![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is niemand die u of om het even wie tegenhoudt om zelf energie te gaan opwekken en te verkopen in Vlaanderen.
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 24 mei 2009 om 16:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als het de prijzen kan doen zakken, graag, want ik ben het zo moe zoveel te moeten betalen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Telenet succes ? ZO SMERIGE DIEVEN... de consument is er niet beter van geworden, geef mij maar Belgacom en Electrabel, heb die ook verlaten voor die zogezegde goedkopere alternatieven ( liberalisering markt... alles zou zoveel beter worden
) Nog nooit zoveel voor brood, melk, eieren, batterijen,... betaald. Geef mij maar Eectrabel, neen, de ziekte is al die politici in die bedrijven wat allemaal wordt doorgerekend aan de consument. Ook in banken, vele beursgenoteerde bedrijven, in huisvestingsmaatschappijen en wij mogen al die profiteurs onderhouden... maak u geen illusies , dat zal nooit veranderen mee of zonder België. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is uw punt ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze hebben hier in Limburg het netwerk van Infrax overgenomen. Je kon tot die overname gewoon digitaal naar de normale zenders kijken als je een TV met digitale tuner had. Sinds TeleSlet het heeft overgenomen worden die kanalen alleen nog analoog geleverd. Laatst gewijzigd door Henri1 : 24 mei 2009 om 19:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
tot voor 2 weken kon iedereen in Integan/infraxgebied genieten van digitale beeldkwaliteit (40 basiszenders). het werd door Integan/infrax ongecodeerd aangeboden en het enige dat je nodig had was een digitale tuner (tegenwoordig vaak ingebouwd in de toestellen). met steun vd vlaamse overheid heeft Telenet die 2 overgenomen en uiteraard hebben ze de digitale zenders zo snel mogelijk gecodeerd om iedereen zo'n telenetbakske aan te kunnen smeren. 3/4 van mijn zenders zijn gewoon weg. zonder waarschuwing, zonder dat er iets tegenover stond etc. pure diefstal dit probleem stelt zich niet voor een overgroot deel van vlaanderen omdat Telenet dat al lang in handen had en ze die klanten al lang hebben wijsgemaakt dat ge bakskes nodig hebt om digitaal tv te kunnen kijken. Wil ik verder van digitaal beeld genieten moet ik zo'n 8 euro extra ophoesten voor zo'n stom bakske. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Europees Commissaris
|
![]() Geen kerncentrale bouwen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister-President
|
![]() Met wat hulp uit de privé moet dat lukken. En zo'n bedrijf oprichten is een investering, je haalt je geld er wel terug uit, vermoed ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() het is gewoon hetzelfde als electrabel.
beide bedrijven hebben de respectievelijke netwerken voor 100% in handen en krijgen vrijspel vd overheid om hun monopoliepositie maximaal uit te buiten. nee kazan de netwerken moeten in terug in handen vd overheid. ik denk aan de kerncentrales en de distributie. energie is een basisrecht en dat moet, net als de sociale zekerheid/gezondheidszorg, in handen vd overheid blijven Laatst gewijzigd door 1207 : 24 mei 2009 om 20:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Plannen en begroten voor een kerncentrale van de 4de generatie. Die levert afval op dat na 50 jaar zo goed als ongevaarlijk is. Vandaag de dag geven we Suez (via Electrabel) kerncentrales in handen die nog afval genereren dat een paar duizenden jaren hoog-radioctief blijft omdat Electrabel veel verdient aan centrales die reeds afgeschreven zijn.
We moeten vooruitzien en ook dringend denken aan kernfusie. Je mag me veel zeggen en ik vind die propellors en wat waterenergie en zo wel een leuke aanvulling, maar de vraag groeit nog steeds en die alternatieve bronnen geven meer problemen op het stroomnet dan dat ze iets goed doen. Zonnecellen... batterijen nodig want de zon schijnt niet altijd even hard. Windmolens? Batterijen nodig want soms gaat de wind zo hard dat we die moeten stilleggen en op andere momenten niet genoeg om de vraag te beantwoorden. Kortom... Ik vind die alternatieve dingen wel leuk, maar ze kunnen ons verbruik niet nuttigen en bovendien zijn silicium zonnepanelen meer vervuilend dan ze opbrengen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sommigen hier kunnen niet lezen. Of toch niet vlug lezen.
Daarom één kwoot van één zin uit de website van de NVA waarnaar gelinkt werd; enkele woorden heb ik rood gekleurd. Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Daar zit het probleem. We zijn gewoon van een overheidsmonopolie naar een commercieel monopolie gegaan. En in tegenstelling tot de overheid hoeven die commerciële bedrijven geen verantwoording af te leggen.
Rock 'n' roll is the only religion that will never let you down. Laatst gewijzigd door Johan217 : 25 mei 2009 om 07:55. |
|
![]() |
![]() |