Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 mei 2009, 16:54   #21
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dan richt ik het West-Vlaams bevrijdingsfront op!

We gaan dan Frans spreken tot die verrekte H*ll*nders hier weg zijn

kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2009, 17:22   #22
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Helaas zien de Vlamingen dat niet zitten
want ze zitten altijd op ons te vitten.

Tot de nok toe zitten ze vol met hollanderhaat
maar daar is toch niemand bij gebaat.

Mischien zullen ze ooit nog beseffen
dat de band met Holland hun zal verheffen.
En Tongeren is oudhollands voor "beffen".

Maar, even zonder grapjes (ik postte al een Wilders-link hierover in een andere draad):
Haastige spoed is zelden goed. Zoiets moet (hooguit) als de Vlamingen dit zelf willen, cq de Vlamingen tzt een Nederlands verzoek om zich te mogen aansluiten in welwillend beraad nemen.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 16 mei 2009 om 17:26.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2009, 19:09   #23
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht

Vervang het woord H*ll*nders door negers, joden of marokkanen en we weten precies wat voor mannetje je bent.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2009, 20:13   #24
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Veel Nederlanders voelen sympathie voor Vlaanderen. Veel Vlamingen voelen antipathie voor Nederland. Door zich te laten vergiftigen met hollanderhaat hebben de Vlamingen precies gedaan wat de Europese grootmachten verlangen. Met het verdeeld houden van de Nederlanden hebben ze een potentiele concurrent uitgeschakeld. Wat een tragedie.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2009, 21:41   #25
Unie der Provinciën
Parlementslid

Unie der Provinciën's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Veel Nederlanders voelen sympathie voor Vlaanderen. Veel Vlamingen voelen antipathie voor Nederland. Door zich te laten vergiftigen met hollanderhaat hebben de Vlamingen precies gedaan wat de Europese grootmachten verlangen. Met het verdeeld houden van de Nederlanden hebben ze een potentiele concurrent uitgeschakeld. Wat een tragedie.
Die Vlamingen hebben het nooit begrepen! Wat hebben die zich toch mooi voor het karretje der Grootmachten laten spannen. Ik vraag me af hoeveel Vlamingen die al die eeuwen zich tegen de Franse invloed en opdringen hebben moeten verdedigen zich omdraaien in het graf als ze Keltjes post lezen.
Unie der Provinciën is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2009, 21:51   #26
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Een vakbond die de kapitalistische klasse kan afdreigen dat ze tegelijkertijd de havens van Antwerpen, Rotterdam en Zeebrugge kan platleggen? Laat maar komen
Tof ! Leve de hereniging der Nederlanden.
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2009, 22:26   #27
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard Ik stem bij de EU-verkiezingen zeker op de PVV

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Op een achterlijk Europa-program van Geert Wilders na, wel respect voor dit standpunt van Wilders! Hij heeft kennelijk eerder door wat er leeft bij de mensen dan andere politici.
Niet dat ik zo'n fan ben van de PVV, ik vind ze bv een te pro-asfalt partij.
Maar hoe eerder de EUSSR ontmanteld wordt des te beter.

Liever zie ik dit voor de toekomst:

Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2009, 22:30   #28
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kom dan eens kijken bij de Baarle werkgroep.
Er zijn genoeg Vlamingen die Nederlanders wel zien zitten.
En van luidruchtige Ollanders ben ik ook niet zo'n fan, maar die vind je ook in Vlaanderen.
Antwerpenaren hebben soms ook zo'n grote bek, net als daar in het dorp aan het IJ.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2009, 23:45   #29
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Eerst is een verdere evolutie van Brussel noodzakelijk naar een Brussel DZ , ofterwijl Brussel aan De Zenne. Een waarlijke eurozone die deel uitmaakt van de Verenigde Nederlanden maar die analoog aan Washington DC een speciaal statuut krijgt.
Nadeel van dit scenario is wel dat Brussel niet meer de hoofdstad kan worden van de Verenigde Nederlanden.
Brussel heeft aan aantrekkelijkheid wel wat gewonnen voor deze Vlaming.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2009, 01:11   #30
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Niet dat ik zo'n fan ben van de PVV, ik vind ze bv een te pro-asfalt partij.
Maar hoe eerder de EUSSR ontmanteld wordt des te beter.

Liever zie ik dit voor de toekomst:

Ach in Nederland zit ik eigenlijk tussen D'66 en VVD (héél soms CDA) in, Europees zou ik het liefst deze keer op Verhofstadt stemmen..... Dat zegt iets over de Europese gezindheid (met name de VVD, bang voor de PVV) van de Nederlandse politici én de manier waarop die partijen Europa verkopen... (Wat mijn visies betreft zag ik liever D'66&VVD ook in Nederland in één fractie, maar dat zal wel niet gebeuren...).
Oud 17 mei 2009, 22:50   #31
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria Bekijk bericht
Ik denk niet dat er in Nederland of bij Wilders' aanhangers meteen veel mensen staan te springen om Vlaanderen binnen te halen. Die willen wellicht eerst Nederland's eigen problemen opgelost zien voor ze aan uitbreiding denken.
Aanhechting van Vlaanderen bij Nederland prediken zal ook Wilders niet populairder maken bij ons in Vlaanderen.

De meerderheid van Nederlanders staan positief tov een eventuele federatie met Vlaanderen. Dat lijkt zo toch uit peilingen en ik ben professioneel ook veel in Nederland actief en daarom heb ik effectief de indruk dat dit - zéker beneden de Moerdijk - klopt. I.e. meer dan 1 Nederlandse collega heeft me gezegd 'dat we welkom waren als we er niet uitkwamen in België', en dat gebeurde spontaan. Het leeft dus wel meer in Nederland dan velen denken.

Neemt niet weg dat het eveneens geen topprioriteit is voor hen. Ik denk dat dit voor Wilders vooral een media stunt was. I.e. een item om aandacht mee te trekken.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2009, 23:33   #32
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
.................. Ik denk dat dit voor Wilders vooral een media stunt was. I.e. een item om aandacht mee te trekken.
Natuurlijk is dat in "politiek" altijd een Gefundenes Fressen, maar Wilders is, apart van zijn andere afkomst-ingrediënten, vooral Limburger en die accepteren doorgaans geen kwaad woord en zeker geen hatelijke moppen over "Belgen" en vinden de scheiding van de 2 Limburgen sowieso krankzinnig.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 17 mei 2009 om 23:34.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 00:26   #33
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
De meerderheid van Nederlanders staan positief tov een eventuele federatie met Vlaanderen. Dat lijkt zo toch uit peilingen en ik ben professioneel ook veel in Nederland actief en daarom heb ik effectief de indruk dat dit - zéker beneden de Moerdijk - klopt. I.e. meer dan 1 Nederlandse collega heeft me gezegd 'dat we welkom waren als we er niet uitkwamen in België', en dat gebeurde spontaan. Het leeft dus wel meer in Nederland dan velen denken.
Het feit dat Wilders zich zo een uitspraak kan permitteren, bewijst dat er in NL alleszins geen afkeer bestaat tegenover de idee van een mogelijk samengaan met VL.
Een gelijkaardige uitspraak van een leidend VB (of evtl een n-va) politicus zou die partij stemmen kosten.
Oud 18 mei 2009, 07:59   #34
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht

Dat laatste was dus juist één van de achterliggende bedoelingen van 1830: de Zuidelijke Nederlanden onder Franse invloed brengen om ze voor altijd te vervreemden van het Noorden. Bij jou is de indoctrinatie die al 180 jaar lang van generatie op generatie doorgegeven wordt in ieder geval goed gelukt.

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 18 mei 2009 om 07:59.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 08:31   #35
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Ik vindt het als voorstander van het idee en poco loco linkie winkie intellectueel jammer dat juist Geert Wilders zich hier sterk voor maakt. Dat kan ik hem natuurlijk niet kwalijk nemen, maar of dat het idee zoveel populairder maakt?
Verder zou het waarschijnlijk ook geen kwaad kunnen om uitspraken als "Wij willen actief meewerken aan het opheffen van België en de hereniging van Vlaanderen bij Nederland" wat te politiekcorrectificeren, om het zo maar te zeggen. Ik ben helemaal voor, daar niet van, maar het blijft een gevoelige kwestie, en je bent als snel een imperialistische 'Ollander (zelfs als je uit Limburg komt).

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 18 mei 2009 om 08:34.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 08:39   #36
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Ik ben helemaal voor, daar niet van, maar het blijft een gevoelige kwestie, en je bent als snel een imperialistische 'Ollander (zelfs als je uit Limburg komt).
Misschien een confederale staat met Friesland, Nederland, Limburg, Brabant, Vlaanderen en Wallonië ? En Brussel DC.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 09:51   #37
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Het feit dat Wilders zich zo een uitspraak kan permitteren, bewijst dat er in NL alleszins geen afkeer bestaat tegenover de idee van een mogelijk samengaan met VL.
Een gelijkaardige uitspraak van een leidend VB (of evtl een n-va) politicus zou die partij stemmen kosten.
Goede observatie.
VB en NVA kunnen het Groot Nederlandse idee niet naar voren brengen omdat ze dan direct door alle media en de andere partijen zouden worden veroordeeld als zijnde "racisten", "nazi´s", megalomanen, bezitters van "enge" ideeen, etc.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 10:44   #38
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goede observatie.
VB en NVA kunnen het Groot Nederlandse idee niet naar voren brengen omdat ze dan direct door alle media en de andere partijen zouden worden veroordeeld als zijnde "racisten", "nazi´s", megalomanen, bezitters van "enge" ideeen, etc.
Is dat nu al niet in meerdere of mindere mate het geval (los van het gegeven dat menig idee van het VB en de N-VA voor mij reeds 'eng' is).
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 10:56   #39
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Goede observatie.
Langs de andere kant zou dan weer de dooddoener dat ze 'een gesloten en in zichzelf gekeerd Vlaanderen' willen ermee tenietgedaan worden.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 11:04   #40
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Misschien dat een progressieve Orangistische partij wel redelijk wat stemmen zou kunnen halen. Een Groot-Nederlandse staat is immers op korte termijn vooral van pragmatische aard, niet romantisch.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 18 mei 2009 om 11:04.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be