Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2009) > Wouter Van Bellingen (Onafh op lijst sp.a, voorheen spirit) (27 april tem 3 mei)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Wouter Van Bellingen (Onafh op lijst sp.a, voorheen spirit) (27 april tem 3 mei) Als zoon van Rwandese ouders werd Van Bellingen geadopteerd door een Vlaams gezin, vader bij Volksunie. Hij is een voormalig ambtenaar en de eerste zwarte schepen in Vlaanderen te Sint-Niklaas. Hij kwam in het nieuws toen enkele koppels weigerden om door hem te worden getrouwd. Voorheen bij spirit (nadien VlaamsProgressieven, nu SLP). Hij komt op als onafhankelijke op de lijst van de sp.a.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 mei 2009, 10:53   #21
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

U zei letterlijk "ik ben voorstander van". Dan verwijzen naar de internationale bron van die wetspraak is vrij kort door de bocht. Welke argumenten vindt u overtuigend om de huidige negationisme-wetgeving te ondersteunen?

Laatst gewijzigd door Andy : 2 mei 2009 om 10:54.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2009, 14:47   #22
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Van Bellingen Bekijk bericht
Ik ben voorstander van het verbod van het negationisme.
Waarom?

Citaat:
Internationaal wordt eveneens het minimaliseren van elke ,,genocide of misdaden tegen de menselijkheid'', die als dusdanig door een internationaal gerechtshof worden erkend, strafbaar gesteld.
Wat verstaat u onder "een internationaal gerechtshof"? Kan u ook zeggen welk internationaal verdrag negationisme strafbaar stelt, zoals u beweert? Kan u ook zeggen welke landen dit verdrag hebben geratificeerd en welke niet?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2009, 19:10   #23
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben voorstander van het verbod van het negationisme. Internationaal wordt eveneens het minimaliseren van elke ,,genocide of misdaden tegen de menselijkheid'', die als dusdanig door een internationaal gerechtshof worden erkend, strafbaar gesteld.
Turkije kan nochtans de Armeense genocide zonder enig probleem ontkennen.

Persoonlijk vind ik al dat verbieden van meningen en ideologieën een straatje zonder einde. Waar eindigt dat ?

Voor mij mogen er gerust nazi's, fascisten, stalinisten, anarchisten, ja zelfs liberalen hun mening uiten.

Als mensen van Blood & Honour niemand storen, dan mogen zij gerust blijven hun feestjes houden. Het is niet echt mijn muziek, ook de tatoo's en het zuipen is vaak walgelijk, maar goed, ieder zijn hobby. Zolang de openbare orde maar niet verstoord wordt en er geen geluidshinder is.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 2 mei 2009 om 19:15.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2009, 20:05   #24
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Meer dan 80 % van onze wetgeving is gestoeld op internationale wetgeving en rechtspraak.
Waarom hebben we dan nog zes parlementen nodig in dit land? Alle parlementairen zijn klaplopers en potverteerders.
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2009, 21:32   #25
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Meer dan 80 % van onze wetgeving is gestoeld op internationale wetgeving en rechtspraak.
80 % ??
Ik kan daar niet meteen zelf cijfers over vinden, en zou het dus waarderen als u een bron kon geven voor bovenstaande uitspraak.
Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2009, 21:40   #26
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben voorstander van het verbod van het negationisme. Internationaal wordt eveneens het minimaliseren van elke ,,genocide of misdaden tegen de menselijkheid'', die als dusdanig door een internationaal gerechtshof worden erkend, strafbaar gesteld.
Geachte,

Sta mij toe om een tweede drogreden in uw betoog te signaleren.

U doet beroep op een mix tussen een ad populum en een gezagsargument.

Wat u overigens ook niet doet, is inhoudelijk reageren.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2009, 21:58   #27
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Wat u overigens ook niet doet, is inhoudelijk reageren.
Je verwacht teveel van politici vrees ik

Ik begin te vrezen dat het idd zo is dat 80% van hun werk bestaat uit europa napennen.

Tijd om politics.EU te starten ?

Laatst gewijzigd door Knipp : 2 mei 2009 om 21:59.
Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2009, 22:01   #28
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht

Ik begin te vrezen dat het idd zo is dat 80% van hun werk bestaat uit europa napennen.

Ik ben een naieve jongeling. Vergeef het mij.

Politics.eu. Dan vluchten de liberaal-democraten daarheen en krijgen we hier nog serieus publiek over.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2009, 09:37   #29
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

In dit geval kan je gerust van 95% spreken denk ik. Nu voor mij niet gelaten, het heeft immers geen zin om het warm water twee maal uit te vinden.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2009, 14:18   #30
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Mr. Van Bellingen, het is spijtig dat u niet concreter op de vragen kan antwoorden. Maar het verbaast mij niet, en bevestigt de onverdedigbaarheid van een censuurwet. Waarvoor dank.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2009, 01:20   #31
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Okee, dan zal ik proberen binnen dat thema te blijven.

Mag ik dan omgekeerd vragen waarom die specifieke vraag je zo sterk interesseert ?

Die wet is geloof ik sinds 1995 twee keer toegepast.
Waarbij overduidelijk was dat ze niet diende om de vrijheid van meningsuiting te beperken. Maar wel om de mogelijke terugkeer van een bepaald ideeëngoed, in casu het 'nazisme', stokken in de wielen te steken.
Niet bepaald in de stijl van de Inquisitie, maar met vrij milde straffen, na een normale rechtsgang.
I beg to differ over die vrij milde straffen. Naast het feit dat je veroordeelt wordt louter op basis van een mening wat voor sommigen zelfs tot gevangenisstraf leidt, is de impact op de rest van je leven enorm.

Aan de overheid maak je sowieso geen kans meer maar de media-aandacht wordt meestal ook zo uitvergroot - en de feiten zoveel erger voorgesteld dan ze feitelijk zijn dat de impact disproportioneel groot is.

I.e. maatschappelijk wordt je door de 'politiek correcte' meute op dezelfde hoogte gezet als Marc Dutroux, wat je verdere leven veel ernstiger beinvloed dan die geldboete.

Ik ben eigenlijk volledig tegen de wet op het negationisme, maar het meest stuitend vind ik dat mensen niet eens het recht hebben om te argumenteren waarom ze denken dat de holocaust mogelijk anders was dan de officiële geschiedenis.

Dat ervaar ik als een zware belediging voor mijzelf; ik eis absoluut het recht om verschillende opinies over iets te horen, waarna ik zelf wel zal uitmaken welke versie ik geloof.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2009, 08:41   #32
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Ik ben eigenlijk volledig tegen de wet op het negationisme, maar het meest stuitend vind ik dat mensen niet eens het recht hebben om te argumenteren waarom ze denken dat de holocaust mogelijk anders was dan de officiële geschiedenis.

Dat ervaar ik als een zware belediging voor mijzelf; ik eis absoluut het recht om verschillende opinies over iets te horen, waarna ik zelf wel zal uitmaken welke versie ik geloof.
De negationismewet lapt daarin zelfs de UVRM aan de laars. Artikel 1 van de UVRM zegt immers dat we "begiftigd met verstand en geweten" zijn, en dus dat de staat niet het collectief geweten dient te spelen van een bevolking die blijkbaar de simpel wordt geacht om zelf een oordeel te vellen.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be