![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() [quote="Vlaanderen_onafhankelijk"]
Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het feit dat ik vindt dat Isrël wel bestaansrecht heeft, doet er niet meer toe? En het feit dat ik nooit in complottheorieën heb geloofd, doet er niet meer toe? Neen, voor je iemand van anti-semietisme beschuldigt, moet je er eerst voor zorgen dat je beschuldigingen gegrond zijn, te beginnen met aan te tonen waar precies ik joden stigmatiseer, verantwoordelijk hou voor alle leed in de wereld of in complottheorieën geloof... Antisemietisme is trouwens, in tegenstelling tot andere vormen van racisme, strafbaar. Als ik werkelijk anti-semietisch zou zijn, zou ik hier niet lang vertoeven denk ik... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Gouverneur
|
![]() [quote="Timmeke"]Palestijnse strijders hebben dinsdag verscheidene joodse nederzettingen op de Gazastrook en dorpen in Israël beschoten met zelfgemaakte raketten om de aanslag op Hamas-leider Abdel Aziz Rantissi te wreken.
Het Israëlische leger reageerde met een inval in Gaza-Stad. Daarbij zijn zeker drie Palestijnen om het leven gekomen en 21 gewond geraakt. De afgelopen dagen zijn zeker vijftien Qassam-raketten op Israëlische dorpen en nederzettingen terechtgekomen. De Israëlische minister van defensie Shaul Mofaz zei dinsdag dat het leger door zal gaan met het liquideren van Hamas-leiders. Een van de belangrijkste doelwitten is Khaled Mashaal, de vanuit Syrië opererende baas van de terreurbeweging. Mashaal riep maandag de gehele Arabische en islamitische wereld op zich te verzetten tegen Israël en de Verenigde Staten. [/quote="Timmeke"] Kwestie van de boel eens te vergelijken : De allochtone Joden koloniseren Palestijns gebied en worden daardoor door de daar autochtone Palestijnen (toevallig moslims) aangevallen om hen weg te jagen . De allochtone Europeanen koloniseerden Afrika en werden daardoor door de autochtone bevolking aangevallen om hen weg te jagen . (vb Herero-opstand in Namibië tegen de Duitsers) Wat is het verschil ? Geen . En toch , de aanvallen tegen de Europese kolonisator wordt nu door de Europeanen aanvaard want ja , we erkennen dat we die mensen hun land bezetten en hen onderdrukten . Dat dat de naturlijke reactie was. We verontschuldigen ons zelfs voor het aangedane leed . Wanneer de Joodse Israëli's nu hetzelfde doen als de Europeanen in de 19e eeuw en door de Palestijnen aangevallen worden , zeggen we dat de Palestijnen dat niet mogen doen en steunen we de Joods-Israëlische kolonisator . Hypocriet niet waar ? ![]() Citaat:
Afrikaanse verzetstrijders , die Europeanen aanvielen in koloniaal Afrika worden nu eenmaal als verzetstrijders aanzien die eigenlijk wel gelijk hadden . Arafats land wordt bezet en hij verzet zich daar tegen . Dus ja , dat is dan hetzelfde hé . Ik wete dat dit voor sommige mensen totaal onaanvaardbaar zal zijn maar ja , het mag toch eens gezegd worden dat de Israëlische staat niets meer is dan een schurkenstaat die een terreurbewind voert tegen het Palestijnse volk . Of zoals Duitsland een terreurbewind voerde tegen de Herero en andere Europese staten dat deden in hun kolonies .
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() [quote="A"]
Citaat:
In ieder geval hebt u bewezen dat u van het conflict géén klote afweet. Primo: het huidige Israël + de Palestijnse gebieden zijn altijd het oorspronkelijke land geweest van de Joden. Die waren er reeds 2000 voor de geboorte van Christus of weet u soms niet waarom Jezus bespot werd als de Jodenkoning. De Arabieren(de huidige Palestijnen) zijn afkommelingen van de vroegere Babyloniërs en de Perzen die in 660 Na Christus(na de val van het Romeinse rijk) trouwens de gebieden veroverde en de oorspronkelijke autochtone bevolking(de joden dus) wegjaagde. Vanaf dan is de zogenaamde diaspora ontstaan en hebben de Joden zich uitgezwermt over de hele wereld. Israël ontstond in 1948 nadat de geallieerden aan het Joods Wereldcongres in 1919 hadden beloofd om de Joden terug een "eigen land" te geven waar ze oorspronkelijk vandaan kwamen. De Britse kolonie Palestina werd het nieuwe Israël. Dus stel dat u redenering zou kloppen dan zou Hamas en al die andere terroristen beter aanslagen plegen op Londen en andere Britse steden want zij hebt het land "geschonken" aan de Joden maar aangezien de Joden de oorspronkelijke autochtone bewoners waren van het huidge Israël+Palestina klopt dit dus niet. Het feit dat u de Israëlische staat een "schurkenstaat" noemt zegt al genoeg over uw bekrompen denkwijze. Trouwens als ik uw redenering doortrek beste antisemiet dan is ook België een schurkenstaat met ze'n terreurbewind tegen de Congolese bevolking onder Leopold II. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Gouverneur
|
![]() ff m'n imago van islamitische-aanslagen-vergoeilijker bevestigen
![]() Qassam is niet meer dan een dikke fusé, bij mijn weten hebben die nog nooit een Israeliër gedood. Palestijnen die dat in een garage in mekaar aan het knutselen waren daarentegen... Veel lawaai, een kleine knal en hoogst inaccuraat: beetje zoals sommige forumleden dus. Ivm koloni... oeps... 'nederzettingen': snap niet waarom Sharon enkel die kleinere wilt ontruimen en de grote niet, beiden liggen in bezet gebied dus principe is toch hetzelfde? antisemieten zijn mensen die Joden haten, kritiek hebben op acties van de staat Israel is een ander paar mouwen.
![]() |
#26 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
je moet leren lezen vooraleer je conclusies trekt... Weet je , de Conventie van Geneve is in feite een mooi internationaal verdrag , dat probeert aan oorlogsvoering toch nog een zekere mate van structurering te geven, opdat de grootste wreedheden toch verhinderd worden.. Het werkt ook op basis van een soort wederkerigheidsprincipe..Staten die het ondertekend hebben weerhouden zich ervan bepaalde daden te stellen.. Indien de tegenpartij echter toch overgaat tot zulke daden, dan is de verdragspartij echter niet langer verplicht zich 'in te houden'.. Vandaar dat de Amerikanen bijvoorbeeld ook Moskeeën zitten te beschieten in Irak (omdat ze natuurlijk zelf beschoten worden vanuit die Moskeeën..) Ergens is dat perfect normaal en logisch.. Je zou in principe hetzelfde kunnen toepassen op het conflict in Palestijnse gebieden.. (hoewel de PA die Conventies van GEneve niet heeft ondertekend natuurlijk).. Een van de elementen die de Conventie namelijk duidelijk verbiedt is het koloniseren van de gebieden van de tegenstander... In dergelijk geval mag je vanuit diezelfde logica aanvallen op die kolonies ook wel als gerechtvaardigde verdedigingsacties van de Palestijnen beschouwen.. Ik keur moorden niet goed, maar het is in deze een RE-ACTIE.. En de actie, die aan de grondslag ligt voor die ACTIE , daar moet je in de eerste plaats naar kijken als je situatie wil beoordelen. van die Orthodoxe Joden, dat was twee/drie dagen geleden op het VRT nieuws.. prime time;. Je zag dat alle verkeer in de straten van Israel tot stilstand was gekomen . Iedereen uit de auto, en keppeltje (?) af . Ingetogen en indrukwekkend moment.. En dan komt daar zo'n groepje orthodoxen af dat druk lawaai maakte en schreeuwde (expliciet he!) omdat , dixit de reporter, ze de legitimiteit van de Israeli staat niet erkennen.. Tja..
![]() |
![]() |
#27 |
Gouverneur
|
![]() Geef de Palestijnen een stuk Belgie en het probleem is opgelost ... Laten we wel duidelijk zijn, uit Antwerpen blijven ze buiten !... maar ik denk wel dat er vrede kan komen indien we ze de Limburg geven, en als ze dan nog verdere eisen hebben, dan kan Europa, met haar superieure pacifisme dat zeker oplossen ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#34 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
De geschiedenis is voorbij. Ze hebben de Palestijnen hun land afgepakt en nu verdrukken ze deze mensen. 2000 jaar geleden was België ook Romeins, heeft Italië dan ook het recht al die gebieden terug te eisen die Rome vroeger bezat? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Waarom dan niet een Westelijk Jeruzalem en een Oostelijk Jeruzalem? Het is onethisch om de ene godsdienst wel iets te geven en de andere niet... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Parlementslid
|
![]() West-Jeuzalem en Oost-Jeruzalem doet me te veel terugdenken aan berlijn...
maar idd opgestaan is plaatsvergaan de arabieren/palestijnen zaten er al een hele tijd duw waarom de joden terug ??? niet dat de joden niet mogen komen maar waarom zij de dominante worden over de oorspronkelijke inwoners (arabieren) ??? Timmeke één van uw recenter post doet me vermoeden dat ge niet zomaar een Israël-symphatisant zijt, maar zelf een echte orthodoxe jood. We kunnen de discussie ook religeus houden ??? God heeft ALLE land gecreëerd waarom zou het éne land dan minder heilig zijn dan het andere ???? God heeft ALLE volkeren gemaakt (hij de mensheid geschapen) dus waarom zou de éne mens meer Gods creatie zijn dan de andere ?? Waarom zou één volk belangrijker/meer uitverkoren zijn dan een ander ??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() [quote="FallenByTheHand"]West-Jeuzalem en Oost-Jeruzalem doet me te veel terugdenken aan berlijn...
maar idd opgestaan is plaatsvergaan de arabieren/palestijnen zaten er al een hele tijd duw waarom de joden terug ??? niet dat de joden niet mogen komen maar waarom zij de dominante worden over de oorspronkelijke inwoners (arabieren) ??? Opgestaan is plaatsvergaan?? Allé bazeke toch we zitten hier niet de bivakkeren met de jeugdbeweging hé Ik zeg u gewoon dat de Joden de autochtone inwoners van Palestina zijn en jullie kunnen zoveel proberen dat te ontkrachten maar dan doen jullie aan geschiedenisvervalsing. Autochtoon wil trouwens zeggen: Oorspronkelijk (volgens Van daele) en wie was er eerst sinds het bestaan van deze aardkloot in het gebied dat nu Israël noemt. Idd de Joden 8) Timmeke één van uw recenter post doet me vermoeden dat ge niet zomaar een Israël-symphatisant zijt, maar zelf een echte orthodoxe jood. Ik een orthodoxe jood??? Yeah Right. Ik ben een doodgewone Vlaming met sympathie voor het zionisme omdat Israël de voorpost is van de Joods-Christelijke en Westerse waarden. Als er 1 iemand is die mijlenver weg staat van het uiterlijk van een echte orthodoxe Jood dan ben ik het wel. ![]() We kunnen de discussie ook religeus houden ??? God heeft ALLE land gecreëerd waarom zou het éne land dan minder heilig zijn dan het andere ???? God heeft ALLE volkeren gemaakt (hij de mensheid geschapen) dus waarom zou de éne mens meer Gods creatie zijn dan de andere ?? Waarom zou één volk belangrijker/meer uitverkoren zijn dan een ander ??? De meeste Joden (buiten de orthodoxe fanatici) vinden zich zeker niet superieur aan alle andere rassen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Parlementslid
|
![]() [quote="Timmeke"]
Citaat:
Oké, misschien wat overhaaste conclusies trekken ivm met religie en dergelijke... dan vind ik dat in België de kelten moeten terugkeren, iedereen die blond is of Germaanse roots terug over de Rijn moet, iedereen die Zuiderse trekken heeft terug naar Rome moet, ik vind dat de blanken uit amerika moeten (het was oorspronkelijk van de indianen), de blanken moeten ook uit de rest van de wereld, bv uit AustraliË (oorspronkelijk aboriginals) en Nieuw-Zeeland. De Zwarten in amerika moeten terug naar afrika, ... Ge zou nogal wat volksverhuizen zien als ge enige vorm van consequentie in uw logica aanneemt.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |