![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Kristof Bossuyt (Open VLD) (4 tot en met 10 mei) Licentiaat in de rechten. Werkt sinds 2004 als raadgever bij minister Marino Keulen (binnenlands bestuur, inburgering, wonen, huizen van het Nederlands, ...). Fractievoorzitter lokaal te Wilrijk, Jong VLD voorzitter Groot-Antwerpen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De geluksfactor, de kennisfactor of het aanvoelen en nemen van de juiste beslissing op het juiste moment factor, of hun schier oneindige gedrevenheid om een resultaat te bereiken die zij voor ogen hebben, maar waar iedereen denkt dat het niet kan ? Als ingenieur voor siemens werken, zul je inderdaad nooit de roem en de eer tebeurtvallen om te kunnen stellen dat je de basis gelegd hebt van een bedrijf die uitgroeid tot een kanjer... Maar neem nu eens Google versus Yahoo. En bekijk eens de competitie van ideeen, en bekijk eens hoe die twee groepen en hun respectievelijke technologien zo elkaar in dit open concurrentiemodel 'verscheurd hebben'. En dan begrijp je toch dat het allemaal zeer fragiel en vergankelijk is ??? Bekijk eens Amazon versus de gewone boekenwinkel ??? En bekijk maar wat die mens geinvesteerd heeft in een volledig geautomatiseerd magazijn, en een online index van alle boeken...en een tweedehandsmarkt Dan zie je toch dat Amazon wel een service geeft die de oude boekhandel om de hoek niet kende... Bekijk eens Ebay versus de gewone krant, of een veilingszaal, dan heb je toch weinig systemen waar je zo dynamisch een krantinhoud kunt opbouwen en vaneerstekeer kunt doen wat je wilt doen bieden voor het artikel of de eigenaar contacteren en het artikel kopen... En met betalingssystemen en alle problemen die erbijgekomen zijn opgelost... En dan hun model uitrollen over gans de wereld, het is werkelijk indrukwekkend... Maar voor elk van die voorbeelden zijn er altijd 5 concurrenten geweest en anderen die het ook geprobeerd hebben, en die net niet dat klein beetje extra gevonden hebben waardoor deze zich zo gedistantieerd hebben. Nu dus dat beetje geluk, die deze mensen gehad hebben is dus best niet meer mogelijk ??? Die once in a lifetime opportunities die zich voordoen en sommige doen excelleren ??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk is dat wel het gevaar: de uitzondering bevestigt de regel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Inderdaad, zoiets bedoel ik. Internaten, of dergelijke opvoedingssystemen. Wat verder gebeurt geef ik jou volkomen gelijk in. Prestatie dient beloond te worden, en niet enkel dat: de proleet heeft in veel gevallen niet veel geld nodig, aangezien hij niet weet wat ermee te doen. http://en.wikipedia.org/wiki/Sapir%E...orf_hypothesis Deze hypothese, en mijn eigen observaties hebben mij het volgende doen denken: kinderen die opgroeien in een milieu waarbij ouders een beperkte woordenschat hebben, ontwikkelen geen interesse voor zaken die buiten dat taalafhankelijk wereldbeeld liggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik durf beweren dat er quasi NIEMAND |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Arme mensen kunnen best intelligent zijn, en rijke bekwame mensen kunnen best ongecultuurde omhoogvallers zijn. Een kind van een plebejer met een courante woordenschat van pakweg 300 woorden zal, zonder input van buitenaf (ZEER goede input) geen interesse krijgen in pakweg natuurkunde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of de rijkdommen nu in handen van een staat of van een private 'oligarchie' geconcentreerd worden, het uiteindelijk effect blijft hetzelfde, en dat is een maatschappij die steeds minder initiatief neemt, waar het onrecht en de onvrijheid toenemen. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 4 mei 2009 om 16:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De punten waarmee je vroeger scoorde was een soort 'atletisch bodybuilderfiguur' zijn nu niet meer de punten waarmee je op de sociale ladder kunt evolueren. En wat in het ene milieu gewaardeerd wordt, kan in een ander milieu totaal waardeloos zijn... Dus een plebejer kan best naar kongo gaan diamanten delven volgens mij Maar ook daar denk ik dat het niet abnormaal is dat een kind dat milieu ontgroeit en beter scoort dan zijn ouders ooit van zullen dromen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan kun je nog stellen, als 80% lukt en 20% mislukt, dan zijn die mislukkingen dan 30 jaar aan het afbetalen, en gaan die 80% lukkers precies wel een trapje hoger springen in welstand. Dat is iets wat in Belgie bvb moeilijk gaat. Al de rest is zever hoor. Want die oude zakken pakken inderdaad geen risico's meer, eenkeer dat ze hun 1M euro op het droge hebben. Terwijl de jonge gasten precies wel bereid zijn om hun huis te verwedden... De dynamiek komt van d ejonge mensen, en die hebben geen kapitaal, en het consevatief spaargedrag komt van de oudere mensen. Dat heeft dus niets te maken met iets die verkeerd is.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 4 mei 2009 om 17:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() jawel, je bent pro, en ik ook, maar ik zeg dat de ongelijkheid gewoon subtiel aanwezig is maar niet dominant. Dus iemand die al goed verdient heeft en een goeie reserve heeft, krijgt rapper iets los, dan iemand die van 0 moet beginnen als jonge gast, dat is de enige discriminatie die ik ken
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Enneuh, kruisbestuwing. Door TMF, zeker? Al eens een uurtje tv gezien? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() Iemand die als klein kind mama en papa ziet roken, carapils drinken, en kijken naar FC De Kampioenen zal er zelden of nooit uit geraken.
Het gaat hiet om een paradigma. Een informatiestructuur. Een wereldbeeld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vele landen hebben op vele manieren daar iets proberen aan te doen, en het lijkt wel een konstante te zijn dat alles wat je probeert te doen hieraan, geperverteerd wordt en de zaak gewoon erger maakt. Ik zie dat zelf alle dagen, want mijn vrouw werkt net in een school in een "slechte buurt". Nochtans heeft Frankrijk wel zijn best gedaan om veel middelen er tegen aan te gooien. Maar 't lijkt niet te helpen. In tegendeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het gaat voornamelijk om de sociale paradigma en de heersende normen binnen die gemeenschappen. Binnen le banlieu heersen andere machtsgroepen, andere regeringen, andere wetten, andere subculturen. De jongeren hebben andere rolmodellen, andere doelstellingen, andere vooruitzichten. Vanuit een ander paradigma (en wat voor een!) dat benaderen zal zoals jij het opmerkt, averechts effect geven. Wel, om die Spartaanse toestanden aan te kaarten: commune-opvoeding dient niet noodzakelijk hard en kil te gebeuren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat sociaal determinisme is echt wel zever: als alles zo gedetermineerd vastligt, waar zou Bill Gates het in zijn hoofd gehaald hebben om een OS te schrijven, hij kon toch beter doen wat zijn vader deed.... Het houdt echt wel geen steek. Gelijk wie nu iets anders studeert dan wat zijn ouders gestudeerd en gedaan hebben als werk, levert al het bewijs dat dit determinisme niet bestaat. Volgens mij leert 90% iets anders dan wat zijn ouders gedaan hebben de dag van vandaag... Dus uw stelling is 90% verkeerd.
Het is dus echt een combinatie van opvoeding, en levenservaringen, en doorzettingsvermogen of fysieke conditie, werklust etc En de sociale omgevingsfactor die ervan uitgaat dat hun kind niet zal scoren omdat ze zelf knaldom zijn ??? Ik zie hier allochtonen afstuderen als bioingenieur, tandarts, dochter van knaldomme kerel en ook van simpele ambetenaren leert succesvol arts, dus op dat vlak haalt ons onderwijs het talent naar boven.. Ik denk wel dat we het met succes doen. En ik ken intelligente ouders met domme kinderen, waar de ouders in hun haar krabben omdat ze niet weten wat ze hun kind later gaan laten studeren... etc Nee ik ken echt weinig bewijzen van dit sociaal determinisme.... En zeker, dat ben ik 100% zeker, tot aan 12jaar is er geen lijn. Vanaf 12jaar is de middelbare school op hoog niveau bezig, je ziet uw gasten zienderogen evolueren en leren... Het komt allemaal via de multimedia, via de internet, een beetje filosofie van papa en mama en via school erin.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() Ik spreek in termen van stochastische systemen. Die uitzonderingen interesseren mij weinig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie echt geen verband, ik ken dus echt bijna niemand die gedetermineerd door zijn ouders een bepaalde functie of studie doet. Of zelfs als ze in de voetsporen van hun ouders gaan, wordt er in een nieuwe wereld genoodzaakt om andere accenten te geven aan hun werk. Stochastisch gezien zouden we nog allemaal moeten boeren, want 100 jaar geleden zaten we nog allemaal te boeren... Stochastisch gezien zouden we nog niet in auto moeten rijden, en wie haalt het in zijn hoofd om taxichauffeur te worden ? Stochastisch gezien bestaand er geen IT, en waarom ga je daar nu 10% tewerkstelling creeren in een sector die uw ouders zelfs niet verstaan wat voor security scripts jij daar aan het schrijven bent. ? Stochastisch gezien ga je toch niet gaan surfen, laat staan dat je websites begint te maken of voor telenet begint te werken... Stochastisch gezien als u pa loodgieter is, ga je toch niet voor chirurg leren zeker ? Stochastisch gezien ga je toch niet gaan baggeren in Doubai, petroleum gaan pompen in de Ivoorkust op boorplatforms, appartement gaan bouwen in Tenerife, of zonnepanelen monteren op daken ??? Dat heeft toch niemand geleerd van zijn ouders ??? Maar toch doen we het allemaal... Dus we zijn allemaal uitzonderingen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar er is een grens beneden hetwelke dat niet meer lukt, of wanneer het lukt, is het eerder het equivalente van een olympische prestatie, die natuurlijk alle bewondering afdwingt, maar juist de uitzondering is die de regel bevestigt. Het is een mengsel van verschillende aspecten, maar als je in een cultureel voldoende arme buurt gaat (meestal inderdaad door essentieel allochtonen bewoond, maar wat is oorzaak, en wat is gevolg, he), dan heb je kinderen die zelfs het uiterste minimum niet hebben geleerd. Het lijkt erop dat ze gewoon de elementaire regels van de beleefdheid niet kennen - dat is juist - maar 't gaat veel verder dan dat: ze kennen zelfs het functioneren van "de maatschappij" niet - of eerder, de enige maatschappijregels die ze kennen zijn die van het ghetto, met de lokale bendeleiders en wat criminele praktijken. Het lijkt er soms op of het "wilde dieren" zijn, met een heel ander sociaal gedrag dan "gewone mensen". Er zijn zelfs schrijnende gevallen van "kleine broertjes" die NIET in de voetstappen willen gaan van "grote broer die in de gevangenis zit, of dan toch binnenkort", maar alles trekt hun in die richting. Met als enige ouder een arme moeder die amper de landstaal kan spreken, op een kleine uitkering leeft en in een verpauperde sociale woning zit, en een oom waar we vragen kunnen stellen over de eerlijkheid van zijn bedoelingen. Ze verkeren dan ook in een milieu waar het totaal onmogelijk is om zelfs maar enige aandacht kunnen te besteden aan dat abstrakte spelletje dat "school" heet, en dat niks te maken heeft met de jungle waarin ze daadwerkelijk moeten trachten te overleven. Het heeft niet veel te maken met materiele rijkdom. Er zijn kinderen van heel arme mensen die toch wel door hun ouders zo ver mogelijk in de juiste richting worden geduwd, en die kunnen het dus wel maken. Het gaat hem eerder over een uiterste culturele armoede (en ik heb het hier niet over weten wie de Joconde heeft geschilderd of zo). Eens je daarin 'groot' gebracht wordt, dan ben je Mowgli, he. Dan snap je niks van hoe de maatschappij werkt (maar wel heel goed hoe de wolven bende in elkaar zit). Inderdaad, voor hun eigen toekomst is het beste wat hen zou kunnen overkomen, onttrokken worden aan die miserie. Maar dan neem je het laatste stukje affectiviteit weg. Dat gebeurt bij sommigen. En dan loopt het ofwel heel goed af, ofwel toch nog slecht. Laatst gewijzigd door patrickve : 5 mei 2009 om 05:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |