![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Minister
|
Ik vind nochtans dat antiprogressieve meningen er mogen zijn. Kritiek kan ook opbouwend zijn (als je het natuurlijk zo opneemt).
|
|
|
#22 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Nu hebben we geen tijd voor mensen die willen leven volgens de Xeer, schaamlippen met glas wegschrapen en onderling vechten. |
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Minister
|
Citaat:
Status Quo is nog steeds het meest gewenste voor rijke industriëlen en bankiers...
Wij vinden jou een lul, Bart Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 23 mei 2009 om 21:06. |
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
1) Hoe ga je dat ethisch verantwoorden? 2) Waarom zouden in de toekomst zoveel mensen sterven in vreselijke omstandigheden?
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Banneling
|
De vraag is tweedelig: hoe doorbreken, en wat nadien?
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Banneling
|
beschavingstype 293: mens wandelt ergens heen en komt steentje tegen. mens raapt het steentje op en kan zonder complexen of aangeleerde dwangneurosen naar het steentje kijken en enkel aan dat steentje denken. zonder schuldgevoel dat hij 'slechts' aan een steentje denkt, of dat er belangrijker dingen in het leven zijn dan een steentje. mens neemt het steentje in de hand en voelt het steentje zijn. mens is gelukkig dat hij mag zijn zij aan zij met dit andere zijnde, zijnde een steentje. de mens weet dat dit mooi en goed is. de mens respecteert het steentje en zegt: 'jij bent een mooi steentje. ik leg je hier nu neer en vervolg aanstonds mijn weg. dag steentje'.
Laatst gewijzigd door Mitgard : 23 mei 2009 om 21:16. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Minister
|
Gezien de massa-deceptie en het alomtegenwoordige egoïsme denk ik dat dat onmogelijk is.
|
|
|
#29 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Einde van Fight Club?
Goeie film, maar niet echt realistisch.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 23 mei 2009 om 21:28. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Banneling
|
Ja, dat.
Ik heb juist het einde aangekaderd. Omdat onze maatschappij balanseert op een klein aantal kwetsbare hoekstenen. Sommige dingen die we noodzakelijk achten voor ons bestaan, bestaan niet eens. |
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Minister
|
Citaat:
Weet je wat er zeker niet bestaat? Wapen-en drugshandel door de wereldmachten.
|
|
|
|
#33 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Neenee, ik had het over dingen zoals economie, jurisdictie en dergelijke constructies van de stadsmaatschappij. Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 23 mei 2009 om 21:39. |
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
#35 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar ik doelde op structurele illusies. In feite zijn die van jou ook structureel (anders kan men bepaalde acties niet doorvoeren) maar het verschil is: ook jij maakt gebruik van door mij aangehaalde illusies. |
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Burger
|
Citaat:
God, ik wil het niveau echt niet omlaag trekken ofzo, maar het doet me allemaal sterk denken aan die bloody Matrix film.. Over de maakbaarheid, de conditionering van het brein, percepties of illusies... We zeggen van dingen dat ze geen emoties hebben. Maar we weten eigenlijk niet wat emoties zijn. We zeggen van dingen dat ze geen ziel hebben. Maar we weten eigenlijk niet wat een ziel is. We zeggen van zaken dat ze geen intelligentie bezitten. Maar hebben wij wel een perceptie van wat intelligentie is? Een mier heeft geen brein, die net als vele insecten gewoon een minimaal neuraal netwerk hebben. Toch weet elk klein kind dat zo'n mier verdraait snel, behendig en logisch te werk gaat. |
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Blijkbaar gaat de weg naar de zgn. "Betere Beschaving" nog steeds gepaard met oneindig veel dood en verderf. Dood en verderf voor andere mensen wel te verstaan. |
|
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wij ook, trouwens. Maar anders. Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 24 mei 2009 om 00:07. |
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Banneling
|
|
|