Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 mei 2009, 16:16   #21
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
het feit dat het over een Vlaams initiatief zou gaan, dat is wat u tegensteekt.

cut the crap
Er is niemand die u of om het even wie tegenhoudt om zelf energie te gaan opwekken en te verkopen in Vlaanderen.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 24 mei 2009 om 16:18.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2009, 16:17   #22
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Niemand houdt u tegen bij TV-Vlaanderen te abonneren met een schotel of TV te kijken via uw telefoonlijn Belgacom.
De boom van mijn buurvrouw staat in de weg om met de schotel te kijken.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2009, 16:19   #23
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Als het de prijzen kan doen zakken, graag, want ik ben het zo moe zoveel te moeten betalen.
Vette Pois(s)on is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2009, 16:38   #24
BlueThunder
Banneling

Standaard

Telenet succes ? ZO SMERIGE DIEVEN... de consument is er niet beter van geworden, geef mij maar Belgacom en Electrabel, heb die ook verlaten voor die zogezegde goedkopere alternatieven ( liberalisering markt... alles zou zoveel beter worden
) Nog nooit zoveel voor brood, melk, eieren, batterijen,... betaald. Geef mij maar Eectrabel, neen, de ziekte is al die politici in die bedrijven wat allemaal wordt doorgerekend aan de consument. Ook in banken, vele beursgenoteerde bedrijven, in huisvestingsmaatschappijen en wij mogen al die profiteurs onderhouden... maak u geen illusies , dat zal nooit veranderen mee of zonder België.
BlueThunder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2009, 16:42   #25
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht
Telenet succes ? ZO SMERIGE DIEVEN... de consument is er niet beter van geworden, geef mij maar Belgacom en Electrabel, heb die ook verlaten voor die zogezegde goedkopere alternatieven ( liberalisering markt... alles zou zoveel beter worden
) Nog nooit zoveel voor brood, melk, eieren, batterijen,... betaald. Geef mij maar Eectrabel, neen, de ziekte is al die politici in die bedrijven wat allemaal wordt doorgerekend aan de consument. Ook in banken, vele beursgenoteerde bedrijven, in huisvestingsmaatschappijen en wij mogen al die profiteurs onderhouden... maak u geen illusies , dat zal nooit veranderen mee of zonder België.
Waarom staat het logo van LDD in uw handtekening? Alles wat u hier zegt gaat volledig in tegen de neo-liberale ideologie van Dedecker
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2009, 19:02   #26
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kazan Bekijk bericht
N-VA is meer dan een één-thema-partij, hoor.

Als u te bekrompen bent om te erkennen dat deze partij ook goede ideeën heeft, moei u dan niet in deze discussie.
Ofwel vindt u het een slecht idee, en geeft u enkele tegenargumenten.
Iedereen heeft/had goede ideeën, zelfs A. Hitler had goede ideeën.

Wat is uw punt ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2009, 19:03   #27
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht

Wat is uw punt ?
.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2009, 19:04   #28
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht
Telenet zijn inderdaad dieven.

Ze hebben hier in Limburg het netwerk van Infrax overgenomen.
Je kon tot die overname gewoon digitaal naar de normale zenders kijken als je een TV met digitale tuner had.
Sinds TeleSlet het heeft overgenomen worden die kanalen alleen nog analoog geleverd.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 24 mei 2009 om 19:04.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2009, 19:13   #29
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat is uw punt ?
U weet zeer goed wat u bedoelde met 'schoenmaker blijf uw leest', hou u dus niet van den domme.
Oud 24 mei 2009, 19:14   #30
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je kon tot die overname gewoon digitaal naar de normale zenders kijken als je een TV met digitale tuner had.
Sinds TeleSlet het heeft overgenomen worden die kanalen alleen nog analoog geleverd.
Dus kanalen die je vroeger digitaal kon bekijken, kan je nu enkel nog analoog bekijken?? Dat kan ik mij moeilijk voorstellen.
Oud 24 mei 2009, 20:18   #31
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dus kanalen die je vroeger digitaal kon bekijken, kan je nu enkel nog analoog bekijken?? Dat kan ik mij moeilijk voorstellen.
tsja kazan

tot voor 2 weken kon iedereen in Integan/infraxgebied genieten van digitale beeldkwaliteit (40 basiszenders). het werd door Integan/infrax ongecodeerd aangeboden en het enige dat je nodig had was een digitale tuner (tegenwoordig vaak ingebouwd in de toestellen).

met steun vd vlaamse overheid heeft Telenet die 2 overgenomen en uiteraard hebben ze de digitale zenders zo snel mogelijk gecodeerd om iedereen zo'n telenetbakske aan te kunnen smeren. 3/4 van mijn zenders zijn gewoon weg. zonder waarschuwing, zonder dat er iets tegenover stond etc.
pure diefstal

dit probleem stelt zich niet voor een overgroot deel van vlaanderen omdat Telenet dat al lang in handen had en ze die klanten al lang hebben wijsgemaakt dat ge bakskes nodig hebt om digitaal tv te kunnen kijken. Wil ik verder van digitaal beeld genieten moet ik zo'n 8 euro extra ophoesten voor zo'n stom bakske.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2009, 20:21   #32
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
http://www.n-va.be/verkiezingen/speerpunten/energie.asp

De N-VA wil een Vlaamse energiemaatschappij oprichten, om zo het monopolie van Electrabel te doorbreken. Net zoals dat met succes gedaan is met Telenet.

Wat vinden jullie ervan?
Mijn sympathie hebben ze. Er is wel geld voor nodig. Heel veel geld. Een kerncentrale richt je niet op met die 2,5 frank die de Vlaamse overheid heeft op haar begroting nadat ze alles afstond aan de federale.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2009, 20:22   #33
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Belgacom gelukkig niet

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 24 mei 2009, 20:22   #34
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Mijn sympathie hebben ze. Er is wel geld voor nodig. Heel veel geld. Een kerncentrale richt je niet op met die 2,5 frank die de Vlaamse overheid heeft op haar begroting nadat ze alles afstond aan de federale.
Geen kerncentrale bouwen

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2009, 20:29   #35
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
tsja kazan

tot voor 2 weken kon iedereen in Integan/infraxgebied genieten van digitale beeldkwaliteit (40 basiszenders). het werd door Integan/infrax ongecodeerd aangeboden en het enige dat je nodig had was een digitale tuner (tegenwoordig vaak ingebouwd in de toestellen).

met steun vd vlaamse overheid heeft Telenet die 2 overgenomen en uiteraard hebben ze de digitale zenders zo snel mogelijk gecodeerd om iedereen zo'n telenetbakske aan te kunnen smeren. 3/4 van mijn zenders zijn gewoon weg. zonder waarschuwing, zonder dat er iets tegenover stond etc.
pure diefstal

dit probleem stelt zich niet voor een overgroot deel van vlaanderen omdat Telenet dat al lang in handen had en ze die klanten al lang hebben wijsgemaakt dat ge bakskes nodig hebt om digitaal tv te kunnen kijken. Wil ik verder van digitaal beeld genieten moet ik zo'n 8 euro extra ophoesten voor zo'n stom bakske.
Dat is idd wel smerig, ja.
Oud 24 mei 2009, 20:31   #36
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Met wat hulp uit de privé moet dat lukken. En zo'n bedrijf oprichten is een investering, je haalt je geld er wel terug uit, vermoed ik.
Oud 24 mei 2009, 20:34   #37
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat is idd wel smerig, ja.
het is gewoon hetzelfde als electrabel.
beide bedrijven hebben de respectievelijke netwerken voor 100% in handen en krijgen vrijspel vd overheid om hun monopoliepositie maximaal uit te buiten.

nee kazan
de netwerken moeten in terug in handen vd overheid. ik denk aan de kerncentrales en de distributie.
energie is een basisrecht en dat moet, net als de sociale zekerheid/gezondheidszorg, in handen vd overheid blijven

Laatst gewijzigd door 1207 : 24 mei 2009 om 20:36.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2009, 20:35   #38
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Geen kerncentrale bouwen
Plannen en begroten voor een kerncentrale van de 4de generatie. Die levert afval op dat na 50 jaar zo goed als ongevaarlijk is. Vandaag de dag geven we Suez (via Electrabel) kerncentrales in handen die nog afval genereren dat een paar duizenden jaren hoog-radioctief blijft omdat Electrabel veel verdient aan centrales die reeds afgeschreven zijn.

We moeten vooruitzien en ook dringend denken aan kernfusie. Je mag me veel zeggen en ik vind die propellors en wat waterenergie en zo wel een leuke aanvulling, maar de vraag groeit nog steeds en die alternatieve bronnen geven meer problemen op het stroomnet dan dat ze iets goed doen. Zonnecellen... batterijen nodig want de zon schijnt niet altijd even hard. Windmolens? Batterijen nodig want soms gaat de wind zo hard dat we die moeten stilleggen en op andere momenten niet genoeg om de vraag te beantwoorden.

Kortom... Ik vind die alternatieve dingen wel leuk, maar ze kunnen ons verbruik niet nuttigen en bovendien zijn silicium zonnepanelen meer vervuilend dan ze opbrengen.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 24 mei 2009, 21:38   #39
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Sommigen hier kunnen niet lezen. Of toch niet vlug lezen.

Daarom één kwoot van één zin uit de website van de NVA waarnaar gelinkt werd; enkele woorden heb ik rood gekleurd.

Citaat:
De N-VA wil deze operatie herhalen en in samenwerking met de Vlaamse kenniscentra – universiteiten en hogescholen – werk maken van de Vlaamse energiemaatschappij “VLENERGIE”, die zich toelegt en concentreert op de ontwikkeling van hernieuwbare energie.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2009, 07:41   #40
Johan217
Minister

Johan217's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Bereid je dan maar voor op nog meer ergernis: binnenkort gaat Telenet twee nieuwe zenders aanbieden... alleen zouden andere zenders daarvoor plaats moeten maken, mogelijk zelfs Nederland of BBC.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
beide bedrijven hebben de respectievelijke netwerken voor 100% in handen en krijgen vrijspel vd overheid om hun monopoliepositie maximaal uit te buiten.
Daar zit het probleem. We zijn gewoon van een overheidsmonopolie naar een commercieel monopolie gegaan. En in tegenstelling tot de overheid hoeven die commerciële bedrijven geen verantwoording af te leggen.

Laatst gewijzigd door Johan217 : 25 mei 2009 om 07:55.
Johan217 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be