Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 april 2009, 19:42   #21
Mr Kanipoupenie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Zalig zijn de armen van geest,
want hen behoort het Rijk der hemelen.
You said it right there!
Mr Kanipoupenie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2009, 20:38   #22
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Waarom hou ik mij eigenlijk nog aan de wetgeving?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2009, 21:12   #23
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Uit de schaarse gegevens die mij bekend zijn zou ik durven opmaken dat diegenen die wel eens heel erg "lastig" zouden kunnen zijn tegen een deurwaarder,zoals mensen beboet wegens drugsdelicten(kleine dealers?) en inbreuken op de zedenregels(pooiers?) ongemoeid worden gelaten....

Je zou het "lafheid van de overheid" kunnen noemen dan???
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2009, 00:16   #24
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Uit de schaarse gegevens die mij bekend zijn zou ik durven opmaken dat diegenen die wel eens heel erg "lastig" zouden kunnen zijn tegen een deurwaarder,zoals mensen beboet wegens drugsdelicten(kleine dealers?) en inbreuken op de zedenregels(pooiers?) ongemoeid worden gelaten....

Je zou het "lafheid van de overheid" kunnen noemen dan???
Zoals den drugsverslaafde die ik tegenkwam bij Bob Dylan die rondliep met een jachtmes ter grootte van een machette? (Dat was tijdens't aanschuiven aan de ingang van Vorst Nationaal, en die kerel was vrij snel weg (verwijderd?))
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2009, 21:19   #25
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Waarom hou ik mij eigenlijk nog aan de wetgeving?
Goede vraag. Ik zou het echt niet weten.

Weet je, als mens ben je naakt op de wereld gekomen maar toch dragen we allemaal een broek gewoon om dat we daar niet meer bij nadenken, we zijn het zo dusdanig gewoon dat we zonder broek al rap achter de tralies zouden zitten. Waarschijnlijk nog veel rapper dan de bankovervaller die ze tien minuten eerder hebben gearresteerd, ook al heb je dan eigenlijk niets misdaan, we zijn zo gewoon van in het gareel te lopen dat we er niet meer bij stil staan. Maar is het eigenlijk wel zo normaal dat we ons alles zomaar laten dicteren. Wat is eender wie meer dan ik om mij de wet te spellen?

Nu goed, wetteloos zou het ook niet kunnen maar heel wat wetten zouden volstrekt moeten afgeschaft worden. Al die zaken waar je eigenlijk niemand mee schade berokkend. Bvb, vroegen kon je met de fiets iemand achterop of op de buis meevoeren. Wat is daar nu zo fout aan. Toch is het weeral verboden. Dat ze eens stoppen met die zever. Teveel van dat soort onzinnige reglementen vraagt naar het verkrachten er van. Ze moeten niet overdrijven, dat werkt averechts. Verkeerslichten zijn nuttig, maar wanneer men morgen aan ieder straat verkeerslichten gaat opstellen rijd 85% van de mensen gewoon door het rood.

Laatst gewijzigd door Garry : 25 april 2009 om 21:41.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2009, 21:20   #26
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan moet jij je daar heel gelukkig in voelen.
Oud 25 april 2009, 21:24   #27
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
weet je , ik mag me pinten ook graag en heb nu rijverbod ( 1 jaar ) en denk jij dat ik ook maar 1 keer achter men stuur kruip ???????
Weet ik niet. Is ook niet belangrijk. Wat wel belangrijk is, is of je er wel achteruit gekropen bent. 't Kan natuurlijk zijn dat je er bent achter blijven zitten
Oud 25 april 2009, 21:44   #28
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr Kanipoupenie Bekijk bericht
Godver, heb juist €32 parkeerboetes betaald, omdat ik 2x een half uurtje langer gepakeerd stond voor mijn school in Brussel.. Stom kieken..
Goed, had je het er voor over het risico te lopen een rechtsprocedure te ondergaan, en het risico te lopen toch in de gevangenis te belanden, met gevolgen voor je strafblad? Voor die 32 euro?

Het is geen regel he dat men straffeloos boete's kan negeren.
Oud 25 april 2009, 22:06   #29
Politikainspe
Banneling

Standaard

Het komt weer van het al tien jaar geenszins aangepaste FOD v financiëen ... Met andere woorden: van zodra het openbaar ministerie een klacht tegen je indient, heb je geen enkel probleem. Een boete hoef je niet te betalen. In de cel zitten voor een kleine misdrijf is ook niet nodig. En indien je gefraudeerd hebt en de overheid hier bij hoogst toeval toch bij uit moest komen en het niet meer kan negeren, eventueel onder druk van wat journalistiek werk, kan je ze tevreden stellen met een procentje op je gemaakte winsten. Tot zover de werking van justitie en financiën in België.

Eén bedenking: hoeveel van de mensen die 'kleine criminele feiten' plegen (een overvalletje, een inbraakje, een moordje, ...) zijn eigenlijk afkomstig uit de eerder marginale regionen van de samenleving en dus zo arm dat ze ook gewoonweg niet kunnen betalen, zelfs niet in natura?

Er zou hoogdringend een structurele, meer ernstige, eerlijkere en voor iedereen menswaardige hervorming moeten komen van de twee hierboven genoemde overheidsdiensten.

Laatst gewijzigd door Politikainspe : 25 april 2009 om 22:07.
Politikainspe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2009, 22:09   #30
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr Kanipoupenie Bekijk bericht
Godver, heb juist €32 parkeerboetes betaald, omdat ik 2x een half uurtje langer gepakeerd stond voor mijn school in Brussel.. Stom kieken..
Zal ik je even een tip geven. Je moet je vijand verslaan met zijn eigen wapens. Ze maken toch zo graag wetten en reglementen, wel gebruik die dan om ze dik met hun kloten te rammelen.

Je hebt een boete van, in dit geval 32 euro. Je betaalt via eigen storting 3,2 euro. Je krijgt een schrijven om je te melden dat je je waarschijnlijk vergist hebt, dat het geen 3,2 euro is maar 32 euro. 32 – 3,2 = nog te betalen 28.8 euro. Je doet een nieuwe storting van 2,88 euro. Zo lang je betaald kan niemand je wat doen. Dat jij te dom bent om het te begrijpen is ook niet jou fout, je bent braaf en je betaalt op tijd, maar… Na enkele brieven geven ze het dan wel op omdat het hun meer kost aan administratie dan dat het oplevert.
Oud 25 april 2009, 22:14   #31
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
want zij kunnen gebrainwasht worden door de vrt.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2009, 22:16   #32
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
want zij kunnen gebrainwasht worden door de vrt.
Ja,...1-0
Oud 25 april 2009, 22:20   #33
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Goed, had je het er voor over het risico te lopen een rechtsprocedure te ondergaan, en het risico te lopen toch in de gevangenis te belanden, met gevolgen voor je strafblad? Voor die 32 euro?

Het is geen regel he dat men straffeloos boete's kan negeren.
Niet iedereen kan/wil straffeloos boete's negeren. Maar een bepaald segment van de bevolking heeft niets, of zeer weinig, te verliezen door ze niet te betalen. Een strafblad zal dan wel hun laatste zorg zijn, en de gevangenissen zitten toch vol.
Maar dit werkt dan wel frustrerend op degenen die ze wel betalen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2009, 22:23   #34
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Zal ik je even een tip geven. Je moet je vijand verslaan met zijn eigen wapens. Ze maken toch zo graag wetten en reglementen, wel gebruik die dan om ze dik met hun kloten te rammelen.

Je hebt een boete van, in dit geval 32 euro. Je betaalt via eigen storting 3,2 euro. Je krijgt een schrijven om je te melden dat je je waarschijnlijk vergist hebt, dat het geen 3,2 euro is maar 32 euro. 32 – 3,2 = nog te betalen 28.8 euro. Je doet een nieuwe storting van 2,88 euro. Zo lang je betaald kan niemand je wat doen. Dat jij te dom bent om het te begrijpen is ook niet jou fout, je bent braaf en je betaalt op tijd, maar… Na enkele brieven geven ze het dan wel op omdat het hun meer kost aan administratie dan dat het oplevert.
Hoeveel keren zul je het nog uitleggen? Missch moet ik het ook eens proberen.

(Ik had het laatst bijna geprobeerd, met jou tekst in mn achterhoofd, maar uiteindelijk durfde ik niet, ik ben daar te braaf en te eerlijk voor.)
Oud 25 april 2009, 22:25   #35
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Niet iedereen kan/wil straffeloos boete's negeren. Maar een bepaald segment van de bevolking heeft niets, of zeer weinig, te verliezen door ze niet te betalen. Een strafblad zal dan wel hun laatste zorg zijn, en de gevangenissen zitten toch vol.
Maar dit werkt dan wel frustrerend op degenen die ze wel betalen.
Dat is waar, maar had ik ergens het tegendeel beweert?
Ik wilde net duidelijk maken dat het die 32 euro's niet waard was om een mogelijke aanvaring met het gerecht op te doen.
Oud 25 april 2009, 22:27   #36
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

(Ik had het laatst bijna geprobeerd, met jou tekst in mn achterhoofd, maar uiteindelijk durfde ik niet, ik ben daar te braaf en te eerlijk voor.)
Te bang ja. Maar wie bang is krijgt ook slaag. Wat ik schrijf is gewoon het naleven van de wet. Gebruik hun eigen wetten in zake schuldvordering.
Oud 25 april 2009, 22:44   #37
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En eerlijk, wat is eerlijk? Is de overheid zo eerlijk? Al dat boetengedoe is niet meer dan het innen van verdoken belastingen. Je moet aan de ene kant taks betalen om met je voertuig op de openbare weg te mogen en daarbovenop wordt je evenzeer belast met een taks om op bepaalde plaatsen van de openbare weg je voertuig neer te zetten. Dat is eigenlijk dubbelbetaling. Wanneer je daaraan verzaakt krijg je nog een extraatje in je bus. En dokken maar onnozele burger. Wat is er nu eigenlijk eerlijk. Denk jij nu echt dat het de overheid kan schelen wie of welke auto er op dat bepaalde plaatsje geparkeerd staat? Alleen het feit dat het op een drukke plaats is, daarvan wordt geprofiteerd om extra belasting te kunnen innen, punt uit.

Laatst gewijzigd door Garry : 25 april 2009 om 22:45.
Oud 26 april 2009, 07:37   #38
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En eerlijk, wat is eerlijk? Is de overheid zo eerlijk? Al dat boetengedoe is niet meer dan het innen van verdoken belastingen. Je moet aan de ene kant taks betalen om met je voertuig op de openbare weg te mogen en daarbovenop wordt je evenzeer belast met een taks om op bepaalde plaatsen van de openbare weg je voertuig neer te zetten. Dat is eigenlijk dubbelbetaling. Wanneer je daaraan verzaakt krijg je nog een extraatje in je bus. En dokken maar onnozele burger. Wat is er nu eigenlijk eerlijk. Denk jij nu echt dat het de overheid kan schelen wie of welke auto er op dat bepaalde plaatsje geparkeerd staat? Alleen het feit dat het op een drukke plaats is, daarvan wordt geprofiteerd om extra belasting te kunnen innen, punt uit.

Dat staat dan toch wel in een heeeeel schril kontrast met het feit dat die apen er nog niet in lukken om geldboetes te innen.

Ik herhaal: ze gaan niet eens achter de asosiale die een geldboete krijgt voor 't een of 't ander, vb. een vandaal die een vuilbak van de gemeente gemolesteerd heeft ... en jij zegt nu dat ze alleen maar denken aan hun senten die ze zouden kunnen innen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2009, 20:27   #39
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik heb dat eens geprobeerd en ze konden der blijkbaar nie mee lachen. Ik moest een verkeersboete van 50 Euro betalen en deed een overschrijving 5,0 Euro. Paar weken nadien kreeg ik een brief waarin stond dat ik nu 55 Euro moet betalen...
Oud 26 april 2009, 21:56   #40
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Ik heb dat eens geprobeerd en ze konden der blijkbaar nie mee lachen. Ik moest een verkeersboete van 50 Euro betalen en deed een overschrijving 5,0 Euro. Paar weken nadien kreeg ik een brief waarin stond dat ik nu 55 Euro moet betalen...
Laat ze maar sturen, ze hebben wettelijk geen poot om op te staan. Zo lang jij braafjes en tijdig betaalt kunnen ze je niets maken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be