![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Gratis lijnabonnement voor armpjes? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
15 | 55,56% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
12 | 44,44% |
Aantal stemmers: 27. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn veel organisaties die in beslag genomen of verloren fietsen opknappen en voor een prikje verkopen , het zou een mooi signaal zijn als iedereen die geen fiets heeft er ene zou krijgen ... De fietsdiefstallen zouden ook al een pak minderen ... Uwen baas heeft just gebeld om te zeggen dat ge wat harder moet werken ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ik ben nog ganse week thuis en volgende maandag ook
Heb mijn vakantiegeld ontvangen . Vrouwke moet vanavond werken ![]() Jup jup...
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() De reden waarom ook rijke(re) gepensioneeerden een gratis lijnabonnement krijgen is omdat die de bussen betaald hebben...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister-President
|
![]() Neen.
Als het nu nog over beentjes zonder wagen ging. Maar nee, altijd die armpjes!
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen. Je motiveert niet meer mensen de fiets te gebruiken, meer te bewegen, door gratis fietsen uit te delen. Het zit elders. Tussen de oren. Belast wat ecologisch zwaar weegt. Voor de rest maakt de werkende mens wel z'n of haar keuzes. Maar dan liefst niet op een paternalistische betuttelende manier. Fietsen doe je als je houdt van fietsen. Niet wegens een gat in de ozonlaag of smogalarm. Laatst gewijzigd door Rudy : 25 mei 2009 om 20:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Alles hangt af van de definitie van armen. Maar ik dacht dat armen een lijnabonnement voor een jaar lang konden kopen tegen 25 euro?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() De uitkeringen van armjes onder de armoedegrens nog "veel te veel" verklaren en dan nog niet beseffen dat ze rechts zijn...
Lobsided zelfkennis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Arm zijn is niet genoeg in ons sociaal paradijs, je moet oud en versleten zijn, of een tweede auto inruilen, om een gratis lijnabonnement te krijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister
|
![]() Armpjes krijgen al genoeg hier in Belgie zonder er een klop voor te moeten doen.
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Onderandere anderhalf jaar gratis legerdienst Haast alle sociale voorzieningen zijn in vergelijking met onze buurlanden lamentabel en ondermaats geworden: uitkeringen, pensioenen, sociale huurwoningen, etc etc. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() En de rijkjes op leeftijd , wat hebben die gedaan voor hun gratis lijnabonnement en de kortingen op culturele evenementen?
Belastingen ontdoken? Laatst gewijzigd door eno2 : 26 mei 2009 om 16:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In werkelijkheid betalen de (lagere) middenklassen het leeuwenaandeel... De rijkjes laten zich zomaar niet overbelasten, niet zolang er voldoende paradijzen zijn en ontduikingsmogelijkheden. De gewone werkertjes hebben die niet... Laatst gewijzigd door eno2 : 26 mei 2009 om 16:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bedoelt de rijke armen met een enorm vermogen ? Toe vreemd dat zelfs het vermogen een taboe blijft bij alle partijen. Ik denk dat dit komt omdat er gewoonweg geen arme politici bestaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En hun kinderen dan? Die dokken nl. af aan de autobusfabrikanten die na een proces van 30 jaar een schadevergoeding krijgen omdat zij de aanbesteding niet gegund hebben gekregen. Mogen die bloeikens dan geen gratis abonnement krijgen?
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou zelf ook liever wat meer fietsen, maar de praktijk is niet eenvoudig ... Het verkeer is een ramp , een veilige plaats op de rijbaan zou al veel helpen . Ik neem als voorbeeld de Turnhoutsebaan in Borgerhout , al enkele keren opnieuw aangelegd , mooi , aan de trams gedacht en zo (niet dat die speciale strook veiliger is en oh ja , ze zijn vergeten om genoeg veilige oversteekplaatsen voor voetgangers te maken ), maar levensgevaarlijk om met de fiets over te rijden ... Parkeren (klinkt wel grappig als het over fietsen gaat) is ook niet makkelijk , je moet fietsen ook deftig kunnen wegzetten , in een huis waar 10 mensen wonen kan je geen tien fietsen voor de deur op het voetpad zetten , dan krijg je problemen . In de gang zetten is ook niet evident , kruip maar tussen de wielen om aan de trap te geraken ... Men komt met rare toestanden op de proppen , zoals toegelaten spookrijden in straten met eenrichtingsverkeer maar die helpen de mensen niet om fietsen als een mogelijk alternatief te zien ... De ongemakken van het gebruik van een fiets zijn te groot ... ![]() Infrastructuur voorzien op fietsers en bromfietsers zou al een grote hulp zijn volgens mij ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#39 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
|
![]() gewoon het openbaar vervoer gratis maken overal en dit financieren met de autotaks en taks op naft enzo
iemand die rijk is en niettemin gebruik maakt van het openbaar vervoer verdient daar net zo goed voordeel door dan iemand die arm is
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |