Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 28 mei 2009, 12:19   #21
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat mijn ouders nog geen hulp nodig hebben
gelieve niet zelf tussen de quote tags te typen aub.

Ik neem aan dat U dus uw ontslag zal aanbieden en thuisblijven indien uw ouders hulpbehoevend zullen worden. Wie gaat er dan voor uw inkomen zorgen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 13:10   #22
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
http://www.gva.be/antwerpen/antwerpe...-rusthuis.aspx

Blijkbaar volstaan kaartnamiddagen niet voor halale ouderlingen.
Dit begrijp ik niet goed. Zijn kaartnamiddagen dan wèl voldoende voor harame ouderlingen? Moeten die zich maar aanpassen dan?

Ik lees ook dat het taalprobleem na veertig jaar in dit land dé grote struikelblok is, en dat ze d�*�*r nu prioriteit aan moeten geven.
Maar hoe gaan ze dat nu oplossen? Op veertig jaar tijd kan men geen taal aanleren van het land waarin men is gaan wonen, en zoveel langer gaan die bejaarde halalmensen toch niet meer leven? Ze kunnen dus niemand gaan opleiden om binnen de veertig jaar de taal van de halalmensen aan te leren. Zouden ze dan niet beter in een halal rusthuis gaan in een land waar ze dan wèl de taal van kennen? Marokko of Turkije of zo? En daar spelen ze vast andere spelletjes dan ordinaire harame kaartspelen! Ook beter voor die mensen.
Hallal eten is slecht voor de economie ...
Varkenskwekerijen zijn hier een belangrijke sector in de landbouw ...

Allochtonen die zich aanpassen moeten dit niet enkel doen via taal , kleding of gewoontes , ze moeten ook leren dat varkens deel uitmaken van ons dieet ...

Wat hebben die hier trouwens zoveel jaar komen doen als ze de taal niet kennen , als ik in Spanje of Noorwegen de lokale taal niet ken geraak ik er nergens ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 21:36   #23
Nassima
Vreemdeling

Standaard

salaam aleykoum broeders en zusters,

Allah swt heeft ons in de quraan vertelt wat wij moslims niet mogen eten. Inderdaad varkensvlees en alles halal.
Halal vlees is vlees wat in de naam van Allah geslacht is.
Het beest wordt met een mes in de nek geslacht met het hoofd richting de helige stad Mekka in Saoudi Arabië.
Het beest lijd dan geen pijn omdat alle zenuwen worden doorgesneden. Het bloed loopt er gelijk uit, en het beest is leeg gebloed in nog geen 5 minuten. Daarna wordt het gelijk schoongemaakt en in stukken gesneden.

Allah heeft ons toestemming gegeven om vlees te eten (behalve varkensvlees), en dus Halal, en Allah swt wilt ook dat wij omwille van Allah barmhartig zijn voor het dier, zodat deze niet veel pijn lijd.
Door deze manier van slachten gebeurt dit dus ook.

Allah heeft ons dit opgedragen, dus een moslim houdt zich daaraan.
Wij stellen daar geen vragen bij, wij doen dat omdat Allah swt dat wilt.

Een varken is daarbij ook een vies dier waarvan is bewezen dat hij zijn eigen uitwerpselen kan eten en erin rond loopt.
Daarbij is ook wetenschappelijk bewezen dat varkensvlees erg ongezond is en voor allerlei lichamelijk problemen kan zorgen.

Dit kun je ook googlen

Dit heb ik van Wikipedia

In bepaalde religies is specifiek het eten van varkensvlees verboden. Zo is het, meer bepaald, voor moslims en joden verboden om het vlees van sommige tweehoevige dieren te eten, en ook sommige christenen eten geen varkensvlees. Bij deze laatsten gaat het (in ieder geval) om de zevendedagsadventisten en om een klein aantal christenen in willekeurige andere christelijke stromingen die varkensvlees laten staan, met de spijswetten in het Bijbelboek Leviticus in het achterhoofd.
Het ontstaan van deze regelgeving zou te maken kunnen hebben gehad met de hygiënische omstandigheden ten tijde van het ontstaan van deze religies in het Midden-Oosten. Varkensvlees kan onder meer zoönotische Trichinelarven bevatten.

Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen. Het woord zoönose is afgeleid van de Griekse woorden zoön (dier) en nosos (ziekte). Veel fulminant verlopende infectieziekten zijn zoönosen, daar deze bacteriën, protozoa, virussen of wormen vaak zijn aangepast om in hun specifieke gastheer te overleven zonder al te veel schade aan te richten, maar deze bij andere gastheren een heftige immuunreactie oproepen. Het verschijnsel waarbij menselijke aandoeningen worden overgedragen op dieren, wordt antropozoönose genoemd.
De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) definieerde een zoönose in 1959 als een ziekte die van gewervelde dieren op een natuurlijke wijze op de mens kan worden overgedragen.
Nassima is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 21:59   #24
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nassima Bekijk bericht
Een varken is daarbij ook een vies dier waarvan is bewezen dat hij zijn eigen uitwerpselen kan eten en erin rond loopt.
Daarbij is ook wetenschappelijk bewezen dat varkensvlees erg ongezond is en voor allerlei lichamelijk problemen kan zorgen.
Ik hoef niet eens te googlen om te weten dat ook kippen in hun eigen stront lopen en het zelfs opeten ook ... Mag ik u er ineens op wijzen dat vissen niet alleen zwemmen in hun (en ook uw) uitwerpselen , maar het ook nuttigen ???

Dan gaan we het waarschijnlijk ook beter niet hebben over de mest die gebruikt wordt om uw groentjes zo lekker te laten smaken ...

Over de waanzin van hallal slachten begin ik niet eens , ik denk dat we dieren niet meer moeten doden zoals ze dat in de oertijd deden , een beetje evolutie mag er wel zijn ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 23:15   #25
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Allee Manta - ge gaat die mensen hun favoriete tijdverdrijf toch niet afpakken - ze doen het nog zo graag - zelfs met mensen - ge ziet - ze maken geen onderscheid - op dat gebied zijn ze niet racistisch.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 23:22   #26
DEMOKRATOS
Lokaal Raadslid

DEMOKRATOS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Allee Manta - ge gaat die mensen hun favoriete tijdverdrijf toch niet afpakken - ze doen het nog zo graag - zelfs met mensen - ge ziet - ze maken geen onderscheid - op dat gebied zijn ze niet racistisch.
Das grof, waarom spreekt ge nie over Abu Grahip waar een mens elke dag de hel meemaakt. We zijn weer zo vriendelijk tegen mekaar...
DEMOKRATOS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 23:30   #27
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DEMOKRATOS Bekijk bericht
Das grof, waarom spreekt ge nie over Abu Grahip waar een mens elke dag de hel meemaakt. We zijn weer zo vriendelijk tegen mekaar...
Als ik leugens vertel - moogt ge me dat gerust zeggen hoor - maar er zijn anders bewijzen daarvoor genoeg te vinden op 't net - ik plaats maar geen link want anders komt er weer iemand die verklaart; "Dat hij/zij zich niet baseert op YT filmkes, maar op serieuze media"!
Oud 28 mei 2009, 23:35   #28
DEMOKRATOS
Lokaal Raadslid

DEMOKRATOS's schermafbeelding

Standaard

In sommige religieuze kranten las ik dat de varkensgriep de gevolg is van de heidenen, en dat Allah de mensen had gewaarschuwd, volgens mijn weten komt deze ziekte niet over via het consumeren van varkensvlees.
DEMOKRATOS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 23:44   #29
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Over de waanzin van hallal slachten begin ik niet eens , ik denk dat we dieren niet meer moeten doden zoals ze dat in de oertijd deden , een beetje evolutie mag er wel zijn ...
En denk je dat die niet bezig is?
Europese vleesbedrijven die geconfronteerd worden met wettelijke regels met betrekking tot het slachten van dieren, zijn druk doende om de "humane" verdoofde manier van slachten als Halal te laten aanvaarden door middel van fatwa's.
Een voorbeeld:
http://www.organic-halal-meat.com/ar...ning-yemen.php

De vraag van de Engelse ondernemer:
Citaat:
I have a company dealing in meat in Britain and we are prohibited from slaughtering before stunning the animal. The stunning is carried out by exposing the animal to an electric shock which causes it not to feel the pain of the slaughter. The effects of the shock last twenty seconds, and then the animal returns to its natural state. Some Muslims doubt whether this method is lawful (halal) so my question is: is this method lawful?
Het antwoord van de Raad in Yemen:
Citaat:
The answer is, and Allah knows best what is correct:
Exposing the animal to an electric shock is unlawful in itself. As for the legality of the meat if the situation is as the questioner described - that the animal recovers and returns to its natural state twenty seconds after having been stunned - then it is lawful (halal) even the animal is in a lifeless state at the time of slaughter (such that it cannot see or hear and is unable to move). This is because the shock in itself is not a cause of the animal's death.
However, if the animal does not usually return to its natural state after being stunned then the meat is unlawful unless one is reasonably certain that the animal is alive at the time of slaughter, evidence of which would be things such as violent movement, the gushing or spurting of blood or a sound coming from the throat or any other signs. It is not necessary to be absolutely certain that the animal is still alive because what is required by the Sacred Law in this instance is that there be some signs of life in the animal at the time of slaughter . However if one is unsure whether the animal is alive or not at the time of slaughter the meat would then be unlawful.

Slim gezien van die Engelsman...

Dus ja, Halal slachten op één of andere steenweg is dierenmishandeling.
Maar er is wel degelijk een evolutie bij Moslims (consumenten + ondernemers) (mede dankzij de strengere wetten ivm dierenwelzijn).

Meer hier:
http://www.halalfoodauthority.co.uk/define.html
Citaat:
It was categorically then encapsulated in halal rules as stated earlier, that because of the possibility of death prior to slaughter, no stunning is allowed to be used to kill the animal. However, at the initiative of the Meat and Livestock Commission, Mr. Steve Wotton of Division of Food Animal Science of Department of Clinical Veterinary Science of the University of Bristol, has developed a prototype method of stunning and have produced a stunner together with Hellenic Co., by which the animal will not succumb to the shock and can also be sent back to grazing pasture duly revived. How does it work?
Unlike ordinary stunning method where animal loses only 50-60% of the blood volume at exsanguinations - that is bleeding in simple terms- because cardiac arrest takes place and animal never recovers consciousness and, there is a reduced convulsion. This somewhat fail safe new system of head-only stunning, is reversible. Electric dosage though is of high frequency and electrode are sharp, this pre slaughter stunning in not painful. It is defined as being at humane level and within the remit of the relevant EU law and with an auto-calibration system for current monitoring and there is a very accurate record of stunner's performance.
...
We are given to understand that Steve Wotton has nearly completed his work on Poultry Stunner Monitor as well, and this in due course could be a good news for providers of halal poultry and the consumers
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2009, 00:19   #30
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

In Albion is er ook al gedeeltelijke sharia ingevoerd.
Verbaast me dus niet van die 'Engelsman'.

"Then shall the realm of Albion / Come to great confusion"
Oud 29 mei 2009, 08:23   #31
/Sarah/
Partijlid

Standaard

Citaat:
gelieve niet zelf tussen de quote tags te typen aub.

Ik neem aan dat U dus uw ontslag zal aanbieden en thuisblijven indien uw ouders hulpbehoevend zullen worden. Wie gaat er dan voor uw inkomen zorgen?
en waarom niet?

nee ben ik niet van plan en heb dat ook niet gezegd
Maar jah ik kan nu niet over de toekomst beslissen, wie weet ben ik er dan zelf niet meer....
/Sarah/ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2009, 08:57   #32
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nou jongen, voor mij hoeven ze niet gedeporteerd te worden hoor. Maar zoals Dimensie hierboven zegt: hoe geraken ze toch steeds terug uit die heimweelanden hé?

zet ze gewoon in de tv kamer en zorg dat hun pamper ververst wordt.
zo doen ze dat met die van ons ook.

Maar die krijgen dus geen aparte aandacht in de kranten omdat ze hun verzorgsters niet begrijpen zie je!
Klopt. De aanpassing moet weer exclusief van 'onze' kant komen. Ik vraag me af in hoeverre de wensen van een halal-ouderling (ik neem hier even de terminologie over) ivm zorg verschillen van die van een autochtone ouderling?
Oud 29 mei 2009, 09:07   #33
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nassima Bekijk bericht
salaam aleykoum broeders en zusters,

Allah swt heeft ons in de quraan vertelt wat wij moslims niet mogen eten. Inderdaad varkensvlees en alles halal.
Halal vlees is vlees wat in de naam van Allah geslacht is.
Het beest wordt met een mes in de nek geslacht met het hoofd richting de helige stad Mekka in Saoudi Arabië.
Het beest lijd dan geen pijn omdat alle zenuwen worden doorgesneden. Het bloed loopt er gelijk uit, en het beest is leeg gebloed in nog geen 5 minuten. Daarna wordt het gelijk schoongemaakt en in stukken gesneden.

Allah heeft ons toestemming gegeven om vlees te eten (behalve varkensvlees), en dus Halal, en Allah swt wilt ook dat wij omwille van Allah barmhartig zijn voor het dier, zodat deze niet veel pijn lijd.
Door deze manier van slachten gebeurt dit dus ook.

Allah heeft ons dit opgedragen, dus een moslim houdt zich daaraan.
Wij stellen daar geen vragen bij, wij doen dat omdat Allah swt dat wilt.

Dit kun je ook googlen

Dit heb ik van Wikipedia

In bepaalde religies is specifiek het eten van varkensvlees verboden. Zo is het, meer bepaald, voor moslims en joden verboden om het vlees van sommige tweehoevige dieren te eten, en ook sommige christenen eten geen varkensvlees. Bij deze laatsten gaat het (in ieder geval) om de zevendedagsadventisten en om een klein aantal christenen in willekeurige andere christelijke stromingen die varkensvlees laten staan, met de spijswetten in het Bijbelboek Leviticus in het achterhoofd.
Het ontstaan van deze regelgeving zou te maken kunnen hebben gehad met de hygiënische omstandigheden ten tijde van het ontstaan van deze religies in het Midden-Oosten. Varkensvlees kan onder meer zoönotische Trichinelarven bevatten.

Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen. Het woord zoönose is afgeleid van de Griekse woorden zoön (dier) en nosos (ziekte). Veel fulminant verlopende infectieziekten zijn zoönosen, daar deze bacteriën, protozoa, virussen of wormen vaak zijn aangepast om in hun specifieke gastheer te overleven zonder al te veel schade aan te richten, maar deze bij andere gastheren een heftige immuunreactie oproepen. Het verschijnsel waarbij menselijke aandoeningen worden overgedragen op dieren, wordt antropozoönose genoemd.
De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) definieerde een zoönose in 1959 als een ziekte die van gewervelde dieren op een natuurlijke wijze op de mens kan worden overgedragen.
Allé vooruit. Mijn kiekens eten de stront van mijn hond op. Een koe schijt zich de hele dag de billen vol, ga zo maar door.
Gekkekoeienziekte, vogelgriep, blauwtong bij schapen, ga zo maar door.
Ik ben al blij dat je de 'waarheid' van Wikipedia al even hoog schat als die van je Schepper ('het staat geschreven dus het is waar').
Oud 29 mei 2009, 11:54   #34
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /Sarah/ Bekijk bericht
en waarom niet?
Waarom niet typen tussen de quote tags? dan lijkt het alsof de persoon die je citeert zelf gezegd heeft wat jij ertussen typt, en bovendien kan je die tekst niet dubbelquoten

Waarom niet je ontslag aanbieden als je ouders zorgbehoevend zijn? geen idee. Als je voldoende inkomen hebt lijkt me daar geen probleem over te maken, maar als je echtgenoot je niet kan onderhouden moet je wel een extra inkomen voorzien om zelf in je onderhoud te voorzien. En neen, ik vind OCMW of werkloosheidsvergoeding bij eigen keuze omniet te werken, in dat geval niet geoorloofd. Dat mogen wij ook niet.

Citaat:
nee ben ik niet van plan en heb dat ook niet gezegd
Maar jah ik kan nu niet over de toekomst beslissen, wie weet ben ik er dan zelf niet meer....
tiens, eerst maar fulmineren op de autochtone bevolking en als er dan concrete vragen worden gesteld stilletjes weglopen? Zegt meer dan honderd woorden.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 30 mei 2009, 09:14   #35
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Hallal eten is slecht voor de economie ...
Varkenskwekerijen zijn hier een belangrijke sector in de landbouw ...

Allochtonen die zich aanpassen moeten dit niet enkel doen via taal , kleding of gewoontes , ze moeten ook leren dat varkens deel uitmaken van ons dieet ...

Wat hebben die hier trouwens zoveel jaar komen doen als ze de taal niet kennen , als ik in Spanje of Noorwegen de lokale taal niet ken geraak ik er nergens ...
Allochtonen moeten idd onze taal leren en onze gewoontes respecteren. Toch vind ik niet dat we van hen kunnen verplichten tot het eten van varkensvlees. Tenslotte kiest iedereen toch zelf welk voedsel hij tot zich neemt?
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 09:19   #36
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Allochtonen moeten idd onze taal leren en onze gewoontes respecteren. Toch vind ik niet dat we van hen kunnen verplichten tot het eten van varkensvlees. Tenslotte kiest iedereen toch zelf welk voedsel hij tot zich neemt?
Geen enkel probleem.

Ik vind zelfs dat men in rusthuizen best wel verschillende menus kan aanbieden zodat mensen daags voordien een keuze kunnen maken indien gewenst. Dit gaat dan over ALLE mensen. (sommigen lusten geen varkenvlees, anderen lusten geen gehakt, anderen lusten geen schapenvlees).

Maar ik vind niet dat men dan voor halalmensen apart moet koken met halalvlees (onverdoofd geslacht door moslims, verkocht door moslims, vervoerd door moslims, etc..) terwijl de harammensen maar moeten eten "wat de pot kookt".

Niets op tegen om apartheidsrusthuizen op te richten voor halal-only mensen, maar dan NIET op onze kosten: dankzij hun eigen zakat-bijdragen zullen ze daar zelf over kunnen beslissen.
(Geld is er genoeg voor halalmensen: de oliesheikhs zwemmen erin en als het maar is om islam verder te verspreiden hebben ze maar te knippen en de bakken geld stromen uit de hemel).

Laatst gewijzigd door circe : 30 mei 2009 om 09:19.
Oud 30 mei 2009, 10:27   #37
Zoethout002
Schepen

Zoethout002's schermafbeelding

Standaard

moslims hebben altijd een grote bek dat ze hun ouders niet in een bejaardehuis stoppen

Verder is het enigste verschil tussen het dagelijke en halal vlees nog meer dierenleed, net alsof het al niet erg genoeg was.
Oud 30 mei 2009, 10:29   #38
Zoethout002
Schepen

Zoethout002's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
allochtonen gaan niet naar het rusthuis... Jullie zien dat als een 'makkelijke' oplossing, zo wordt er voor hen gezorgd en jullie hoeven niets te doen... Terwijl bij de allochtonen het gewoon een plicht is om voor de ouderen te zorgen, het is mss een zorg erbij maar zij hebben het ook voor jou gedaan al die jaren dus waarom kunnen wij het dan niet voor hen doen?
Verklaar dit dan

http://www.gva.be/antwerpen/antwerpe...-rusthuis.aspx
Oud 31 mei 2009, 23:05   #39
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
allochtonen gaan niet naar het rusthuis... Jullie zien dat als een 'makkelijke' oplossing, zo wordt er voor hen gezorgd en jullie hoeven niets te doen... Terwijl bij de allochtonen het gewoon een plicht is om voor de ouderen te zorgen, het is mss een zorg erbij maar zij hebben het ook voor jou gedaan al die jaren dus waarom kunnen wij het dan niet voor hen doen?
Hoe komt het dan dat we er meer en meer tegenkomen in Belgische rusthuizen, van die ouwe allochtonen ? Die geen Nederlands praten na meer dan 40 jaar aanwezigheid, maar zich wel verstaanbaar kunnen maken om te verduidelijken dat ze enkel halal-voedsel in hun kloten willen slagen...
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2009, 23:55   #40
FDM
Banneling

Standaard

Ik merk dat vooral de taal een probleem is bij oudere allochtonen. Door hun gebrekkige kenis van het Nederlands weten ze de weg niet te vinden

wel tussen hun pensioen en de opname hebben ze een zeeee van tijd om het te leren
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be