Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 mei 2009, 11:57   #21
giserke
Banneling

Standaard

Ik dacht bijna dat het 1 april was.

Maar toen las ik dat het van Sjareltje Deklucht kwam..

Laatst gewijzigd door giserke : 22 mei 2009 om 11:57.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 12:59   #22
Parallelle Amplitude
Burger

Parallelle Amplitude's schermafbeelding

Standaard

Lolz, kunnen ze die gevangen direct aan Nederland "uitbesteden" @ 167 € / dag... Die Hollanders worden slapend rijk

Maar 't is de geste die telt hé!

Laatst gewijzigd door Parallelle Amplitude : 22 mei 2009 om 13:00.
Parallelle Amplitude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 13:15   #23
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Parallelle Amplitude Bekijk bericht
Lolz, kunnen ze die gevangen direct aan Nederland "uitbesteden" @ 167 € / dag... Die Hollanders worden slapend rijk

Maar 't is de geste die telt hé!

Wat is onze overheid toch genereus voor al die verrijkers die de gevangenissen overbevolken. En nu 167€ per dag om ze te huisvesten in NL.

Hoe groot is het gemiddeld pensioen of werkloosheidsuitkering van de Oude Belg weer?
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 13:47   #24
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
Wat is onze overheid toch genereus voor al die verrijkers die de gevangenissen overbevolken. En nu 167€ per dag om ze te huisvesten in NL.

Hoe groot is het gemiddeld pensioen of werkloosheidsuitkering van de Oude Belg weer?
650 euros / maand of zoiets voor een pensioen van een arbeider. Voor de dop weet ik niet juist. Dat kost zo een gevangene in 4 dagen...
167 x 365 = 60.955 euros...Moest ik d�*t als pensioen krijgen later !!!
Helaas...21 x 31 = 651 x 12 = 7812 zal er meer op trekken voor het pensioen van de gemiddelde arbeider .
Die gevangenen kosten dus bijna 10 x meer als een gepensioneerde, en dan genieten ze er nog niet eens van ook niet !! En de bevolking betaalt zich blauw !
Waar zit de fout ?
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 13:50   #25
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ja, lees het zelf in de gazet hé:

link: http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...n-opnemen.aspx
Is KDG nu compleet zot geworden? Waarom moeten wij al die terroristen opvangen? Laat ze liever in Guantanamo zitten, of dump ze ergens op een verlaten eiland. Was Bush nog maar aan de macht, dan was het niet waar geweest.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 13:53   #26
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Ik ben benieuwd wanneer we de eerste rechtzaken zullen hebben hierover. Want ik kan me goed voorstellen dat iemand met familie in de Walen weinig of nooit bezoek zal krijgen ergens in Noord-Nederland.

Mensen in andere landen opsluiten gaat juridisch niet goed komen, er zijn nu eenmaal regels over - ik weet wel, in Belgie hebben gevangenen geen rechten maar in Europa wel.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 14:24   #27
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ik ben benieuwd wanneer we de eerste rechtzaken zullen hebben hierover. Want ik kan me goed voorstellen dat iemand met familie in de Walen weinig of nooit bezoek zal krijgen ergens in Noord-Nederland.

Mensen in andere landen opsluiten gaat juridisch niet goed komen, er zijn nu eenmaal regels over - ik weet wel, in Belgie hebben gevangenen geen rechten maar in Europa wel.
zoals in "alle marokkaanse gevangenen moeten in Marokkaanse gevangenissen gaan zitten"? dat bedoel je toch?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 22 mei 2009 om 14:25.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 14:31   #28
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Kan de vergeetput in het Gravensteen niet opnieuw in gebruik genomen worden ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 15:23   #29
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
zoals in "alle marokkaanse gevangenen moeten in Marokkaanse gevangenissen gaan zitten"? dat bedoel je toch?
Neen, dat bedoel ik niet.

Ik vermoed dat het over veroordeelden gaat. Ik denk niet dat het over mensen in voorarrest gaat noch gaat het over geinterneerden.

Men kan toch niet verwachten dat die mensen hun familie 650 kilometer moeten gaan reizen om bij vader of moeder op bezoek tegaan? In de meeste gevallen zal dat een einde maken aan het bezoek dat die mensen kunnen ontvangen. Ik denk niet dat europese rechtbanken dat gaan goedvinden.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 15:46   #30
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ja, lees het zelf in de gazet hé:

link: http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...n-opnemen.aspx

Je moet natuurlijk iets doen om Hilarisch Clinton te plezieren ...
Maar wat betekent dat ?
Mensen van 'k weet niet welke nasionaliteit naar hier halen in plaats van naar hun eigen land, naar hun moeder/vrouw/familie ...
ze eerst proberen een taal/job ... te leren ..
ondertussen hen veel meer dan een leefloon te geven ...
en hen alle gelegenheid te geven om zich te wreken op de Westerse wereld.

Ik vraag me af: wat zou er mis zijn om die gasten gewoon los te laten zoals iedere gevangene, maar dan wel in hun eigen land van oorsprong ??

En belangrijkst van al:
dit is weer een flater van De Klucht. Ik denk niet dat zoiets met veel vreugde en stemgedrag-welwillendheid aanvaard zal worden door de Vlaamse kiezer.
De Vlaamse gewoontekiezer drinkt een glas, doet een plas, en laat alles zoals het was.
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 15:50   #31
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
het zou kunnen dat de VLD na de verkiezingen een voorzitter zoekt.
Die mannen komen daar niet voor in aanmerking. Niet crimineel genoeg.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 16:21   #32
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Is KDG nu compleet zot geworden? Waarom moeten wij al die terroristen opvangen? Laat ze liever in Guantanamo zitten, of dump ze ergens op een verlaten eiland. Was Bush nog maar aan de macht, dan was het niet waar geweest.
*KNIP*

Gelieve niet te schelden.

Laatst gewijzigd door Akira : 22 mei 2009 om 23:38.
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 17:50   #33
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht

Een beetje ernstig blijven, Dimensie.
De overheid zit in geldnood en dan moet je weten waar je prioriteiten liggen.

Citaat:
De inburgeringscursussen kosten veel geld aan de overheid: 80 miljoen euro per jaar!!

Laatst gewijzigd door daiwa : 22 mei 2009 om 17:51.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 18:03   #34
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Terroristen ?? In een beschaafde samenleving is iemand onschuldig tot het tegendeel is bewezen. Diegenen die "daar" zitten kunnen dus hooguit verdacht worden van "terrorisme".
Bush zou daar best zelf opgesloten worden ; van hem hebben we tenminste de bewijzen dat hij een terrorist is.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 18:30   #35
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Terroristen ?? In een beschaafde samenleving is iemand onschuldig tot het tegendeel is bewezen. Diegenen die "daar" zitten kunnen dus hooguit verdacht worden van "terrorisme".
Bush zou daar best zelf opgesloten worden ; van hem hebben we tenminste de bewijzen dat hij een terrorist is.
Is het nodig dat wij wildvreemden opvangen die van terrorisme verdacht worden ? Hebben de Belgen dat nu écht nodig ? Zit hier niet reeds genoeg vreemd volk, al dan niet bandiet of terrorist ?
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 18:42   #36
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze zitten daar omdat ze ervan verdacht worden ...

Citaat:
Tesamen met Karel De Gucht, Guy Verhofstadt, Johan Vandelanotte, Frank Vandenbroucke en Freya. Wegens volksverraad, geld verbranding, corruptie en fraude
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 18:44   #37
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Een .45 kogel. 9 Belgische frankskes.
Oud 22 mei 2009, 18:48   #38
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Neen, dat bedoel ik niet.

Ik vermoed dat het over veroordeelden gaat. Ik denk niet dat het over mensen in voorarrest gaat noch gaat het over geinterneerden.

Men kan toch niet verwachten dat die mensen hun familie 650 kilometer moeten gaan reizen om bij vader of moeder op bezoek tegaan? In de meeste gevallen zal dat een einde maken aan het bezoek dat die mensen kunnen ontvangen. Ik denk niet dat europese rechtbanken dat gaan goedvinden.
Tilburg is niet zo enorm ver van Antwerpen, dus gevangen uit die regio kunnen daar zitten zonder dat ze ver van hun familie zitten.

Denk je trouwens zélf ook niet dat het beter zou zijn dat gevangen van niet-Belgische nationaliteit in hun eigen land hun straf zouden uitzitten, mét of tegen hun wil.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 18:54   #39
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of ze schuldig zijn, is inderdaad niet zeker. Niettemin snap ik niet waarom WIJ een probleem moeten oplossen dat door de Amerikanen is gecreëerd. Okee, laten wij nemen: ze zijn onschuldig, dan moeten ze terug naar hun vaderland. A ja: volgens sommigen kan dat niet altijd omdat ze in de VS in de bak gezeten hebben (??). Soit, dan lijkt het me niet meer dan logisch dat de VS hen dan maar asiel biedt. Ah ja, dat wil de Amerikaanse publieke opinie niet. Mijn gedacht: brute pech voor de Amerikanen dan: zij hebben heel deze situatie veroorzaakt, ze moeten ze dan maar oplossen ook!!!
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 19:00   #40
Oberon
Partijlid

Oberon's schermafbeelding

Standaard

Ongelofelijk.

Hoe stom kan men zijn. België is niet langer een rechtstaat want gevangenisstraffen korter dan drie jaar worden niet uitgevoerd en De Gucht gaat de grote meneer uithangen.

Waar hebben wij zulke idioten verdiend ?
Oberon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be