![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Er is vast niemand die erom baalt
dat eerlijkheid de eindzege haalt. Na 't plat plagiaat werd Jobs rabiaat en zet 't Bill Gates nu vakkundig betaald. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Sterker nog, sinds ik een paar maanden geleden besloot om m'n windows machine de vuinisbak in te kieperen en de iMac een kans te geven, ben ik de koning te rijk. Ik geef dan ook iedereen de raad om dezelfde stap te nemen. Erg veel verschil in werken is er niet en alles is een stuk logischer. Software ... hoef je nauwelijks of niet te zoeken. Zowat alle meest gebruikelijke toepassingen zitten in het OS X ingebakken. Virussen ? Bestaan niet voor de Mac. Trager wordende computer ? Geen last meer van. En nee, ik krijg geen procentje op de verkoop van Apple. Het is de waarheid. Niets dan de waarheid. Niemand neemt mij m'n Mac nog af ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Sterker nog, sinds ik een paar maanden geleden besloot om m'n windows machine de vuinisbak in te kieperen en de iMac een kans te geven, ben ik de koning te rijk. Ik geef dan ook iedereen de raad om dezelfde stap te nemen. Erg veel verschil in werken is er niet en alles is een stuk logischer. Software ... hoef je nauwelijks of niet te zoeken. Zowat alle meest gebruikelijke toepassingen zitten in het OS X ingebakken. Virussen ? Bestaan niet voor de Mac. Trager wordende computer ? Geen last meer van. En nee, ik krijg geen procentje op de verkoop van Apple. Het is de waarheid. Niets dan de waarheid. Niemand neemt mij m'n Mac nog af ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() AAPL doet het bijzonder goed op de beurs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Q2 2009 maakte MS wat minder winst dan in Q2 2009, maar toch zeker niet in dezelfde grootte-orde als jij aanhaalt. Ook nog: welk plagiaat?
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
B. Microsoft C. Windows is één groot plagiaat van het in 1983 ontwikkelde icon-based MacOS. Zelfs de muis pikte Microsoft bij Apple. Maar goed, jij werkt voor Microsoft en raakte niet binnen bij Apple ? ... ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Q1 2009: +41% Q2 2009: -25% Q2 is toch niet voorbij bij mijn weten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De Amerikaanse softwaregigant Microsoft is bijzonder slecht aan het jaar begonnen. In de eerste drie maanden van 2009 daalde de nettowinst met 32 procent tot omgerekend 2,3 miljard euro. Daarbij komt dat ook de omzet met 6% afnam tot omgerekend ruim tien miljard euro. De donderdag bekendgemaakte cijfers zijn erger dan analisten hadden voorspeld. De terugval zou vooral te wijten zijn aan de slabakkende pc-verkoop. Het gaat om de eerste achteruitgang in een kwartaal in ruim 23 jaar. Microsoft verwacht de komende nog meer rode cijfers. Het zet dan om wereldwijd 5.000 mensen op straat in het komende anderhalf jaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als iedereen nu een Apple computer koopt dan is Apple over twinig jaar de nieuwe Microsoft, en ligt iedereen weer te huilen. Laten we een mooie balans zoeken waarbij zoveel mogelijk geïnnoveerd en verbeterd wordt.
Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 24 april 2009 om 17:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Over dat plagiaat: GUI's bouwen nu eenmaal voort op hun voorgangers, je kan dat plagiaat noemen, maar dan is Apple OS 1 evengoed ook plagiaat van de GUI van de Xerox Star. GUI Xerox Star: ![]() GUI Mac OS 1: ![]() Ook de computermuis is niet uitgevonden door Apple, die hebben gewoon een licentie op een patent van SRI genomen.
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hier kan je de cijfers vinden. Q3 staat helemaal van boven en ik had daar eerst overgekeken.
Laatst gewijzigd door netslet : 24 april 2009 om 17:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Microsoft = permanent plagiaat. Apple zal zich nooit verlagen tot het plat-commerciële niveau van Microsoft. Tenminste zolang Steve Jobs leeft. Microsoft zal plat-commercieel blijven. Tenminste zolang Bill Gates leeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() Een beursgenoteerd bedrijf is per definitie 'plat-'commercieel. Allebei dus.
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat heet dan blind vertrouwen ? OK, aanvankelijk kostte het iets meer maar da's ook weer lang vervlogen tijd . You'll never Mac alone ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Pirates Of The Sillicon Valley is trouwens een uitstekende film die het ontstaan van Microsoft en Apple bekijkt. Je kan het gewoon op youtube bekijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Apple is de grootste monopolist die er is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik volg Steve Jobs al ruim 25 jaar en ben ervan overtuigd dat hij een visionaire perfectionist is. Met hem komt er nooit "troep". Hem kennende zal hij het stuur dan ook alleen maar overlaten aan mensen van wie hij overtuigd is dat ze er geen "troep" zullen van maken. Ik ben dus alvast nog ettelijk jaren overtuigd van de Apple-kwaliteit (wat ik nooit was met Microsoft, op Excel na - ook al was het een afkooksel van Multiplan). Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 24 april 2009 om 19:26. |
|
![]() |
![]() |