidooi van bedenkelijk allooi te houden?
Bedenkelijk allooi? Ik vond er niet echt iets storend aan. Een gewaarschuwd Blok is er twee waard denk ik dan.

Trouwens: wanneer het Blok nu volwassen genoeg is om "ontmaagd" te worden, hoe noem je dan de vrijage tussen CD&V en NVA? Pedofilie?
Oud 20 april 2004, 10:45   #29
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kempenaar
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Geert Bourgeois zelf verklaarde ooit ronduit dat hij het partijprogramma van het Vlaams Blok wou voorleggen aan een Europese rechtbank. Ook dat dunne laagje vernis werd deze week door Inge Vervotte - 'coming lady' van de CD&V - genadeloos weggeblazen in een interview met Humo: "We hebben duidelijke afspraken met de N-VA om het cordon in stand te houden!" Alstublieft! En nu gij.
Jan Hyoens, Geert Bourgeois heeft nooit gezegd dat het Vlaams Blok voor een Europese rechtbank zou moeten voorkomen.
1* Hij heeft enkel gezegd dat alleen een Europese -neutrale-rechtbank kan oordelen over partijprogramma's (als dit al zou moeten )
2* Klopt het dat er een afspraak bestaat tussen N-VA & Cd&V over het cordon sanitaire?
1* Kempenaar, dit is toch wel hetzelfde zeker
2* Dat wordt door Inge Vervotte bevestigd in Humo.

Ik heb altijd betreurd dat Jan Hyoens steeds maar NVA sart en Vlaams nationalisten tegen mekaar in het harnas jaagt. Ik stel met spijt vast dat Bart Dewever niet veel beter is, spijts zijn akademische vorming.
luc broes is offline  
Oud 20 april 2004, 11:29   #30
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Citaat:
Jan Hyoens, Geert Bourgeois heeft nooit gezegd dat het Vlaams Blok voor een Europese rechtbank zou moeten voorkomen.
1* Hij heeft enkel gezegd dat alleen een Europese -neutrale-rechtbank kan oordelen over partijprogramma's (als dit al zou moeten )
2* Klopt het dat er een afspraak bestaat tussen N-VA & Cd&V over het cordon sanitaire?

Ik heb altijd betreurd dat Jan Hyoens steeds maar NVA sart en Vlaams nationalisten tegen mekaar in het harnas jaagt. Ik stel met spijt vast dat Bart Dewever niet veel beter is, spijts zijn akademische vorming.
1) Dat is toch niet hetzelfde? Hij stelt al dat het niet aan een nationale instelling is om te oordelen over politieke partijen, nergens haalt hij uit naar het Vlaams Blok...

2) Vervotte is een ACW'ster wat had u verwacht? Dat ze ging staan roepen dat het cordon verleden tijd was? Uiteindelijk behouden de N-VA-verkozenen hun recht om met hun fractie eender welke coalitie te steunen wanneer de CD&V zijn woord niet houdt.

Nogmaals, lees eens aandachtig wat De Wever heeft geschreven en je zal zien dat de man bevestigt wat het Vlaams Blok zo krampachtig probeert te vertellen: Dat het Vlaams Blok zijn programma heeft opgekuist en dat het zinloos begint te worden ze uit te sluiten van het beleid.
zorroaster is offline  
Oud 20 april 2004, 11:40   #31
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

De nva'ers hier op dit forum zijn geen Vlaams nationalisten! ten hoogste salonflaminganten! En ik ga van het principe "eerst voor eigen deur vegen" uit!
Open uw ogen voor de nva ze sluit! 8)
jan hyoens is offline  
Oud 20 april 2004, 11:45   #32
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster

1) Dat is toch niet hetzelfde? Hij stelt al dat het niet aan een nationale instelling is om te oordelen over politieke partijen, nergens haalt hij uit naar het Vlaams Blok...
hallo! hallo! planeet aarde roept zeroaster!!!

Citaat:
2) Vervotte is een ACW'ster wat had u verwacht? Dat ze ging staan roepen dat het cordon verleden tijd was? Uiteindelijk behouden de N-VA-verkozenen hun recht om met hun fractie eender welke coalitie te steunen wanneer de CD&V zijn woord niet houdt.
Maw ze liegt! En de acw-vleugel is de sterkste binnen de cd&v + Leterme is een acw'er! Leuke kartelgenoten!

Citaat:
Nogmaals, lees eens aandachtig wat De Wever heeft geschreven en je zal zien dat de man bevestigt wat het Vlaams Blok zo krampachtig probeert te vertellen: Dat het Vlaams Blok zijn programma heeft opgekuist en dat het zinloos begint te worden ze uit te sluiten van het beleid.
Nope, hij zegt zwart op wit dat het Vlaams Blok zijn ziel verkoopt voor een paar postjes! en dat is puur gezever!
jan hyoens is offline  
Oud 20 april 2004, 11:57   #33
giserke
Banneling

Standaard

Jan t’wordt tijd dat ge een tijdje in therapie gaat denk ik.
giserke is offline  
Oud 20 april 2004, 12:11   #34
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Jan t’wordt tijd dat ge een tijdje in therapie gaat denk ik.
uw tegenstanders in psychiatrische instellingen steken? Waar hebben we dat al gehad? 8)
jan hyoens is offline  
Oud 20 april 2004, 12:18   #35
luc broes

Standaard

Lees Humo: Liegt Vervotte als ze zegt dat in het kartel en duidelijke afspraak is: het cordon blijft?
luc broes is offline  
Oud 20 april 2004, 12:19   #36
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Lees Humo: Liegt Vervotte als ze zegt dat in het kartel en duidelijke afspraak is: het cordon blijft?
staat dat er deze week?
giserke is offline  
Oud 20 april 2004, 12:44   #37
Lesane
Provinciaal Statenlid

Lesane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jullie zouden het programma van de N-VA eens wat beter moeten lezen. Daarin stelt de N-Va dat het tegen het kartel is, terecht overigens, en dat het bv. goede voorstellen van Blok-vertegenwoordigers zal steunen. Maar daarmee zegt de N-VA toch niet dat ze een coalitie met het Blok willen? De redenenen hiervoor heb ik al een paar keer gekopieerd van de webstek en hier geplakt.

http://www.faithfreedom.org
http://dutch.faithfreedom.org/forum

Forumnar Hans1 over de Vlaamse transfers naar Wallonië: "Bovendien komt er niet voldoende economische steun uit het noorden zoals van West- naar Oost-Duitsland."
Lesane is offline  
Oud 20 april 2004, 12:46   #38
luc broes

Standaard

Citaat:
Citaat:
staat dat er deze week?
Giserke, lees het maar eens zelf in Humo van deze week. Je kunt het ook lezen op de VB-webstek:
------------------------------------------------
Ook dat dunne laagje vernis werd deze week door Inge Vervotte - 'coming lady' van de CD&V - genadeloos weggeblazen in een interview met Humo: "We hebben duidelijke afspraken met de N-VA om het cordon in stand te houden!" Alstublieft! En nu gij.
-------------------------------------------------
Ik denk dat dit een verkeerde taktiek is. Een belangrijk dreigement van meetaf aan weglaten is een sterke troef uit de hand geven.
NVA denkt zich bij het regime aanvaardbaar te maken door onvoorwaardelijk het VB af te wijzen.
Maar die afwijzing zelf maakt ze zo goed als machteloos.
luc broes is offline  
Oud 20 april 2004, 12:59   #39
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
staat dat er deze week?
Giserke, lees het maar eens zelf in Humo van deze week. En zeg hier dan ook wat je er van denkt.
K’zal het lezen, maar ik weet 200% zeker dat er over het CS niets in de kartel teksten staat. In die teksten staan enkel de zaken waarover wij gaan samen werken. En de overeenkomst voor de lijst indeling.
Trouwens Inge Vervotte kan niet weten wat er is overeengekomen wan ze was er niet bij, en is geen bindingspersoon tussen CD&V en N-VA. Inge Vervotte mag uiteraard haar eigen mening hebben over het CS

Natuurlijk weet ik wel dat de CD&V het CS niet zal doorprikken maar daar hebben wij niks mee te maken.
Want als we dat zouden overeen gekomen zijn zouden we het moeten uit onze partijstandpunten halen.
giserke is offline  
Oud 20 april 2004, 13:06   #40
luc broes

Standaard

Citaat:
Citaat:
Giserke, lees het maar eens zelf in Humo van deze week. En zeg hier dan ook wat je er van denkt.
K’zal het lezen, maar ik weet 200% zeker dat er over het CS niets in de kartel teksten staat. In die teksten staan enkel de zaken waarover wij gaan samen werken. En de overeenkomst voor de lijst indeling.
Trouwens Inge Vervotte kan niet weten wat er is overeengekomen wan ze was er niet bij, en is geen bindingspersoon tussen CD&V en N-VA. Inge Vervotte mag uiteraard haar eigen mening hebben over het CS
Natuurlijk weet ik wel dat de CD&V het CS niet zal doorprikken maar daar hebben wij niks mee te maken.
Want als we dat zouden overeen gekomen zijn zouden we het moeten uit onze partijstandpunten halen.
Giserke, bedankt voor je eerlijk antwoord. Maar Inge is duidelijk, en ze is de 'kopman' in Antwerpen, dus geen klein grut.
Ik geloof best dat zoiets niet in de openbare kartelteksten staan. Zo gaat dat in de politiek.
De overeenkomst van VLD ivm geld Franstalig onderwijs stond ook niet op papier. Maar het geld werd wel gegeven;
luc broes is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be