Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 10 mei 2009, 14:31   #21
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Toch wél: op basis van prijs, kwaliteit en vakmanschap, niet op basis van afkomst, geslacht, religie, huidskleur of zogenaamd "ras".
voor alles bestaat een weg
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2009, 15:25   #22
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch wél: op basis van prijs, kwaliteit en vakmanschap, niet op basis van afkomst, geslacht, religie, huidskleur of zogenaamd "ras".
BEHALVE als je moslim bent, dan mag je eisen dat je een halal poort krijgt, geinstalleerd door ene moslim, gemaakt door ene moslim, en via je halal bank gefinancierd door ene moslim!

En d�*�*r mijn beste heb ik geen enkel probleem mee! Enkel met het feit dat IK geen KABOEM poorten mag eisen!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2009, 22:54   #23
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
't Zou me verwonderen mocht een federale wet niet primeren op een beslissing, gebrek aan beslissing of een politiek van de Gewesten en Gemeenschappen.
En toch is het zo.

Enige tijd geleden maakte ik melding aan het CGKR van mogelijke discriminatie door de rode zender VRT ivm schijtluis Tom Lenaerts die verklaarde dat hij verbod kreeg van VRT om het VB in zijn programma uit te nodigen.
Ik kreeg via e-mail antwoord van het CGKR waarin ze meer specificaties vroegen, ik bezorgde hen die en ik kreeg terug een antwoord dat als volgt luide:

Citaat:
Uw melding is weerhouden voor een grondige analyse door de dienst niet-raciale discriminatie. Een medewerker van die dienst zal contact opnemen met u nadat de analyse is gebeurd. Mocht u meer vragen hebben over de behandeling van uw dossier, dan kan u hiervoor terecht bij het secretariaat van de dienst niet-raciale discriminatie (tel: 02.212 31 41).

Vriendelijke groet,

Freek Van Severen

Meer dan een maand nadien kreeg ik dan een brief van het CGKR waarin ze meer uitleg gaven.

'' Het staat de programmakers vrij in principe vrij uit te nodigen wie ze willen.
Maar zelfs los van deze kwestie is de ( federale ) Antidiscriminatiewet niet van toepassing op aangelegenheden die tot de bevoegdheid van de Gemeenschappen en Gewesten behoren ( zoals het mediabeleid ) .

Dat de door u gehekelde feiten buiten het toepassingsgebied vallen betekent uiteraard niet dat - in casu - de openbare omroep volledig willekeurig te werk kan gaan bij de programmering. Integendeel, o.m. de mediadecreten en de VRT beheersovereenkomst voorzien in een kader dat conform is met de democratische principes en de fundamentele rechten.''

Laatst gewijzigd door daiwa : 10 mei 2009 om 22:55.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2009, 23:08   #24
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Je hebt er zoals gewoonlijk weer geen ballen van gesnapt. De gemeenschappen en gewesten mogen dan al bevoegd zijn over het MAKEN, WIJZIGEN of SCHRAPPEN van wetten (zoals onder meer de huurwet), maar de toepassing ervan valt onder de bevoegdheid van de rechterlijke macht.
De rechterlijke macht moet volgens jou zich dus uitspreken over een wet die NIET van toepassing is?
Heb je nog meer van dergelijke onzin?

Citaat:
Antwoord van het CGKR.

Maar zelfs los van deze kwestie is de ( federale ) Antidiscriminatiewet NIET VAN TOEPASSING op aangelegenheden die tot de bevoegdheid van de Gemeenschappen en Gewesten behoren ( zoals het mediabeleid ) .

Laatst gewijzigd door daiwa : 10 mei 2009 om 23:21.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2009, 05:25   #25
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
De rechterlijke macht moet volgens jou zich dus uitspreken over een wet die NIET van toepassing is?
Heb je nog meer van dergelijke onzin?
Koop je eens een inleidend cursusje met de beginselen van het recht.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2009, 06:58   #26
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Sorry, maar dat centrum is een farce, en heeft het racisme probleem verklungeld.

Vroeger had racisme nog een zware betekenis, nu ist meer een geforceerd excuus om groepen hun gelijk te latenhalen.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2009, 07:00   #27
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Sorry, maar dat centrum is een farce, en heeft het racisme probleem verklungeld.

Vroeger had racisme nog een zware betekenis, nu ist meer een geforceerd excuus om groepen hun gelijk te latenhalen.
In theorie is dat centrum een goed idee, een noodzaak zelfs, maar ik geef toe dat de praktijk zo nu en dan misschien wel wat te wensen overlaat.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2009, 08:35   #28
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en niet zoals die verhuurder dus
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2009, 15:23   #29
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:

En moest het nu eens niets met racisme te zien hebben. Wie kan nu niet begrijpen dat iedereen niet zomaar voldoende multicul geaard is om eender wat of wie in zijn huis binnen te laten. Ik kan best begrijpen dat Moslimeigenaars liever met een soortgenoot zaken doet dan met ''ongelovigen'' zoals er hier zoveel rondlopen.
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2009, 15:27   #30
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
En moest het nu eens niets met racisme te zien hebben. Wie kan nu niet begrijpen dat iedereen niet zomaar voldoende multicul geaard is om eender wat of wie in zijn huis binnen te laten. Ik kan best begrijpen dat Moslimeigenaars liever met een soortgenoot zaken doet dan met ''ongelovigen'' zoals er hier zoveel rondlopen.
ho, jamaar DIE mogen dat hoor! Zo ken ik ook een Turkse huisjesmelker die zijn zes appartementjes netjes heeft vrijgemaakt voor Turkse huurders. De Kosovaren en de Belgen die er eerst huurden moesten toevallig weg wegens net toevallige restauratie van net toevallig dié twee appartementjes waar de (christelijke) kosovaar en de (? ) belg in woonden. Op een week tijd waren ze "gerenoveerd" en klaar voor de nieuwe TURKSE huurders. Het hele pand is nu monocultureel Turks! Ze hebben het niet zo voor multiculturele verrijking schijnbaar. Ook niet in Antwerpen.

Alleen, als je als Vlaamse eigenaar het foutieve gedachtengoed hebt dat je liever een normale vlaamstalige vlaamse huurder hebt waar je goed contact mee kan hebben, dan ben je dus wèl rijp voor de gaskamers wegens racisme, discriminatie, xenofobie, extreem rechts gedachtengoed, islamfobie en eventuele nazaat van een jodenjager uit WOII.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 11 mei 2009 om 15:55.
Oud 11 mei 2009, 16:16   #31
barfo
Banneling

Standaard

Citaat:
een beetje zoals joden bij elk briesje uit de verkeerde richting direct anti-semiet gaan roepen
barfo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2009, 17:01   #32
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
ho, jamaar DIE mogen dat hoor! Zo ken ik ook een Turkse huisjesmelker die zijn zes appartementjes netjes heeft vrijgemaakt voor Turkse huurders. De Kosovaren en de Belgen die er eerst huurden moesten toevallig weg wegens net toevallige restauratie van net toevallig dié twee appartementjes waar de (christelijke) kosovaar en de (? ) belg in woonden. Op een week tijd waren ze "gerenoveerd" en klaar voor de nieuwe TURKSE huurders. Het hele pand is nu monocultureel Turks! Ze hebben het niet zo voor multiculturele verrijking schijnbaar. Ook niet in Antwerpen. Ook niet als de sociale buurtwerker er met zijn neus op staat te kijken!

Alleen, als je als Vlaamse eigenaar het foutieve gedachtengoed hebt dat je liever een normale vlaamstalige vlaamse huurder hebt waar je goed contact mee kan hebben, dan ben je dus wèl rijp voor de gaskamers wegens racisme, discriminatie, xenofobie, extreem rechts gedachtengoed, islamfobie en eventuele nazaat van een jodenjager uit WOII.

Oud 11 mei 2009, 17:31   #33
LETSPANIC
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ho, jamaar DIE mogen dat hoor! Zo ken ik ook een Turkse huisjesmelker die zijn zes appartementjes netjes heeft vrijgemaakt voor Turkse huurders. De Kosovaren en de Belgen die er eerst huurden moesten toevallig weg wegens net toevallige restauratie van net toevallig dié twee appartementjes waar de (christelijke) kosovaar en de (? ) belg in woonden. Op een week tijd waren ze "gerenoveerd" en klaar voor de nieuwe TURKSE huurders. Het hele pand is nu monocultureel Turks! Ze hebben het niet zo voor multiculturele verrijking schijnbaar. Ook niet in Antwerpen. Ook niet als de sociale buurtwerker er met zijn neus op staat te kijken!

En toch worden er nog sociale woningen aan inheemse gezinnen aangeboden.
Het probleem dat je er wel mee hebt is dat al uw buren, zowel van boven, onder, links of rechts van overal komen behalve van 't Dorp. Hoe wilt ge nu echt met die mensen over koetjes en kalfjes praten. Temeer dat de meesten je aanzien alsof dat ge van een andere planeet komt.
LETSPANIC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2009, 19:38   #34
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LETSPANIC Bekijk bericht
En toch worden er nog sociale woningen aan inheemse gezinnen aangeboden.
Het probleem dat je er wel mee hebt is dat al uw buren, zowel van boven, onder, links of rechts van overal komen behalve van 't Dorp. Hoe wilt ge nu echt met die mensen over koetjes en kalfjes praten. Temeer dat de meesten je aanzien alsof dat ge van een andere planeet komt.
Juist. Het gezegde "beter een goede buur dan een verre vriend" krijgt daarmee wel een heel andere dimensie.

Mijn alleenstaande poetsvrouw, met mentaal gehandicapped kindje woont zo: op haar verdiep is zij de enige Vlaming, ze begrijpt de drie andere huurders totaal niet. Zij begrijpen ook niets. Vooral niet dat elke week ieder op zijn beurt de trap + overloop moet kuisen. Daarom doet zij het maar ELKE week.

Ge moet als vlaming uw plaats weten nietwaar, zo tussen drie mannelijke buren als alleenstaande vrouw.

De andere mensen die ik ken woonden in een sociale blok met een meerderheid aan afrikaanse migranten. Samen met hun bagage brachten ze ook hun afrikaanse insecten mee. Na verloop van tijd moest heel de blok worden gedesinfecteerd. Het stamverband was ook leuk. Tussenmuren tussen twee of meerdere appartementen werden gewoon uitgeslagen "want ze waren gewoon om samen te wonen"! was NIEUWBOUW appartementencomplex! Je moest het zien na vijf jaar.

Oud 11 mei 2009, 19:52   #35
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist. Het gezegde "beter een goede buur dan een verre vriend" krijgt daarmee wel een heel andere dimensie.

Mijn alleenstaande poetsvrouw, met mentaal gehandicapped kindje woont zo: op haar verdiep is zij de enige Vlaming, ze begrijpt de drie andere huurders totaal niet. Zij begrijpen ook niets. Vooral niet dat elke week ieder op zijn beurt de trap + overloop moet kuisen. Daarom doet zij het maar ELKE week.

Ge moet als vlaming uw plaats weten nietwaar, zo tussen drie mannelijke buren als alleenstaande vrouw.

De andere mensen die ik ken woonden in een sociale blok met een meerderheid aan afrikaanse migranten. Samen met hun bagage brachten ze ook hun afrikaanse insecten mee. Na verloop van tijd moest heel de blok worden gedesinfecteerd. Het stamverband was ook leuk. Tussenmuren tussen twee of meerdere appartementen werden gewoon uitgeslagen "want ze waren gewoon om samen te wonen"! was NIEUWBOUW appartementencomplex! Je moest het zien na vijf jaar.
Zolang de verhuurder geen klachten heeft en de huur tijdig betaalt wordt, zijn er toch geen problemen?
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2009, 19:55   #36
Vlaamse Patriot
Lokaal Raadslid

Vlaamse Patriot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Zolang de verhuurder geen klachten heeft en de huur tijdig betaalt wordt, zijn er toch geen problemen?

Probeer zelf eens uw appartement te verhuren aan zo'n mensen. Nadat ze de muren eruit hebben geklopt, moet je maar eens proberen die mensen eruit te zetten...

Dit is ONS land.
Vlaamse Patriot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2009, 20:22   #37
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Het was een SOCIALE appartementsblok. Ze klopten niet de muren uit binnen in één appartement: vb. om van 2 slaapkamers één grote slaapkamer te maken. Ze klopten de muren uit tussen appartement 4A en appartement 4B! twee verschillende appartementen dus, waar ze de woonkamers even met elkaar hadden verbonden!

Oud 11 mei 2009, 23:11   #38
jones
Banneling

jones's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Wij verhuren enkel aan....gediscrimineerde minderheden zoals domme blondjes"

gevonden op: http://janice-laureyssens-visie.skyn...ngen-#comments

Zo te zien werd iemand die zich daarbij vragen stelde dus zelf aangeklaagd. Je mag natuurlijk een strafbare affiche niet verscheuren! D�*t is pas fout gedrag.

Enfin, ik heb gevraagd aan het failliete centrum of "wij verhuren enkel aan vlamingen" ook is toegestaan of dat zoiets pas écht verboten is.

Ben benieuwd naar het antwoord. Ik vermoed dat het een verrassing zal zijn. Maar tja, ze mogen ginds toch nog iéts doen voor hun centjes zeker hé?
Dat is wel straf

Toen ik daar vorige maand over deze materie een thread over opstarte kreeg ik 10 tal dagen ban.

En die gasten die mogen dat allemaal zomaar in openbaar
jones is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2009, 08:37   #39
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Patriot Bekijk bericht
Probeer zelf eens uw appartement te verhuren aan zo'n mensen. Nadat ze de muren eruit hebben geklopt, moet je maar eens proberen die mensen eruit te zetten...
Je moet op voorhand gewoon duidelijke afspraken maken. Dan gebeuren zulke dingen niet.
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2009, 09:14   #40
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:

Door de mensen te pas, en vooral te on-pas racisten te noemen, zonder eigenlijk goed te weten wat dit woord allemaal inhoud, is het begrip inderdaad volledig uitgehold, en waardeloos geworden. Het is gewoon een soort belediging tegenwoordig , die een stop zet op gelijk welke discussie, de ander diaboliseert , en tegen weer en wind in, ongelijk geeft.
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be