![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik neem aan dat U dus uw ontslag zal aanbieden en thuisblijven indien uw ouders hulpbehoevend zullen worden. Wie gaat er dan voor uw inkomen zorgen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Varkenskwekerijen zijn hier een belangrijke sector in de landbouw ... Allochtonen die zich aanpassen moeten dit niet enkel doen via taal , kleding of gewoontes , ze moeten ook leren dat varkens deel uitmaken van ons dieet ... Wat hebben die hier trouwens zoveel jaar komen doen als ze de taal niet kennen , als ik in Spanje of Noorwegen de lokale taal niet ken geraak ik er nergens ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Vreemdeling
|
![]() salaam aleykoum broeders en zusters,
Allah swt heeft ons in de quraan vertelt wat wij moslims niet mogen eten. Inderdaad varkensvlees en alles halal. Halal vlees is vlees wat in de naam van Allah geslacht is. Het beest wordt met een mes in de nek geslacht met het hoofd richting de helige stad Mekka in Saoudi Arabië. Het beest lijd dan geen pijn omdat alle zenuwen worden doorgesneden. Het bloed loopt er gelijk uit, en het beest is leeg gebloed in nog geen 5 minuten. Daarna wordt het gelijk schoongemaakt en in stukken gesneden. Allah heeft ons toestemming gegeven om vlees te eten (behalve varkensvlees), en dus Halal, en Allah swt wilt ook dat wij omwille van Allah barmhartig zijn voor het dier, zodat deze niet veel pijn lijd. Door deze manier van slachten gebeurt dit dus ook. Allah heeft ons dit opgedragen, dus een moslim houdt zich daaraan. Wij stellen daar geen vragen bij, wij doen dat omdat Allah swt dat wilt. Een varken is daarbij ook een vies dier waarvan is bewezen dat hij zijn eigen uitwerpselen kan eten en erin rond loopt. Daarbij is ook wetenschappelijk bewezen dat varkensvlees erg ongezond is en voor allerlei lichamelijk problemen kan zorgen. Dit kun je ook googlen Dit heb ik van Wikipedia In bepaalde religies is specifiek het eten van varkensvlees verboden. Zo is het, meer bepaald, voor moslims en joden verboden om het vlees van sommige tweehoevige dieren te eten, en ook sommige christenen eten geen varkensvlees. Bij deze laatsten gaat het (in ieder geval) om de zevendedagsadventisten en om een klein aantal christenen in willekeurige andere christelijke stromingen die varkensvlees laten staan, met de spijswetten in het Bijbelboek Leviticus in het achterhoofd. Het ontstaan van deze regelgeving zou te maken kunnen hebben gehad met de hygiënische omstandigheden ten tijde van het ontstaan van deze religies in het Midden-Oosten. Varkensvlees kan onder meer zoönotische Trichinelarven bevatten. Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen. Het woord zoönose is afgeleid van de Griekse woorden zoön (dier) en nosos (ziekte). Veel fulminant verlopende infectieziekten zijn zoönosen, daar deze bacteriën, protozoa, virussen of wormen vaak zijn aangepast om in hun specifieke gastheer te overleven zonder al te veel schade aan te richten, maar deze bij andere gastheren een heftige immuunreactie oproepen. Het verschijnsel waarbij menselijke aandoeningen worden overgedragen op dieren, wordt antropozoönose genoemd. De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) definieerde een zoönose in 1959 als een ziekte die van gewervelde dieren op een natuurlijke wijze op de mens kan worden overgedragen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan gaan we het waarschijnlijk ook beter niet hebben over de mest die gebruikt wordt om uw groentjes zo lekker te laten smaken ... ![]() Over de waanzin van hallal slachten begin ik niet eens , ik denk dat we dieren niet meer moeten doden zoals ze dat in de oertijd deden , een beetje evolutie mag er wel zijn ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allee Manta - ge gaat die mensen hun favoriete tijdverdrijf toch niet afpakken - ze doen het nog zo graag - zelfs met mensen - ge ziet - ze maken geen onderscheid - op dat gebied zijn ze niet racistisch.
![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Das grof, waarom spreekt ge nie over Abu Grahip waar een mens elke dag de hel meemaakt. We zijn weer zo vriendelijk tegen mekaar...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Lokaal Raadslid
|
![]() In sommige religieuze kranten las ik dat de varkensgriep de gevolg is van de heidenen, en dat Allah de mensen had gewaarschuwd, volgens mijn weten komt deze ziekte niet over via het consumeren van varkensvlees.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Europese vleesbedrijven die geconfronteerd worden met wettelijke regels met betrekking tot het slachten van dieren, zijn druk doende om de "humane" verdoofde manier van slachten als Halal te laten aanvaarden door middel van fatwa's. Een voorbeeld: http://www.organic-halal-meat.com/ar...ning-yemen.php De vraag van de Engelse ondernemer: Citaat:
Citaat:
Slim gezien van die Engelsman... Dus ja, Halal slachten op één of andere steenweg is dierenmishandeling. Maar er is wel degelijk een evolutie bij Moslims (consumenten + ondernemers) (mede dankzij de strengere wetten ivm dierenwelzijn). Meer hier: http://www.halalfoodauthority.co.uk/define.html Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Albion is er ook al gedeeltelijke sharia ingevoerd.
Verbaast me dus niet van die 'Engelsman'. "Then shall the realm of Albion / Come to great confusion"
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
nee ben ik niet van plan en heb dat ook niet gezegd ![]() Maar jah ik kan nu niet over de toekomst beslissen, wie weet ben ik er dan zelf niet meer.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Gekkekoeienziekte, vogelgriep, blauwtong bij schapen, ga zo maar door. Ik ben al blij dat je de 'waarheid' van Wikipedia al even hoog schat als die van je Schepper ('het staat geschreven dus het is waar').
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom niet typen tussen de quote tags? dan lijkt het alsof de persoon die je citeert zelf gezegd heeft wat jij ertussen typt, en bovendien kan je die tekst niet dubbelquoten
Waarom niet je ontslag aanbieden als je ouders zorgbehoevend zijn? geen idee. Als je voldoende inkomen hebt lijkt me daar geen probleem over te maken, maar als je echtgenoot je niet kan onderhouden moet je wel een extra inkomen voorzien om zelf in je onderhoud te voorzien. En neen, ik vind OCMW of werkloosheidsvergoeding bij eigen keuze omniet te werken, in dat geval niet geoorloofd. Dat mogen wij ook niet. Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind zelfs dat men in rusthuizen best wel verschillende menus kan aanbieden zodat mensen daags voordien een keuze kunnen maken indien gewenst. Dit gaat dan over ALLE mensen. (sommigen lusten geen varkenvlees, anderen lusten geen gehakt, anderen lusten geen schapenvlees). Maar ik vind niet dat men dan voor halalmensen apart moet koken met halalvlees (onverdoofd geslacht door moslims, verkocht door moslims, vervoerd door moslims, etc..) terwijl de harammensen maar moeten eten "wat de pot kookt". Niets op tegen om apartheidsrusthuizen op te richten voor halal-only mensen, maar dan NIET op onze kosten: dankzij hun eigen zakat-bijdragen zullen ze daar zelf over kunnen beslissen. (Geld is er genoeg voor halalmensen: de oliesheikhs zwemmen erin en als het maar is om islam verder te verspreiden hebben ze maar te knippen en de bakken geld stromen uit de hemel).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 30 mei 2009 om 09:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Schepen
|
![]() moslims hebben altijd een grote bek dat ze hun ouders niet in een bejaardehuis stoppen
![]() Verder is het enigste verschil tussen het dagelijke en halal vlees nog meer dierenleed, net alsof het al niet erg genoeg was.
![]() |
#38 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() http://www.gva.be/antwerpen/antwerpe...-rusthuis.aspx
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() Ik merk dat vooral de taal een probleem is bij oudere allochtonen. Door hun gebrekkige kenis van het Nederlands weten ze de weg niet te vinden
wel tussen hun pensioen en de opname hebben ze een zeeee van tijd om het te leren |
![]() |
![]() |