![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() en voor ik het uitleg en u denkt 'nog zo iemand die mac haat': ik bezit hier zelf pc's met linux, windows en Mac OS X en ik werk met alles graag ![]() 'een stuk logischer': hangt af van wat je voorkeur is; er zijn mensen die puur met linux werken en dit logischer vinden. Anderen denken zo over Windows. Dan is er de vraag: wat versta jij onder logisch? intuïtief? Welke OS iemand neemt hangt af van de smaak, de voorkeur,... en meestal ook de toepassingen waar hij/zij naar werkt (bvb. serveromgeving -> unix, video/foto bewerking -> veel mac,...). 'Software hoef je nauwelijks niet te zoeken': ja inderdaad als je gelijk als het gros van het volk enkel de pc gebruikt voor basic stuff (internetten, word,...), dan moet je op geen enkel OS iets installeren. Dit is echter hetzelfde bij linux (de repositories zijn echt super!) en windows (Office of OpenOffice installeren vereist niet echt kennis he ![]() Dit vond ik trouwens het enige irritante aan mijn mac... al dit gadgets en kleine programma's die pre-installed komen en waar je geen controle over hebt of ze nu al dan niet geïnstalleerd worden ![]() 'Virussen? Bestaan niet voor de Max.' Hier begin ik niet eens aan... het is een fabeltje dat al lang genoeg herkauwd wordt. Wat wel waar is: er zijn veel minder virussen voor de Mac dan voor Windows, maar er zijn er. Dit maakt de macs eigenlijk meer gevoelig, daar bijna niemand (mede door dit fabeltje) een virusscanner installeert :/ Ik juich echter wel uw overstap toe ![]() ![]()
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." Laatst gewijzigd door lollysticky : 25 april 2009 om 00:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En die vind je door Apple & Microsoft door het venster te zwieren en Linux te installeren.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() linux is echt zalig om mee te werken, maar je kan niet verwachten dat software fabrikanten open-source programma's gaan uitbrengen he. Ze moeten geld verdienen ![]()
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb hier ook PC's met Windows/Vista staan omdat sommige technische software enkel voor dergelijke machines bestaat (wegens het marktaandeel). Ik werk er dus ook meen, maar het irriteert me ontzettend. Veel minder intuïtief . Overigens wil ik ook eens een applaus geven voor het Apple-backup-product TimeCapsule met bijhorend programma TimeMachine. Non-stop wireless backuppen waar je niets van merkt en waarmee je tegelijk met al je draadloze Macs én PC's kan netwerken. Geniaal. En geen geld. 300 Eur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
b. Zeg mij eens waarom Mac al jaar en dag alle DOS- en WINDOWS-diskformaten leest maar nooit omgekeerd. c. Zeg mij eens welk Apple-product vandaag de dag 50% méér kost dan zijn Windows-equivalent ? Met de nadruk op equivalent ! Ik heb bij Apple nooit toestanden gehad van extra-video/printer/netwerk/etc ...-kaarten die ik mij moest aanschaffen : alles zat er van bij de aanvang in en kostte finaal een stuk minder dan het vergelijkbare bij de concurrentie. Overigens draait mijn 1° MacPlus (1984) nog steeds en bovendien draait de toenmalige software nog steeds op mijn nieuwste Mac (tenminste met PowerPC-technologie). Ik kan nog steeds bestanden uit 1984 openen en bewerken. De downward-compatibiliteit bleef al die jaren verzekerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Minister-President
|
![]() NTFS lezen ja, maar schrijven? Niet zonder een third party app te moeten installeren.
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Overigens : hoe zat dat bij de DOS/WINDOWS-machines ? Ze weigerden resoluut elk Mac-formaat. Toch durfden ze zichzelf de 'compatibelen' noemen. Zo kregen ze alle concurrentie van de markt. Behalve Apple. Waarbij ik mij uiteraard niet negatief uitlaat over Linux. Maar ik kan mij niet permitteren om een draaiende business in de soep te laten draaien door effe halsbrekend te gaan experimenteren met Linux. Misschien speel ik er later wel eens mee. Als de dementie tenminste niet heeft toegelagen ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Een voorbeeldje dat ik enkele dagen geleden tegenkwam: Een Mac Pro bij Apple: $3,928 Een Windows Vista PC met bijna identieke of betere hardware: $2,262.85 http://www.brightsideofnews.com/news...x-rip-off.aspx |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Onder Win2000 kon ik trouwens nog HFS lezen native, daarna niet meer.
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uiteraard moeten ICT-werknemers wel kiezen voor Windows. Windows vergt onderhoud. Apple niet. Installatie van netwerkprogramma's behoeft geen gepriviligieerd ICT-personeel bij Apple. En zo komt hun job in gevaar. Windows : de strategie is puur commercieel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is de geachte deelnemers aan deze draad blijkbaar helemaal ontgaan dat Apple eigenlijk al bijna een decennium geen "computerfirma" meer is maar een bedrijf dat "digitale gegevens" op allerlei manieren bij de klant wil brengen...Computers zijn daar maar een deel meer van....de iPod en al die ifrutseltjes wegen al even veel....Apple heeft de jeugd veroverd,......"Windows" is nauwelijks "cool" te noemen
![]() Schitterende en aangehouden marketing tesamen met het,soms ronduit prachtige,design zorgen ervoor dat klanten voor een plastieken doosje "made in China" waar "Apple" op staat rustig 30% of meer willen voor betalen dan voor vergelijkbare concurrerende spullen... DAAR heeft Microsoft even niet van terug,daar KAN Microsoft eigenlijk niets aan terug doen want ze zitten in een andere business! o ja,Ubuntu Linux is ruim voldoende op Kelt's PC ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 25 april 2009 om 19:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() Och, na 25 jaar ben ik al véél milder geworden.
![]() Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 25 april 2009 om 20:08. |
![]() |
![]() |