Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 april 2004, 12:21   #21
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

Het heeft hem hier in Gods naam niets te maken met racisme!
Het proces was gericht tegen het Vlaams Blok omdat het een Vlaams nationalistische partij is die het Belgische bestel wil en kan omverwepen en daar gaat het hem nu om!

Omdat men dat uiteraard niet kan verkondigen en sterk maken in een rechtszaal heeft men via deze weg, de weg van het zogenaamde 'anti-racisme' het Vlaams Blok genekt!

Ook de N-VA kan dit meemaken enkel en alleen omdat ze zich voordoen als Vlaams nationalistische partij!
Uiteraard zal men bij deze partij een ander ekskuus moeten vinden omdat de N-VA de echte problemen niet durft aankaarten evenmin als alle ander partijen.
De echte problemen zoals daar zijn het vreemdelingenprobleem en dergelijke.

Zolang men trouwens die problemen niet oplost in de maatschappij zal er een partij zijn als het Vlaams Blok!

13 juni wordt een overwinning van de democratie en het Vlaams Blok zal naar de 25% stijgen!

Houzee!
Zwarte Spion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2004, 12:46   #22
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karl
Ongetwijfeld gaat u me de volledige waarheid vertellen.

'Het VB streeft naar een asociale, gesloten, achterlijke Vlaamse republiek'
'De N-VA streeft naar een sociale, open, progressieve Vlaamse republiek'

Net zoals u heb ik de waarheid niet in pacht. Ik vind het jammer dat de N-VA tegen het BROV is. Ik vind het jammer dat ze in kartel zitten met de CD&V. Maar racisten zijn ze niet. Het is niet "de schuld van de Walen." Alleen bent u te antivlaams om niet verder dan uw idiote veralgemeningen en lasterpraat te kunnen kijken.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2004, 12:50   #23
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Als de N-VA ooit op dezelfde grond veroordeeld wordt, gaan we ondergronds. Basta!
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2004, 12:55   #24
Karl
Lokaal Raadslid

Karl's schermafbeelding

Standaard

Mooi, u geeft toe dat een veroordeling van de N-VA tot de mogelijkheden behoort en dat u eigenlijk niet meer bent dan een meeloper van het racistische VB die uw kerngedachte deelt: Vlaanderen onafhankelijk.
Karl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2004, 12:57   #25
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mooi, u geeft toe dat een veroordeling van de N-VA tot de mogelijkheden behoort en dat u eigenlijk niet meer bent dan een meeloper van het racistische VB die uw kerngedachte deelt: Vlaanderen onafhankelijk.
U leest weeral wat er helemaal niet staat. Wat een verrassing.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 22 april 2004, 12:59   #26
pope
Gouverneur

pope's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Nva heeft al bewezen dat ze ongevaarlijk is voor het regime! Daarom zal men nooit een proces tegen deze partij inspannen!
Dat is inderdaad het verschil. De N-VAers moeten echter geen illusies koesteren. Als ze ooit een bedreiging vormen voor het regime, dan hebben ze het ook zitten.
Jong toch, den Bourgeois zijn vinger zit nog altijd in Leterme zijn gat. Wil de N-VA in de toekomst iets te betekenen hebben moeten ze eerst opa op straat kwakken.

A patriot must always be ready to defend his country against his government.
---Edward Abbey---
pope is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2004, 13:06   #27
Karl
Lokaal Raadslid

Karl's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Citaat:
Wat is nu feitelijk het belangrijkste verschil tussen de N-VA en het VB?
Oud 22 april 2004, 13:12   #28
Zwarte Spion
Banneling

Standaard

Beste Distel,

Uiteraard ben ik een Vlaams Blokker! Ik hoef dat niet weg te steken want ik sta recht in mijn schoenen evenals het Vlaams Blok zelf!
Wij zijn veroordeeld door een rechtssysteem dat NIET en ik herhaal NIET onafhankelijk is!!!
Indien u dat nog steeds gelooft dan vermoed ik dat u enkele jaren op Mars hebt gewoont!
Ons rechtssysteem werkt al jaren niet meer en wordt overstelpt door leden uit de loge!
Benoemingen zijn nog steeds politiek! Wees toch niet zo naïef en zie de waarheid onder ogen!
Nogmaals, zolang de problemen in de maatschappij niet worden aangepakt of zelfs nog maar aankekaart zal er een partij zijn zoals het Vlaams Blok die dat wel doet.

Het Volk is het beu!!!
Klop ons neer we staan sterker terug recht!!!
Oud 22 april 2004, 13:13   #29
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel

Wat is nu feitelijk het belangrijkste verschil tussen de N-VA en het VB?

Bent u nu echt van plan om hetzelfde spelletje dat u in de communautaire discussies en partijdiscussies al duizend keer gespeeld hebt opnieuw te beginnen? Traagheid en relaps...
Oud 22 april 2004, 13:14   #30
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion
Beste Distel,

Uiteraard ben ik een Vlaams Blokker! Ik hoef dat niet weg te steken want ik sta recht in mijn schoenen evenals het Vlaams Blok zelf!
Wij zijn veroordeeld door een rechtssysteem dat NIET en ik herhaal NIET onafhankelijk is!!!
Indien u dat nog steeds gelooft dan vermoed ik dat u enkele jaren op Mars hebt gewoont!
Ons rechtssysteem werkt al jaren niet meer en wordt overstelpt door leden uit de loge!
Benoemingen zijn nog steeds politiek! Wees toch niet zo naïef en zie de waarheid onder ogen!
Nogmaals, zolang de problemen in de maatschappij niet worden aangepakt of zelfs nog maar aankekaart zal er een partij zijn zoals het Vlaams Blok die dat wel doet.

Het Volk is het beu!!!
Klop ons neer we staan sterker terug recht!!!
Bent u zeker dat u hier de juiste persoon aanspreekt?
Oud 22 april 2004, 13:16   #31
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Beste Distel,

zolang mij u mij geen objectief bewijs kan leveren dat er bij het vonnis (ik heb het niet over de klacht die duidelijk politiek geïnspireerd was) sprake was van schending van de onafhankelijkheid van de rechter wanneer hij de wet toepaste, dan bent u de idioot die verkeerd zit in ons rechtssysteem
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2004, 13:28   #32
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Beste Distel,

zolang mij u mij geen objectief bewijs kan leveren dat er bij het vonnis (ik heb het niet over de klacht die duidelijk politiek geïnspireerd was) sprake was van schending van de onafhankelijkheid van de rechter wanneer hij de wet toepaste, dan bent u de idioot die verkeerd zit in ons rechtssysteem
Ik zie dat ik hier met een verstandig persoon te maken heb! Daarom volgende vraag : Als u ervan overtuigd bent dat deze rechter het juiste vonnis heeft geveld, wat hebben de twee andere rechters tijdens de vorige processen dan gedaan?
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2004, 13:42   #33
Zwarte Spion
Banneling

Standaard

Mijn ekskuses Distel, uiteraard was het aan Karl gericht!

En wat Seba betreft, men kan een partij monddood maken maar nooit het gedachtengoed of ideaal!

Het Vlaams Blok wil de feitelijke problemen bestrijden en wordt daar door een rechter in gestopt!
M.a.w. een rechter beslist hier hoe een politieke partij zijn politiek moet voeren!
Waar is die scheiding dan?

Stel dat er een partij zou zijn die vindt dat het toegelaten moet zijn vrouwen te slaan bijvoorbeeld en dat verkrachten moet kunnen, dan moet deze partij in een democratie evengoed zijn mening kenbaar kunnen maken hoe wreed deze gedachtengang ook is!
DAT is nu eenmaal de basisregel van de democratie.
Oud 22 april 2004, 14:30   #34
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

En wat Seba betreft, men kan een partij monddood maken maar nooit het gedachtengoed of ideaal!
De partij word niet monddood gemaakt, de veroordeling is voor de VZW die achter de partij staan niet de partij zelf.

Citaat:
Het Vlaams Blok wil de feitelijke problemen bestrijden en wordt daar door een rechter in gestopt!
Onzin, het vlaams blok als partij kan verder doen .

Citaat:
M.a.w. een rechter beslist hier hoe een politieke partij zijn politiek moet voeren!
Helemaal niet, je snapt niks van deze rechtzaak

Citaat:
Waar is die scheiding dan?
En je snapt de sheiding der machten ook al niet.

Citaat:
Stel dat er een partij zou zijn die vindt dat het toegelaten moet zijn vrouwen te slaan bijvoorbeeld en dat verkrachten moet kunnen, dan moet deze partij in een democratie evengoed zijn mening kenbaar kunnen maken hoe wreed deze gedachtengang ook is!
DAT is nu eenmaal de basisregel van de democratie.
Helemaal niet als die partij oproept en mensen aanzet om dat te doen (maw de wet te overtreden) dan moet die veroordeelt worden.

In elk land is dat zo .
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2004, 14:35   #35
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Patsy Stone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tjolder
Feitelijk kan men de NVA ook vervolgen met deze antidiscriminatiewet.
Met dit precedent kan men ook de vzw's van de nva aanpakken wegens haat en discriminatie tegenover de Walen.
Ik zie de rechter al zwaaien met het pamflet waarop staat dat ieder Vlaams gezin ieder 2 jaar een auto weggeeft aan de Walen.
Sinds wanneer werd er in België het precedentenrecht ingevoerd?
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2004, 16:00   #36
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert
Toch wel. Waal of Franstalig is men doorgaans door biologische afstamming. En het gaat hier duidelijk over een "bevolkingsgroep".
Misschien in jouw hoofd maar een waal is iemand die in wallonie woont .

Waal (geen afbreking)
/wal/
de (m.); Walen
vrouw: Walin

bewoner van de Franstalige provincies in België of daarvan afkomstig
Ge denkt toch niet dat het CGKR en die Gentse rechters de NVA niet kunnen veroordelen als het nodig is ?? Dan zijt ge nog naiever dan ik al dacht.
Oud 22 april 2004, 16:06   #37
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge denkt toch niet dat het CGKR en die Gentse rechters de NVA niet kunnen veroordelen als het nodig is ??
Het is, voorlopig toch, niet meer nodig.
Oud 22 april 2004, 16:16   #38
Karl
Lokaal Raadslid

Karl's schermafbeelding

Standaard

Waarom niet?
Oud 22 april 2004, 16:20   #39
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ze helpen een belgicistische partij aan de macht en zitten daardoor hoog en droog.
Zolang ze braaf blijven en opzitten toch.
Oud 23 april 2004, 00:30   #40
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba

Ik zie dat ik hier met een verstandig persoon te maken heb! Daarom volgende vraag : Als u ervan overtuigd bent dat deze rechter het juiste vonnis heeft geveld, wat hebben de twee andere rechters tijdens de vorige processen dan gedaan?
strikt juridisch geredeneerd - maakt vanaf nu eenieder die meewerkt aan het verspreiden van de denkbeelden van het Blok zich medeplichtig aan het verspreiden van een mening die door dit arrest als strafbaar is gekwalificeerd. Yves Desmet, DM 22/04/2004
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be