![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Bwa, er zijn feesten waarbij het iets luider aan toe gaat, en er zijn marginale bedoelingen.
Geluidsoverlast tijdens de examenperiode zou bijvoorbeeld met de zweep bestrafd moeten worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij mogen op zondag helemaal geen gras afdoen. (blijkbaar ook niet op feestdagen). De meeste mensen houden zich daar gewoonlijk aan, want iedereen wil wel genieten van de rust op zondag. Nu is mijn gazon ongeveer dertig vierkant meterkes groot en is dat dus op 10 minuten of minder afgedaan. Jaren geleden had ik een gemeentelijke ambtenaar als buur. Het had twee weken geregend en men voorspelde nog regen voor de volgende week. Op zondag was het droog. Ik (en met mij ongeveer 3/4 van de straat) spoeiden zich om tussen de regendagen door toch nog dat gras eens te kunnen afdoen. Dat was buiten mijn buurman gerekend! Koppeke over de draad en het aanmanende vingertje in de lucht: op zondag mag je geen gras maaien. (en ik geloof zelfs dat het een maandagse feestdag was, maar soit) Juist. hij had gelijk. Terwijl de rest van de straat (want zover ging hij niet reclameren natuurlijk) nog rap allemaal hun zakdoekske gras afreden, stopte ik netjes en zette het grasmachien terug in het tuinhuis. Anderhalve week later, op een woensdag, was het SCHITTEREND weer! Z�*lig. Iedereen - dus ook de gemeentelijke ambtenaarbuur - zat buiten te eten in zonnejte van de late namiddag. Ik heb mijn grasmachine genomen, het aangezet, en het twee uur laten draaien vlak naast zijn scheidingsmuur. Die mens heeft nooit meer gereclameerd.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 26 mei 2009 om 15:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien een beetje nuanceren, of is dat te veel gevraagd? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar daar gaat het volgens mij niet om. Ik denk in de eerste plaats aan mensen die zich geroepen voelen hun grasmaaier of boormachine op een zonnige zondagnamiddag aan de praat te krijgen. In het bijzonder voor wie buiten die zondagen de tijd zou vinden, maar oordelen dat het op zo'n gezellige zondag toch leuk is om te klussen. Allez, toch fijn om te doen alsof er niemand in de buurt woont. Ik noem dit oftewel domme, oftewel egoïstische mensen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar eh. Circe, moest ik overijverige ambtenaar buurman zijn van een buurvrouw met enkel vierkante meters gras dan kwam ik na een half uurke toch vragen of je wat hulp zou kunnen gebruiken. Uiteraard uit menslievendheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Gouverneur
|
![]() Goede buren waarschuwen elkaar als er een feestje staat te gebeuren. En nodigen u meteen vrolijk uit voor de moeite.
Muziek is iets wat menige jongeling in vervoering kan brengen, en dan moet het beleven van het geluid zo volledig mogelijk zijn. Ben ook jong geweest, heb ook de volumeknop regelmatig opengezet gehad. Als de muziek van de buurjongens en -meisjes redelijk te pruimen is dan tolereer ik het wel. Als ik het er niet mee eens ben dan zet ik mijn eigen muziek op. En jaag die door elke luidspreker die dit huis rijk is ! Werkt gegarandeerd. Want laat ik nou de volledige collectie Rammstein hebben. ![]()
![]() |
#34 |
Schepen
|
![]() Lekker makkelijk praten, jij als rechtse pro-massa immigratie kapitalist
![]()