![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan richt ik het West-Vlaams bevrijdingsfront op!
We gaan dan Frans spreken tot die verrekte H*ll*nders hier weg zijn ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar, even zonder grapjes (ik postte al een Wilders-link hierover in een andere draad): Haastige spoed is zelden goed. Zoiets moet (hooguit) als de Vlamingen dit zelf willen, cq de Vlamingen tzt een Nederlands verzoek om zich te mogen aansluiten in welwillend beraad nemen.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 16 mei 2009 om 17:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister-President
|
![]() Veel Nederlanders voelen sympathie voor Vlaanderen. Veel Vlamingen voelen antipathie voor Nederland. Door zich te laten vergiftigen met hollanderhaat hebben de Vlamingen precies gedaan wat de Europese grootmachten verlangen. Met het verdeeld houden van de Nederlanden hebben ze een potentiele concurrent uitgeschakeld. Wat een tragedie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar hoe eerder de EUSSR ontmanteld wordt des te beter. Liever zie ik dit voor de toekomst: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn genoeg Vlamingen die Nederlanders wel zien zitten. En van luidruchtige Ollanders ben ik ook niet zo'n fan, maar die vind je ook in Vlaanderen. Antwerpenaren hebben soms ook zo'n grote bek, net als daar in het dorp aan het IJ. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#30 |
Europees Commissaris
|
![]() Ach in Nederland zit ik eigenlijk tussen D'66 en VVD (héél soms CDA) in, Europees zou ik het liefst deze keer op Verhofstadt stemmen..... Dat zegt iets over de Europese gezindheid (met name de VVD, bang voor de PVV) van de Nederlandse politici én de manier waarop die partijen Europa verkopen... (Wat mijn visies betreft zag ik liever D'66&VVD ook in Nederland in één fractie, maar dat zal wel niet gebeuren...).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De meerderheid van Nederlanders staan positief tov een eventuele federatie met Vlaanderen. Dat lijkt zo toch uit peilingen en ik ben professioneel ook veel in Nederland actief en daarom heb ik effectief de indruk dat dit - zéker beneden de Moerdijk - klopt. I.e. meer dan 1 Nederlandse collega heeft me gezegd 'dat we welkom waren als we er niet uitkwamen in België', en dat gebeurde spontaan. Het leeft dus wel meer in Nederland dan velen denken. Neemt niet weg dat het eveneens geen topprioriteit is voor hen. Ik denk dat dit voor Wilders vooral een media stunt was. I.e. een item om aandacht mee te trekken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Natuurlijk is dat in "politiek" altijd een Gefundenes Fressen, maar Wilders is, apart van zijn andere afkomst-ingrediënten, vooral Limburger en die accepteren doorgaans geen kwaad woord en zeker geen hatelijke moppen over "Belgen" en vinden de scheiding van de 2 Limburgen sowieso krankzinnig.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 17 mei 2009 om 23:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
Een gelijkaardige uitspraak van een leidend VB (of evtl een n-va) politicus zou die partij stemmen kosten.
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat laatste was dus juist één van de achterliggende bedoelingen van 1830: de Zuidelijke Nederlanden onder Franse invloed brengen om ze voor altijd te vervreemden van het Noorden. Bij jou is de indoctrinatie die al 180 jaar lang van generatie op generatie doorgegeven wordt in ieder geval goed gelukt.
Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 18 mei 2009 om 07:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Ik vindt het als voorstander van het idee en poco loco linkie winkie intellectueel jammer dat juist Geert Wilders zich hier sterk voor maakt. Dat kan ik hem natuurlijk niet kwalijk nemen, maar of dat het idee zoveel populairder maakt?
Verder zou het waarschijnlijk ook geen kwaad kunnen om uitspraken als "Wij willen actief meewerken aan het opheffen van België en de hereniging van Vlaanderen bij Nederland" wat te politiekcorrectificeren, om het zo maar te zeggen. Ik ben helemaal voor, daar niet van, maar het blijft een gevoelige kwestie, en je bent als snel een imperialistische 'Ollander (zelfs als je uit Limburg komt).
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 18 mei 2009 om 08:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() Misschien een confederale staat met Friesland, Nederland, Limburg, Brabant, Vlaanderen en Wallonië ? En Brussel DC.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
VB en NVA kunnen het Groot Nederlandse idee niet naar voren brengen omdat ze dan direct door alle media en de andere partijen zouden worden veroordeeld als zijnde "racisten", "nazi´s", megalomanen, bezitters van "enge" ideeen, etc. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien dat een progressieve Orangistische partij wel redelijk wat stemmen zou kunnen halen. Een Groot-Nederlandse staat is immers op korte termijn vooral van pragmatische aard, niet romantisch.
Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 18 mei 2009 om 11:04. |
![]() |
![]() |